Toyota 2000 GT (1965-70)

Toyota, Mazda, Subaru, Honda, Suzuki soshite tanin...

Toyota 2000 GT (1965-70)

Postod HEMI 426 » Pet Feb 25, 2011 5:34 pm

Sredinom 60-ih godina prošlog stoljeća jedan od najvećih svjetskih dizajnera toga doba, Nijemac Albrecht Graf Goertz i tim Toyotinih inženjera razvili su prvi japanski sportski automobil koji je izgledom i voznim svojstvima mogao biti usporediv s priznatim europskim sportašima. U biti, ideja je krenula od Yamahe koja je projekt 1961 godine ponudila Datsunu. Negdje na pola puta, došlo je do prekida suradnje između ta dva japanska proizvođača i Datsun na koju godinu odustaje od projekta. Yamaha samostalno ne može proizvesti automobil, pa projekt nudi Toyoti, koja ga prihvaća i 1965 godine se pod njenim znakom predstavlja vjerojatno najcijenjeniji i najkarizmatičniji sportski japanski automobil u povijesti.

Slika


Toyota 2000 GT je svojim oblikom podsjećala na Jaguare i Ferrarije toga vremena. Dugačak prednji i kratki stražnji kraj, prednja svjetla na podizanje, iza dva para okruglih i unutrašnjost obložena skupim ružinim drvom, te izrezbarena hrpom "urica". Tu se isto tako mogla vidjeti upletenost Yamahe, tada poznate prvenstveno po izradi klavira.
Pogon je razumljivo bio na stražnjoj osovini. Yamahin tim doradio je Toyotin dvolitreni motor sa šest cilindara. 150 KS 1120 kg teškom sportašu je za ono vrijeme davalo odlične brzinske karakteristike (210 km/h, 0-100 za 8.6 sek.) Možda se brzinom nije mogao mjeriti s jačom europskom elitom, ali u klasi do 2000 kubika nije bilo bržeg automobila. Na kraju, do početka proizvodnje, 1967 godine, Japanci su njime na domaćem tlu obarali i brzinske rekorde što je bio dodatan mamac za dobrodržeće Japance.

Slika
Slika
Slika
Slika

Ipak, sudbina ovog automobila je odmah na početku bila zapečaćena. Kako Japanci nisu puno marili za "nejapance", u automobilu je bilo poprilično tijesno, tako da je ovih Toyota s volanom na lijevoj strani moguće nabrojati na prste jedne ruke. Druga činjenica koja je presudila je bila za ono vrijeme prilično visoka cijena od 6800 dolara.
Ne čudi onda što je do 1970 proizvedeno tek 337 komada ovog Toyotinog dragulja. Tu još treba pridodati i 14 posebnih izvedbi koje su završile kod super-bogatih naručioca.


Slika
Slika

Inače, 1969 godine 2000 GT je prošao kroz lagani redizajn koji je tek malo bitnije promijenio prednji dio (manja svjetla). Zbog male brojke automobil danas predstavlja čistu ekskluzivu i vrlo je cijenjen među autokolekcionarima. Ako se nađe, za dobro očuvani primjerak najkarizmatičnijeg japanca treba izdvojiti najmanje 125.000 eura, a cijena nerijetko prelazi i 200.000 eura.

Cabrio i Targa

Slika
Slika

Modelom 2000 GT Toyota je pokazala svijetu da u bliskoj budućnosti neće biti isključivo proizvodač običnih gradskih limuzina, već da će u mnogim poljima pomrsiti račune najvećima. Danas znamo da su u toj nakani Japanci potpuno uspjeli.



Slika
Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota 2000 GT (1965-70)

Postod starac vujadin » Pon Feb 28, 2011 11:00 am

...Cene su u medjuvremenu skocile, pa je sada tesko naci vrhunski primerak za nize od 300000 evra...
...Kabriolet je napravljen samo za James Bond-ov film, dva komada...inace, nije se pravio...
...Japanci su prakticno "ispalili" fon Goertza za dizajn, pa je na kraju konacnu verziju dizajnirao domaci dizajner Satoru Nazaki...
...Auto je bio jako brz na pravcu, ali i vrlo los u krivinama...
...Moze se izvuci paralela sa Lexusom LF-A jer su oba autmobila abnormalno skupa za svoje vreme i u oba slucaja motor je razvijala Yamaha...
...Jedini primerak Toyote 2000 GT u Srbiji ce uci 2023. godine i vlasnik ce biti izvesni Zivko... ;)
Korisnikov avatar
starac vujadin
 
Postovi: 888
Pridružio se: Uto Apr 14, 2009 8:18 pm

Re: Toyota 2000 GT (1965-70)

Postod TRIO_driver » Pon Feb 28, 2011 12:34 pm

Hahahahha, dobra ti je ova zadnja stavka...

Izvesniji je mnogo 240Z, slicna prica, a ipak pristupacniji, mada ako ispunim sve sto sam pozeleo, za dvadeset, trideset godina....
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1946
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: Toyota 2000 GT (1965-70)

Postod luci » Pon Feb 28, 2011 1:23 pm

inace karioleti su za filmove o Jamesu bonu pravljeni iz prostog razloga sto Son koneri nije mogao da udje u coupe verziju...
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Re: Toyota 2000 GT (1965-70)

Postod starac vujadin » Pon Feb 28, 2011 1:42 pm

Datsun 240z nece biti problem...to je vrlo dostizna zelja.
Korisnikov avatar
starac vujadin
 
Postovi: 888
Pridružio se: Uto Apr 14, 2009 8:18 pm

Re: Toyota 2000 GT (1965-70)

Postod TRIO_driver » Pon Feb 28, 2011 1:47 pm

10K evra USA import, na NS table, i da se ofarba i jos malo utegne..

Toyota jeste majka, ali nije u mom dometu, ne znaci da ce biti, ali cisto sumnjam..
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1946
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: Toyota 2000 GT (1965-70)

Postod starac vujadin » Pon Feb 28, 2011 1:53 pm

Tesko, tesko...skoro nemoguce...u Srbiji klasik takvog tipa ni ne postoji. Taj auto je bas teska egzotika. I ja koji obozavam klasicna kola da mi daju 300-400000 evra budzet za kupovinu japanskih kola ne bih kupio Toyotu 2000GT.
Korisnikov avatar
starac vujadin
 
Postovi: 888
Pridružio se: Uto Apr 14, 2009 8:18 pm

Re: Toyota 2000 GT (1965-70)

Postod 911s [SK] » Pon Feb 28, 2011 2:21 pm

Meni ubedjivo najlepša Toyota.
Ford weist den Weg.
Everything we do, it's driven by you!
Slika
Korisnikov avatar
911s [SK]
 
Postovi: 1111
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 6:48 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: :::::::::
1963 Consul Corsair
1968 12M coupé
1969 12M
1969 Escort Mk1 2door
1971 Escort Mk1 4door
1970 17M
1979 Escort Mk2
1983 Granada Mk3 2.3 GL
1983 Sierra Mk1 Ghia
1998 Escort Mk6

Re: Toyota 2000 GT (1965-70)

Postod HEMI 426 » Pon Feb 28, 2011 4:01 pm

Nisam znao da je Shelby napravio 3 primerka za trkanje, SCCA serija, koji su bili uspesni i skoro osvojili sampionat 1968 godine, u klasi prototipova. Medjutim, Shelby se jako namucio da ih ucini konkurentnim zbog problematicne stabilnosti

starac vujadin je napisao:...Auto je bio jako brz na pravcu, ali i vrlo los u krivinama...



Navodno, Shelby nije posle mogao da ih proda jer su ga suvise kostali zbog brojnih sitnijih i krupnijih modifikacija kojim je uspeo da ukroti auto. Ta epizoda sa Shelbyem se smatra pocetkom ozbiljnijeg ucestvovanja Toyote u automobilskom sportu i jos jedan dokaz kvaliteta Shelbya kao tunera trkackih automobila.

Inace, oko 60 primeraka ovog modela je oficijelno prodato u Severnoj Americi a cena je bila oko 6 800$, sto je bilo vise nego Porsche 911, Corvette a opet manje nego za Ferrari...


Slika
Slika
Slika



Dimenzije:

Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota 2000 GT (1965-70)

Postod dmj » Uto Mar 01, 2011 1:04 pm

Oduvijek sam ovu Toyotu smatrao krasnim automobilom, ali kada sam je lani vidio uživo naprosto me ostavila bez daha. Mislim, i drugi su legendarni automobili kada bih ih vidio uživo bili impresivni, od 250 GTO do Bugatti Atlantica, ali ne pamtim da me i jedan (osim možda Squirea) toliko oduševio uživo, do te mjere da danas nisam daleko od pomisli da je 2000 GT najljepši automobil ikada...
Korisnikov avatar
dmj
 
Postovi: 219
Pridružio se: Sub Jan 29, 2011 6:42 pm
Oldtajmer: Nekoliko tisuća malih modela

Re: Toyota 2000 GT (1965-70)

Postod Talladega_500 » Sub Jan 28, 2012 5:41 pm

Prva 2000GT ikada proizvedena (i 1 od 3 koje je Shelby koristio) u prodaji.

Cena $1.7 milion.

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija


Povratak na Japanska autoindustrija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost