Farbanje i priprema

Re: Vas pristup restauraciji?

Postod 911s [SK] » Čet Jul 01, 2010 12:45 pm

Sva podkrila imaju odvode za vodu, da i ona koja udje ima de da izadje. Kao i sajtne npr.
A sa druge strane samo krilo se i odozgo i odozdo uradi kao da nikad neće imati podkrilo.
Ford weist den Weg.
Everything we do, it's driven by you!
Slika
Korisnikov avatar
911s [SK]
 
Postovi: 1069
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 6:48 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: :::::::::
1964 Consul Corsair
1968 12M coupé
1969 12M
1969 Escort Mk1
1970 17M
1979 Escort Mk2
1981 Granada Mk3 Ghia X
1983 Granada Mk3 2.3 GL
1987 Sierra Mk2 Ghia
1996 Escort Mk6 Ghia Turnier

Re: Vas pristup restauraciji?

Postod bzuva » Čet Jul 01, 2010 2:12 pm

Spasoje je napisao:Upravo videh jedan, na oko lep, Kapri. Vozi ga unuk nekoga dede. Poenta priče je sledeća: pitao sam ga kada je rađena limarija, a čovek odgovara da je super urađena i da je UTROŠENO 11 KILA GITA. :silent:


Interesantan pogled na svet ima taj decko :D
Korisnikov avatar
bzuva
 
Postovi: 3176
Pridružio se: Ned Okt 25, 2009 1:21 pm
Oldtajmer: 1972. BMW 1602

Re: Farbanje i priprema

Postod Van » Čet Jul 01, 2010 2:33 pm

Batali to peskiranje u kucnoj radinosti . Tako mozes da ispeskiras samo samo male komade , karoseriju peskiraju profesionalnci , sa OOOOOOOOOOOOOOOOGROMNIM kompresorom i svom opremom . Razmontiras sve sa karoserije , i onda je prekiras celi ili samoone delove gde ima ili sumnjas da ima rdje . Peskiranje cela karaoserije je jedno 200 e . Posle karoserija odmah mora da se ofarba osnovnom bojom i onda na sredjivanje limarije . Prava restauracija je da raspunktiras cele panela i vracas nove nazad .
Brusislica sa smirgl diskom , odlicno skida sa ravnih povrsina ...
Korisnikov avatar
Van
 
Postovi: 117
Pridružio se: Pet Jun 18, 2010 5:13 pm

Re: Vas pristup restauraciji?

Postod djape1977 » Čet Jul 01, 2010 3:24 pm

911s [SK] je napisao:Uh, mene na svim vozilima čeka pravljenje i eksperimentisanje sa plastičnim podkrilima, koliko god da se loše urade krila - podkrila će im produžiti život za par godina, još ono što se neće voziti zimi - večnost. :mrgreen:


ima na bubanj potoku komplet plasticna podkrila za lade sa zadnjim pogonom, sva 4 za oko 20e. od neke mekane plastike su i lako se mogu modifikovati zagrevanjem. takodje, koncepcija ogibljenja je slicna mnogim oldtajmerima tako da se dosta dobro uklapaju oko opruga, amortizera i viljuski.

Spasoje je napisao:Upravo videh jedan, na oko lep, Kapri. Vozi ga unuk nekoga dede. Poenta priče je sledeća: pitao sam ga kada je rađena limarija, a čovek odgovara da je super urađena i da je UTROŠENO 11 KILA GITA. :silent:

mozda je 11 kila ipak previse ali u svakom slucaju se od gita koji se nabaci na karoseriju smirglanjem skine 90%. jesi li nekad video kako izglea radionica u toku gitovanja karoserije pre farbanja? sav taj git na kraju zavrsi na podu

911s [SK] je napisao:Sva podkrila imaju odvode za vodu, da i ona koja udje ima de da izadje. Kao i sajtne npr.
A sa druge strane samo krilo se i odozgo i odozdo uradi kao da nikad neće imati podkrilo.


to i jeste cest problem. bakcem se na 131ci sa odvodima koji se naravno vremenom zapuse kojekakvim djubretom i onda se skuplja voda i blato...
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4096
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 850 sport, 124 sport, 131 mirafiori, 132 2000 (x2), ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Vas pristup restauraciji?

Postod nebojsaR4 » Čet Jul 01, 2010 3:49 pm

Sto se tice gita, kao sto je i djape rekao.. nema apsolutno nikakve veze...

moj auto se radi, i prvi put kada sam ga vido... sa strane pokriven gitom i kao...wtf?....

sledeci put kada sam bio... svuda se nazire (sve skinuto...)
Korisnikov avatar
nebojsaR4
 
Postovi: 643
Pridružio se: Pon Nov 09, 2009 5:58 pm
Oldtajmer: BMW 2002 (1968)

Re: Vas pristup restauraciji?

Postod OMP » Čet Jul 01, 2010 7:57 pm

da gita svakako mora da ima posebno ako je auto dosta varen, ispravljan lim i sl. svako majstor trosi dosta gita ali se to smirglanjem prilicno smanji, ja nisam pristalica nabacivanja dosta gita uvek gledam da sto vise ispeglam lim ali kad negde mora onda mora jbg :cry:
nesto se mislim da pocnem da kalajisem auto sad posle varenja, jel radio to neko???
gledam po netu nije nikakav mudrost, kalaj ima da se kupi u sipkama, brener i spaklu imam, samo da nabavim onu turpiju tj rende za obradu i pastu za topljenje :roll: , odlicna je stvar da se time prvo ide preko varova i pune neravnine jer nece da puca i maltene je vecna stvar, pa onda tek kit za finisiranje, bolje nego da se zezam sa gitom za varenje ili alu gitom kad je ovo milion puta bolje i kvalitetnije, samo moram prvo da probam na necemu i uhvatim fazon ;)
gledam neki kad ga kalajisu skoro pa i ne treba kit posle, samo finalni i to je to, npr. ovako

http://i202.photobucket.com/albums/aa31 ... 020087.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa31 ... 020088.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa31 ... 020090.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa31 ... 020101.jpg

http://i202.photobucket.com/albums/aa31 ... 000594.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa31 ... 000597.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa31 ... 000610.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa31 ... 000648.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa31 ... 000660.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa31 ... 0665-1.jpg

extra :thumbup:
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2526
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC

Re: Vas pristup restauraciji?

Postod 911s [SK] » Čet Jul 01, 2010 8:02 pm

Za kalaj kažu da nema rok trajanja kao git, i da ga je potrebno zameniti posle 5-10 godina.
To je bilo trend i inovativno pre dvadesetak godina, sad već ima drugih varijanti.
Ford weist den Weg.
Everything we do, it's driven by you!
Slika
Korisnikov avatar
911s [SK]
 
Postovi: 1069
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 6:48 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: :::::::::
1964 Consul Corsair
1968 12M coupé
1969 12M
1969 Escort Mk1
1970 17M
1979 Escort Mk2
1981 Granada Mk3 Ghia X
1983 Granada Mk3 2.3 GL
1987 Sierra Mk2 Ghia
1996 Escort Mk6 Ghia Turnier

Re: Vas pristup restauraciji?

Postod OMP » Čet Jul 01, 2010 8:07 pm

nisam cuo za to, naravno da ima drugih varijanti tj aznih gitova ali kalaj nece da puca kao git jer je meksi i fleksibilan, i kazu da moze mnogo dugo da traje dok ce git pokazati kroz neku godinu :roll: bem li ga nailazio sam na dosta foruma gde su ljudi radili kalajem u restuaraciji izmedju ostalog i ovaj nsu cije sam slike postavio, covek ga je celoga tako radio preko varova :roll:
evo jedan citat u vezi kalaja...

Sto se kalajisanja tice, nekada su se tako izravnavale neravnine - nabacivao se kalaj umesto danasnjih gitova. Naravno, ovo nije cist kalaj vec je legura sa olovom, na primer 60% kalaja i 40% olova. Treba napomenuti i da je olovo otrovno, pa se u prehrambenoj industriji koriste bezolovne legure (kalaj se legira srebrom, bakrom i td.).
Nabaceni kalaj ne puca jer je mek, za razliku od gita. Sem toga, ne odvaja se lako od lima jer se u procesu kalajisanja kalaj ne lepi za sam lim, vec se u tankom povrsinskom sloju pri zagrevanju stvara legura kalaja i gvozdja, pa se tako kalaj odlicno drzi. Pre kalajisanja je potrebno besprekorno ocistiti i odmastiti povrsinu lima jer se lim nece dobro kalajisati.
Sona kiselina se koristi za odmascivanje, ali je to mac sa dve ostrice - ona je jako agresivna i ako se potuno ne odstrani posle toga, izaziva jako brzo rdjanje. Postoje i bezkiselinske paste koje se koriste za ciscenje i odmascivanje lima. Kod letovanja pocinkovanog lima jako je vazno "ugasiti" sonu kiselinu parcetom cinka, cime se kiselina zasicuje cinkom pa ne nagriza dalje sloj legure gvozdja i cinka kojom je lim oblozen (zastita protiv korozije).


a laksa varijanta za rad i jeftinija je umesto kalja ici sa olovom ali olovo ima vecu tezinu od kalaja a sa druge strane ne zahteva besprekorno cistu povrsinu
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2526
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC

Re: Vas pristup restauraciji?

Postod vwmilan » Čet Jul 01, 2010 8:34 pm

malo mi je smješno to što kažeš kalajisanje :mrgreen: to se u mom kraju zove cinovnje i ja barem mislim da je izuzetno kvalitetno i trajno :mrgreen:
Korisnikov avatar
vwmilan
 
Postovi: 246
Pridružio se: Pet Jun 11, 2010 8:35 am
Lokacija: Teslić-Banja Luka RS, BiH
Oldtajmer: 1972 vw 1200 1.3, tomos 15 slc, tomos APN čudovište

Re: Vas pristup restauraciji?

Postod HEMI 426 » Čet Jul 01, 2010 8:48 pm

Posto vidim da je diskusija presla u tehenicku raspravu oko limarije, cinkovanja i gitovanja, imamo teme za to, pa vas molim da tamo nastavite pricu, bitne stvari pricate pa ne bi da se pogubi. Hvala! :)
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7343
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Vas pristup restauraciji?

Postod djape1977 » Čet Jul 01, 2010 9:24 pm

na temu kalajisanja u svetlu pristupa restauraciji:
kalajisanje je zastarela metoda i ne vidim zasto bi se koristila u 21. veku kad je tehnologija napredovala i imamo moderne gitove, diht mase i zastite. to sa kalajisanjem ti je kao kad bi za lepljenje koristio tutkalo. to sto su starii majstori tako radili ne znaci da sada ne moze bolje i kvalitetnije. jedini problem je sto se u srbiji prodaje razno djubre pa i kad su gitovi u pitanju. koristi spieshecker git pa ces videti da ne puca za razliku od body-ja.
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4096
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 850 sport, 124 sport, 131 mirafiori, 132 2000 (x2), ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Vas pristup restauraciji?

Postod OMP » Čet Jul 01, 2010 11:45 pm

ok da ne bi isli u off neka neko prebaci ovo u odgovarajucu sobu, slazem se sa naprednom tehnologijom i tako i radim nego cisto onako pitam jer mi kako god okrenes taj kalaj deluje kvalitetnije i dugotrajnije nego bilo koji alu git i sl. koji moze da se nadje kod nas a da nije ubistven sa cenom, mada sto kazes sve zavisi od kvaliteta gita, ja licno radim sa bodijem kao i vecina majstora jer je odnos cena kvalitet sasvim ok ali opet postoje i daleko bolji, e sad spicheker i sl. verujem da otkidaju sa cenom ali nisam ih ni vidjao ovde kod mene u trgovinama pa cak ni onim specijalizovanim, sem mipe i bodija tesko i retko da sta drugo moze da se nadje :roll:
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2526
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC

Re: Vas pristup restauraciji?

Postod djape1977 » Pet Jul 02, 2010 12:43 am

ma body je krsh, i gitovi, i zastite i boja. u BG ima sta hoces ali u specijalizovanim radnjama.
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4096
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 850 sport, 124 sport, 131 mirafiori, 132 2000 (x2), ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Vas pristup restauraciji?

Postod Meda » Pet Jul 02, 2010 7:34 am

Sto se mene tice, prva opcija je obavezna ako auto ima neku stvarnu vrednost. Ali, mali broj ljudi sebi moze da priusti takav auto, samim tim prva opcija je i prilicno skupa.
Moj auto je placen 400 eura i nema vrednost, osim one licne. Kad budem zavrsio auto, videcete koja je moja ideja sredjivanja takvog automobila.
U duhu tog vremena i nacina razmisljanja, ali sa vremeskim odstupanjima. To se odnosi, recimo, na felne, imam odlicne felne iz 85te, uklapaju se sjajno uz auto, ali je proizvodnja auta je vec uveliko prestala kada su one nastale. Materijali za tapaciranje ce biti daleko bolji i kvalitetniji od onih koriscenih tada, ali opet to ce se raditi na originalnim sedistima. I tako u krug.
Korisnikov avatar
Meda
 
Postovi: 97
Pridružio se: Sre Feb 10, 2010 1:23 pm

Re: Vas pristup restauraciji?

Postod djape1977 » Pet Jul 02, 2010 8:19 am

tako nekako, malo mi je besmislena originalnost po svaku cenu osim kad su u pitanju muzejski primerci. upoznam lika, ima italijanski fiat 125 iz '69. i hvali se da su na njemu originalne dijagonalne gume :crazy:
ok, sacuvao bi ih i ja, ali u podrumu. na auto ide nesto sto moze da se vozi

ili kad bi jurio da nadjem originalne azbestne kocione obloge :crazy:
cemu kad su modrne grafitne 100 puta bolje u svakom pogledu?
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4096
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 850 sport, 124 sport, 131 mirafiori, 132 2000 (x2), ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Farbanje i priprema

Postod OMP » Pet Jul 02, 2010 11:03 am

djape1977 je napisao:sad na 131 koristim wurth-ov "kleber und dicht" pa cemo videti sta ce da bude.

taj je dobar, nisam ga probao ali sam cuo od par majstora pa njega planiram na 124ci ;) mada ima i drugih varijanti samo je bitno da se ne susi tj da je kao silikon, ostaje relativno mekan posle susenja
inace 999 je dobar samo ako preko njega ide neka zastita, tipa bitumnska ili bilo koja druga, mislim da i na pakovanju pise da ga ne treba koristiti kao zavrsni sloj vec da treba da ima neku zastitu preko :roll: , tako da na podove i ostale delove preko kojih posle ide zastita slobodno moze 999, provereno je dobar ;) a za spojeve lima, tipa spojevi krila, veznih limova i sl. treba neko drugo otpornije sredstvo kao neka vrsta silikona koji nece da se osusi
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2526
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC

Re: Farbanje i priprema

Postod pboskovicyu » Pon Jul 05, 2010 9:57 pm

Epa dobro, posto smo zavrsili sa peskarenjem, doduse oko toga bas i nismo detaljno prozborili, naneli dvokomponentni epoksidni prajmer doslo se do faze gitovanja posto povrsina lima nije potpuno ravna. Da li je u pitanju cement git ili neki drugi? Kako se nanosi, cime smirgla, na vodi ili suvo ???
Opel Kadett B2 (1,2N '72)
Opel Kadett B2 Coupe Rallye (1.2S '72)
Opel Kadett C1 Coupe (1.2S '77) x2
Korisnikov avatar
pboskovicyu
 
Postovi: 179
Pridružio se: Čet Apr 16, 2009 8:48 pm
Lokacija: Nis
Oldtajmer: Opel Kadett B '72 1.2
Opel Kadett C Coupe '77 x2
Opel Kadett B Coupe Rallye '72

Re: Farbanje i priprema

Postod Van » Uto Jul 06, 2010 3:03 pm

Posle peskiranja i farbanja "k osnovnom bojom auto ide na sredjivanje limarije , a to podrazimeva peglanje neravnina. I kada se završi limarija , farbaju se svi delovi gde je go lim . Ako treba da nanosis git u debelom sloju onda nesto nije uredu . Git se nanosi iz vise tankis slojeva , i na hrapavu povrsinu . Koji git ide i kog proiyvodjaca , to pitaj farbara . Što vise gita na kolima veće su šanse da kasnije ispuca ....
Korisnikov avatar
Van
 
Postovi: 117
Pridružio se: Pet Jun 18, 2010 5:13 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod stalker92 » Čet Jul 08, 2010 6:06 pm

Offtopic iz teme "Vas pristup restauraciji" u vezi gitovanja itd. je prebacen ovde, mozete nastaviti... ;)
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1467
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Farbanje i priprema

Postod jugomotor » Sub Jul 10, 2010 8:00 pm

Korisnikov avatar
jugomotor
 
Postovi: 203
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 4:41 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod alpinac1 » Ned Jul 11, 2010 8:26 am

Sto se tice kalajsina radilo se sa tim kad nije bilo ovakvih danasnjih materijala i aparata za varaenje i noljih limova mada se i danas koristi ali jako retko tamo de se nemoze nesto izvuci na nekim coskovima i takvim stvarima,mada i ona nije bas neki cudotvorac sto se tice izvlacnja nekih ulubljenja.Mada danas ima toliko novih kitova da se neisplati pali autogeno ili malu bocu ima alu gitova poliuretanskih tako da je glupost vise raditi sa kalajom ili kalajaisati,po meni
Novo vreme novi materijali,a naravno imate koliko para toliko muzike,i sve zavisi kako se krece daali od lima ili preko ostatka boje a i od nas samih kako zelimo da se auto radi.
Posto od pocetka raditi auto treba dosta para i vremena oko same same pripreme do farbanja,farbanje je u pricipu najlakse od svega sto se tice farbanje automobila,najeteza je priprema,znam po mojim majstorim flekicama hehhhehehehe koje nebi menjo nizasta eeheheheheeheh
Slika
Korisnikov avatar
alpinac1
 
Postovi: 153
Pridružio se: Čet Jul 08, 2010 10:08 pm
Lokacija: futog-novi sad
Oldtajmer: bmw e21 s14.e21 1.8.e36 1.8is,e28 ...

Re: Farbanje i priprema

Postod rele » Pet Okt 01, 2010 8:55 pm

Moje iskustvo po pitanju kalajisanja je ograničeno na rezervoare od motocikala i svaki rezervoar koji je otvaran radi peglanja nakon varenja je kalajisan po varovima zbog isparenja koja skoro uvek negde nadju put i naprave klobuk na farbi.
Što se tiče farbanja tj pripreme i tu sam ograničen uglavnom na pripremu plastičnih delova motocikala-oklopa i relativno malih povrišina na ramovima i felnama-pretežno alu tipa.
Pripremu počinjem rotacionim pneumatskim šlajfericama,prvo šmirgla 120,pa na drugu šlajfericu 240,posle toga gitovanje,šmirglanje i tako koliko je potrebno,nakon toga popunjavanje rupica finim gitom,šmirglanje.U zavisnosti od materijala kojim radim i samog predmeta rada završavam sa 400 na suvo ili 800 vodenom.Onda ide špric-git i to barem tipa 4+1 body za neke manje važne stvari a spies-hecker za ozbiljnije.Špric-git šmirglam prvo sa 400 šmirglom presvučenom tankim sundjerom a posle 800-1000 vodenom.
I to je od prilike to.
Slika
Slika
Slika
Korisnikov avatar
rele
 
Postovi: 45
Pridružio se: Uto Sep 28, 2010 10:35 pm
Oldtajmer: tražim-2 točka
R4 '91
R5 '81

Re: Farbanje i priprema

Postod rele » Sub Okt 02, 2010 10:04 am

Evo i par sredjenih felni,jedva iskopah fotke.
Slika
Slika
Slika
Slika
Korisnikov avatar
rele
 
Postovi: 45
Pridružio se: Uto Sep 28, 2010 10:35 pm
Oldtajmer: tražim-2 točka
R4 '91
R5 '81

Re: Farbanje i priprema

Postod rele » Sub Okt 02, 2010 11:20 pm

Priprema felni na moj način.
1. ako treba prvo i obavezno ispravljanje felni
2. kiselina za skidanje boje u nekoliko navrata bez skidanja prethodno natetog sloja ili peskiranje,ali jedino neko proverenn sa finim granulatom
3. pranje felni pod visokim pritiskom
4. ako je ostalo nešto boje ili ostataka farbe i kiseline čišćenje i saniranje oštećenja
5. špric-git,barem 2 ruke,prvo gušće pa druga i ako treba treća ruka redje
6. šmirglanje,doduše ja felne koje sam radio nisam šmirglao jer su jako nezgodne zbog mnogo uglova,ali ako može bilo bi bolje,ako ne onda odmah (10 min) posle š-gita farbanje
7. farbanje
8. lakiranje
Sve ove felne iz predhodnog posta se voze već 1-2 godine i redovno peru hemijom i pod pritiskom bez ikakvih ošećenje tipa otpadanje farbe,klobuci itd...
Korisnikov avatar
rele
 
Postovi: 45
Pridružio se: Uto Sep 28, 2010 10:35 pm
Oldtajmer: tražim-2 točka
R4 '91
R5 '81

Re: Farbanje i priprema

Postod milton » Ned Okt 03, 2010 1:08 am

Da te pitam, koje kiseline koristiš za skidanje farbe?
Korisnikov avatar
milton
 
Postovi: 52
Pridružio se: Sub Sep 04, 2010 7:02 pm
Oldtajmer: Citroen Dyane 6

PrethodniSledeća

Povratak na Limarija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost