Varenje

Varenje

Postod pboskovicyu » Pon Okt 26, 2009 9:06 pm

Voleo bih da cujem utiske i savete ljudi koji se bave 'spajanjem lima' o nekim uopstenim cinjenicama, podeli, karakteristikama, tehnikama kao i malim cakama velikih majstora :) Ovo bi poprilicno znacilo meni i ostalim pocetnicima koji bas i nemaju previse znanja o ovome. Izvolite mastori : :thumbup:
Opel Kadett B2 (1,2N '72)
Opel Kadett B2 Coupe Rallye (1.2S '72)
Opel Kadett C1 Coupe (1.2S '77) x2
Korisnikov avatar
pboskovicyu
 
Postovi: 180
Pridružio se: Čet Apr 16, 2009 8:48 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer: Opel Kadett B '72 1.2
Opel Kadett C Coupe '77 x2
Opel Kadett B Coupe Rallye '72

Re: Varenje

Postod trollhattan » Čet Okt 29, 2009 11:07 pm

Radim sa Co2.I nisam neki majstor,iako imam nekakvo iskustvo.
Ne bih da otvaram podelu svih mogucih metoda zavarivanja ni majstorija,ima ljudi koji bolje
od mene znaju znanje.A moze se i na drugim sajtovima mnogo toga pametno procitati.
Samo da vidite ponesto,da nije jednostavno.Dodje vam u moje mesto turista koji trazi
da za sat vremena nastavi put.Amortizer probio u kabinu.Zavari ako mozes.Bez skidanja
plinskog rezervoara! Jadni Stojadin je ipak resen,ali sam se jezio...
Slika
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Varenje

Postod HEMI 426 » Pet Okt 30, 2009 11:35 am

kako si to uspeo?
jesi li stavio neku plocu ili dasku izmedju kosa i boce da plamen ne greje bocu ili si vario od dole ( da li moze da se vari od dole uopste ?) ili kako? ja ne znam nista o varenju pa ako mozes objasni neke osnove! hvala!
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Varenje

Postod trollhattan » Pet Okt 30, 2009 5:36 pm

Nekada se za popravke na autolimariji koristilo tzv autogeno zavarivanje,tj gorionik
(brener)je palio mesavinu kiseonika i acetilena.I danas je nezamenljiva metoda ali za recimo uvodjenje parnog grejanja i velika je majstorija,trazi mnogo vezbanja.
MIG zavarivanje(i TIG varijanta) su mnogo elegantniji nacini.Pistolj topi pobakrenu
celicnu zicu koja se na pritisak tastera na pistolju sama odmotava sa kotura u aparatu
i istovremeno pusta iz boce inertni gas na var.Gas moze biti ugljen dioksid(Co2) ili argon(Ar)
a uloga im je da var bude bez prisustva kiseonika(da nije njega ni nasi ljubimci nebi rdjali).
Co2 je jeftiniji,a Ar se vise koristi kod zavarivanja aluminijuma.
Elektrozavarivanje elektricnim lukom i elektrodama nije za rad u autolimariji.
Aparati za licnu,poluprofi ili hobi upotrebu obicno primaju kotur zice od 5 kg i kostaju
od 300 do 500 e(kinezi su jeftini,ali naravno ne ocekuje se dugovecnost).Kod nas su cesti
Varmig-Varstroj Gorenje,nemacki Einhell i italijani.Snaga za amaterske potrebe ne mora
da bude veca od 150-200 ampera. Zice su 0,6 0,8 do 1,2. Optimalna je recimo 0,8 mm.
Za popravku karoserija najcesce se koristi crni lim.Prodaje se u tablama 2x1 m, debljine
najbolje 0,8 mm.
Od ostale opreme bar ugaona brusilica sa sajbnama za secenje i brusenje,stekle(lutke)
sa raznim profilima za oblikovanje lima,makaze,smrt klesta i sl. Zastitna oprema oba-
vezno(rukavice,zast. naocare,maska).Od francuskih vozila se cesto otrujem,vecina
je izgleda pravljena od recikliranog lima,pa iako ocistim do zdravog lima,isparenja
su strasna.Najzahvalniji za rad su ameri,svedi i svabe...
Boca se prvi put kupuje a zatim samo kaucira za punu,jer je tada u sistemu.
Glavno pravilo je da sve to polako savladas uz nekog majstora,ko ima kliker za to,
dosta mu je i mesec dana rada,a onda sto vise raditi,raditi,vezbati,dok i sam ne pos-
tanes majstor.
Ovo je ogromna tema,zavarivanje je nauka i ne uci se samo pricanjem.
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Varenje

Postod presvjetli » Pet Okt 30, 2009 9:27 pm

trollhattan je napisao:Nekada se za popravke na autolimariji koristilo tzv autogeno zavarivanje,tj gorionik
(brener)je palio mesavinu kiseonika i acetilena.I danas je nezamenljiva metoda ali za recimo uvodjenje parnog grejanja i velika je majstorija,trazi mnogo vezbanja.
MIG zavarivanje(i TIG varijanta) su mnogo elegantniji nacini.Pistolj topi pobakrenu
celicnu zicu koja se na pritisak tastera na pistolju sama odmotava sa kotura u aparatu
i istovremeno pusta iz boce inertni gas na var.Gas moze biti ugljen dioksid(Co2) ili argon(Ar)
a uloga im je da var bude bez prisustva kiseonika(da nije njega ni nasi ljubimci nebi rdjali).
Co2 je jeftiniji,a Ar se vise koristi kod zavarivanja aluminijuma.
Elektrozavarivanje elektricnim lukom i elektrodama nije za rad u autolimariji.
Aparati za licnu,poluprofi ili hobi upotrebu obicno primaju kotur zice od 5 kg i kostaju
od 300 do 500 e(kinezi su jeftini,ali naravno ne ocekuje se dugovecnost).Kod nas su cesti
Varmig-Varstroj Gorenje,nemacki Einhell i italijani.Snaga za amaterske potrebe ne mora
da bude veca od 150-200 ampera. Zice su 0,6 0,8 do 1,2. Optimalna je recimo 0,8 mm.
Za popravku karoserija najcesce se koristi crni lim.Prodaje se u tablama 2x1 m, debljine
najbolje 0,8 mm.
Od ostale opreme bar ugaona brusilica sa sajbnama za secenje i brusenje,stekle(lutke)
sa raznim profilima za oblikovanje lima,makaze,smrt klesta i sl. Zastitna oprema oba-
vezno(rukavice,zast. naocare,maska).Od francuskih vozila se cesto otrujem,vecina
je izgleda pravljena od recikliranog lima,pa iako ocistim do zdravog lima,isparenja
su strasna.Najzahvalniji za rad su ameri,svedi i svabe...
Boca se prvi put kupuje a zatim samo kaucira za punu,jer je tada u sistemu.
Glavno pravilo je da sve to polako savladas uz nekog majstora,ko ima kliker za to,
dosta mu je i mesec dana rada,a onda sto vise raditi,raditi,vezbati,dok i sam ne pos-
tanes majstor.
Ovo je ogromna tema,zavarivanje je nauka i ne uci se samo pricanjem.

Aparati za varenje? Cista glupost!
Ovako se radi limarija :lol:
Slika

Shalim se naravno :D
I mene ceka kupovina Co2 aparata i dooosta vezbe posto je majstor sto mi je radio Alfu napravio posla poprilicno,sramota me i slike da okacim...
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Varenje

Postod trollhattan » Pet Okt 30, 2009 10:19 pm

Moram priznati da me je ovaj Tristac dobro nasmejao...
Koga interesuje i lakiranje,evo nesto sto sam skinuo sa nekog sajta pre dve godine,
mnogo korisna i pametna diskusija.A pre godinu dana sam u prodavnici neke poljo-
opreme kupio pistolj za lakiranje za 15-tak e vidi se da je Kinez,ali neverovatna kopija
italijanske Siate,pet puta je odradio posao preko ocekivanja za te pare,samo ne znam
koliko ce trajati,jer u principu ne kupujem takvu robu.Metalik plavi,plasticni beli rezer-
voar za boju,firma neki kao "Villager".
http://www.elitesecurity.org/t146023
Poslednji put menjao trollhattan dana Pet Okt 30, 2009 10:56 pm, izmenjena samo jedanput
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Varenje

Postod presvjetli » Pet Okt 30, 2009 10:52 pm

trollhattan je napisao:Moram priznati da me je ovaj Tristac dobro nasmejao...

Moj prvi oldtimer je bio Fiat Spider,uvrnut skroz + limarija radjena pop nitnama i rdjavim limovima secenim od dr kola i zamazano blatom
:crazy:
Srecom sam digao ruke od njega inace bi me kostao vise nego da uvezem full sredjen!
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Varenje

Postod trollhattan » Pet Okt 30, 2009 11:07 pm

Imao sam i ja kikseve(a ko ne?).Zanat se uci na komsijinom Moskvicu ili Stojadinu,
a ne na Jaguaru.Meni i nije zanat,nego hobi,u stvari mnogo vise od toga.
Imam ovde jednog lika koji je velemajstor,ali je sje.ao zdravlje,jer u mladosti bas i
nije mnogo koristio zastitnu opremu.Srpska posla.Inace,mislim da moze da izlakira
auto zmureci...
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Varenje

Postod presvjetli » Pet Okt 30, 2009 11:24 pm

trollhattan je napisao:Imao sam i ja kikseve(a ko ne?).Zanat se uci na komsijinom Moskvicu ili Stojadinu,
a ne na Jaguaru.Meni i nije zanat,nego hobi,u stvari mnogo vise od toga.
Imam ovde jednog lika koji je velemajstor,ali je sje.ao zdravlje,jer u mladosti bas i
nije mnogo koristio zastitnu opremu.Srpska posla.Inace,mislim da moze da izlakira
auto zmureci...

Ja imam extra farbara al sa limarom malo loshije stojim...imam jednog veoma talentovanog al ne voli da radi...
Prosli put mu ja budala platio unapred(bila mu frka) pa sam posle na penalima od gazde auta izgubio pola zarade zbog kasnjenja od godine dana! :oops:
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Varenje

Postod presvjetli » Pet Okt 30, 2009 11:28 pm

trollhattan je napisao:Moram priznati da me je ovaj Tristac dobro nasmejao...
Koga interesuje i lakiranje,evo nesto sto sam skinuo sa nekog sajta pre dve godine,
mnogo korisna i pametna diskusija.A pre godinu dana sam u prodavnici neke poljo-
opreme kupio pistolj za lakiranje za 15-tak e vidi se da je Kinez,ali neverovatna kopija
italijanske Siate,pet puta je odradio posao preko ocekivanja za te pare,samo ne znam
koliko ce trajati,jer u principu ne kupujem takvu robu.Metalik plavi,plasticni beli rezer-
voar za boju,firma neki kao "Villager".
http://www.elitesecurity.org/t146023

xe,xe...imam dva kom! Extra rade posao!!!
Doduse jedan sam platio 150e a drugi 40e a potpuno su isti!!!
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Varenje

Postod pboskovicyu » Sub Okt 31, 2009 12:06 am

Drago mi je da se tema zahuktava :thumbup:
Opel Kadett B2 (1,2N '72)
Opel Kadett B2 Coupe Rallye (1.2S '72)
Opel Kadett C1 Coupe (1.2S '77) x2
Korisnikov avatar
pboskovicyu
 
Postovi: 180
Pridružio se: Čet Apr 16, 2009 8:48 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer: Opel Kadett B '72 1.2
Opel Kadett C Coupe '77 x2
Opel Kadett B Coupe Rallye '72

Re: Varenje

Postod presvjetli » Sub Okt 31, 2009 12:12 am

pboskovicyu je napisao:Drago mi je da se tema zahuktava :thumbup:

Pa kad smo vredni :D
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Varenje

Postod pboskovicyu » Sub Okt 31, 2009 12:18 am

Da li i ostali misle da je lim debljine 0,8 najpogodniji za popravke na automobilima?
Opel Kadett B2 (1,2N '72)
Opel Kadett B2 Coupe Rallye (1.2S '72)
Opel Kadett C1 Coupe (1.2S '77) x2
Korisnikov avatar
pboskovicyu
 
Postovi: 180
Pridružio se: Čet Apr 16, 2009 8:48 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer: Opel Kadett B '72 1.2
Opel Kadett C Coupe '77 x2
Opel Kadett B Coupe Rallye '72

Re: Varenje

Postod presvjetli » Sub Okt 31, 2009 12:26 am

pboskovicyu je napisao:Da li i ostali misle da je lim debljine 0,8 najpogodniji za popravke na automobilima?

Dovoljno jak...savija se i oblikuje bez previse muke...sta vise?
Za neke nosece elemente ide deblji naravno
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Varenje

Postod vizant » Sub Okt 31, 2009 9:46 am

Imam dvd profesionalni tig varenje americhki da naparvim torrnet jedino ili imate negde ftp da vam podignem 600 mb?
Korisnikov avatar
vizant
 
Postovi: 289
Pridružio se: Sre Sep 23, 2009 9:16 pm
Lokacija: Stockholm
Oldtajmer: ALfa Romeo 1750 GTV oldtimer
Alfa Romeo 164 v6 24v Hobby
KIA Sorento 3.5 v6 Daily driver

Re: Varenje

Postod stalker92 » Sub Okt 31, 2009 10:01 am

Podeli preko WinRAR-a (ako ne umes napravicu ti uputstvo) pa podigni na recimo mediafire.com (moze i rapidshare.com ili megaupload.com ali mediafire nema ogranicenja sto se tice downloada za free korisnike pa je zato najpogodniji za nas :D ) i okaci ovde linkove... ;)
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1479
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Varenje

Postod vizant » Sub Okt 31, 2009 10:31 am

Ne morash evo podizem rekao sam ftp jer me mrzi da delim al ajd :)
Inace sam po struci banderas hardveras prvi comp daleke 1982..
Korisnikov avatar
vizant
 
Postovi: 289
Pridružio se: Sre Sep 23, 2009 9:16 pm
Lokacija: Stockholm
Oldtajmer: ALfa Romeo 1750 GTV oldtimer
Alfa Romeo 164 v6 24v Hobby
KIA Sorento 3.5 v6 Daily driver

Re: Varenje

Postod presvjetli » Sub Okt 31, 2009 10:36 am

vizant je napisao:Ne morash evo podizem rekao sam ftp jer me mrzi da delim al ajd :)
Inace sam po struci banderas hardveras prvi comp daleke 1982..

Ojha,moze malo obavestenje kako da nadjemo to,jerbo nismo svi po struci banderasi :D
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Varenje

Postod stalker92 » Sub Okt 31, 2009 10:42 am

Odlicno!

Ovde ce biti okaceni linkovi kad se upload zavrsi, pa ce svi zainteresovani moci da skinu! ;)
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1479
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Varenje

Postod HEMI 426 » Sub Okt 31, 2009 12:42 pm

Mene varenje i celokupna limarija jako interesuje ( estetska hirurgija ) :D jer sam par puta brisio i pomagao pri varenju poda ( zalivao vodom i ladio ) i skontao sam da prilicno nemam talenta za to. Doduse, to je i logicno jer sam ceo zivot petljao sa mehanikom, na to sam najvise paznje i obracao i tu sam se i praxao ali ocu da nacim sve sto treba oko bodyworka! :D
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Varenje

Postod vizant » Sub Okt 31, 2009 12:56 pm

Kod: Obeleži sve
http://www.mediafire.com/?sharekey=5277b2c9cf2258bfe5c3dee5769931ece04e75f6e8ebb871


skidaj

Inace imam bezbroj izvora koristim nekoliko jezika nije bash sve lako objasniti u 2 rechenice uglavnom sta imam u vezi automobila podelicemo.. a josh imam za alfe ali to su opshte poznati service manuali
uglavnom ako vam treba neki film knjiga pitajte sve moz da se nadje .
Korisnikov avatar
vizant
 
Postovi: 289
Pridružio se: Sre Sep 23, 2009 9:16 pm
Lokacija: Stockholm
Oldtajmer: ALfa Romeo 1750 GTV oldtimer
Alfa Romeo 164 v6 24v Hobby
KIA Sorento 3.5 v6 Daily driver

Re: Varenje

Postod stalker92 » Sub Nov 07, 2009 12:34 pm

Evo i rapidshare.com linkova od mene, ako je nekome tako lakse:
Kod: Obeleži sve
http://rapidshare.com/files/300472562/TIG_Welding_Basics.part1.rar
http://rapidshare.com/files/300447332/TIG_Welding_Basics.part2.rar
http://rapidshare.com/files/300445963/TIG_Welding_Basics.part3.rar
http://rapidshare.com/files/300447753/TIG_Welding_Basics.part4.rar
http://rapidshare.com/files/300447425/TIG_Welding_Basics.part5.rar
http://rapidshare.com/files/300444603/TIG_Welding_Basics.part6.rar
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1479
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Varenje

Postod Spasoje » Sre Nov 11, 2009 10:08 pm

Što se varenja tiče, tu uvek postoji jedan problem. A to je da lim koji je čvrst i zdrav, biva izgoren. I svaki lim koji je nov, poseduje određenu masnoću, koja se prilikom varenja uništava. Znam da će me dosta ljudi demantovati. :lol:
Korisnikov avatar
Spasoje
 
Postovi: 270
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 9:33 pm
Oldtajmer: ВАЗ 2103, 1979.

Re: Varenje

Postod pboskovicyu » Sub Nov 28, 2009 8:46 pm

Drago mi je da mnogi ucestvuju u raspravi i verujem da ce posluziti svakome. Voleo bih da cujem malo saveta koji se ticu stvari nakon varenja, odnosno sta treba naneti preko varova, preporuke odredjenih proizvoda i proizvodjaca i njihovih bitnih karakteristika....
Opel Kadett B2 (1,2N '72)
Opel Kadett B2 Coupe Rallye (1.2S '72)
Opel Kadett C1 Coupe (1.2S '77) x2
Korisnikov avatar
pboskovicyu
 
Postovi: 180
Pridružio se: Čet Apr 16, 2009 8:48 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer: Opel Kadett B '72 1.2
Opel Kadett C Coupe '77 x2
Opel Kadett B Coupe Rallye '72

Re: Varenje

Postod Spasoje » Sre Dec 02, 2009 12:13 am

Ovako... Postoji mnogo stvari koje se preporucuju. Sve zavisi i od oblika varenja. Obicno se koristi zastitna farba, ako ce pre farbanja da stoji par meseci (kao u mom slucaju). Takodje, stavljaju se smole preko varova...
Korisnikov avatar
Spasoje
 
Postovi: 270
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 9:33 pm
Oldtajmer: ВАЗ 2103, 1979.

Sledeća

Povratak na Limarija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost