kako upropastiti oldtajmer

Re: kako upropastiti oldtajmer

Postod djape1977 » Pon Sep 24, 2012 9:51 pm

javasluk je napisao:djape, u kom smislu reči koristite izraz "fleka"? Nije meni ta reč strana, ali u lakiresko-limarskom riječniku na što se konkretno odnosi?

Ovo o čemu se ovde govori to je pitanje što i kako se smatra restauracijom? Što ulazi u "pravila struke"? Nije to samo po pitanju old-timera već inaće za limarsko-lakireske poslove. kod nas u hrvatskoj koliko ja znam provjereno, profi restauracije radi fiatov zastupnik iz Varaždina i Koprivnice (PRIKRATKI) koji je napravio onog fiću što je prodan u Švicu! Osobno sam bio u tom salonu baš u vreme dok je taj fićo bio izložen. Navodno da ima i nekih u Zagrebu koji to "izvode", ali nisu baš da su oduševljeni kad im neko dođe (naprave baš velikim facama, bogatašima eventualno povratnicima iz Amerike).

fleka je komad lima ubacen umesto istrulelog ili izguzvanog (u havariji) komada karoserije. cesto je besmisleno menjati ceo panel karoserije vec je jednostavnije ubaciti "fleku".
cesto se vidja da se fleka stavlja preko istrulelog komada lima. naravno - nepravilno.
truo komad se mora iseci i precizno ukrojiti novo parce. ukrojeni deo se vari negde punim varom a negde tackastim, zavisi sta je potrebno. cesta je greska da se sve vari punim varom. neki spojevi karoserije moraju biti elasticni a pun var garantuje krut spoj.

negde se radi ceoni var, na spoljnim panelima karoserije i kod manjih fleka, a negde sa preklopom, obicno unutrasnji paneli, donji postroj itd.
sto manji preklo, to bolje, manje ce gita biti na kraju.

fleka odradjena kako treba, ali bez namere da se ne vidi
Slika

Uploaded with ImageShack.us

Slika

Uploaded with ImageShack.us

ovde je primer fleke sa preklopom uradjene vrhunski. zapravo je u pitanju zamena ruba krila ali je postupak isti i za krpljenje manjih sekcija. isecena je trulez, napravljen falc od sirine 5mm i dubine 0.8mm za debljinu lima koji se ubacuje. izbusene rupe u delu koji se ubacuje koje ce biti popunjene varenjem.
Slika

Uploaded with ImageShack.us
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: kako upropastiti oldtajmer

Postod djape1977 » Pon Sep 24, 2012 10:03 pm

m percic5 je napisao:ako dobro ne poznajete rad restavratora nemojte mu vozit avta jer neki stavljaju slike što sve su več uradili a nakraju nema ništa od toga umesto da ga pošvajsaju kako treba preko nanose polester i ofarbaju za 2 do 3 godine to otpadne i još je gore jer je bilo prije polestar ima u sebi kiseline i još više nagrize kovinu :mrgreen:

ovako? :mrgreen:

Slika

Uploaded with ImageShack.us
Slika

Uploaded with ImageShack.us
Slika

Uploaded with ImageShack.us
Slika

Uploaded with ImageShack.us
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: kako upropastiti oldtajmer

Postod Baron » Ned Avg 10, 2014 3:47 pm

Za pijacu je dobar. :arrow:
Korisnikov avatar
Baron
 
Postovi: 119
Pridružio se: Sub Avg 21, 2010 2:13 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Zastava 750,Citroen 2CV,Ami 6,T2

Prethodni

Povratak na Limarija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju