Happy Birthday Ford Mustang 17.04.1964 - 17.04.2009 :)

Chrysler, Ford, Chevrolet, Cadillac, Buick, Dodge, Lincoln, Plymouth and others...

Happy Birthday Ford Mustang 17.04.1964 - 17.04.2009 :)

Postod HEMI 426 » Pet Apr 17, 2009 1:19 pm

Na danasnji dan, pre 45 godina, izasao je prvi Ford Mustang i odmah napravio revoluciju u automobilizmu. Kao jedan od najpopularnijih i najprodavanijih automobila ikad ( 9 mil primeraka, 45 godina produkcije i 5 generacija ) Mustang je postao nezamenljivi deo svetske automobilske bastine i opste poznat classic. Neki ( a medju njima sam i ja ) tvrde da je Mustang najbolji automobil na svetu! Koliko god to bila smela tvrdnja ima i dosta dokaza koji je potkrepljuju. Auto ima legendu, ima tradiciju, ima stil, ima image, ima snagu, ima kvalitet, ima pouzdanost, ima brzinu, ima ime, ima opremljenost i komfor.... pa kako onda da ne bude najbolji na svetu! ;)



U cast ovog lepog jubileja, ove cu da okacim pregled I generacije Mustanga ( 64 -73 ) i kako ih prepoznati, dok ce vas na glavnoj stranici cekati detaljan text o istoriji ovog modela.


1964 - 1966

Slika
Slika
Slika
Slika

ovo je najprepoznatljivija pixla i ono sto prvo pada na pamet kad se spomene Mustang. Razlike izmedju godista su minimalne i svode se samo na par skoro neprimetnih detalja. Mehanicke razlike su mnogo temeljnije i prvenstveno se svode na izbor motora i vesanja. Od 1965 godine tu je i Shelby GT 350 street/race model koji se pravio i 1966 a jedina razlika je u tome sto '66 ima jos jedan par malih bocnih prozora. Serijski Mustang je mogao da se dobije u kupe, kabrio i fastback ( kupe za zakosenim zadnjim delom ) varijanti.

1964 motori:

( ovo "code" oznacava kod u VIN broju, odnosno peti znak u nizu, prema kome mozete da vidite koji motor ima auto kad procitate broj sasije )

170cid 1V 6-cyl 101 hp U Code
260cid 2V V-8 164 hp F Code
289cid 4V V-8 210 hp D Code

1965 motori:

200cid 1V 6-cyl 120 hp T Code
289cid 2V V-8 200 hp C Code
289cid 4V V-8 225 hp A Code
289cid 4V V-8 271 hp Hi-Po K Code
289cid* 4V V-8 306 hp Hi-Po K Code

*Shelby G.T. 350

1966 motori:

200cid 1V 6-cyl 120 hp T Code
289cid 2V V-8 200 hp C Code
289cid 4V V-8 225 hp A Code
289cid* 4V V-8 271 hp Hi-Po K Code
289cid** 4V V-8 306 hp
289cid*** 4V V-8 390 hp

*Also available on Shelby G.T. 350
**Shelby G.T. 350-R ( trkacki model )
***Shelby G.T. 350S ( trkacki model )
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Happy Birthday Ford Mustang 17.04.1964 - 17.04.2009 :)

Postod HEMI 426 » Pet Apr 17, 2009 1:32 pm

1967 - 1968

1967 godine, Mustang dobija svoj prvi restyling, povecane dimenzije i sire pakete opreme i motora. koncepcijski ostaje ne promenjen ali se kod Shelby modela pojavljuje i GT 500, jos jaci i brzi model nego postojeci GT 350. 1967 godina je poslednja godina za L.A. Shelby Mustange jer ih od 1968 Ford preuzima i proizvodi u Michigenu.

Slika
Slika
Slika

Shelby GT 350 i GT 500

Slika
Slika


1967 motori:

200cid 1V 6-cyl 120 hp U Code
289cid 2V V-8 200 hp C Code
289cid 4V V-8 225 hp A Code
289cid* 4V V-8 271 hp K Code
390cid 4V V-8 320 hp S Code
428cid** 4V V-8 335 hp Q Code

*Mustang i Shelby G.T. 350
**Shelby G.T. 500


1968 motori:


200cid 1V 6-cyl 120 hp T Code
289cid 2V V-8 195 hp C Code
302cid 2V V-8 210 hp F Code
302cid* 4V V-8 230 hp J Code
390cid* 4V V-8 325 hp S Code
428cid* 4V V-8 335 hp Cobra Jet R Code

* Cobra Jet Mustang i Shelby GT 500
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Happy Birthday Ford Mustang 17.04.1964 - 17.04.2009 :)

Postod HEMI 426 » Pet Apr 17, 2009 1:49 pm

1969 - 1970

1969 godine dolazi sledeca promena dizajna a Mustang dobija snazniji i sportskiji izgled. Takav image pratile su i mehanicke promene a ovaj period se karakterise sa mnogim izrazito sportskim verzijama i modelima ( Boss 302, Boss 429, Mach I, Cobra Jet ). Tokom 1969 godine se zavrsava proizvodnja Shelby Mustanga mada ce biti dostupni i tokom 1970 godine ( '69 modeli sa drugacijim VIN-om )

Slika
Slika
Slika

Shelby GT 500
Slika


1969 motori:

200cid 1V 6-cyl 115 hp T Code
250cid 1V 6-cyl 155 hp L Code
302cid 2V V-8 220 hp F Code
302cid 4V V-8 290 hp Boss G Code
351cid 2V V-8 250 hp H Code
351cid* 4V V-8 290 hp M Code
390cid 4V V-8 320 hp S Code
428cid 4V V-8 335 hp Cobra Jet Q Code
428cid* 4V V-8 335 hp Cobra Jet-R R Code
429cid 4V V-8 376 hp Boss Z Code

* Also available on Shelbys

1970 godine dolazi do manjih dizajnerskih promena na prednjoj masci i zadnjim svetlima ali ostalo ostaje isto dok je ponuda motora za nijansu promenjena


1970 motori:

200cid 1V 6-cyl 120 hp T Code
250cid 2V V-8 155 hp L Code
302cid 2V V-8 220 hp F Code
302cid 4V V-8 290 hp Boss G Code
351cid 2V V-8 250 hp 351W & 351C H Code
428cid* 4V V-8 300 hp M Code
428cid 4V V-8 335 hp Cobra Jet Q Code
428cid* 4V V-8 335 hp Cobra Jet-R R Code
429cid 4V V-8 375 hp Boss Z Code


** radi dobijanja prave slike o snazi i performansama najjacih verzija, mora se uzeti u obzir Fordovo proizvoljno rejtovanje motora. Naime, zbog velikih osiguravajucih premija, Ford je za svoje najsnaznije street objavio snagu od 335 ks i to za 6 agregata koji se potpuno razlikuju po performansama i tehnologiji. Realne snage su bile daleko vece i svi se slazu da je za 427/428/429 generacije Fordovih motora realno dodati jos 100-120 ks na tu cifru. Izuzetak je semi-hemi Boss 429 motor koji je napravljen za NASCAR i nije bio street motor u svojoj sustini i za koji je fabrika rekla da ima 375 ks ( realno preko 500 )
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Happy Birthday Ford Mustang 17.04.1964 - 17.04.2009 :)

Postod HEMI 426 » Pet Apr 17, 2009 2:02 pm

1971-1973

Pocetak kraja za I generaciju Mustanga. Jos jedan redizajn i ozbiljno povecanje dimenzija a od 72 i 73 ozbiljno smanjenje snage zbog novih ekoloskih regulativa. I dalje su postojala tri oblika karoserije ( coupe, cabrio i fastback ) samo sto se fastback od '69 zvao Sportsroof. Shebya nije vise bilo a Boss 302 i Boss 429 je zamenio Boss 351 ( samo za 1971 ) dok ce Mach I ostati do kraja.


Slika
Slika
Slika


1971 motori:

250cid 1V 6-cyl 145 hp L Code
302cid 2V V-8 210 hp F Code
351cid 2V V-8 240 hp H Code
351cid 4V V-8 280 hp Cobra Jet Q Code
351cid 4V V-8 285 hp M Code
351cid 4V V-8 330 hp Boss R Code
429cid 4V V-8 370 hp Cobra Jet C Code
429cid 4V V-8 375 hp Cobra Jet-R J Code

1972 motori:

250cid 1V 6-cyl 98 hp L Code
302cid 2V V-8 140 hp F Code
351cid 2V V-8 177 hp H Code
351cid 4V V-8 266 hp Cobra Jet Q Code
351cid 4V V-8 275 hp High Output R Code

1973 motori:

250cid 1V 6-cyl 99 hp L Code
302cid 2V V-8 141 hp F Code
351cid 2V V-8 177 hp H Code
351cid 4V V-8 266 hp Cobra Jet Q Code
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Happy Birthday Ford Mustang 17.04.1964 - 17.04.2009 :)

Postod Talladega_500 » Pet Apr 17, 2009 4:50 pm

Kao trenutan vlasnik dva (moderna) Mustanga ('00 V6 i '08 GT) imam samo najlepse da kazem o njima.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Happy Birthday Ford Mustang 17.04.1964 - 17.04.2009 :)

Postod Talladega_500 » Uto Apr 21, 2009 1:49 am

Sa proslave u Birmingham, Alabama. Da je blize isao bi sigurno. Za 50-godisnjicu sigurno idem pa makar bilo na kraju sveta.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Happy Birthday Ford Mustang 17.04.1964 - 17.04.2009 :)

Postod Talladega_500 » Uto Apr 21, 2009 4:15 am

Inace, evo jos nekih zanimljivosto o Mustangu.

- Mustang je bio zasnovan na Falconu, koji se pojavio krajem 1959 godine kao 1960 model. Preko noci je stekao slavu i prve godine je prodato preko 450,000 primeraka. Upravo je Falcon drzao rekord po najvecoj prodaji u prvoj godini koji je Mustang kasnije oborio.

Slika

- Lee Iacocca nije bas imao odresene ruke za Mustang kako pise u tekstu. Iacocca je morao da predstavlja ideju cak 6 puta pre nego sto je odobrena. Na kraju mu je Henry Ford II rekao "Danas popodne cu odobriti tvoj jebeni auto. Ali ako se ne bude prodavao ti ces platiti" tako da je posao Iacocce bio na liniji.
- Razlog zasto je Henry Ford II bio toliko oprezan je bio Edsel, predstavljen kao 1958 godine koji je trebao biti u klasi sa Oldsmobile i Chryslerom, ali je propao na kraju 1960 godine. Edsel je kostao Ford cak (tadasnjih) $250 miliona. Tako da je Ford bio jako oprezan koje automobile odobrava.
- Razlog za veliki 1971-1973 Mustang lezi u Semon Knudsen, koji je 1969 dosao u Ford, a pre je radio za Pontiac i Chevrolet tako da je navikao na vece automobile i zeleo je da i Mustang bude takav. Knudsen je takodje bio razlog za ogroman novi 1970 Ford Thunderbird za koji je zeleo da bude kao Pontiac Grand Prix.
- Iacocca je jos 1969 godine poceo da radi na novom 1974 Mustang II.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Happy Birthday Ford Mustang 17.04.1964 - 17.04.2009 :)

Postod beogradski_fantom » Uto Apr 21, 2009 12:13 pm

Koliko mi se svidja prva generacija Mustanga, toliko mislim da su 2., 3., i 4. generacija potpuni promasaji u estetskom smislu. A sto se tice poslednje generacije, svakako su se potrudili oko dizajna, ali taj kao i svi novi automobili pati od previse plastike i lepka.
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1509
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Happy Birthday Ford Mustang 17.04.1964 - 17.04.2009 :)

Postod HEMI 426 » Uto Apr 21, 2009 1:13 pm

znas kako, II genracija je bila stvarno sramota, kako po estetici tako i po performansama, III je bila bila nuzno poboljsanje i u ono vreme je imala najbolji odnos $/ks, sto je i osnova muscle kulture. Mustang 4ka ( jbt, ovo zvuci kao Golf 4ka :lol: ) je bio jos bolji, imao ozbiljne performanse, dosta specijalnih verzija i dobru prodaju a licno mislim da je bio jedan od lepsih automobila kada je izasao 1993 godine a jedina mana mu je je bila zastarela platforma ( FOX platforma koja je u igri jos od 1979 godine ). Sto se Mustanga 5 tice, ja imam religijsko postovanje prema tom automobilu. Ne samo zbog retro dizajna i koncepcije, nego zbog svega sto je Ford sa tim automobilom rekao. Imao sam prilike da provozam i to po Fruskoj Gori na krivinama i odusevljen sam sa svakim aspektom tog auta, nimalo nije "lepak i plastika" iako je moderan auto.... Ako budem imao srece, mozda krajem godine provozam i 2010 Mustanga i Challenger ali da ne ureknem... ;)
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Happy Birthday Ford Mustang 17.04.1964 - 17.04.2009 :)

Postod Talladega_500 » Uto Apr 21, 2009 10:47 pm

Mustang II je u svoje vreme bio sasvim solidan automobil i veoma popularan, popularniji nego bilo koji Mustang posle njega.

Ja licno jako volim Fox, mocan, lagan, gomila torque i mozda najbolji zvuk od svih Mustanga. Takodje su dosta lagani za modifikovanje i ima ih gomila na drag stazama.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Happy Birthday Ford Mustang 17.04.1964 - 17.04.2009 :)

Postod luci » Uto Apr 21, 2009 11:25 pm

meni je fox u startu bio ruzan, alli sto ga vise gledam sve mi je privlacniji... kontam da kod nas ne bi bio skup, ali bi njegovu vrednost dao za prvu registraciju tako da o tome samo mastam
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT


Povratak na Americka autoindustrija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost