Farbanje i priprema

Re: Farbanje i priprema

Postod rele » Ned Okt 03, 2010 2:10 pm

Bilo koju kupiš u prodavnici boja i lakova.
Korisnikov avatar
rele
 
Postovi: 45
Pridružio se: Uto Sep 28, 2010 10:35 pm
Oldtajmer: tražim-2 točka
R4 '91
R5 '81

Re: Farbanje i priprema

Postod milton » Pon Okt 04, 2010 2:21 am

A valja li išta kaustična soda? Čisto informativno pitam. :D
Korisnikov avatar
milton
 
Postovi: 52
Pridružio se: Sub Sep 04, 2010 7:02 pm
Oldtajmer: Citroen Dyane 6

Re: Farbanje i priprema

Postod djape1977 » Pon Okt 04, 2010 9:22 am

gde moze da se kupi kausticna soda?
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4069
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 850 sport, 124 sport, 131 mirafiori, 132 2000 (x2), ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Farbanje i priprema

Postod milton » Pon Okt 04, 2010 3:52 pm

Drug kupovao u farbari. Nešto tipa 60 dinara kilo ili kako već. :D
Korisnikov avatar
milton
 
Postovi: 52
Pridružio se: Sub Sep 04, 2010 7:02 pm
Oldtajmer: Citroen Dyane 6

Re: Farbanje i priprema

Postod rele » Pon Okt 04, 2010 4:16 pm

Nisam probao k.sodu,koristim te kupovne kiseline i dobre su,nisu suviše agresivne tako da meni odgovaraju.
Cene su u rasponu od400-800 din kila-pakovanje i to je dovoljno za 4 točka u 3-4 sloja nanošenja.
Korisnikov avatar
rele
 
Postovi: 45
Pridružio se: Uto Sep 28, 2010 10:35 pm
Oldtajmer: tražim-2 točka
R4 '91
R5 '81

Re: Farbanje i priprema

Postod kolibarko » Sub Okt 23, 2010 7:04 am

evo par saveta tj osnovnih instrukcija

kao sto smo vec procitali u raznim clancima priprema jedne povrsine za farbanje je najsigurniji nacin ka uspehu iz tog razloga se moramo pridrzavati osnovnih pravila ako zelimo dobar kvalitet
prvo pravilo,radi pravilnog smirglanja jedne povrsine od bilo kog materijala,potrebno je znati da prvi smirglpapir koji se koristi je tri puta manji od sledeceg-zavrsnog-primer-p-80-p120-p150,linije koje su nastale pri obradi sa p-80 mogu se skinuti samo sa p-120-180 .drugo pravilo,broj je tacan samo ako postoji znak p,jedno je 360 ,drugo je p-360
sugestije za koriscenje smirglhartije/masinske obrade
upotreba broj mehan.upotreba
skidanje rdje p-40-p-80 ugaona brusilica/
gruba obrada p-80-p-120 eksentr/pulsir.brusilica
git p80-p120 eks/puls /brusilica
git za pistolj p80-p120 suvo
samo kad je neophodno p150-p240 eks/puls /brusilica
zastita p600-p800 smirgl.vlazno/vlazno
podloga p400 eks/puls /brusilica
podloga p400- p600-p800 eks/puls /brusilica
porkivna boja p600-p800 eks/puls /brusilica
stara boja p320 -400 eks/puls /brusilica
korekcije,dvostruko bojenje p600-p1200 smrgl. vlazno/vlazno
ne koristi smirglpapir koji imaju manju granulaciju od p40 za skidnje rdje ione koje imaju manju granulaciju od p80 za obr.gita
ovo su prve predispozicije za kvalitetno farbanje,odmah da kazem da ja nisam ovde izmislio toplu vodu,samo vam prenosim
znanje koje su meni preneli profesionalci ,naime bio sam na savetovanju koje je organizovao maxmeyer ,ovo je samo uvod
ako nekog interesuje dalji postupak mogu da nastavim,ili pak da posaljem cd sa kompletnim daljim uputstvom
0
evo jos jednog podatka ,cesto se desava da se prilikom gitovanja i obrade iste povrsinei nakon nanosenja spric gita pojave sitne rupice koje nisu primecene prilikom obrade,u tom slucaju se posle spric gitvanja ,nanosi git koji je u tubi vec spreman za nanosenje,znaci nema pripreme istog vec se iz same tube durektno nanosi na rupice
naziv tog gita je akrilicni kit zuti,to je jedno komponentni akrilicni git,koristi se u pokrivanju manjih ostecenja,lak je za upotrebu inanosi se u ravnomernom tankom sloju,ambalaza je u obliku tube,tako da se olaksava njegova upotreba,umanjuju se eventualne greske pri radu i naravno obezbedjuje se ekonomicnost potrosnje
moze se koristiti na sled. povrsinama git i podloge,staklena smola ,plasticni delovi,ocuvana stara farba koja je adekvatno obradjena i ismirglana.
priprema povrsine za rad-ismirglati smirglhartijom p320-400-oprati povrsinu sredstvo za ciscenje takozvanim anti silikonom i prizvod je spreman za upotrebu,
naneti i jeden ili dva ravnomerna tanka sloja,preporucljiva debljina sloja 100-200 mikrona,maksimalna debljina 250-300 mikrona,susenje na vazduhu od 5-10 minuta i nakraju smirglanje vlazno p800-p1000,suvo p400-p500
0


evo jos jednog bitnog podatka,mnogo ljudi misle ako imaju kompresor i pistolj za farbanje, to je, to sipas boju i teras,ali i tu postoje osnovne predispozicije u zavisnosti koju marku i koji tip boje se koristi,preduslovi za bilo koju vrstu i tip boje
je pravilna upotreba vazduha u bojenju,vazduh se koristi za rasprsivanje bojei sl.uklanjanja prasine i rastvaraca iz komore za bojenje,susenje.
A-- RASPRSIVANJE BOJE-vazdusni kvalitet zavisi od stepena cistoce,vazduh u kompresoru ne sme sadrzati ulje masti vodu i mora imati stabilan pritisak,sledece je potrebno pri ovom radu
1.kompresor
2.hldanjak
3.sistem za susenje-meta filter
4.keramicki filter za vodu i ulje
5.manometar pritiska dva komada,jedan kod keramickog filtera i drugi koji je na samom pistolju za farbanje,ovim redosledom kako je ovde napisano se i postavlaju na sistem za ras[rsivanje ,odnosno,prvo ide kompresor pa sve dalje po pomenutom redosledu
B-- UKLANJANE PRASINE I RASTVARACA-vazduh koji cirkulise komorom zabojenje mora bito ociscen od prasine i
mora posedovati sledece karakteristike
1.brzina cirkulacije vazduha najmanje 0.3 m/s
2.volumen cirkulacije vazduha 23000-270000km/h
3.SUSENJE-date vrednosti temperatura-u tehnickim uputstvima ukazuju na onu koja se postize u procesuza dati objekat bojenja.Npr,za duralit car je potrebno 30min na50-60c t.j za 30min.temperatura samog lima iznosice 55-60c vreme termicke obrade ,pecenja, iznosi 30min ako je potrebno 5-10 min. duze da bi se postigla temperatura od60c
Zavisno od temperature date okoline podesava se i vreme u komori.Po zavrsetku termicke obrade od 10-15min komora zadrzava toplotu spoljasne temperature-radi hldjenja vozila i da se vrai na spoljasnu temperaturu

EVO JOSI ZNACENJE KATALOSI BROJEVA RAZRADJIVACA I KATALIZATORA

RAZRADJIVACI KATALIZATORI

4305-vrlo brzi 8000-VRLO BRZI
4310-brzo normalni 6000-NORMALNO BRZI
4320-normalno spori 4000-NORMALNO SPORI
4045-VRLO SPORI
4330-vrlo spori

uklanjanje ogrebotina i ostecenja od udara kamencica se vrsi razlicitim pastama razlicitih proizvodjaca,npr firma farecla
nudi sledeci proizvod scratch and stone chip-removal kit,svaki set sadrzi video zapisnik koji korisnika vodi korak po korak
kroz svaki vid reparacije do savrsenog finisa,ovu sam firmu naveo iz razloga sto se njihovi proizvodi mog naci kod nas
korak 1-temeljno ocistiti povrsinu,pripremiti stapic za aplik aciju i naneti boju na povrsinu po fazama,pustanjem da se osusi svaki naneti sloj,sve dok boja ne bude iznad povrsine
korak 2- staviti malo brusnog papira na blok.poprskati abraziv i povrsinu za obradu cistom vodom i lagano prelaziti preko obojenog dela dok se ne dobije ravna glatka povrsina
korak3-VRATITI SJAJ-staviti nosac u bruslilcu,a na njega sundjer sa cickom,naneti malu kolicinu paste na sundjer,pokrenuti brusilicu i uz lagan pritisak brisucim pokretom pomerati sundjer preko povrsine.kada nestanu tragovi brusnog papira,ukloniti ostatke materijala mekanom suvom krpom
za uklanjanje manjih ogrebotina ili mrlja moze se rucno koristitii farecla odstranjivac ogrebotina on se dobija odvojeno
STO SE TICE same zastite farbe od propadanja imas proizvod GOLD TOP NAMENJEN masinskoj aplikaciji sa zavrsnim sundjerom i black top prizvodi gore pomenute firme on je namenjen rucnoj aplikacijin sa mikrofiber polir tkaninom,ovo su ti u principu tecni tefloni koji konzerviraju boju ili poliranu povrsinu u narednih sest meseci,ne sadrze vosak te propustaju dodatna isparenja razradjivaca kod sveze lakiranih povrsina,ne suse se prilikom rada te se mogu obraditi vece povrsine,podizu nivo sjaja i stite lak odbiajuci vodu,istovremeno stite lak od holograma koji nastaje kod vozila koja se peru masinski

zaboravih da kazem da treba koristiti profi polirmasinu ukoliko se zeli kvalitet,a nju ne mozes da nadjes ispod 500enovu kod nas

sto se tice pritiska vazduha na prvom manometru ja drzim na tri atmosfere a na drugom koji je direkno postavljen na pistolj nastelujem na dve atmosfere, takodje je veoma bitna stvar da crevo kojim se doprema vazduh a koje je prikljuceno na keramicki filter za vodu i ulje nije duze od 10 metara ,crevo mora da ima i odgovarajuci presek,ne znam tacno koji,ali ako nekom znaci ,pogledacu u radionici,
takodje bitna stvar je i ugao i razdaljina pod kojim se drzi pistolj za farbanje u odnosu na povrsinu koja se farba,isto tako redosled delova koji se prvo farbaju,ja konkretno obavezno skinem haubu i gepek ,njih farbam odvojeno u slucaju da ne koristim komoru,komoru jos nemam ali koristim tudju,u zavisnosti od zelje i dubine dzepa musterije



SAVET,prvo ocistiti povrsinu i identifikovati problem
UKLANJANJE PRASINE
Nakvasiti povrsinu i obraditi je malim blokom za skidanje naervnina sa abrazivnim diskom
koristiti papir granulacije p1500 ili p2000zavisno od velicine neravnine
kod pojaveveceg broja zrna prasine brusite upotrebom veceg bloka
brusite u jednom smeru napred nazad
upotrebite malo vise vode pri brusenju,kako bi sprecili zapunjavanje finih brusnih papira bojom i lakom
POVRSINA JE PRIPREMLJENA ZA PONOVNO VRACANJE SJAJA
KAKO UKLONITI CUROTINE I NARANDZinu KORU
Ukoliko je curotina ili ulegnuce dovoljno ocvrslo,pocnite brusiti
ukoliko je narandzina kora izrazena-ponovite brusenje
PRIMER
ZA vece curotine koristite blok standardne velicinesa p1200 papirom
kada je visak boje obrusen sa povrsine,predjite na p1500 papir,ali i promenite smer brusenja
brusnim papirom p2000 na isti nacin uklonite riseve od p 1500
NAKON UKLANJA CUROTINE ILI RISEVA MOZETE POVRSINI POVRATITI SJAJ
KAKO UKLONITI MANJU OGREBOTINU
Manje ogrebotine se uklanjaju brusenjem okolne boje,dok ogrebotina ne postane nevidljiva
STA JE MANJA OGREBOTINA
UKOLIKO JE MOZETE OSETITI SVOJI NOKTOM,U PITENJU JE MANJA OGREBOTINA
PRIMER,sprej bocom nanesite cistu vodu papirom p1500 ,uklonite ogrebotinu na nacin gore naveden uz stalnu kontrolu zavrsite sa papirom p2000,za vracanje povrsinskog sjaja
SA STE SPREMNI ZA VRACANJE POVRSINSKOG SJAJA
Izbor prave granulacije brusnog papira
1.sto je finije granulacije zadnji brusni papir kojim ste brusili ,operacija vracanja sjaja se brze privodi kraju
2.uvek koristite najfiniji brusni papir,koji ce ukloniti ostecenje za razumno vreme
3koristite finiji brusni papir u svakoj fazi zbog smanjivanja brusnih riseva,ostalih od prethodne granulacije
NAJBITNIJE DA SE NA ZABORAVI DA PRILIKOM UPOTREBE SLEDECE FINIJE GRANULACIJA,BRUSI SE U SUPROTNOM SMERU OD PRETNODNOG BRUSENJA



POSTUPAK POVRACAJE SJAJA ILI POLIRANJE
Poliranje koristimo kao proces rada kada zelimo da podignemo vizuelni nivo vozila,polranje praktikujemo kada zelimo da otklonimo-
1.negativne uticaje spoljne sredine-promenu nijansa ili gubitak sjaja kod starijih vozila,delovanja pticijeg izmeta,delovanja smola sa drveca ,delovanja kiselih kisa i d.r....
2.gresaka pri reparaturnom lakiranju vozila.prasina ,naradzina kora ,curotine
3.ostecenja do kojih dolazi tokom eksplatacije,,sitnije ogrebotine na laku,holograme koji nastaju tokom masinskog pranja vozila
4razlike u sjaju ili nijanse izmedju stare i nove boje,laka,kada se metodom uspricavanja vozilo delimicno reparira
Kod poliranja kao proces rada koristimo dve razlicite metode
SUVU-kod koje se ne uptrebljva voda tokom poliranja,alu se usled povecanog trenja javlja veca temperatura na poliranoj povrsini,sto podrazumeva da je boja suva ,ocvrsla
MOKRU-kod koje se tokom procesa poliranja povremeno dodaje manja kolicina vodene magle,umanjuje trenje te snizava temperatura polirane povrsine.Mokra metoda se preporucuje kad se boja ne pece,ili se pece krace od propisanog vremena
IZBOR ODGOVARAJUCE POLIR PASTE,
u ovom slucaju koristicu se proizvodima firme farecla
PROIZVOD OPIS
AG3 TECNOST-Višenamenska emulzija, prilagodjena za razlišite vrste boja. Omogućuje brzu obradu i besprekoran završni sjaj. Upotrebljava se uz dodavanje vode.
Total Tečnost-Prilagodljiva pasta, pogodna za upotrebu na većini bojenih površina. Pruža brzu obradu i besprekoran završni sjaj. Upotreba – bez vode.
G3 PASTA-Univerzalna pasta, za mašinsku ili ručnu upotrebu. Upotreba sa vodom
AG4+SUNDJER-Specijalno namenjena za skidanje holograma sa OE materijala. Obezbeđuje
visok završni sjaj bez koncentričnih tragova.Samo za mašinsku obradu
AG4 + Vuneni Aplikator-Za upotrebu na tvrdim HS bojama - lakovima. Specijalni vuneni aplikator
obezbeđuje brzu završnu obradu, uz minimum tragova.Koristiti uz vodu
G6 Pasta-Uklanja dublje riseve od brusnih papira, i ogrebotine.Kada se koristi
brzi učvršćivač,uklanja izmaglicu na većim površinama .Pri radu koristiti vodu
G7 Pasta Za ručnu upotrebu na Nitro - celuloznim bojama ,i poliesterskim materijalima.
Sadrži amonijak.
SMART pasta za popravke-Specijalno formulisana za upotrebu na svežoj boji, za popravku mehurića
i izbledele boje, kao i kod poliranja manjih popravki – flekovanja .Suva metoda



OBRADA POPRAVLJENIH PLASTICNIH DELOVA --SPOILERA ,BRANIKA
1PRVI KORAK-sa vodom i deterdzentom dobro ocistimo elemenat za popravku
2.odmascivanje vrsimo sa00695 SOLVENTE ANTISILICONE SLOW jer na taj nacim mozemo biti sigurni da smo odstranili sve potencijalne necistoce
3- ostecenje brusimo papirom P-180
4 PONOVONO ODMASCIVANJE SA 00660 QUICK CLEANER posto ovaj odmascivac ima i anti staticko svojstvo
5-- sledi nanosenje tankog sloja prajmera iz spreja, EL 010 PLASTIC PRIMER da bi obezbedili aadekvatno prijajanje sledeceg sloja
6--- nanosenje gita na ostecenu povrsinu,i to gitom koji je predvidjen za plastiku 05 331 MULITLIGHT iliPOLYDUR PLASTIC ,ovi specijalno izradjeni poliesterski kitovi su veoma podesni za plasticne delove lako se bruse i nakon susenja izuzetno su elasticni
7 sa papirom P120/150 BRUSIMO SVE DOK NE DOBIJEMO ZELJENU FORMU
8 finu doradu cemo izvrsiti ekscentricnom brusilicom.Na ovaj nacin cemo otkloniti sitne ogrebotine,ostecenja od kamencica ,koji ne zahtevaju popunjavanje,koristimo papir finoce220/240
9 nedostupn delove cemo obraditi sa grubim brusnim sundjero,- scotc brite-
10 nakon odstranjivanja prasine vrsimo odmascivanje sa00660 quick cleaner
11brusni papir 220/240 koji smo koristili da bi odstranili sitne ogrebotine na nekim mestima je potpuno skinuo naneti fabricki sloj,pa se vide potuno ocisceni delovi plasticne povrsine.U ovakvim slucajevima treba da se na celu povrsinu nanese sloj MAC 0 PLASTIC PRIMERA
12 Nakon ovog koristimo filer i to MACROFAN HS COLOR FILER, JAKO JE BITNO, u slucaju plasticnih delova neophodno je i u podlogu i u akrilne premaze dodati aditiv za FLEKSIBILNOST T.J 09760 FLESSIBILIZANTE
13 Nakon potpunog susenja filera celu povrsinu obradimo ekscentricnom brusilicom i papirom finoce P360/400
14 Ako ima nepristupacnih delova onda cemo koristiti fini sundjer za brusenje 3M MICROFINE suvom tehnologijom ili cemo na klasican nacin primeniti vodobrusni papir finoce P800/1000 NAKON TOGA CEMO CELU POVRSINU OCISTITI 00 660 QUICK CLEANER-om
Korisnikov avatar
kolibarko
 
Postovi: 7
Pridružio se: Čet Okt 21, 2010 12:50 pm
Oldtajmer: bmw skoro pa old tajmer

Re: Farbanje i priprema

Postod rele » Sub Okt 23, 2010 11:55 am

Moje neko iskustvo kaže da ni slučajno ne koristiti šmirglu ispod 120 ili još bolje 150,to samo znači da priprema dela pre gitovanja mora da bude bolja nego obično a to rezultira i boljim krajnjim produktom.
Meni se dešavalo npr da obrada pre farbanja tj čmirglanje š-gita i prethodna priprema budu savršeni a posle izvesnog vremena posle farbanja se pojave linije-kao risevi od šmirgle kojih nije bilo i sve to se dešavalo kada sam obradu gita počinjao sa 80-kom.
Medjutim od kada sam popravio početno stanje predmeta koji se gituje prvi put i izbacio šmirglu 80 pa čak i 120 a počinjem sa 150 ručno ili 120 na rotacionoj šlajferici tih problema viče nemam.
Fareklu sam koristio ranije a sad za manje zahtevne stvari, za pravo kvalitetno poliranje koristim 3M paste za suvo poliranje.
Naravno kvalitet zasvisi i od materijala za pripremu, za ozbiljne radove koristim spies-hecker u svim segmentima,od pripreme pa do farbanja i razlika u odnosu na ostalo što sam probao je ogromna.
Naravno za manje zahtevne stvari tu su body,ppg itd..
Evo i par primera.
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
P.S Sve bitnije stvari su farbane u profi komori i bez obzira na to uvek ima grešaka koje se moraju naknadno popravljati-polirati.
Korisnikov avatar
rele
 
Postovi: 45
Pridružio se: Uto Sep 28, 2010 10:35 pm
Oldtajmer: tražim-2 točka
R4 '91
R5 '81

Re: Farbanje i priprema

Postod Mladen.caver » Ned Dec 05, 2010 9:10 pm

Malo da se oživi tema :D

Slika

Evo ovako otprilike izgledaju vrata mog pulena, Willys Overland Wagona. Deo gde ima najviše korozije. Pošto odustajem od peskarenja, mnogi su savetovali (hvala im, ovom prilikom ;) ) da se nakon odklanjanja rđe i farbe radi špricanje dvokomponentnim prajmerom, kakav je recimo Zorkin Maestral Epoxy osnovni koji se koristi za zaštitu čamaca, i čiji 1L staje oko 1250 din. Nakon toga klasika, gitovanje i ostalo zezanje. Jel koristio neko Zorkin premaz, kakva su iskustva, ili imate još neki predlog?!
Korisnikov avatar
Mladen.caver
 
Postovi: 95
Pridružio se: Sub Jul 18, 2009 9:24 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod Van » Ned Dec 05, 2010 11:31 pm

Ok je. Firme koje pesrake , obicno ga i upotrebljavaju kao osnovnu boju . Koristio sam ga sasiji za s7 .
Cesce koristim bodijev epoksi prajmer , ali u sustini , ista stvar .
Korisnikov avatar
Van
 
Postovi: 117
Pridružio se: Pet Jun 18, 2010 5:13 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod cragarss » Pon Dec 06, 2010 3:47 am

Primetio sam da je period totalnog susenja i sazrevanja Zorkinog Epoxy-a malo duzi nego recimo Body, Glasurit, SH, Sikkens i sl., ali mu je prijanjanje i hemijska reakcija sa podlogom neuporedivo bolja nego ostalim epoxy prajmerima. Kada se unakazim od Body-evog epoxy, mogu malte ne antisilikonom da ga operem, a Zorkin ima tako lepljiva svojstva da je to neverovatno. Skoro sam se isprskao po licu s njim, morao sam nitrom i krpom da se umivam, propast. Koristim ga 10-ak godina, nikada ni jedan jedini problem nisam imao. Ima neverovatnu cvrstocu. Idealna varijanta je kada se nanese na peskiranu povrsinu. Samo treba voditi racuna da bude totalno suv kada se preko njega nanose materijali na bazi poliestera, pogotovo tecni cement gitovi jer mogu da ga raskrave. Pozeljno je ostaviti ga minimum 10-15 dana da sazri.

Evo, skoro sam izduvao peskom ovog Mustanga

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

a ovog privodim kraju. Prosao je kompletnu proceduru kao i ovaj gore

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

morao sam da mu uradim pinstrajping, jer su danasnje GT C stripe jakog loseg kvaliteta, na 3M foliji su stampane, ali su lose secene

Slika

Bio je jako los, cak su plus pravili kabrio od njega :?

Slika
Korisnikov avatar
cragarss
 
Postovi: 778
Pridružio se: Ned Maj 10, 2009 5:28 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod Mladen.caver » Pon Dec 06, 2010 7:08 am

Hvala na savetima. Obično ide u dva sloja? Ako sam dobro izračunao, moja mašina ima negde oko 14m2 površine za špricanje, to mu dođe u 2 sloja bogami oko 5L?! (6-7 m2 u jednom sloju, ako su dva to mu dođe oko 3.5L po kvadratu).

Koji git se preporučuje a koji ne?!
Korisnikov avatar
Mladen.caver
 
Postovi: 95
Pridružio se: Sub Jul 18, 2009 9:24 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod cragarss » Uto Dec 14, 2010 7:25 pm

Ako hoces da taj projekat uradis kako treba, obavezno ispeskiraj, nista ne moze da pridje po coskovima kao pesak, odradi u Feropox, i nemas brige. Znam da je peskiranje celog vozila procedura koja zahteva i vreme a i novac, ali je efekat vrhunski. U dva sloja je sasvim ok, bez nalivanja. Sto se tice gita, za taj projekat ti je odlican Body Unisoft, vrjunski git, bolji i kvalitetniji od mnogih "Firmiranih".
Korisnikov avatar
cragarss
 
Postovi: 778
Pridružio se: Ned Maj 10, 2009 5:28 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod Mladen.caver » Sub Dec 18, 2010 11:27 am

Hvala na sugestijama cragarss i ostali. Doduše, šta je to Feropox?

Da li je koristio neko hvaljeno švapsko sredstvo za antirostiranje, FERTAN? Iskustva? Jedan prijatelj je time najpre tretirao lim, uklonio preostalu rđu i onda peskiranje i 2k prajmer.... Mislim da je 20E boca/kantica za aplikaciju na 14m2.
Korisnikov avatar
Mladen.caver
 
Postovi: 95
Pridružio se: Sub Jul 18, 2009 9:24 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod cragarss » Sub Dec 18, 2010 12:46 pm

Nikako ne koristi nikakav antirost! To su sredstva za druge namene koja metale tretiraju hemijski. Ako na limu postoje deblji slojevi gita, obrusis ih brusilicom i papirom, ili prigrejes fenom ili let lampom i ostruzes spahtlom, a ako je samo farba u pitanju, odneses na peskiranje i nista vise. Pesak najbolje ocisti rdju. Posle toga samo u Epoxy i kraj. Inace Feropox je drugi naziv za Zorkin epoxy osnovni.
Korisnikov avatar
cragarss
 
Postovi: 778
Pridružio se: Ned Maj 10, 2009 5:28 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod Mladen.caver » Sub Dec 18, 2010 3:28 pm

cragarss je napisao:Nikako ne koristi nikakav antirost! To su sredstva za druge namene koja metale tretiraju hemijski. Ako na limu postoje deblji slojevi gita, obrusis ih brusilicom i papirom, ili prigrejes fenom ili let lampom i ostruzes spahtlom, a ako je samo farba u pitanju, odneses na peskiranje i nista vise. Pesak najbolje ocisti rdju. Posle toga samo u Epoxy i kraj. Inace Feropox je drugi naziv za Zorkin epoxy osnovni.


Evo šta kaže na sajtu:

FERTAN® Rust converter.
No need to remove rust. FERTAN pulverizes it and detaches it
With FERTAN rust is converted into an ideal paint base.
FERTAN eliminates sanding, deep brushing, sandblasting.
The only sure, irreplaceable rust proofing system for new or old steel structures.

What is FERTAN

FERTAN ist a patended product, which pulverizes rust and leaves a layer of blackened metal. It does not leave acid surfaces, nor does it convert the rustfilm into a dry film. Simply it converts it into inert dust and detaches it.
It uncovers the clean metal and clings to it with a film which protects it from possible attacks. FERTAN has a double action : it carrier on dissolving the rust and it combines with the underlying surface. On the surface it forms a layer of ferro-tannic non-soluble compounds.

It may be applied both on slightly rusty metals and hard rust, as well as on bare metal to protect it from future rust.

It's an aqueous solution, penetrating everywhere under joints and even under paint cracks. It can be applied on damp or wet surfaces. It is harmless to plastic, rubber, chrome and already painted surfaces. FERTAN is only active in contact with iron or rust. It can be washed off from any other surfaces by water. It is non-flammable, harmless to health, physical contact or inhalation.
FERTAN provides long-term protection, as long as the surface is treated or protected by a coating system. It can be applied out of doors in any weather condition, apart from frosty weather.
Korisnikov avatar
Mladen.caver
 
Postovi: 95
Pridružio se: Sub Jul 18, 2009 9:24 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod cragarss » Sub Dec 18, 2010 7:35 pm

Mnogo ljudi je koristilo slicne stvari, pa su posle imali problema sa postojanoscu farbe. Mozda to jeste stvar za metalne konstrukcije, kapije, ograde i slicno, gde je nemoguce dovesti postroj za peskiranje ili je zbog oblika istih tesko ocistiti mehanickim putem, ali ga nikada nebih koristio na vozilima. Nista bolje ne prijanja od epoxy-ja na strukturu ispeskiranog lima. Malo-malo me zovu ljudi kojima se dize git, boja, pojavljuju klobuci na mestima gde su tretirali slicne konvertore rdje i antirostove, i to poznatih proizvodjaca na kojim je pisalo da je to vrhunska stvar i da se posle njih koriste slobodno svi farbarski materijali. Mozda taj Fertan i nije los, ali nemam potrebe da ga probam i da gubim vreme s kojekakvim ispitivanjima, a nebih ni tebi preporucio. Odradi proverenu stvar
Korisnikov avatar
cragarss
 
Postovi: 778
Pridružio se: Ned Maj 10, 2009 5:28 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod Van » Pon Dec 20, 2010 2:31 am

Mislim da se Zorkina 2k osnovna boja zove Epoksil
Korisnikov avatar
Van
 
Postovi: 117
Pridružio se: Pet Jun 18, 2010 5:13 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod cragarss » Pon Dec 20, 2010 11:16 am

Koliko sam cuo pricu, recepturu za taj Zorkin epoxy je napravio vojni institut jos davno, 60-ih, 70-ih, i prvobitno ga je zorka proizvodila samo za vojsku, u buradima i nije bio uopste u slobodnoj prodaji. I kada je istekao ugovor izmedju vojske i zorke, onda je zorka stekla pravo da nastavi proizvodnju i za civilnu upotrebu. Ovo mi je ispricao lik koji je radio u zorki godinama, dali je tacno, ko ce ga znati. Cinjenica je da je taj epoxy, drugacijeg sastava od epoxy osnovnih boja drugih proizvodjaca jer mu je specificna tezina minimum 30% veca od drugih. Isti lik iz zorke mi je rekao da ima veliki procenat cinka u njemu.
Korisnikov avatar
cragarss
 
Postovi: 778
Pridružio se: Ned Maj 10, 2009 5:28 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod munizabap » Sub Dec 25, 2010 4:17 am

Pozdrav. Svaki antirost je kiselina koja ima za funkciju da aktivni oksid gvozdja pretvori u sulfat. Moje misljenje je generalno da velika vecina problema koji nastaju prilikom pripreme i farbanja nastaje zbog ne postovanja procedura koje se ticu upotrebe materijala, susenja i sl, sto iz ne znanja a cesce zbog nedostatka vremena i zurbe. Mislim da antirost moze da se koristi na delovima karoserije gde nije moguce prici peskom i saberom, kao sto su duboki dzepovi, i mesta na kojima su spojena dva lima punktovanjem pa pesak ne moze da udje izmedju dva lima i povrsinski odstrani koroziju, te je tu antirost idealno resenje jer procuri izmedju. To nikako ne treba da budu spoljne povrsine. Posle hemijskog tretiranja lima potrebno je da prodje odredjeno vreme da se sav oksid pretvori u so te da ispari sva kiselina koja jako tesko isparava a zatim da se SAV oksid odstrani mehanicki pre nanosenja epoksida, smirglom, cetkom, izduvati dobro svu belu prasinu iz rupica pa preci krpom natopljenom nitro razredjivacem. Zorkin epoksid je odlican, popunjava neravnine skoro kao cement git i ne puca kada se debelo nanese i odlicno se obradjuje bez zapunjavanja smirgla ali samo ako se dobro osusi. Imao sam prilike da se sretnem i sa specijalnim elektro provodnim dvo komponentnim premazom na bazi cinka. Odlicna stvar a koristi se za peskirane limove koji dugo stoje napolju pre upotrebe. Nanosi se u jako tankom sloju, neverovatno se vezuje za lim (moze da se oguli tek iglom za obelezavanje). Jako je tezak jer ima veliki procenat cinka u sebi i najvaznije je pre upotrebe dobro ga izmesati kao i feropoks jer cestice cinka padaju na dno. Za razliku od feropoksa ovaj premaz je elektro provodan sto znaci da je idealan za dalje varenje ili rezanje plazmom bez prethodnog ciscenja boje. Koristi se u brodogradnji a jedini problem je sto ne mogu vise da ga nabavim od kad je propalo lokalno brodogradiliste! :D Boja je uvozna a pokusacu da saznam i kako se zove pa cu napisati. Mislim da bi pun pogodak bio kada bi se ovim presla ispeskirana karoserija pre pocetka rada na limariji a posle varenja, feropoksom. Ovo sto radi Sale je nesto najbolje sto sam do sada video a video sam dosta toga. Sale,koristis li vos prajmer ili se on u kombinaciji sa epoksidom ne koristi? Hvala.
Korisnikov avatar
munizabap
 
Postovi: 4
Pridružio se: Čet Dec 09, 2010 1:47 am
Lokacija: Sremska Mitrovica
Oldtajmer: honda CB750 four K7
audi 100 coupe s '73
ford taunus XL coupe '72
...

Re: Farbanje i priprema

Postod cragarss » Sub Dec 25, 2010 11:18 am

Vash primer je odlicna stvar, ide na gole metale i galvanizovane povrsine, takodje je kiselinskog sastava. Prijanja na metal neverovatno. Nanosi se u extremno tankom sloju i veoma je transparentan, nema neku pokrivnu moc. Sluzi da se preko nejga bez predhodnog slajfovanja nanose razni materijali. Koristim ga cesto, Body-jev, uglavnom kada radim neke stvari koje su odlicnog stanja, bez ostecenja i ne zahtevaju zapunjavanje neravnina i sl. Recimo, kada farbate diferencijal, ispeskirate ili rucno ocistite do metala, ako rucno cistite obavezno prebrisati pamucnom krpom natopljenom nitro razredjivacem iz nekoliko puta, krpa je povoljno da bude ćebasta ili od nekog starog cistog peskira nebi li iz reljefa odlivka izvukla necistoce, predjete iz dve tanke ruke vash primerom i posle 10-15 minuta izrokate recimo u crni poliuretan ili neki drugi materijal povoljan za takve stvari i stvar je vecna. Povoljan je jos i za situacije kada prilikom obrade proslajfujete do lima ili metala, da se na ta mesta prsne mestimicno u slucaju kada preko nanosite meterijale koji nemaju dobro prijanjaje na gole metale.

Sto se tice materijala koji si pomenuo, imala je Zorka u programu takav, sivi i zvao se Cinkopoks, ne znam dali ga jos uvek imaju u proizvodnji i prodaji.
Korisnikov avatar
cragarss
 
Postovi: 778
Pridružio se: Ned Maj 10, 2009 5:28 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod Zoza » Sub Dec 25, 2010 1:39 pm

Nemoj silom, uzmi veći čekić!
Korisnikov avatar
Zoza
 
Postovi: 323
Pridružio se: Pon Sep 27, 2010 7:17 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: Citroen Dyane 6LC

Re: Farbanje i priprema

Postod cragarss » Sub Dec 25, 2010 9:10 pm

Odlicno :thumbup:
Korisnikov avatar
cragarss
 
Postovi: 778
Pridružio se: Ned Maj 10, 2009 5:28 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod munizabap » Ned Dec 26, 2010 11:47 pm

U pravu si Sale, ona boja o kojoj sam pricao jeste cinkopoks mada ga na zorkinom sajtu nema u cenovniku sto znaci da ko zna da li se uopste proizvodi. U medjuvremenu sam saznao da se wash primer ne koristi u kombinaciji sa epoksidima. Dakle epoksidi na go lim a za poliuretane i ostalo mislim da je wash primer preduslov kvalitetnog farbanja. P.S. Vec duze vreme se interesujem za chrome look boju sto mislim da je interesantno za restauraciju. Na tragu sam da nesto kvalitetno iskopam a zanimaju me i vasa iskustva.
Korisnikov avatar
munizabap
 
Postovi: 4
Pridružio se: Čet Dec 09, 2010 1:47 am
Lokacija: Sremska Mitrovica
Oldtajmer: honda CB750 four K7
audi 100 coupe s '73
ford taunus XL coupe '72
...

Re: Farbanje i priprema

Postod Van » Pon Dec 27, 2010 11:26 pm

http://www.zorkacolor.com/CO_index.asp?lang=1
Ja sma koristio ovo .
Sta je kvalitetnije : wash primer i poliuretanski lak ili epoksi prajmer i poliuretanski lak ?
Mislim da kvalitet atheze , pošto nikada nisam koristio wash prajmer
Korisnikov avatar
Van
 
Postovi: 117
Pridružio se: Pet Jun 18, 2010 5:13 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod djape1977 » Uto Dec 28, 2010 7:57 am

citam ovo i pitam se jesmo li normalni svi djuture???
ja prvi se ubih da zastitim limariju kojekakvim osnovnim bojama i skupim zastitama a kad bolje razmislim, pa ti automobili su izdrzali 30, 40 ili vise godina svakodnevne upotrebe, mraza, soli, blata, kise, lisca sa fabrickom zastitom koja je uglavnom nikakva. ja moje oldtajmere nemam nameru da vise ikad vozim po losem vremenu, najgore sto moze da im se desi je da nekad pokisnu ako naleti iznenadni pljusak.

imam utisak da zapravo pravimo piramide
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4069
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 850 sport, 124 sport, 131 mirafiori, 132 2000 (x2), ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

PrethodniSledeća

Povratak na Limarija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost