Muscle Cars Talk

Chrysler, Ford, Chevrolet, Cadillac, Buick, Dodge, Lincoln, Plymouth and others...

Muscle Cars Talk

Postod Talladega_500 » Čet Jan 28, 2010 5:10 am

Licno mi se uvek vise svidjali podcenjeni automobili, automobili koji nikada nisu dobivali paznju koju zasluzuju, ali opet imaju performance da osramote poznata imena.

Ukratko - underdog.

Zato da sam ziveo tokom 1960ih verovatno bi vozio ovako nesto:

Slika

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Top 3 Muscle cars po vasem izboru...

Postod Talladega_500 » Pet Jan 29, 2010 1:04 am

Kao kompletan paket, klasicni i moderni, ...

Mislim da nema ravnog:

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Top 3 Muscle cars po vasem izboru...

Postod HEMI 426 » Pet Jan 29, 2010 1:11 am

Nema sumnje, bice veoma cenjen ali drzimo se modela do 1972 godine.. ;)


Ima jedan muscle koji je prosao prilicno nezapazeno kad je bio aktuelan a danas ima cenu samo zbog "brace" oko se dize buka... a to je Plymouth GTX. Imao je sve, motore, opremu, brzinu... bio je Muscle Gran Turismo ali je imao pixlu kao i Belvedere, RoadRunner i to mu je ubilo sve visoke ambicije... inace, odlican auto. Serijski 440 i samo jedna motorska opcija, Hemi...


Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Top 3 Muscle cars po vasem izboru...

Postod Talladega_500 » Pet Jan 29, 2010 1:20 am

On barem danas dobiva paznju koju zasluzuje.

Ford Torino, sa druge strane, je bio kralj NASCAR-a, ima vise pobeda i od Daytone i od Superbirda, i opet danas ne dobiva prakticno nikakvu paznju.

Slika

Posebno mi smeta sto Torino Talladega danas ne drzi bolje na ceni. To je bio prvi aero ratnik, a danas vredi 2-3 puta manje od Superbirda i Daytone.

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Top 3 Muscle cars po vasem izboru...

Postod HEMI 426 » Pet Jan 29, 2010 1:27 am

Pa i ima smisla u tome sto Talladega ne drzi visoku cenu. On je najmanje specifican aero ratnik od svih. Samo mu je promenjen prednji deo i to je to. Daytona i Superbird su bili dosta drugaciji automobili od Chargera i RRa na kojima su nastali.


Cenu muscle-a odredjuje i fama koja ih je okruzivala kad su bili novi. Ti i ja volimo Fordove, ali Ford je bio najslabiji veliki igrac u ulicnim muscle ratovima. Jeste da je imao dosta modela, motora i verzija ali je kaskao za GM i Moparom. Zbog toga su danas Torino, Fairlane, Cougar i Cyclone prilicno podcenjeni automobili. Cenu ima Mustang ( jer je to lifestyle auto ) i Shelbyi jer su retki i legendarni ali ni oni nisu brzi kao Yenko Camaro a daleko su ispod Baldwin Motiona ili Nickey-a...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Top 3 Muscle cars po vasem izboru...

Postod Talladega_500 » Pet Jan 29, 2010 1:41 am

Obican Torino je imao odlican fastback krov, zato nije bilo potrebe menjati nista osim prednjeg dela.
Sa druge strane, Daytona i Superbird su bili aerodinamicni koliko i cigla, zato su tolike promene nastale.

Istina je da je Ford zaostajao na ulicim ratovima, ali je zato na stazama bio kralj jer tad nije bilo profesionalnog takmicenja u Americi gde Ford nije dominirao.

Plus, Fordova je napravljeno ubedljivo najvise, zato i ne drze na ceni jer nisu retki.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Top 3 Muscle cars po vasem izboru...

Postod HEMI 426 » Pet Jan 29, 2010 1:46 am

Daytona i Superbird su ipak imali neku aerodinamiku, Superbird pogotovo, on je bas ozbiljno razvijan.

Sto se tice Fordove uloge na ulici, navodno, prvi motor koji je moga da se meri sa GM i Mopar agregatima je bio 428 Cobra Jet sa Ram Air-om ( 1969 ), sve pre toga nije bio dovoljno. Greska Forda je bila ta sto je sve svoje vece V8 motore bazirao na FE seriji agregata ( od 58 godine ). Najbolji primer prirode tih motora je 390 iz TBirda, dakle, mocan motor ali bez velike snage, odlican za limuzinu ali ne i za muscle... Zbog toga je Ford uspesniji sa small blockovima i Hi Po motorima ( 289, 302, 351 ) nego sa big block muscle...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Muscle Cars Talk

Postod Talladega_500 » Pet Jan 29, 2010 2:08 am

A 427cid?

Slika

Ford je isao sigurnim putem, sto je bilo razumljivo nakon katastrofe sa Edselom.

Chrysler, sa druge strane, je cesto voleo da rizikuje sa motorima i bacajuci sve karte na performance. Zato su uvek bili #3 po prodaji, a tokom 1970ih umalo nisu bankrotirali. Na kraju su ih spasavali smesni K-Cars.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Muscle Cars Talk

Postod HEMI 426 » Pet Jan 29, 2010 11:11 am

I 427 je bio iz FE serije motora. Ipak uspesniji na trkama neko na ulici... Uostalom, Fairlane sa 390 ili 427 nisu mogli da se mere sa RR, Chargerom, Chevelle, GTO... jer 390 nije bio dovoljno brz a 427 je bio ultra redak...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Muscle Cars Talk

Postod Talladega_500 » Pet Jan 29, 2010 6:51 pm

Mislim da je Fairlane bio dosta manji od navedenih.

Video sam nekoliko 1966-1967 Fairlane uzivo, neznam tacne dimenzije, ali ne izgledaju veliki.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Muscle Cars Talk

Postod HEMI 426 » Pet Jan 29, 2010 7:03 pm

Fordu je ogroman uspeh Mustanga zamazao oci i oni se vise nisu koncentrisali toliko na ulicnu scenu. Sa druge strane, kompanije koje nisu imale pony car ili su ga imale ali je bio slabiji ( Plymouth, Dodge, Pontiac... ) su sve izbacile opasne automobile koji su vladali na ulicama. Doduse, kako se muscle scena razvijala, pri kraju 60tih, malo automobila koji su se trkali na ulici su bili stock. Svaki drugi auto je imao dual quad, Iskey cams, Hooker headers, MDS Ignition i to su bile normalne i svakodnevne prepravke... Isto tako, ljudi su stavljali i tunnel ramove i slicne extremne dodatke
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Muscle Cars Talk

Postod Talladega_500 » Pet Jan 29, 2010 8:21 pm

To je bio pametan potez Iacocce, jer nije ulicna slava donosila prodaju vec slava na stazama. A kao sto znamo, Ford je imao najvecu slavu od Big 3 na stazama.

Jer recimo, iako je Hemi bio kralj na ulicama, na stazama ipak nije bio toliko mocan koliko se veruje, Cammer, Cobra Jet i Boss su pobedili mnogo vise trka od Hemija, kako u NASCARu tako i u NHRA. Citao sam negde da je Dyno Don Nicolson pobedio cak 65 trka za redom sa svojim '64 Mercury karavanom u NHRA i da je pobedio 90% trka koje je vozio sa Mercury.
A Fordov rekord sa 49 pobeda u 55 trka u 1965 NASCAR sezoni nikada nije bio niti ce verovatno ikada biti oboren.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Muscle Cars Talk

Postod HEMI 426 » Pet Jan 29, 2010 10:59 pm

Sve je to jako lepo i ti pehari odlicno izgledaju u muzeju ili na polici i super da se ljudi hvale i ja to vrlo postujem... ali....

Automobilska teorija kaze da su motori koji su uspesni na trkama, uspesni i na ulici ali to u praxi nikad nije slucaj. Svi americki motori koji su bili uspesni na NASCARu ili NHRA su bili suvise neprakticne masine za ulicu i nikada nisu pokazali svoj pun potencijal i imali su samo osrednje street rezultate. Jedini ko je nekako izasao iz tog pravila je bio Hemi ali na ulici je isao isto kao i obican 440 i bez blagog tuninga nije bio zver kakvu su obecavali. Svar je u konstrukciji, Boss 429, Hemi, 427 Cammer su motori sa ogromnim ventilima, velikim usisnim kanalima, napravljeni da daju maximum kad se auto vrti na 8-9000 rpm. Toga nema na ulici...

Muscle Cars su bili automobili koje kupis u 4 popodne u petak i u 8 uvece si na parkingu ispred McDonaldsa sa ekipom idete da se provozate i potegnete sa nekim na semaforu. Dovoljno je da znas da vozis i da imas muda da das gas i vec si jako brz. Dakle, automobili koji su iz salona imali 300-400 ks i 5-6 sec do 100.

Zbog toga su svi automobili koji su razvijani kao muscle a ne downgradeovani trkaci bili daleko uspesniji i brzi nego slavni automobili sa NASCARa ili drugih sampionata...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Muscle Cars Talk

Postod djape1977 » Pet Jan 29, 2010 11:22 pm

onako cisto usput, u cemu je fora, zasto ameri dan danas seku vene kad cuju za HEMI motor? znam sta je hemi, ali mi nije jasno da je to kod njih neka revolucionarna stvar? u evropi su skoro svi jaci motori bili hemi pa to niko nije reklamirao
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Muscle Cars Talk

Postod HEMI 426 » Sub Jan 30, 2010 12:21 am

Recimo ovako, HEMI je medju US motorima bio isto sto i recimo V8 u Alfi Montreal, kada je rec o italijanskim automobilima, dakle specifican motor, koji je imao jeziv trkacki pedigre u drumskom automobilu sa mnogo snage... Pri tom je jos bio skup, tehnicki poseban i zahtevan.

Postojalo je nekoliko Hemija i pravio se kao motor od 1955 do 1971 godine u vise zapremina ali je najpopularniji HEMI 426 ( 7 litara ) koji je izveden iz trkackog agregata i napravljeno ih je oko 10 000 kom

detalje oko Hemi motora imas na http://www.hemi.com - fantastican sajt sa svim potrebnim informacijama

E sad 426 Hemi je bio i jedan od najsnaznijih i najbrzih motora muscle ere. Iz fabrike je imao preko 500 ks a sa blagim tuningom koji je ukljucivao hladnije svecice, igranje sa razvodnom kapom i mozda malo jaci karb, snaga se rapidno podizala. Jedina mana je sto je zbog svojih trkackih velikih ventila bio malo slab u nizim obrtajima ali kad bi se dovatio rpm onda je kidao konkurenciju...

Sa druge strane, svi Hemi automobili ( Dodge i Plymouth ) su imali i specificniju tehniku nego isti modeli sa nekim drugim motorom. Hemi cars su imali svi kabrio ram karoserije ( bez obzira da li su bili kupe ili kabrio ), drugacije vesanje zadnje, 727 Torqueflite menjac ( ili jaci 4speed ) a zbog svega toga, Hemi opcija je bila + 1/3 ili 1/4 na cenu standardne verzije. Zbog toga ih je i bilo malo.

Mogao bi da pisem do sutra o specificnostima Hemija ali ne znam sta te zanima?
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Muscle Cars Talk

Postod djape1977 » Sub Jan 30, 2010 1:09 am

ma znam sta je hemi, sa tehnicke strane. vise sam radoznao o psiholosko kulturoloskoj strani price.
mislim, evo ti glava jednog malo nabrijanijeg evropskog motora iz tog vremena.
Slika
pa niko nije pisao velikim slovimna HEMI na krilu auta. da ne pominjem da im je standardna verzija motora sa bregastom u bloku i podizacima i klackalicama za ventile. kad pogledas, i nisu bili bas mnogo napredni za svoje vreme, da ne kazem nesto drugo. koji ih je djavo terao da se time hvale? zvuci mi kao kad su se u jugoslaviji zaklinjali u stojadina specijala
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Muscle Cars Talk

Postod HEMI 426 » Sub Jan 30, 2010 10:25 am

Pa hvalili su se jer je taj motor bio mnogo jaci i specificniji nego svi ostali motori slicne zapremine ostalih proizvodjaca. Pre 426 Hemija, Chrysler je imao i Wedge motore sa trouglastom ( klinastom ) komorom u glavi ( wedge je, uslovno receno, klin na eng ). Ti Wedge motori su bili veoma uspesni.


Slika


Onda je dosao Hemi sa polu loptama, sirom glavom, drugacijim klipovima i snagu podigao jos vise. U to vreme, Chrysler je imao neke od najjacih motora na svetu i to ih je imao u serijskoj proizvodnji pa normalno da su se hvalili.

Sto se samog Hemi imena tice, to ime mu dala publika jos kad su se prvi motori pojavili '55 godine. Posto su svi Hemiji u svoje vreme bili jako snazni, Chryler je jednostavno shvatio da ta 4 slova igraju kod publike i odlucio da ih exploatise. Sa neke mehanicke tacke gledista, "HEMI" na boku je isto kao kad bi stavio "BOXER" na bok Bube ili kao Twin Spark kod Alfe :)
E sad, sa druge strane, ta 4 slova kod ljubitelja i poznavaoca oznacavaju fantasticnu legendu i zbog toga su tako cenjena, iako se tehnicki iza njih krije relativno obican princip ;)


Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Muscle Cars Talk

Postod starac vujadin » Sub Jan 30, 2010 7:22 pm

Stari Hemi motori imaju verovatno najneugladjeniji rad u leru koji moze da se zamisli... Masina kao da se raspada, svecice kao da preskacu, motor kao da radi na 5 cilindra, kao da se motor svaki cas da padne na zemlju :D ...ali zato kad se stisne gas :twisted:
Korisnikov avatar
starac vujadin
 
Postovi: 884
Pridružio se: Uto Apr 14, 2009 8:18 pm

Re: Muscle Cars Talk

Postod djape1977 » Sub Jan 30, 2010 7:34 pm

kako im je to polazilo za rukom? V motori obicno fino i ravnomerno rade.
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Muscle Cars Talk

Postod HEMI 426 » Sub Jan 30, 2010 8:23 pm

Zato sto je Hemi bio lose sakriveni trkacki motor.
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Muscle Cars Talk

Postod 911s [SK] » Sub Jan 30, 2010 8:30 pm

Ne bih se složio Pedja ovo za V motore, najmirniji su I6 i V8, V6 su manje mirni, a V4 totalno nemirni i treba im osovina sa kontra-tegovima da bi se smirio, mislim da su Italijani napravili valjda neki V4 bez te osovine ali nisam siguran.
Inače se svaki žestoko naturpijani motor ponaša ovako kako Starac Vujadin reče. :D
Ford weist den Weg.
Everything we do, it's driven by you!
Slika
Korisnikov avatar
911s [SK]
 
Postovi: 1111
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 6:48 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: :::::::::
1963 Consul Corsair
1968 12M coupé
1969 12M
1969 Escort Mk1 2door
1971 Escort Mk1 4door
1970 17M
1979 Escort Mk2
1983 Granada Mk3 2.3 GL
1983 Sierra Mk1 Ghia
1998 Escort Mk6

Re: Muscle Cars Talk

Postod djape1977 » Sub Jan 30, 2010 8:33 pm

i taj hemi 426, koliko ks je imao u serijskoj varijanti?
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Muscle Cars Talk

Postod HEMI 426 » Sub Jan 30, 2010 8:39 pm

Fabrika je deklarisala 425 ks ( 1966-1971 ), dyno je pokazivao 500-550, mild grazni tuning je snagu dizao na 600 ks, NASCAR verzije su imale oko 700-750 a drag trkaci su znali da ga nasviraju i na do 1000, neki su koristili i 2 svecice po cilindru - twin spark
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Muscle Cars Talk

Postod HEMI 426 » Sub Jan 30, 2010 8:46 pm

Standardni podaci:

Slika


o. moment u Nm je preko 650 Nm a tezina motora je nesto preko 400 kg
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Muscle Cars Talk

Postod starac vujadin » Sub Jan 30, 2010 8:53 pm

911s [SK] je napisao:Ne bih se složio Pedja ovo za V motore, najmirniji su I6 i V8, V6 su manje mirni, a V4 totalno nemirni i treba im osovina sa kontra-tegovima da bi se smirio, mislim da su Italijani napravili valjda neki V4 bez te osovine ali nisam siguran.
Inače se svaki žestoko naturpijani motor ponaša ovako kako Starac Vujadin reče. :D


Redni sestak je po prirodi vrlo miran i kultivisan, ali jos mirniji je V12. Da ne zaboravimo i boxer sa 6 cilindra, pogotovu sa vodenim hladjenjem.

U moru snimaka Hemi motora ovaj odlicno ilustruje kako radi u leru, a kako pod gasom...

http://www.youtube.com/watch?v=xS7ZNrWUGNQ
Korisnikov avatar
starac vujadin
 
Postovi: 884
Pridružio se: Uto Apr 14, 2009 8:18 pm

Sledeća

Povratak na Americka autoindustrija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost