Farbanje i priprema

Farbanje i priprema

Postod pboskovicyu » Sre Jun 02, 2010 11:19 pm

Mislim da nam od svih operacija na sredivanju lima nasih ljubimaca ostaje jos vestina farbanja pa bismo mogli i o tome da prozborimo koju rec... Iskustva, preporuke, proizvodjaci, priprema, korisni sajtovi itd.....
Opel Kadett B2 (1,2N '72)
Opel Kadett B2 Coupe Rallye (1.2S '72)
Opel Kadett C1 Coupe (1.2S '77) x2
Korisnikov avatar
pboskovicyu
 
Postovi: 179
Pridružio se: Čet Apr 16, 2009 8:48 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer: Opel Kadett B '72 1.2
Opel Kadett C Coupe '77 x2
Opel Kadett B Coupe Rallye '72

Re: Farbanje i priprema

Postod jugomotor » Čet Jun 03, 2010 12:15 am

Za pocetak sta da kazem,treba koristiti nesto najbolje.SATA 3000 HVLP a od farbi Glasurit,Standox,......................Max meyer.
Korisnikov avatar
jugomotor
 
Postovi: 203
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 4:41 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod beogradski_fantom » Čet Jun 03, 2010 10:43 am

Ja sam svoj 2002 farbao u Sikkens i prezadovoljan sam. Posle 2 godine nema ni naznaka izbledjivanja i matiranja. Nasuprot tome, znam jude kojima je Max Mayer u garazi nakon par godina potpuno gubio sjaj.
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1481
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Farbanje i priprema

Postod pboskovicyu » Čet Jun 03, 2010 8:55 pm

Verujem da nisam jedini koji bi zeleo da sazna malo vise o postupku pripreme za farbanje.........sto detaljnije to bolje :)
Opel Kadett B2 (1,2N '72)
Opel Kadett B2 Coupe Rallye (1.2S '72)
Opel Kadett C1 Coupe (1.2S '77) x2
Korisnikov avatar
pboskovicyu
 
Postovi: 179
Pridružio se: Čet Apr 16, 2009 8:48 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer: Opel Kadett B '72 1.2
Opel Kadett C Coupe '77 x2
Opel Kadett B Coupe Rallye '72

Re: Farbanje i priprema

Postod pboskovicyu » Čet Jun 24, 2010 10:45 pm

Da li je moguce da niko ne ume objasniti kako se auto priprema za farbanje ???
Opel Kadett B2 (1,2N '72)
Opel Kadett B2 Coupe Rallye (1.2S '72)
Opel Kadett C1 Coupe (1.2S '77) x2
Korisnikov avatar
pboskovicyu
 
Postovi: 179
Pridružio se: Čet Apr 16, 2009 8:48 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer: Opel Kadett B '72 1.2
Opel Kadett C Coupe '77 x2
Opel Kadett B Coupe Rallye '72

Re: Farbanje i priprema

Postod djape1977 » Čet Jun 24, 2010 11:58 pm

toliko je dugacka i opsirna prica da je potpuno besmisleno da pisemo ovde o tome. idi kod nekog farbara i segrtuj mesec dana i naucices osnovno
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4102
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 850 sport, 124 sport, 131 mirafiori, 132 2000 (x2), ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Farbanje i priprema

Postod vwmilan » Pet Jun 25, 2010 6:25 am

djape1977 je napisao:toliko je dugacka i opsirna prica da je potpuno besmisleno da pisemo ovde o tome. idi kod nekog farbara i segrtuj mesec dana i naucices osnovno

dobro ti đape kaže a od lakova sikkens standox i spies hecker su se za sad pokazali dobri a od jeftinijih varijanti za plići džep mobihel kod mene na ladi drugu godinu već ko nov :mrgreen:
Korisnikov avatar
vwmilan
 
Postovi: 246
Pridružio se: Pet Jun 11, 2010 8:35 am
Lokacija: Teslić-Banja Luka RS, BiH
Oldtajmer: 1972 vw 1200 1.3, tomos 15 slc, tomos APN čudovište

Re: Farbanje i priprema

Postod pboskovicyu » Pet Jun 25, 2010 6:51 pm

Mozda sam malo dosadan ali stvarno zelim da se informisem malo vise o ovoj plemenitoj vestini :)
Za pocetak me zanima sta ide na goli lim, da li se odmah trpa kitovima ukoliko je to potrebno ili kako?
Opel Kadett B2 (1,2N '72)
Opel Kadett B2 Coupe Rallye (1.2S '72)
Opel Kadett C1 Coupe (1.2S '77) x2
Korisnikov avatar
pboskovicyu
 
Postovi: 179
Pridružio se: Čet Apr 16, 2009 8:48 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer: Opel Kadett B '72 1.2
Opel Kadett C Coupe '77 x2
Opel Kadett B Coupe Rallye '72

Re: Farbanje i priprema

Postod vwmilan » Pet Jun 25, 2010 8:17 pm

prvo ide grund odnosno šprickit ili filler odnosno kit ako je potrebno ozbiljno ravnanje a ako je predhodno dio pjeskaren bitno je što prije nanjeti bilo kakvu boju ili samo da ne rđa :mrgreen:
Korisnikov avatar
vwmilan
 
Postovi: 246
Pridružio se: Pet Jun 11, 2010 8:35 am
Lokacija: Teslić-Banja Luka RS, BiH
Oldtajmer: 1972 vw 1200 1.3, tomos 15 slc, tomos APN čudovište

Re: Farbanje i priprema

Postod Van » Pon Jun 28, 2010 4:51 pm

Na go lim ide kvalitetni dokomponentini (2K) prajmer ili ti po srpski , osnovna boja za metal . Najbolji su epoksidni osnovni premazi . Imas ih u programu za camce , a i u programu za kola . 1kg je oko 15ak e . Posle mozes sta god hoces . Ako ima potrebe tecni cemeng git , pa kada se on stegen , osmirglas , pa ako ima potrebe ponovo ... Kada si zadovoljan oblikom , ide neki 2K prajmer , ili ti spricgit . Ona se posle smirgal finom smirglom dok se ne dobije savrseno glatka a mat podloga na koju ide posle neka 2K akrilan boja ili metalik baza pa 2K lak .
Ovo je samo ugrubo procedura , ali ima tu raznih fazona . Izostavio sam i gitovanje , koje je neminovno ako je limarija kriva . A to je tek umetnost za sebe , od nacina nanosenja do vrste gita i debljine slojeva ....
Jedan od dobrih trikova je da kada naneses nesto sto treba da se smirgla , blago preko toga prespricas crnu boju , i posle smirglas .Do god ima crne boje nije ravno . Ako izbija na nekim mestim sloj ispod prajmera , ili je neravna limarija ili lose smirglas ....
Sivo ti je spric git , slici vidis proces " nestajanja " crne magline i pojavljivanje sivog . Tako znas da li ti je povrsina ravna
Slika

Slika
Korisnikov avatar
Van
 
Postovi: 117
Pridružio se: Pet Jun 18, 2010 5:13 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod pboskovicyu » Pon Jun 28, 2010 11:39 pm

Hvala lepo na iscrpnom odgovoru VAN, pocetnicima kao sto sam ja ovakve stvari poprilicno znace. Nadam se da ce se i ostali ukljuciti u diskusiju.
Opel Kadett B2 (1,2N '72)
Opel Kadett B2 Coupe Rallye (1.2S '72)
Opel Kadett C1 Coupe (1.2S '77) x2
Korisnikov avatar
pboskovicyu
 
Postovi: 179
Pridružio se: Čet Apr 16, 2009 8:48 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer: Opel Kadett B '72 1.2
Opel Kadett C Coupe '77 x2
Opel Kadett B Coupe Rallye '72

Re: Farbanje i priprema

Postod Van » Uto Jun 29, 2010 10:14 am

Nema na cemu .
Ako se radi prava restauracija a auto je mnogo losem stanju , ili ako nisi siguran sta je ispod farbe, prvo ide peskiranje ( moze i brisilica sa smirgl diskom ) posle toga 2K osnovna boja , i tek onda radis limariju , tj raspunktiravas delove i trudis se da napravis od lima iste takve , i stavis ih na mesto . Laksa verijanta je da seces rupe u limu gde je lim korodirao i u njih umeces zakrpe koje se idealno gadjaju sa rupom i kada ih zavari si prebrusis , ne bi trebalo da se vide . Za dihtovanje spojeva imas razne paste ,ali je preferiram bizon montage kit , PU lepak koji je gust , elastican a jak i njeme predjem preko spojeva ....
Na spoljnoj strani spojevi ako su vidljivi mogu da se popune kalajem , ili da ide prvo fiber git , ali prvo sloj treba da bude tanak , da se lepo uhvati . Git nikako ne nanositi preko golog metala sem ako nije negde na sred panela i mema sanse da do voda prodre do njega . Git voli rapavu podlogu , tako da metal ispod mora biti obrise , a preko tanak sloj osnovne farbe da ga zastiti od korozije . Farba mora biti takodje blago osmirglana . Dalje gitovanje ide iz tankh slojeva , onoiliko ruku koliko ti je potrebno da dobijes yeljenu debljinu . Ako od jednom neneses git debljine 2-3 mm , velike su sanse da ce posle par godina ispucati . Tih 2-3 mm polje je naneti zi 5 ruku , bez smirglanja izmedju slojeva , samo se spahtlom skine visak ako ga negde ima . Gitovanje je potrebno iskustvao , a posto ga nema , necu vise pricati o njemu ....

O pripremi za farbanje imas gomilu clanaka na netu , a najbolje bi ti bil oda odes kod nekog farbara , i posmatras kako prirpema auto za farbanje , ili se cak i sam ukljucis u proces ( uvek treba neko za smirglanje )
Korisnikov avatar
Van
 
Postovi: 117
Pridružio se: Pet Jun 18, 2010 5:13 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod TRIO_driver » Uto Jun 29, 2010 11:29 am

Jesi ti to doktorirao na Super 7, ili na Capri-ju? :)
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1938
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: Farbanje i priprema

Postod Van » Uto Jun 29, 2010 1:01 pm

Na svemu zivom . Nisma ja tako mald kao sto izgledam . Prvi auto koji sam sredjivao je bila peglica pre 18 godina , a nakupilo se od tada staza . Licno sam sredjivao 5 automobila i isto toliko pravio od pocetka ...
Kada dodjes po blok , pokazacu ti sta je super 7 , da vidis kakva je to prvoklasna sportska masina ... Kapri je malo dete za s7
Korisnikov avatar
Van
 
Postovi: 117
Pridružio se: Pet Jun 18, 2010 5:13 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod trollhattan » Uto Jun 29, 2010 8:00 pm

Pedja,ne insistiraj na goloj teoriji,to nije ispit i ne moze se nauciti samo tako.
Proguglaj doslovce "priprema i lakiranje automobila".Ima sjajne diskusije.
Van je dobro sve objasnio,ali ako zelis da ovladas zanatom,najbolje se dogovori sa nekim
zanatlijom da volontiras u slobodno vreme jedno godinu dana.Nesto ces nauciti,
barem za svoje potrebe,pretpostavljam.Ima i skola,traje tri godine.
Samo praksa,praksa,vezbanje.O tome sam davno pisao negde na ovom forumu.
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod pboskovicyu » Uto Jun 29, 2010 10:25 pm

Ma znam ja sve to i imam na umu da malo cesce posecujem limarske radionice u skorije vreme, ali nije lose i malo ovladati teorijom i imati kakvo predznanje.... I drago mi je sto se detaljno opisuje postupak u ovoj temi....
Opel Kadett B2 (1,2N '72)
Opel Kadett B2 Coupe Rallye (1.2S '72)
Opel Kadett C1 Coupe (1.2S '77) x2
Korisnikov avatar
pboskovicyu
 
Postovi: 179
Pridružio se: Čet Apr 16, 2009 8:48 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer: Opel Kadett B '72 1.2
Opel Kadett C Coupe '77 x2
Opel Kadett B Coupe Rallye '72

Re: Farbanje i priprema

Postod djape1977 » Uto Jun 29, 2010 11:06 pm

ne koristite BODY 999 za pokrivanje spojeva na limu. stavljao sam ga na ladu pre 4 godine kad je radjena i svuda se rasusio i ispucao i ulazi voda ispod tako da je vise stete nego koristi
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4102
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 850 sport, 124 sport, 131 mirafiori, 132 2000 (x2), ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Farbanje i priprema

Postod pboskovicyu » Uto Jun 29, 2010 11:26 pm

Da li bi mogli da presecemo i objasnimo razliku izmedju cement gita, filer gita, alu gita, spricgita...... Cime se nanose, cime smirglaju i kojom granulacijom? Koliko sam ja shvatio cement git se koristi za popunjavanje udubljenja na limu, a spricgit za zavrsno ravnanje i kao podloga za farbu.
Opel Kadett B2 (1,2N '72)
Opel Kadett B2 Coupe Rallye (1.2S '72)
Opel Kadett C1 Coupe (1.2S '77) x2
Korisnikov avatar
pboskovicyu
 
Postovi: 179
Pridružio se: Čet Apr 16, 2009 8:48 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer: Opel Kadett B '72 1.2
Opel Kadett C Coupe '77 x2
Opel Kadett B Coupe Rallye '72

Re: Farbanje i priprema

Postod Borislav » Uto Jun 29, 2010 11:38 pm

Jedan moj drugar koji se bavi farbanjem prvo gituje i smirgla standardnim vrstama gita, onda stavlja cement pa filer git. Da li je to ispravan redosled ne znam, ali on tvrdi da su rezultati odlicni. Inace, radi kola iz uvoza a ne oldtajmere tako da njegove metode ne moraju da budu merodavne u nasem hobiju.
Korisnikov avatar
Borislav
 
Postovi: 429
Pridružio se: Pon Mar 08, 2010 12:38 am
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: 1977 Oldsmobile 98 Regency

Re: Farbanje i priprema

Postod vwmilan » Sre Jun 30, 2010 6:29 am

djape1977 je napisao:ne koristite BODY 999 za pokrivanje spojeva na limu. stavljao sam ga na ladu pre 4 godine kad je radjena i svuda se rasusio i ispucao i ulazi voda ispod tako da je vise stete nego koristi

:shock: zsad sam imao problema sa body 999 na blatobranima na ladama i reno 4-vorkama ispuni sasatav on za koji mjsec ispuca i sve izrđa a što se tiče sastava na podu namžem s njim zatim njihovu bitumensku izolaciju i nikad problema :?:
Korisnikov avatar
vwmilan
 
Postovi: 246
Pridružio se: Pet Jun 11, 2010 8:35 am
Lokacija: Teslić-Banja Luka RS, BiH
Oldtajmer: 1972 vw 1200 1.3, tomos 15 slc, tomos APN čudovište

Re: Farbanje i priprema

Postod djape1977 » Sre Jun 30, 2010 9:55 am

moguce da ga bitumen sacuva da se ne osusi skroz... kako god okrenes, sad na 131 koristim wurth-ov "kleber und dicht" pa cemo videti sta ce da bude. video sam neke uzorke lepljene pre 7-8godina i jos uvek je elastican
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4102
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 850 sport, 124 sport, 131 mirafiori, 132 2000 (x2), ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Farbanje i priprema

Postod vwmilan » Sre Jun 30, 2010 12:22 pm

Slika

Slika

Slika

ovako ti kod mene izgleda nakon 2 godine ali auto je još u fazi pripreme i samo stoji u garaži ali vjerovatno mu što bi rekli so i vlaga "dohakaju"
a da je loš loš je
Korisnikov avatar
vwmilan
 
Postovi: 246
Pridružio se: Pet Jun 11, 2010 8:35 am
Lokacija: Teslić-Banja Luka RS, BiH
Oldtajmer: 1972 vw 1200 1.3, tomos 15 slc, tomos APN čudovište

Re: Farbanje i priprema

Postod Van » Sre Jun 30, 2010 12:45 pm

Mojw iskustvo je PU lepak , u mom slucaju Bison montage kit . PU lepkovi su veoma jaki a elasticni su . Komotno mzes i da zalepis zakrpu njim i stajace . Ta bodijeva pasta uopste nije elesticna , imas sikaflex-ove neke paste koje se kao guma i mogu da se razvlace ...
Korisnikov avatar
Van
 
Postovi: 117
Pridružio se: Pet Jun 18, 2010 5:13 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod pboskovicyu » Čet Jul 01, 2010 11:30 am

Da krenemo mi ipak od pocetka tj peskarenja.... E sad da pojasnimo malo neke stvari, koji pesak se koristi, koliki pritisak na kompresoru, sta sme da se peskari na kolima a sta ne....
Opel Kadett B2 (1,2N '72)
Opel Kadett B2 Coupe Rallye (1.2S '72)
Opel Kadett C1 Coupe (1.2S '77) x2
Korisnikov avatar
pboskovicyu
 
Postovi: 179
Pridružio se: Čet Apr 16, 2009 8:48 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer: Opel Kadett B '72 1.2
Opel Kadett C Coupe '77 x2
Opel Kadett B Coupe Rallye '72

Farbanje i priprema

Postod Spasoje » Čet Jul 01, 2010 12:31 pm

Upravo videh jedan, na oko lep, Kapri. Vozi ga unuk nekoga dede. Poenta priče je sledeća: pitao sam ga kada je rađena limarija, a čovek odgovara da je super urađena i da je UTROŠENO 11 KILA GITA. :silent:
Korisnikov avatar
Spasoje
 
Postovi: 270
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 9:33 pm
Oldtajmer: ВАЗ 2103, 1979.

Sledeća

Povratak na Limarija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Yahoo [Bot] i 1 gost