Ford Bronco

Chrysler, Ford, Chevrolet, Cadillac, Buick, Dodge, Lincoln, Plymouth and others...

Ford Bronco

Postod Talladega_500 » Sub Apr 18, 2009 4:12 am

Kada je Ford predstavio Bronco u Avgustu 1965 godine zapoceo je novu eru i istoriji off road vozila, barem sa Americke strane gledanja. Pre toga ljubitelji 4x4 su uglavnom birali izmedu Jeep i International mada je odredeni broj primeraka importovan od strane Toyote i Land Rovera. Medutim, nijedna od kompanija se nije kocentrisala za proizvodnju laganog 4x4 koji bi se jednako dobro pokazao i na asfaltu. Ford je uvideo da Internationalu ide odlicno sa modelom Scout koji je bio veci od tipicnog Jeepa iz tog perioda i pruzao civilizovaniji 4x4. U istom periodu Americke porodice su pocele da kupuju drugi automobil u familiji koji bi sluzio za zabavu i 4x4 SUV se cinio perfektnim izborom. U 1960 godini oko 11,000 laganih 4x4 je prodato u Americi dok je taj broj stigao do 35,000 u narednih pet godina. Ford je ocekivao da ce navedeni broj da se duplira do 1970 godine i nije nikako zeleo da propusti takvu priliku. Posle velikih uspeha sa modelima Falcon i Mustang (oba su prodana u oko 500,000 primeraka u svojim prvim godinama proizvodnje) Ford je zeleo manji SUV zasnovan na platformi dva navedena vozila. Kao inspiracija je uzet International Scout koji ne samo sto je dizajnerski licio na Bronco vec je po dimenzijama bio gotovo identican. Oba vozila su po dimenzijama bili veci od konkurenta iz Jeepa, ali oko 90 kg laksi. Kao motor je uzet vec poznati 170 kubnih inca (2.8L) sa sest cilindra i snagom od 105 ks. Navedeni motor se takode ugradivao u Falcon i Mustang i od samog starta je imao prednost nad Scoutom (93 ks). Jedini menjac je bio tri brzine manualni. Kupac je mogao da bira izmedu pickupa, roadstera i coupe i vecina kupaca se odlucila za coupe. Roadster je brzo izbacen iz upotrebe dok je pickup ostao u ponudi, ali nikada se nije prodavao u velikim brojevima. Ford je ocekivao da ce kupci biti ne samo oni koji zele off road voznju vec i farmeri i predstavio je Bronco ne kao automobil i ne kao SUV vec kao kombinacija koja pruza najbolje karakteristike oba sveta. Ford je takode ponudio dugacku listu opreme tako da je danas gotovo nemoguce naci dva identicna klasicna Bronco. Vecina magazina je odlicno primila Bronco. Popular Science Monthly magazin je za Bronco rekao da je kao sedan po dimenzijama, ali se ponasa kao sportski automobil, a slican zakljucak je doneo i Car Life magazin. Medutim, oba magazina su imala primedbe na menjac za koga se imalo osecaj da se dosta muci pri vecim brzinama i da je mnogo bucan. Novinari su imali jos vise pohvala za off road voznju gde je Bronco bez vecih poteskoca savladao sve prepreke. U Septembru 1966 godine Ford je predstavio i V8 motor kao opciju. U pitanju je bio motor velicine 289 kubnih inca (4.7L) sa 200 ks koji je takode preuzet iz Falcona i Mustanga. Ovo je ujedno bio prvi lagani 4x4 sa V8 opcijom (Jeep i Land Rover jos uvek nisu nudili V8 dok je International predstavio V8 opciju u Scoutu nesto kasnije). Bronco V8 je poceo u potpunosti da dominira na trkama, preko lokalni trka pa sve do cuvene Baja 1000 trke, a cak i cuveni Holman Moody tim je modifikovao Bronco. Nesto kasnije je predstavljen jos jedan V8 motor, sa 302 kubna inca (5.0L) i 205 ks. Chevrolet Blazer je bio prvi pravi konkurent Broncu. Kada je predstavljen 1969 godine Blazer je izgledao vece i mocnije i ubrzo Chevrolet nije mogao da napravi dovoljno primeraka. Blazer je pruzao vise prostora, udobniju voznju, bolje kocnice i vecu opremu. 4 Wheel Driver magazine je stavio Blazera i Bronco na test gde je predstavnik Chevroleta lagano pobedio. Bronco je i dalje pruza mnogo, ali kupcima su pocele da smetaju veoma lose kocnice i neudobna voznja. Kupcima je takode smetalo sto se Bronco ne moze naruciti sa automatskim menjacem, boljim kocnicama i klimom. Najveci udarac za Ford je stigao kada su istrazivanja pokazala da samo 34% vlasnika Bronca bi opet kupili Bronco. Do pocetka 1970ih godina Bronco je postao visak u Fordu. Nakon prestanka proizvodnje Falcona i veceg Mustanga, Bronco je delio samo neke delove sa ostalim Ford vozilima, a godisnja prodaja od oko 20,000 primeraka se pokazala izuzetno mala za kompaniju velicine kao sto je Ford. Promene su polako stigle, ali Ford nije reagovao sve do 1973 godine kada je konkurencija stigla i prestigla nekada veoma hvaljeni SUV. Tri brzine automatski menjac je konacno postao opcija kao i power steering. Ford je takode ponudio i dva paketa opreme, Ranger i Sport, koji su dodavali dugacku listu opreme, ali i dalje daleko od standarda za taj period. Nesto kasnije I6 motor je izbacen iz upotrebe kao i pickup opcija i do 1975 godine prodaja Bronco je pala na ispod 13,200. Medutim i pored unapredenja Bronco nije mogao da se nosi sa konkurencijom i Ford je odlucio da krene iz pocetka, sa potpuno novim modelom koji bi bio veci, mocniji i spreman za premijeru 1978 godine. Ford je odlucio da ponudi Bronco na platformi F-Series, tada najveceg pickupa na Americkom trzistu. Jedna od glavnih karakteristika je bio krov koji se mogao skinuti, ali za razliku od Chevrolet Blazera nije prokisnjavao. Izbor motora je takode bio potpuno novi. Standardan motor je bio 5.8L V8 koji je razvijao 163 ks dok za ekstra $163 kupac je mogao da dobije 6.6L V8 motor sa 169 ks. Standardan menjac je bio cetiri brzine manualni dok je novi Fordov C6 automatski menjac bio $197 opcija. Interior je dobio na luksuznosti i opremi o kojoj je konkurencija samo mogla da sanja. Novinari su odlicno primili novi Bronco koji je dobio samo reci pohvale pored konkurenata iz Chevroleta, Jeepa i Dodgea. Kupci su jos bolje reagovali i Ford nije uspevao da napravi dovoljan broj primeraka. Medutim, kako je nova naftna kriza usledela 1979 godina potraznja za vozilom kao sto je Bronco (potrosnja od cak 30 litara na 100 kilometara, tezina 2,767 kg) je brzo pala. Na srecu, Ford je uveliko radio na novoj generaciji koja se pojavila u prodaji 1980 godine. Bronco je i dalje bio zasnovan na F-Series, ali su dimenzije smanjene dok je tezina smanjena za 227 kg. Do pocetka 1980ih godina vecina vlasnika off road vozila su retko vozili svoje 4x4 off road tako da se Ford i nije trudio da znacajnije unapredi off road voznju. Sest cilindara motor je opet postao opcija, ovaj put provereni 4.9L (119 ks) i jedan od najkvalitetnijih I6 motora ikada napravljenih od strane Americkog giganta. Na zalost, 4.9L nije imao snagu kao 5.8L V8 dok je razlika u potrosnji bila minimalna. U meduvremenu Ford je predstavio i Bronco II, koji je bio zasnovan na kompakt Ranger pickupu i jako slicnih dimenzija kao i Bronco iz 1960ih. Bronco je opstao u proizvodnji sve do 1996 godine. Cuveni 5.0L V8 motor je takode bio opcija, ali do sredine 1990ih godina Ford je primetio da su vecina kupaca SUV familije koje zele cetvoro vrata i prostor, nesto sto Bronco nije imao. U istom periodu Ford je prodavao oko 30,000 Bronco godisnje, a kada je konkurencija iz General Motorsa (Chevrolet Tahoe i Suburban, GMC Yukon) pocela da postize rekordne brojeve Ford je odlucio da zameni Bronco sa novim Expedition. Expedition se pokazao kao ogroman uspeh i vec prve godine je prodato preko 250,000 primeraka. Medutim, kada su svi ocekivali da je Ford zavrsio pricu sa Bronco na 2005 Detroit Auto Show je predstavljen Bronco koncept sa retro dizajnom i 2.0L turbodizel motorom. Navedeni Bronco je jos uvek koncept, ali najnovije informacije nam govore da Ford jos uvek razmatra njegovu proizvodnju.

p.s. postavio bi slike i ostalih generacija Bronco, ali verujem da ce biti izbrisane.

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Ford Bronco

Postod Talladega_500 » Sub Apr 18, 2009 5:51 pm

A ovo je verovatno najpoznatiji Bronco koji se zvao Big Oly i koga je legendarni Parnelli Jones vozio na Baja 1000.

351 cid (5.7L) V8 sa 350-400 ks.

Slika

Slika

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija


Povratak na Americka autoindustrija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost