Farbanje i priprema

Re: Farbanje i priprema

Postod munizabap » Uto Dec 28, 2010 7:05 pm

Hahaha, pa sta se pitas kad odgovor vec znas! :D Naravno da nismo normalni! U protivnom se ne bi bavili ovim stvarima. Ma razumemo se u potpunosti iako sam ja opsednut kriterijumima kvaliteta. Slazem se da nista nije vecito, samo imam problem da to prihvatim! :) Salu na stranu, Saletove fotografije su odlicna ilustracija onoga sto se nalazi u karoseriji a sto mi ne vidimo. Dzaba skup materijal i kvalitetno farbanje ako korozija nije iskorenjena i dobro zasticeno. Sto se tice tacnog postupka farbanja, Sale ce mozda bolje znati, moje iskustvo je, na novim vozilima na kojima nema korozije, na go lim wash primer pa onda klasican materijal za farbanje a ako je u pitanju sasija moze i poliuretan. Na oldtajmerima, koji su peskirani i vareni, epoksid na go lim jer je bolja anti korozivna zastita nego wash primer. Spolja na epoksid git, tecni cement git pa spric git i farba. Od dole i ispod krila terozon a u pragove, krakove sasije i ostale kutije vosak. Ako negde gresim, ispravite me.
Korisnikov avatar
munizabap
 
Postovi: 4
Pridružio se: Čet Dec 09, 2010 1:47 am
Lokacija: Sremska Mitrovica
Oldtajmer: honda CB750 four K7
audi 100 coupe s '73
ford taunus XL coupe '72
...

Re: Farbanje i priprema

Postod Van » Sre Dec 29, 2010 12:42 am

Znaci ne koristi se wash prajmer pa posle epoksi osnovna preko ?
Korisnikov avatar
Van
 
Postovi: 117
Pridružio se: Pet Jun 18, 2010 5:13 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod munizabap » Sre Dec 29, 2010 8:52 am

Tako je, za epoksid ne ide wash primer kao podloga.
Korisnikov avatar
munizabap
 
Postovi: 4
Pridružio se: Čet Dec 09, 2010 1:47 am
Lokacija: Sremska Mitrovica
Oldtajmer: honda CB750 four K7
audi 100 coupe s '73
ford taunus XL coupe '72
...

Re: Farbanje i priprema

Postod Mladen.caver » Sre Dec 29, 2010 3:35 pm

munizabap je napisao:Tako je, za epoksid ne ide wash primer kao podloga.


Verovatno zato što su "prajmer" i "osnovna" epoksid boja - sinonimi. Tj. eng. "prime" = osnovni. :mrgreen:
Korisnikov avatar
Mladen.caver
 
Postovi: 95
Pridružio se: Sub Jul 18, 2009 9:24 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod Van » Sre Dec 29, 2010 7:14 pm

wash prajmer nije isto sto i epoksidna antikorozivna boja . Ona je samo podlga za bolju atheziju boje sa metalom , a epoksidna boja je boja.
Korisnikov avatar
Van
 
Postovi: 117
Pridružio se: Pet Jun 18, 2010 5:13 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod Mladen.caver » Pon Jan 24, 2011 2:52 am

Jedno pitanje, mislim da je u skladu sa temom:
U slučaju kada se ne radi peskiranje, kako najbolje zaštiti šasiju? Na mom Willys Overland Wagonu radim na brušenju čeličnom četkom koliko je to moguće do "zdrave" površine. Da li je mudro koristiti nakog toga neki anti-rost, koji i kako? Zamisao je bila da ošpricam šasiju pomenutim zorkinim 2k prajmerom (program maestral za čamce) a onda preko toga neka osnovna boja ili....? Neki spominju da se tu koristi i ona bitumenska masa, ali ne znam koliko je to dobro za šasiju. Nemam baš iskustva sa ovakvim radovima, te stoga postavljam ovak'a, možda nekome laička pitanja. Hvala unapred na odgovorima :mrgreen:
Korisnikov avatar
Mladen.caver
 
Postovi: 95
Pridružio se: Sub Jul 18, 2009 9:24 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod cragarss » Sre Jan 26, 2011 9:05 pm

Nadam se da ti je bar auto skinut sa sasije, da ne radis to sve na licu mesta. Sto izbegavas peskiranje, nije 100 dukata? Ali ako vec neces da peskiras, ocisti je cetkom koliko god bolje mozes i izrokaj je samo u Feropox, izolovace sve to. Ostavi je da odlezi i da se dobro osusi, preslajfuj je rucno na suvo sa 220 i preko toga izrokaj crni poliuretan za sasije, polumat. Ako je sasija kutijasta a ne od otvorenog profila (ne znam kakva je kod Overlanda), kada zavrsis farbanje i poliuretan se dobro osusi, uzmi i uspricaj staro ulje u kompletnu sasiju tako da curi na sve strane, jer unutar kutija ostaje rdja koja upija vlagu samo tako. Sve sto useres uljem spolja nije problem, uzmes vecu kolicinu pamucnih krpa i antisilikon ili benzin i prebrises. To bi trebalo da bude trajna varijanta. :thumbup:
Korisnikov avatar
cragarss
 
Postovi: 781
Pridružio se: Ned Maj 10, 2009 5:28 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod Mladen.caver » Sre Jan 26, 2011 11:08 pm

Kabina, krila, hauba, maska, sve je skinuto sa šasije i kod limara je trenutno. Ja se bakćem šasijom u slobodno vreme.
Evo prilažem i sliku da vidiš tip šasije - kutijasti tip, verovatno (ako mislimo na unutrašnje džepove).

Slika

U vezi tog crnog poliuretana za šasije, šta postoji na tržištu? Naravno, prvo idem feropoxom (odnosno, to je isto što i maestral 2k epoxy, koji imam). To ulje u džepovima ostaje, briše se ili...??

Hvala na savetu.
Korisnikov avatar
Mladen.caver
 
Postovi: 95
Pridružio se: Sub Jul 18, 2009 9:24 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod cragarss » Sre Jan 26, 2011 11:52 pm

Sasija je ipak od otvorenih profila! Problem je taj sto kada sve to zavrsis i ofarbas, vec posle nekoliko kvasenja u voznji, iz spojeva i preklopa ce da pocne da curi zutilo od rdje koja je ostala ispod. Nije lose da posle farbanja u te spojeve natocis i naspricas ulje i donekle sprecis ulazenje vlage. Sve sto izmastis i isprskas spolja prebrises krpom i benzinom, cilj je da ulje ostane u tim spojevima, ne na spoljnim povrsinama.

Sto se tice poliuretana, na trzistu postoji veci broj proizvodjaca, uglavnom italijanskih. Nebitan je proizvodjac, bitno je da je materijal poliuretan, crni i po mogucstvu da je polumat ili mat, jer je malo ogavno kada gvozdjuriju tog tipa ofarbas u sjajno crnu. Ja konkretno kupujem Alcea, imaju mnogo kvalitetne poliuretanske farbe i lakove, uvoznik je Ehom Beograd, pa verujem da sve farbare sirom Srbije koje drze Max Meyer imaju u ponudi i Alcea program. Mislim da i Zorka Sabac ima poliuretanski program, takodje dobrog kvaliteta.
Korisnikov avatar
cragarss
 
Postovi: 781
Pridružio se: Ned Maj 10, 2009 5:28 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod jugomotor » Pet Jan 28, 2011 8:49 pm

Korisnikov avatar
jugomotor
 
Postovi: 204
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 4:41 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod Mladen.caver » Pet Jan 28, 2011 9:03 pm

jugomotor je napisao:http://www.zorkacolor.com/CO_index.asp?lang=1



Hvala Cragarssu na savetu, nisam stigao da potražim navedena sredstva... ali gledaću da učinim isto!

edit: http://www.zorkacolor.com/Product.asp?Id=32 to je taj link, cena oko 1300 za 1kg - 8m2 za 1 sloj. Koliko bi mi trebalo za šasiju, menjač-reduktor, diferencijale, doboše, gibnjeve - 2kg?
Korisnikov avatar
Mladen.caver
 
Postovi: 95
Pridružio se: Sub Jul 18, 2009 9:24 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod Van » Sub Jan 29, 2011 9:16 pm

Meni je za šasiju super 7ice otišlo 3 kg osnovne 2k epoksi i 2 kg crnog poliuretana . Ta šasija je cevasta prostorna , i ima pod , tunel i požarni zid od lima na sebi
Slika
Slika
SlikaSlika
Korisnikov avatar
Van
 
Postovi: 117
Pridružio se: Pet Jun 18, 2010 5:13 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod cragarss » Sub Jan 29, 2011 10:43 pm

Tako otprilike. Trebace ti minimum 3 kg Epoxy-a da ga dobro zalijes s obzirom da ga neces peskirati i oko 2l poliuretana. Uz poliuretan dobijas jos i 1l hertera ( u zavisnosti od marke i procenta sjaja, neki poliuretani se mesaju sa ocvrscivacem 2:1, a neki 1:1 ) i nije lose razrediti ga oko 10-15%, pa kad sve to pomesas, dobijes veliku kolicinu materijala. Crni poliuretan ima dobru pokrivnu moc i brzo susi, dok predjes celu sasiju, mesto od kojeg si poceo je vec suvo i spremno za drugu ruku.
Korisnikov avatar
cragarss
 
Postovi: 781
Pridružio se: Ned Maj 10, 2009 5:28 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod jugomotor » Pon Jan 31, 2011 3:01 pm

Hrom efekat boja.Ima li neko iskustvo sa ovom bojom,znam samo da je dosta skupa,hteo bih rezervoar motora da ofarbam fabricki je bio hromiran,sta predlazete.
Korisnikov avatar
jugomotor
 
Postovi: 204
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 4:41 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod djape1977 » Pon Jan 31, 2011 9:29 pm

guglaj malo, ima po srbiji ljudi koji to rade. efekat je zaista vrhunski, video sam uzivo
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Farbanje i priprema

Postod The Punisher » Pon Jan 31, 2011 9:35 pm

Ekstra tema.
Korisnikov avatar
The Punisher
 
Postovi: 51
Pridružio se: Sre Sep 02, 2009 8:35 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: Ford Taunus TC1

Re: Farbanje i priprema

Postod jugomotor » Pon Feb 14, 2011 10:31 am

Nalaze se u Jagodini,zamolio bih Mr.Cragarss-a za strucnu ocenu i preporuku,posto je expert za farbanje.http://vwcar.weebly.com/
Korisnikov avatar
jugomotor
 
Postovi: 204
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 4:41 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod nitro01 » Sre Maj 04, 2011 1:31 pm

Molim za savet u vezi farbanja celicnih felni,po savetu ljudi sa foruma, preprskao sam ih zorkinom dvokomponentnom bojom, spric gitom i sada da li da nanesem akrilnu ili poliuretansku zavrsnu boju? Koja se od njih bolje ponasa, manje puca i otpornija na kamenje i vodu?
Unapred hvala
Korisnikov avatar
nitro01
 
Postovi: 32
Pridružio se: Sub Jun 05, 2010 8:52 pm
Lokacija: Užice
Oldtajmer: Fiat AR 55 1970

Re: Farbanje i priprema

Postod djape1977 » Sre Maj 04, 2011 6:40 pm

poliuretan
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Farbanje i priprema

Postod Mladen.caver » Sre Maj 04, 2011 7:02 pm

I ja bih rekao poliuretan. Na mojim willys felnama sam šibao pomenuti 2k epoksi osnovni zorkin a onda preko crni poliuretanski lak, isto zorkin. Super ispalo. Mada nisam išao u špricgit. Ovom prilikom se zahvaljujem na savetima koje sam dobio ovde.
Korisnikov avatar
Mladen.caver
 
Postovi: 95
Pridružio se: Sub Jul 18, 2009 9:24 pm

Re: Farbanje i priprema

Postod rele » Čet Maj 05, 2011 8:51 pm

Po meni naj bolja varijanta je baza pa bezbojni lak u 2 ruke,imas sad i bezbojni lak u tvrdjoj varijanti za haube i branike pa tako i za felne,zaboravih mu tacan naziv ali ga proizvodi i body i nije preterano skup i mozes ga kupiti na meru a ne ceo set ako ti je puno.
Korisnikov avatar
rele
 
Postovi: 46
Pridružio se: Uto Sep 28, 2010 10:35 pm
Oldtajmer: tražim-2 točka
R4 '91
R5 '81

Re: Farbanje i priprema

Postod Romeo » Sub Feb 18, 2012 12:34 am

Procitao sam sve ovo sto ste napisali, ali ste me skroz zbunilil. :)
Imam problem, na autu mi se pojavila rdja, cak i dve rupe. Pre vise od 5 godina, sam radio neke popravke i ispale su super, do sada nisam imao problema na tim mestima. Napominjem da nemam iskustva, sem to malo.
Planirao sam da to sve lepo izbrusim, dobro ocistim pa da premazem osnovnom farbom, tamo gde su rupe da ih zatvorim onim fibernesto (ne mogu da se setim kako se zove ali tacno znam kako izgleda konzerva), pa spoljnju rupu nakon sto ju zakrpim fiberom cu da predjem nekim finijim gitom, ovu unutrasnju necu jer nema potrebe, ne vidi se, pa posle toga farbanje spoljnje rupe akril sprejom, a unutrasnu cu premazati sa body 930, kao i celi pod.

E sada, kada sam to farbao pre vise od 5 godina, kao osnovnu farbu sam koristio neku sto mi je komsija dao koja se valjda koristi za farbanje metalnih konstrukcija, koja ako se dobro secam je nesto agresivna i nagriza lim i tako se vezuje za njega, ovo pricam iz secanja sto mi je taj komsija rekao. Inace, komsija je umro pa ne mogu da ga pitam. Kutija u kojoj je farba bila je plasticna. Bio sam danas do farbare i imaju neku farbu u istoj takvoj kutiji, zove se Zorka Wash Primer.
Moje pitanja vama:
Prvo, da li je to ta farba, odnosno da li je dobro da nju koristim kao osnovnu boju za auto.
Drugo, koji git da koristim za lim, da popunim neke manje neravnine.
Trece, cime da popunim manja ostecenja na braniku (branik je plastican)? Odnosno, posto su ogrebotine u pitanju a ne veca povrsina, da li bih mogao da koristim ovaj gore za lim?
Korisnikov avatar
Romeo
 
Postovi: 1
Pridružio se: Pet Feb 17, 2012 11:59 pm
Oldtajmer: Imam tri lade, nisam siguran da su oldtajmeri ali ih cuvam kao da jesu. :)

Re: Farbanje i priprema

Postod dserbia » Pon Mar 05, 2012 6:18 pm

Momci izvinjavam se ako je vec bilo ali nisam video, da li neko zna gde u Beogradu moze da se kupi u spreju Cink Hromat prajmer ili samo Cink prajmer?
Korisnikov avatar
dserbia
 
Postovi: 40
Pridružio se: Čet Jan 13, 2011 10:36 am

Re: Farbanje i priprema

Postod djape1977 » Uto Mar 06, 2012 7:29 am

kod WURTH-a recimo.
http://wurth.rs/PDF2/M%20616.pdf


@Romeo - po tvom pisanju dolazim do zakljucka da ne juris perfekciju.

osnovna - bilo koja, siva ili crvena nitro osnovna ce zavrsiti posao
git - bilo koji cement git, ima u svakoj farbari
branik - samo osmirglaj i ofarbaj, svaki git ce pre ili kasnije da otpadne
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Farbanje i priprema

Postod dserbia » Uto Mar 06, 2012 7:29 pm

@djape1977 Hvala puno na odgovoru, jedino koliko vidim da su oni veleprodaja, nadam se da imaju to sto mi treba i u maloprodaji
Korisnikov avatar
dserbia
 
Postovi: 40
Pridružio se: Čet Jan 13, 2011 10:36 am

PrethodniSledeća

Povratak na Limarija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost