Velikoserijski sportisti 70 tih...

Automobili proizvedeni izmedju 1980. i 1985. godine

Anketa: Koji klasicni velikoserijski sportski automobil, 70tih godina, izabrati?

BMW 02
17
14%
Opel Manta A/B
13
10%
VW Scirocco Mk1
4
3%
Ford Capri
19
15%
Triumph Spitfire
5
4%
Porsche 924
11
9%
Alfa Romeo Junior/GTV
31
25%
Fiat 128 Sport Coupe/3p
13
10%
Fiat X 1/9
5
4%
Lancia Beta/HPE
6
5%
 
Ukupno glasova : 124

Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod HEMI 426 » Ned Jun 06, 2010 7:32 pm

Otvorio sam ovu anketu povodom jedne diskusije pa me interesuje misljenje javnosti. Koji velikoserijski sportski automobil izabrati ako su uslovi da mora da bude iz 70tih i da se cene upotrebljivih i pristojnih primeraka krecu oko 5000e ( domace trziste ili uvoz ). Pored automobila koje sam nabrojao, postojalo je jos nekoliko modela iz tog segmenta ( Renault 15/17, Triumph TR7, Fiat 124 Coupe, Opel GT... ) ali oni nisu postavljeni jer ih je kod nas bilo veoma malo, retko se pojavljuju u oglasima i cene im nisu definisane.

Uzmite u obzir i kvalitet navedenih automobila, ponudu delova i mogucnost nabavke istih, popularnost kod nas i u svetu kao i kretanja na trzistu oldtimera... a ne samo licne afinitete prema odredjenoj fabrici i modelu.
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod beogradski_fantom » Ned Jun 06, 2010 8:37 pm

Ovo ce da bude do poslednje kapi krvi :lol:

Naravno, glasao sam za dvojku i ne samo zbog toga sto sam pasionirani ljubitelj istih. Serija 02 tj. Neue Classe bila je prekretnica za BMW ali i evropsku auto industriju tako sto je spojila gradski svakodnevno upotrebljivi automobil sa sportskim performansama koje su jos kako bile primetne na stazama.

Suvisno je pricati koliko je dvojka bila popularna na ovim prostorima, a mnogima je i dalje prva asocijacja na BMW upravo 2002. Taj model je takodje bio medju najbrojnijima sa liste, a danas se prema mojim proracunima u Srbiji moze naci 20-30 dvojki u solidnom stanju (od toga mozda 10ak extra). Delova kao i za sve oldtajmere ima malo, ali se mogu naci ako znas gde da trazis. Takodje je moguce naruciti skoro sve delove preko BMWa. Cena je paprena ali je izvodljivo. Meni su napr. preko Delte stizali novi kederi, znacke, delovi motora i sl.

Secam se situacije od prosle godine kada mi je jedan stariji gospodin preprecio put uz opasku "vozis BMW pa mislis da si zajeban, je li..." :lol:
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1508
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod djape1977 » Ned Jun 06, 2010 9:17 pm

fiat 128 sport/3p jer nisu skupi a gomila delova pase sa z101/128 u prevodu dzabe su
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod HEMI 426 » Ned Jun 06, 2010 10:25 pm

Manje-vise svi automobili koje sam stavio su mehanicki kompatibilni sa brojnim drugim modelima iz maticne kuce. Fiat je tu medju najprakticnijim i najjeftinijim ali i najslabijim u stock varijanti
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod TheWickerMan » Ned Jun 06, 2010 10:29 pm

Mozda malo cudan je moj izbor... BMW 02 i Fiat 128 SC...

02 je bas ono sto fantom kaze,asocijacija na samu fabriku,veoma popularan auto kod nas nekada,mada se meni cini da ih ima malo vise od 20-30 jer ih ja znam bar za 4-5... osecaj u voznji extra,pravi RWD oldschool BMW...

128 je predstavnik jedne klase automobila koja ima korene i u nasoj autoindustriji,kao sto kaze Djape dosta delova pase sa Zastava,relativno jeftinog odrzavanja ... popularni kod nas,ima ih u solidnom stanju poprilicno,redovno izleti poneki solidan primrerak na oglase za skromnu sumu novca...

Inace,posto ima mogucnosti samo za dva glasa,morao sam da propustim Mantu,koja je po meni odlican enry-level auto za ulaz u svet oldtajmera,kupe za siroke narodne mase sa solidno jakim motorima i solidnom udobnoscu...
Slika
Korisnikov avatar
TheWickerMan
 
Postovi: 605
Pridružio se: Pon Jul 06, 2009 5:28 pm
Lokacija: Kraljevo
Oldtajmer: Alfa Romeo 75 1.8 I.E.

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod beogradski_fantom » Ned Jun 06, 2010 10:48 pm

20-30 solidnih reko ja ;) Ima dvojki vise od toga ali je mnoge pojelo vreme ili su upropascene u raznim budzing projektima.
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1508
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod HEMI 426 » Ned Jun 06, 2010 11:00 pm

BMW 02 ima i jedan veliki minus a to je cena. Dobri primerci su skupi, jace verzije su skupe kao i originalni delovi... Budzet od oko 5000 je limit
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod beogradski_fantom » Ned Jun 06, 2010 11:07 pm

Sta cemo tek sa Juniorkama i njihovim cenama...

Sve sto valja kosta, bilo je i bice ;)
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1508
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod djape1977 » Ned Jun 06, 2010 11:31 pm

moj drugi glas za kapri iz slicnih razloga kao i 128. nije domaci ali ima brdo delova koji odgovaraju sa drugih fordova do kojih se relativno lako dolazi
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod nebojsaR4 » Ned Jun 06, 2010 11:51 pm

moj glas ide naravno za 2002.

Kao sto je i fantom rekao, s tim da bi ja jos dodao da jace verzije, tipa TI, TII pa cak i turbo su za ono vreme - od 68 - 75 bile stvarno prave jurilice, a donosile i stajling kao i udobnost....

valjda zato sto gotivim generalno nemacku auto industriju, moram da naglasim i build quality, klasicnu nemacku urednost i pristupacnost i organizaciju motornog prostora i tako dalje... nista previse, a takodje i nista premalo...

I naravno... za ovaj auto komotno mozete da odete u deltu i da narucite ceo automobil... - sve je dostupno (OK, kosta...al najvise kosta kada nema)

takodje, alfu bi izdvojio zbog izgleda i retkosti... - jedino ne znam zasto ste stavili i 924 u igru...papreno skup auto, sklopljen od delova golfa i audija... a generacijski ipak ispred ostalih....
Korisnikov avatar
nebojsaR4
 
Postovi: 643
Pridružio se: Pon Nov 09, 2009 5:58 pm
Oldtajmer: BMW 2002 (1968)

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod HEMI 426 » Pon Jun 07, 2010 10:16 am

beogradski_fantom je napisao:Sta cemo tek sa Juniorkama i njihovim cenama...

Sve sto valja kosta, bilo je i bice ;)



Juniorke i delovi za iste kostaju jezivo tek u zadnjih nekoliko godina, 2001/2 godine se fantasticna juniorka mogla kupiti za 5000. Sad je sve skocilo tri puta. Posto sam stavio da moze da se glasa 2 puta, jedan moj glas je otisao za juniorku jer je lep i meni drag auto ali kao i BMW, postaje preskup za svaku budzet varijantu...

Drugi glas je otisao za Caprija, prvenstveno zbog toga sto mislim da je to odlican sportista za male pare a potom i iz licnih razloga. Capri, kao i ostali nabrojani automobili je veoma kompatibilan po pitanju mehanike sa ostalim Fordovima ( pa cak i sa nekim drugim markma ), iz fabrike je dolazio sa brdom opcija i motora ( vise nego svi ostali modeli iz klase ), pogodan za razna budzenja a bilo ih je dosta kod nas i jednostavni su za rad. Cak su i novi delovi prihvatljive cene, nisu dzaba ali nisu ni toliko skupi koliko su delovi za Alfu ili 02
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod gibanitza » Pon Jun 07, 2010 11:43 am

Slažem se za 128icu.

Drugi glas je otišao na Porsche-a 924. Znam da taj auto prate mnogi negativni komentari i mišljenja ali cenim da je ipak vredan razmatranja. Pre svega tu je nemački kvalitet koji je tada bio stvarnost a ne mit kao danas, dakle limarija koja je veoma izdržljiva (ono što je najbitnije pri kupovini jednog oldtimer-a) a i mehanika koja isto tako pouzdana i dosta deljiva sa nekim VW modelima (neki delovi čak pašu i od VW 1303). Drugo, meni se sviđaju dizajn, izbor originalnih boja i dezena tapacirunga kao i položaj menjača ispred zadnje osovine (daje veoma dobar balans). Auto ima razumnu cenu, za oko 2,5 hiljade bi se mogao naći pristojan primerak. Mislim da mane deli sa većinom polovnih sportskih vozila a to su uglavnom nebriga i iživljavanje prethodnih vlasnika što je takođe moglo da rezultuje po nekim udesom, pregrevanjem, pohabanošću transmisije i sl. Mislim da im je sada cena na minimumu i da ispod toga više neće ići, popularnost je doduše diskutabilna ali cenim da značka iz Štutgarta ipak sa sobom nosi neku dozu ekskluzivnosti bez obzira na konkretan model.
Korisnikov avatar
gibanitza
 
Postovi: 10
Pridružio se: Pon Maj 11, 2009 9:05 pm

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod bzuva » Pon Jun 07, 2010 2:29 pm

Po obicaju sam izabrao dizajn pre prakticnosti te su glasovi otisli na Alfu Junior i Fiat x1/9... Tesko da Alfa ima neki plus u prakticnoj primeni buduci da je em skuplja od svih ostalih em je za nju najveca muka sa delovima, sto vazi i za Fiat, s tim sto je delove koliko znam kudikamo lakse naci.
Korisnikov avatar
bzuva
 
Postovi: 3176
Pridružio se: Ned Okt 25, 2009 1:21 pm
Oldtajmer: 1972. BMW 1602

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod HEMI 426 » Pon Jun 07, 2010 2:47 pm

Fiat X 1/9 je skroz simpatican auto, dosta delova ( i ceo motor ) pase sa Z101 sto je veliki + Fiata. Medjutim, korozija cesto ima poslednju rec a svako preko 175 cm visine ima frke da se smesti unutra...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod bzuva » Pon Jun 07, 2010 2:47 pm

Sva sreca pa sam u visinskom rangu :D
Korisnikov avatar
bzuva
 
Postovi: 3176
Pridružio se: Ned Okt 25, 2009 1:21 pm
Oldtajmer: 1972. BMW 1602

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod beogradski_fantom » Uto Jun 08, 2010 3:30 pm

Razlog zasto BMWi drze najbolju cenu je zato sto ih sam proizvodjac ceni.

Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1508
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod HEMI 426 » Uto Jun 08, 2010 3:49 pm

BMW sve sto ima duguje Neue Klasse ( i umivenim nacistima, braci Quandt ), posto je taj auto dugo bio u proizvodnji i posto je prvi BMW oldtimer koji se normalno moze voziti, kupiti i odrzavati, logicno je da su se potrudili da fanove pokriju ( preskupim ) novim delovima... :) BMW kroz podrsku 02 u stvari i razvija svoju classic car pricu... ;)

Malo me cudi los "plasman" Mante A i B. To su bili popularni automobili kod nas, sa svim kvalitetima kao i ostali modeli iz ankete. Manta A je i prelepa ( B mi se nikad nije svidjala ) ali ok, siguran sam da imaju mnogo ljubitelja. Gde su?
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod beogradski_fantom » Uto Jun 08, 2010 3:54 pm

Opel u Srbiji nazalost nikada nije imao pravi oldtajmer fan klub iako se mogu naci sasvim solidni primerci. I ja mislim da je Manta A jedan od najlepsih Opela, ali ih u Srbiji inace ima malo plus sto je vecina na neki nacin doradjivana i najcesce upropascena.

Odnos prema Opelu je bio donekle i podcenjivacki. Ljudi ih vole zato sto su Nemci, robusni, izdrzljivi ali retko ko se odluci da ulozi i sredi tip top kao sto to rade BMWisti ili Alfisti.
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1508
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod nebojsaR4 » Uto Jun 08, 2010 4:08 pm

slazem se...

a sada... povukao bi paralelu... manta/calibra/opela astra g coupe bertone...
Korisnikov avatar
nebojsaR4
 
Postovi: 643
Pridružio se: Pon Nov 09, 2009 5:58 pm
Oldtajmer: BMW 2002 (1968)

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod djape1977 » Uto Jun 08, 2010 11:45 pm

daj sta pricamo o opelu??? pa trunu nenormalno, kao da su ih u zastavi pravili.

a sto se tice paralele, da je kalibra imala zadnji pogon, bio bi veoma interesantan auto, ovako, ostaje samo simpaticna linija karoserije. a sto se tice astre g kupe bertone... bljak. ne vredjaj mantu.
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod HEMI 426 » Sre Jun 09, 2010 12:39 am

A kako trune Fiat? ;)
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod nebojsaR4 » Sre Jun 09, 2010 8:29 am

@djape

paralela je odradjena radi duhovnih naslednika, njihovog kvaliteta, cenjenosti, a ako cemo dalje...onda i njihovih vlasnika...

to dovoljno govori o (ne)uspehu Mante i ostalih starijih opela...
Korisnikov avatar
nebojsaR4
 
Postovi: 643
Pridružio se: Pon Nov 09, 2009 5:58 pm
Oldtajmer: BMW 2002 (1968)

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod djape1977 » Sre Jun 09, 2010 9:45 am

HEMI 426 je napisao:A kako trune Fiat? ;)

skoro kao ford :mrgreen:

da ne pocinjem opet prepucavanje ali opeli bas i nisu neki primer za nemacki kvalitet.
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod HEMI 426 » Sre Jun 09, 2010 10:00 am

:lol: :lol: :lol:

Pa Opel je bio ok mehanicki, limarijski su bili losiji od proseka a bolji od Fiata :D
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Velikoserijski sportisti 70 tih...

Postod djape1977 » Sre Jun 09, 2010 10:27 am

pa zapravo, sto se matorih fiata tice, drastican pad kvaliteta limarije pocinje sredinom 70tih i nastavlja se sve do druge polovine 80tih. fuati iz 60tih su sasvim prosecni po pitanju limarije, ni bolji ni losiji od ostalih evropljana.
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Sledeća

Povratak na Youngtimers

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost