RIP Robert McNamara

Chrysler, Ford, Chevrolet, Cadillac, Buick, Dodge, Lincoln, Plymouth and others...

RIP Robert McNamara

Postod Talladega_500 » Uto Jul 07, 2009 3:11 pm

Danas je u 93. godini zivota umro Robert McNamara.

Za one cije njegovo ime ne zvuci poznato, on je radio za Ford od kasnih 1940ih pa do ranih 1960ih. U Ford je dosao kao jedan od deset "Whiz Kids" koje je Henry Ford II doveo posle 2. svetskog rata da poprave situaciju u Fordu i na kraju je dogurao do mesta predsednika. Bio je zasluzan za neke od najvecih legendi Forda, kao sto su Falcon (oko 500,000 prodatih samo u prvoj godini) i Thunderbird sa 4 sedista (prve godine ih je prodato 4 puta vise u poredjenju sa T-Birdom sa 2 sedista). Pod njegovom komandom Ford je uspeo da prestigne Chevrolet po prodaji (po prvi put od sredine 1930ih).

Medjutim, mnogi ga pamte i po tome sto je bio "dosadan" tj. njegovo misljenje je bilo da auti sluze za prevoz od mesta A do mesta B i za nista vise. Pod njegovom komandom Ford nije ucestvovao u auto trkama niti je proizvodio high performance i/ili interesante automobile. McNamara se postarao da Edsel bude ugasen i pre nego sto je izasao u prodaju, a takodje je ugasio Continental diviziju (ustvario spojio zajedno sa Lincolnom) i zeleo je da ugasi i Lincoln, ali se predomislio kad je cuveni 1961 model izasao u prodaju.

Posle je bio sekretarica za Americkog predsednika John F. Kennedy i predsednik banke.

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: RIP Robert McNamara

Postod HEMI 426 » Uto Jul 07, 2009 5:03 pm

i ja isto mislim da je bio matori smarac...
a da je imao srece sa Falconom dok je unistio Tbird pretvorivsi ga u grand tourismo automobil.
koliko su njegove procene bile lose, dovoljno govori to da je imao nesto protiv svake Fordove legende i da je hteo da ugasi te modele. Da je on ostao u Fordu, Mustang, GT 40, Cobra.... i ko zna koliko jos automobila nikad ne bi postojali. Zato i mislim da je on u stvari potpuno nevazan lik za autoindustriju, za razliku od Lee Iaccoce koji je kralj!
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: RIP Robert McNamara

Postod Talladega_500 » Uto Jul 07, 2009 6:21 pm

Gledaj situaciju ovako: da nije bilo Falcona nebi bilo ni Mustanga. A da nije bilo Mustanga nebi bilo ni Camara, Firebirda, Challengera i slicnih.

A T-Bird je bio daleko uspesniji sa 4 sedista nego sa 2. Da nije bilo T-Birda sa 4 sedista pitanje je da li bi postojali Riviera, Toronado, Grand Prix i slicni.

GT40 verujem da bi isto ugledao svetlost dana jer je on bio naredjenje Henry Forda II, koji je ipak bio na vecoj poziciji.

Ali ne verujem da bi bilo Fairlane i Galaxie koji su dominirali NASCAR, Thunderbolta, a pitanje je koliko dugo bi i Lincoln opstao.

McNamara jeste bio nevidjeno dosadan, ali ja Ford u njegovo vreme vidim kao recimo danas Toyotu. Gomila dosadnih auta, ali jako uspesna kompanija. Sa druge strane, Chrysler je imao verovatno najzanimljivije aute tokom 1950ih i 1960ih pa je za malo izbegao bankrot krajem 1970ih. Tako im je i danas bilo, samo sto ovaj put nisu izbegli bankrot vec su bankrotirali.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: RIP Robert McNamara

Postod HEMI 426 » Uto Jul 07, 2009 9:11 pm

U pravu si ali ne zaboravi da compact klasa kojoj je Falcon pripadao je postojala i kod Chryslera i GM. Da Ford nije izbacio Falcona 1960 godine, izbacio bi ga par godina kasnije jer tako profitabilan segment bi morao da privuce paznju Henrya Forda II. Stoga, sa ili bez McNamare, Falcon bi postojao, sto znaci da su temelji za Mustang sigurni. Ali sa McNamarom sumnjam da bi postojao Mustang, sigurno ne u obliku kakav je danas. To je zasluga samo Iaccoce, na cemu mu se zaista moze skinuti kapa.

Sto se Tbirda tice, nesumnjivo da je McNamarina odluka da taj model postane kupe podigla prodaju i donela Fordu velik profit ali je zauvek unistila image Tbirda kao sportskog automobila. Pitanje je koliko je zaista Ford i zaradio jer u klasi americkih sportskih modela su postojali Tbird i Corvette a kad je Tbird postao luxury coupe, Vette je imala monopol na trzistu. Sa druge strane, da je Tbird sam zagospodario trzistem personal coupea, to bi bilo ok ali nije jer je morao da se bori sa bar jos jednim modelom od svake fabrike. Danas je cesta doktrina kod modernih proizvodjaca da vestacki stvaraju segmente samo da bi imali monopol na tom trzistu, zato i imamo brdo debilnih klasa kao sto su crossoveri ili sportski terenci. Tbird je mogao da ostane i da podeli segment sa Vette ( a ko zna, mozda je i izbaci, kao sto je Mustang izbacio Fbody ) a ne da ode u drugi segment i bori se sa brdom modela. Kako je segment americkih personal coupea umirao a kupci se okretali evropskim modelima, tako je umro i Tbird. Corvette i dalje zivi i veca je legenda nego Tbird. Sa ove distance, moze se reci da je ta odluka McNamare bila losa.


GT40 bi mozda i ugledao svetlost dana ali je pitanje da li bi bio tako uspesan. Neverovatan i neponovljivi uspeh Fordovog Total Performance programa je u velikoj meri bio delo Shelbya i ljudi oko njega kao i Iaccoce koji se kod Henrya Forda II zalago za njih. Da je Shelby morao da trazi pare od McNamare, sumnjam da bi dobio i 1/3 od onoga sto je potrosio. Naravno, ne bi se postigli takvi fantasticni uspesi a opet ne bi Ford imao takvu reklamu i prodaju a Total Performance Program bi bio failure a ne uspeh kakav jeste.


U svakom slucaju, mozemo se sloziti da je za Ford u svakom smislu bolje sto je na njegovo mesto dosao Iaccoca. McNamara je stvoren za politiku, vise mi lici na coveka koji bi bio uz Nixona nego uz Kennedya koji je bio moderan, mlad i progresivan lik. U dekadi gde su snaga, brzina, dizajn, mladost i image bili glavni aduti u automobilizmu, tako konzervativan covek je samo smetao. Naravno, treba ga se secati kao bitnog coveka u bitnom momentu ali ne i kao coveka koji je stvorio momenat
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: RIP Robert McNamara

Postod Talladega_500 » Sre Jul 08, 2009 3:19 am

Kompakti su postojali i kod GM-a i Chryslera, ali su u krajnu ruku bili smesni. Chevy je imao Corvair koji je prakticno bio Americki Beetle. Tek posle je stigao Chevy II Nova.

Sto se tice poredjenja T-Bird vs Corvette, brojevi su daleko na strani Forda. 4.4 miliona vs 1.5 miliona, s tim sto T-Bird nije postojao 1998-2001 i 2006+. Corvette tokom 1950ih se prodavala toliko slabo da je Chevrolet hteo ugasiti i ostavio je u proizvodnji tek kad se T-Bird pojavio. Chevy nikada nije prodavao vise od 20,000 Corvette tokom 1960ih sto je poprilicno mal broj kad se pogleda da je u istom periodu prodaja T-Birda bila preko 100,000 i pored veoma jake konkurencije.
Corvette je tu danas najvise radi imidza, sumnjam da Government Motors pravi neke pare na njoj. Slicno kao i Ford i moderni GT.

Ja McNamaru ne volim zbog njegova udela u Edselu i Continentalu, ali mislim da je on perfektan covek za celo auto kompanije. Pod njegovom komandom kompanija bi pravila dosadne aute za prevoz od mesta A do mesta B, ali nikada nebi bila u financiskim problemima i uvek bi bila u vrhu po prodaji.

McNamara je sa ovim automobilom (1957 Ford) uspeo da nadmasi cuveni 1957 Chevy po prodaji ...
Za to mu treba odati priznanje.

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: RIP Robert McNamara

Postod HEMI 426 » Ned Jul 12, 2009 5:20 pm

'57 Ford je super auto, nema sumnje ali da budemo iskreni 57 Chevrolet je bio daleko interesantniji a i danas mnogo popularniji. Da ne govorimo o fulie opciji i drugim stvarima. Iako je veliki uspeh Forda sto je pobedio Chevrolet u godisnjim prodajama, to se desavalo vise puta u istoriji, pre i posle McNamare, tako da to nije neki veliki licni uspeh.

Mislim, ja necu da kazem da je lik bio beznacajan ali ono sto ocu da kazem da je bio malo znacajan. Daleko veci covek ( GM-Ford ) i daleko znacajniji za mnoge stvari u US industriji je bio Semon E. "Bunkie" Knudsen a kad je umro, to je proslo prilicno nezapazeno.

Slika



Cak i kad je famozni John Z. De Lorean umro, veca paznja se posvetila stvarima koje je zasrao, nego stvarima koje je uradio vrhunski...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: RIP Robert McNamara

Postod Talladega_500 » Ned Jul 12, 2009 5:50 pm

O Knudsenu ne mogu reci da imam lepo misljenje. Svaka njemu cast za ono sta je uradio u Pontiacu (Tempest i Grand Prix), ali njegova politika je za malo kostala dve Fordove legende - Mustang i Thunderbird. Jer je on upravo bio "zasluzan" prvo za orgomni 1970 Thunderbird, a onda i za takodje ogromni 1971 Mustang. Da je on ostao na celu Forda siguran sam da bi oba automobila bili ugaseni posle tamo ~1973, posebno Mustang. Sreca pa je tu bio Iacocca da spasi Mustanga.

Sam NcNamara ... kazes da nije bilo njega da bi kompakt iz Forda izasao pre ili kasnije sto je verovatno istina, ali nebi postavio standarde kao sto je Falcon postavio. Jer Falcon je ipak bio prvi veoma uspesan Americki kompakt (pre njega je postojao Rambler, ali se prodavao daleko slabije). Nijedan automobil u klasi nije mogao da se nosi sa Falconom po prodaji, Falcon je i postavio rekord po prodaji u prvoj godini (koji je kasnije oborio Mustang).
Chevrolet je prestigao Ford po prodaji 1935 godine i drzao #1 mesto sve do 1957 kad je Ford, pod komandom McNamara, opet izbio kao #1. Poprilicno dug period.

DeLorean ... sta da ti kazem, ja i ti ga poznajemo po onome sta je uradio u GM-u, ali ga vecina ljudi pamti po njegovom DeLorean automobilu koji je bio propast.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: RIP Robert McNamara

Postod Talladega_500 » Pon Jan 02, 2012 6:23 am

Upravo citam biografiju Lee Iacocce i u jednom delu knjige on prica o McNamari. I prica koliko je McNamara bio pametan i koliko je znao da planira buducnost, samo malo prerano. :D

Prica o modelu Cardinal koji je trebao da bude uradjen od strane Nemackog Forda i da se pojavi u Americi '62. Imao je prednju vucu i V4 motor. Ovaj auto bi bio veliki hit 10 godina kasnije kada je usledila naftna kriza, ali pocetkom 1960ih godina u Americi bi bio propast. Iacocca je uspeo da ubedi Henry Forda II da otkazu taj projekat na Americkom trzistu (Ford je izgubio $35 miliona na njemu), ali se auto ipak pojavi u prodaji u Evropi ... kao Ford Taunus P4. :)

Evo jedine slike Cardinal prototipa koju sam uspeo naci.

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: RIP Robert McNamara

Postod HEMI 426 » Pon Jan 02, 2012 1:57 pm

Interesantno, nisam znao za ovo a verujem ni Stefan koji je specijalista za EU Fordove. Zar nije Cardinal ime korisceno u Kanadi, za Mercurya ili Frontenjaka...?
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: RIP Robert McNamara

Postod Talladega_500 » Pon Jan 02, 2012 7:17 pm

Mislim da jeste, ali kako sam video na google izgleda da je koristeno i u Britaniji za Fordove mrtvacke aute.

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: RIP Robert McNamara

Postod 911s [SK] » Pon Jan 02, 2012 10:28 pm

Cardinal je ime projekta P4-ke, prvog Fordovog auta sa prednjom vučom (mnogi misle da je to bila Fiesta, ali greše). Fordov plan je bio da to bude globalni auto, za široke narodne mase, jeftin a opet odličan po pitanju kvaliteta, prvenstveno namenjem tržištu Severne Amerike, gde bi bio glavni konkurent veoma prodavanoj i popularnoj Bubi. Auto je u stvari bio u potpunosti američki dizajniran, i vizuelno i konstrukciono, medjutim u poslednjem trenutku su odlučili da ne bude pravljen u USA, nego da bude potpuno nov model za Ford of Germany. Trudili su se da ga marketinški što više podrže i promovišu, otud i onaj čuveni dogadjaj iz Miramasa (356,273 km na punom gasu bez gašenja motora, prosečna brzina 106 kmh, oboreno 108 rekorda od kojih mnogi do danas nisu nadmašeni). V4 motor, konstrukciono moderan u to vreme, uzdužno postavljen, takav motor je kasnije korišćen i u jednom od Mustangovih prototipa.
Auto se kasnije ipak prodavao u Americi, kao import pod imenom Taunus, u nekim solidnim brojkama.
Engleski odgovor na project Cardinal je bila - Cortina Mk1.

Slika
Ford weist den Weg.
Everything we do, it's driven by you!
Slika
Korisnikov avatar
911s [SK]
 
Postovi: 1111
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 6:48 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: :::::::::
1963 Consul Corsair
1968 12M coupé
1969 12M
1969 Escort Mk1 2door
1971 Escort Mk1 4door
1970 17M
1979 Escort Mk2
1983 Granada Mk3 2.3 GL
1983 Sierra Mk1 Ghia
1998 Escort Mk6

Re: RIP Robert McNamara

Postod Talladega_500 » Pon Jan 02, 2012 10:42 pm

Lep auto, ali ovo u Americi nikako nebi proslo tokom ranih 1960ih godina. Muscle cars revolucija je pocinjala, Amerika je izasla iz recesije taka da su kupci opet zeleli nesto sto je vece i mocnije.
Kada je Lee Iacocca pricao sa Henry Ford II oko ovog auta uspeo je da ga ubedi da nema sanse da ce se prodavati u 300,000 godisnje kao sto je Ford planirao. Ford II ga je poslusao i ugasio projekat za Americko trziste, ali je isto tako rekao Iacocci da zeli da vidi kakav bi auto za mladjariju on napravio ... i tako je rodjen Mustang. :)
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija


Povratak na Americka autoindustrija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost