Ford

Chrysler, Ford, Chevrolet, Cadillac, Buick, Dodge, Lincoln, Plymouth and others...

Ford

Postod HEMI 426 » Pet Apr 10, 2009 8:22 pm

Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Ford

Postod Talladega_500 » Pon Apr 13, 2009 1:08 am

100 godina Ford Model T

Prica je stara oko 8 meseci.

Ford se nikako ne moze pohvaliti uspesnom godinom. Kompanija je u druga cetiri meseca ove godine izgubila cak 8.7 milijardi dolara i trecu poziciju po prodaji vozila u svetu koju je preuzeo nemacki Volkswagen. Ali jednu sedmicu Blue Oval (nadimak Forda koji znaci plavi krug po logo kompanije) zaboravlja na sve svoje probleme i slavi 100 godina svog najpoznatijeg modela, Model T. Sa modelima i ljubiteljima popularnog Tin Lizzie iz celog sveta, Ford je napravio proslavu rodenja modela koji je promenio imidz automobila u svetu. Tesko je reci koliko je Model T bio znacajan model, ne samo u svetu automobila. Ovaj automobil je predstavio i pokretnu traku za proizvodnju automobila i $5 minimalnom dnevnom platom. Henry Ford je zeleo automobil za prosecnog kupca koji ce biti jeftin, kvalitetan i jednostavan za odrzavanje. Mnogi ce reci da bi se to desilo pre ili kasnije, ali je pitanje kada bi se tacno desilo da se Model T nije pojavio u prodaji davne 1908. godine. Iako danas vecina kompanija menja dizajn svojih vozila svake tri ili cetiri godine, Model T je bio u proizbodnji bez vecih promena cak 19 godina (zamislite danas novi auto ciji je dizajn predstavljen 1989. godine). U navedenih 19 godina Ford je prodao preko 15 miliona Model T i do 1921. godine Model T je cinio 57% od ukupnog broja vozila na svetu. Tokom svoje duge istorije Model T se proizvodio u 20 zemalja sveta i na svim kontinentima osim Antarktike. Muzej Ford Model T se nalazi u istocnoj Indiani gde se ujedno i odrzala proslava. Ljubitelji su dosli iz celog svega, a na proslavi su se nasli i modeli iz Norveske i Novog Zelanda. Predpostavlja se da u svetu trenutno postoji izmedu 60,000 i 150,000 Model T u voznom stanju. Kada je Henry Ford krenuo sa proizvodnjom Model T, automobil je bio dostupan samo u crnoj boji da bi kasnije bile uvedene i crvena, zelena, plava i siva. Ford je u pocetku odabrao samo crnu boju zato sto je bila najjeftinija, najbrze se susila, a i bila je najizdrzljivija. Kada je Ford ugasio Model T i zamenio ga sa popularnim Model A 1927. godine, oko 22% od svih napravljenih modela su bili u crnoj boji. U celoj svojoj istoriji Model T je koristio samo jednu platformu, ali je bio veoma lak za modifikovanje sto potvrduje da su koristeni u mnoge svrhe. Na proslavi su se mogli videti coupe, touring automobili, speedsters, autobusi i perfektno restorirani vatrogasni automobili. Ali sto je najbolje od svega moze se reci da vecina vozila su cesto na ulicama umesto da leze po garazama i budu vozeni samo za auto show. Vecina vlasnika ce vas takode rado provozati u svom Model T, a probajte da pitate vlasnika Ferrari 250GT za slicnu stvar i videcete reakciju. Mnogi se pitaju kakvo je iskustvo biti za volanom Model T. Da kazemo odmah da se dosta tesko. U pocetku komande izgledaju poznato, tri pedale i rucna kocnica. Medutim, nijedna od pedala nije za ubrzanje vec se gas nalazi pored volana. Rani automobili takode nisu bili paljeni na kljuc vec ste morali da okrecete sipku ispod radiatora. Jedan pogresan potez i mozete ostati sa slomljenom rukom. Pustite kvacilo previse brzo ili stisnite kocnicu previse jako i sanse su velike da ce se automobil ugasiti. Na proslavi su se mogli videti i najnoviji koncepti iz Forda kao sto su Explorer America i Fiesta i flex fuel tehnologija. Kada se pogledaju 1909 Model T i najnovija Fiesta koncept parkirana pored podseca nas koliko se svet automobila unapredio u poslednjih 100 godina. Iako je vec do kasnih 1920ih godina Model T zaostajao za konkurentima, ljudi su nastavili da kupuju Model T iz slicnih razloga kao i danas, a razlog lezi u tome da je to automobil koji je promenio auto industriju. I iako ima samo 20 ks i maksimalnu brzinu od 70 km/h i dalje je jako zabavan za voznju. Na proslavi se okupilo oko 2,500 ljubitelja Model T iz celog sveta koji su se skupili da odaju postu jednom od najpoznatijih automobila na svetu. Tako da sledeci put kad se vozite u svom 250 ks sportskom sedanu, uzivate u koznim sedistima i satelitskom radiju, i uzdate se da ce vas GPS sistem odvesti na pravo mesto, setite se da nista od toga nebi bilo moguce da Ford Model T nije poceo automobilsku revoluciju.


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Ford

Postod Talladega_500 » Pon Apr 13, 2009 1:10 am

1974-1978 Ford Mustang II

Ako vas neko upita koji je najbolji Ford Mustang ikada napravljen pravi poznavaoc automobila bi verovatno rekao 1969 Boss 429. Drugi bi ipak rekli neki od Shelby modela, a ima i onih koji bi se odlucili za Mach 1. Medutim, verovatno niko nece spomenuti Mustang II koji se proizvodio od 1974 do 1978 godine. Mnogi ce reci da ovaj automobil ne zasluzuje da nosi Mustang ime, ali ako se pogledaju detalji Mustang II je mozda bio i najvazniji Mustang u 44 godine istoriji ovog automobila. Verovatno ne brz kao danasnji Shelby GT500KR sa 590 ks ili lep kao originalni 1965 GT Convertible, ali Mustang II je ipak sacuvao Mustang da ne zavrsi istom sudbinom kao vecina muscle cars iz tog perioda. Do pocetka 1970ih Mustang je porastao u ogroman automobil, a u vreme naftne krize kupci su se okretali ekonomicnim automobilima. Razloga za smrt muscle cars ima nekoliko. Americka vlada je po prvi put odlucila da uvede sigurnosne mere i izduvne gasove u automobilima, a osiguravajuce kompanije su ucinili situaciju gorom kada su povecali cene svojih usluga za sve one koji su imali sportske automobile. Ameriku hvata velika nervoza 1973 godine kada OPEC odlucuje da prestane prodavati gorivo Americi nakon sto su podrzali Izrael u ratu protiv Sirije i Egipta. Odjednom niko vise nije zeleo muscle car, a na ulicama su poceli dominirati Ford Pinto, Chevrolet Vega i AMC Gremlin. Cak je i General Motors razmisljao da ugasi Chevrolet Camaro i Pontiac Firebird. Do tog perioda Mustang je postao velik, tezak i skup. Tada je na scenu stupio Lido Lee Iacocca koji je napravio automobil koji, voleli ga ili mrzeli, je ipak sacuvao legendarno Mustang ime i bio pravi automobil u pravo vreme. Iacocca je bio covek iza originalnog 1964 Mustanga i zeleo je da novi 1974 Mustang bude uraden sa istom idejom, a to se odnosi na manje dimenzije, ekonomicnost i jeftinu cenu. Iacocca je imao dve ideje za Mustanga, jednu na Ohio platformi na kojoj je tri godine ranije predstavljen veoma popularni Ford Maverick, a drugu na Arizona platformi na kojoj se pravio mali Pinto. Veliki uspeh vozila kao sto su Datsun 240Z, Toyota Celica, Opel GT kao i Fordov Capri naterala je Ford da se ipak odluci na Arizona platformu. Mustang je po dimenzijam trebao biti manji od Mavericka, a posto je Maverick imao V8 motor kao opciju odluceno je da manji Mustang bude ponuden samo sa I4 i V6 motorima. Po prvi put u istoriji Mustang je trebao biti dostupan sa I4 opcijom i bez V8 opcije. Kako je Pinto sa 1.6L i 2.0L bio ogroman uspeh Ford je odlucio na napravi potpuno novi I4 motor samo za Mustanga, velicine 2.3L koji je ujedno bio prvi novi I4 motor od Forda u Americi jos od 1934 godine i Model B. Sa snagom od 100 ks navedeni motor je bio ekonomican, ali ujedno i brz kao I6 iz prethodne generacije. Kao V6 opcija je uzet 2.8L motor od Nemackog Forda koji je razvijao 119 ks. Za dizajn Iacocca je potrazio pomoc od cuvene Italijanske kompanije Ghia koja se potrudila da napravi dizajn slican 1964 Mustangu. Tezina vozila je smanjena za oko 450 kg i Mustang II se pojavio u prodaji krajem 1973 godine kao 1974 model. Motor Trend magazin je bio brz i proglasio Mustang za 1974 automobil godine, a prodaja je krenula odlicno i prve godine je prodato preko 386,000 primeraka. Ford je odlucio da ostavi cuveno Mach 1 ime i za Mustang II iako je model bio samo senka Mach 1 iz proslosti, a tu je bila i Ghia verzija koja je zamenila Grande. Mach 1 je dolazio samo fastback dok je Ghia dolazila samo kao coupe. Oba modela su dolazila sa I4 i V6 motorima kao opcijama. Mach 1 je bio namenjen onima koji zele sportski imidz dok je Ghia pruzala luksuznost evropskih automobila. Kako je OPEC naredne godine poceo ponovo da uvozi gorivo u Ameriku kupci su zeleli V8 sto je Ford ponudio za 1975 godinu. Rec je bila o 5.0L motoru koji je razvijao 122 ks da bi snaga kasnije bila povecana na 139 ks. Nezadovoljan sa imidzom da Mustang II nema dovoljno snage Ford odlucuje da u tom slucaju automobil barem mora da izgleda brz. Za 1976 godinu Ford predstavlja Cobra II verziju Mustanga koju je uradila Can Am kompanija. Najlasi nacin za prepoznavanje Cobra II su velike Cobra trake na vratima vozila kao i spoiler na prednjem braniku. U prvoj godini Ford je prodao 25,259 Cobra II, a veliki razlog za popularnost lezi u tome da je glumica Farrah Fawcett vozila Cobra II u popularnoj seriji Charlie’s Angels. Za poslednju 1978 godinu Mustang II Ford je odlucio da ljubiteljima ovog automobila ponudi specijalu King Cobra verziju. U tom periodu crni Pontiac Trans Am sa zlatnim trakama je bio u centru paznje nakon velikog uspeha filma Smokey and the Bandit pa je Ford odlucio da istim merama ponudi i Mustang King Cobra. Dostupan samo u fastback verziji King Cobra je imao zlatni logo Cobre na haubi, poseban prednji branik, zlatne King Cobra oznake i felge, 5.0L motor i dolazio je sa punom opremom. Ovaj paket opreme je iznosio $1,277 sto je dovodilo do ukupne cene od preko $6,000, a u tome verovatno lezi razlog sto je prodato samo 4,971 primerak. Mustang II je i zvanicno ugasen kada je Lee Iacocca dobio otkaz u Fordu, a novi predsednik Philip Caldwell odlucio je da krene sa drugacijom idejom za 1979 Mustanga. Danas je Mustang II na jako losem glasu i izuzev King Cobra i dobri ocuvanih Cobra II nijedan model ne drzi na ceni. Razloga ima nekoliko. Najvise zamerki se odnosi na Pinto platformu sa kojom je Mustang II delio samo neke delove. Medutim, treba spomenuti da je i originalni Mustang bio zasnovan na Falcon kompaktu kao i 1979 Mustang na Fairmont kompaktu. Drugi ce ipak razlog traziti u slabom motoru, ali treba reci da je Mustang II nudio solidne performance za svoju cenu. Istina, 1978 Mustang 5.0L je imao samo 139 ks, ali i Chevrolet Camaro je imao samo 6 ks vise iz nesto veceg 5.1L motora. Cak i 5.7L verzija sa cetiri karburatora je imala samo 185 ks, a sa cenom od $6,500 Camaro je bio za cak $2,500 skuplji od Mustanga zbog cega je Chevrolet verovatno izbacio ovu verziju iz ponude posle 1975 godine. Takode treba spomenuti da je najmocniji 1981 Mustang imao samo 118 ks iz 4.2L motora kao i da 1983 Mustang GT 5.0L, koga mnogi smatraju da je probudio ceo muscle car duh opet, imao 157 ks ili samo 18 ks vise od Mustanga II 5.0L. Cinjenica je da je Mustang II u svoje vreme bio solidan performer, a sa preko milion prodatih primeraka u pet godina definitivno zasluzuje ime u istoriji.


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Ford

Postod Talladega_500 » Pon Apr 13, 2009 1:13 am

Ford Mustang Boss 302, Boss 429 i Boss 351

Rivalitet izmedu Ford Mustanga i Chevrolet Camara je poceo 1967 godine kada je Chevrolet predstavio Camaro. Camaro je predstavljao najveci konkurent Mustangu u popularnoj pony klasi, koju je Mustang i osnovao kad je predstavljen tri godine ranije. I pored ogromnog uspeha na trzistu, Mustang ipak nije mogao da se meri sa Camarom po pitanju performance jer je Chevrolet imao small i big block motore koji su u potpunosti dominirali u poredenju sa Fordovim 289 cid i 390 cid. Tu je i dalje bili Shelby GT350 i GT500, ali sa visokom cenom nije ih svako mogao priustiti. Ford je takode bio nezadovoljan kvalitetom dizajnerskih promena koje je Shelby radio, a obe strane su imale drugacije ideje kako bi Mustang Shelby trebao da bude. Shelby je insistirao na mocnim motorima i malim brojevima proizvodnje cime bi modeli bili svakako specijalni, dok je Ford zeleo da doda vise opreme i poveca prodaju i napravi maksimalan profit. Zbog nesporazuma i ranije se znalo da ce 1969/1970 Mustang biti poslednji Shelby model i Ford je vredno poceo da radi na sopstvenim Mustanzima visokih performanci. Kao rezultat su nastali Mustang Boss 302 i Boss 429, koji su se proizvodili samo 1969 i 1970 godine. Boss 302 je bio namenjen za jako popularnu Trans Am seriju dok je Boss 429 napravljen da zadovolji broj napravljenih primeraka za NASCAR. Larry Shinoda, bivsi inzenjer General Motorsa, je preuzeo projekat u svoje ruke i napravio mozda dva najbolja Mustanga svih vremena. Ford je zeleo ne samo performance vec i najbolju stabilnost u krivinama ikada dostupnu na nekom Americkom automobilu. Kao sto mu ime kaze Boss 302 je bio 302 cid (5.0L) i na papiru je razvijao 290 ks (u realnosti preko 400 ks). Ubrzanje do 100 km/h je iznosilo 6.9 sekundi dok je pocetna cena bila $3,720. Rumor je da je Ford zeleo da nazove ovaj Mustang Trans Am, ali je Pontiac vec rezervisao Trans Am ime za performance verziju Firebirda. U 1969 godini Ford je napravio samo 1,628 Boss 302, a sledeca godina je bila dosta uspesnija i napravljeno je 7,013 primeraka. Boss 302 je imao dosta uspeha u Trans Am seriji. I pored jake konkurencije kao sto su Chevrolet Camaro Z28, Pontiac Firebird Trans Am, Plymouth AAR Cuda, Dodge Challenger T/A, Mercury Cougar XR7 i AMC Javelin SST, Boss 302 je zavrsio 1969 sezonu kao drugi, a pod komandom legendarnog Bud Moore osvojio titulu u 1970 sezoni sa vozacem Parnelli Jones.
Nista manje popularan nije bio Boss 429. Na prvi pogled toliki motor bi se odnosio na drag takmicenje, ali svrha Boss 429 je bila da zadovolji broj napravljenih serijskih motora za NASCAR (minimalno 500 primeraka), gde je Ford apsolutno dominirao sa Ford Torino i Torino Talladega. Kao sto mu ime kaze Boss 429 je bio 429 cid (7.0L) i na papiru je razvijao 375 ks, a u realnosti preko 500 ks. Samo 859 primeraka je napravljeno 1969 godine, a naredne godine 499. Boss 429 je danas medu najredim Mustanzima i njegove cene dostizu rekordne cene. I pored uspeha u Trans Am seriji i u NASCAR, 1970 godine je bila poslednja godina Boss 302 i 429 Mustanga. Postalo je jasno da je vreme muscle cars proslo kada je government poceo da uvodi nova pravila o potrosnji i izduvnim gasovima, a kompanije osiguranja su poceli da dizu cene svojih usluga. Mozda najgori deo se dogodio nekoliko godina kasnije kada je OPEC prestao da uvozi gorivo u Ameriku cime su muscle cars gotovo izmurili. Medutim, za kraj Ford je ponudio jos jedan Boss Mustang, Boss 351, koji se proizvodio samo 1971 godine. Rumor je da je Ford zeleo 1971 Boss 302 i da su nekoliko prototipova napravljeni, ali je kompanija odustala od te ideje kada je izasla iz auto takmicenja. Boss 351 je imao 351 cid (5.7L) motor koji je razvija 375 ks, ali je glavna karakteristika bila odlicna suspenzija. Iako nije ostavio znacajniji trag u svoje vreme, Boss 351 je prodan u 1,806 primeraka. Danas su sva tri Boss Mustanga jako cenjeni i skupi. Boss 302 dostize cenu od preko $100,000, dok je Boss 351 jeftiniji i njegova cena se krece oko $50,000, ali svakim danom raste. Boss 429 i dalje najbolje drzi cenu koja prelazi $300,000. Vlasnici znaju koliko su njihovi automobili retki tako da se Boss 429 retko moze videti cak i na auto show. Cuveni tuner Mustanga Steve Saleen je napravio repliku 1970 Boss 302 iz Trans Am serije. Replika se zove Saleen/Parnelli Jones S302 (u cast Parnelli Jones koji je osvojio Trans Am titulu 1970 godine sa Boss 302) i zasnovan je na 2005+ Mustangu. Ispod haube se nalazi 302 cid (5.0L) sa 400 ks i napravljeno je samo 500 primeraka. Takode je gotovo potvrdeno da ce 5.0L postati opcija na Mustangu pocev od 2011 godine, a Boss ce opet biti performance model.


Slika

1969 Boss 429
Slika

1970 Boss 302
Slika

1970 Boss 302 iz Trans Am serije
Slika

1971 Boss 351
Slika

Originalni 1970 Boss 302 i 2007 Saleen/Parnelli Jones Boss 302
Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Ford

Postod Talladega_500 » Pon Apr 13, 2009 1:14 am

Letos sam pricao na auto show sa jednim tipom koji veruje da ima jedini preziveli prototip 1971 Boss 302. Tip takodje trenutno restorira 1971 Boss 351 i kupio je ono sto je mislio da je 1971 Mach 1, ali kad je auto stigao imao je jako neobicnu opremu za Mach 1 i jako nizak VIN broj (nesecam se tacno koji). Po opremi i VIN-u tip veruje da je to jedan od testiranih protitipova onoga sto je trebao biti 1971 Boss 302, koji nikad nije ugledao svetlost dana.

Ovo je jedina slika prototipa koja je procurila u javnost.

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Ford

Postod Supercharger » Sub Okt 10, 2009 1:11 am

Preporucujem dokumentarac "Victory By Design - Ford Muscle"!
Korisnikov avatar
Supercharger
 
Postovi: 90
Pridružio se: Ned Sep 20, 2009 10:42 pm
Lokacija: Nis

Re: Ford

Postod kiki243 » Pet Mar 16, 2012 6:10 pm

Henry Ford

Slika

Slika
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج


Povratak na Americka autoindustrija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju