prvi australijski muscle car

Prije Monara:
Prije uvođenja Monara, Holden je imao vrlo ograničen uspjeh u moto sportu , najbolji rezultat je bio ukupna pobjeda 1958 u Ampol Trialu. Još jedan koji pada na pamet je kada je Leo Geoghegan osvojio Sedan and Sports Car na Easter Bathurst trkačkom susretu (Ovi automobili su bili modifikovani i imali su značajan uspjeh), a u istoj godini, i 2. mjesto 1963. na Bathurst trci legalnih automobila sa EH S4. Bilo je nekih dobrih HR koji su se pojavljivali u zemlji, ali ništa što bi se moglo približiti Fordu GT , ono što je Holdenu trebalo je v8 motor , i nov auto nebi bio tako daleko. Kupei u Americi su se prodavali vise nego sto je bilo zaliha , te su se nadali da će se isto dogoditi i u Australiji. Odluka da se napravi kupe , mora da je trajala čitavih pet minuta , obzirom da je Holden zastarijevao , i da je bilo vrijeme da se uđe u novu fazu tržišne potražnje. Holden je eksperimentisao sa nekoliko ideja , a cilj je postao kupe sa pet sjedišta , a ono sa čim su izašli , je bio ovaj prelijepi dizajn.
Kad je predstavljen 22og jula 1968 Holden Monaro je bio prvi Australijski sportski auto iako ga je Ford već potukao do nogu sa svojom V8 sportskom verzijom Falcona zvanom GT. Neki stručnjaci smatraju Monaro najznačajnijim autom u istoriji Holdenovog V8 , iako je motor potekao iz SAD-a . Izbacivanjem Monara na tržište , Holden ne samo da je poslao jasnu poruku Fordu da će se takmičiti sa njime ,već i da namjeravaju da pobjeđuju na trkama. Žestoko rivalstvo Forda i Holdena je dodatno potpireno izlaskom oba proizvođača na Muscle tržište sa vozilima koja su izgledala kao da su sa staze. Bathurst je viđen kao ultmativno rješenje za reklamiranje automobila , budući da je trka bila za produkcijske modele a automobili su bili gotovo isti kao oni koje ste mogli naći kod lokalnog predstavnka. Ako bi auto pobijedilo u Suboti , prodalo bi se u Ponedeljku , a i GM-H i Ford su željeli da profitiraju na percepciji da su automobili izgledali kao trkački. Ovo nije bilo baš istina jer su prodavani uz ograničenja +5% or -5%,što znači da su ulične verzije dobijale -5% a tračke +5% performansi. Ovih 10% se lako postizalo kopirajnem djelova iz trkačkih autmobila. Djelovi za masovnu prodaju se razlikuju malo ,a iako su skoro potpuno ok , u normalnom porodičnom sedanu mogu otkazati pod trkačkim uslovima ili prouzrokovati blag gubitak snage.