zapušen radijator od grijanja kabine

zapušen radijator od grijanja kabine

Postod alex » Pon Okt 15, 2012 8:52 pm

jel postoji neki način da se ispere radijator unutra u kabini? evo kako je počelo hladnije ujutro neće da da grije. pošto su cijevi od vode na zgodnom mjestu pod haubom pokušao sam da izduvam sopstvenim plućima ali slabo skroz,jedva prolazi zrak. a i rashladna tekućina je postala ko mulj pa me interesuje jel se može nečim isprati.
Korisnikov avatar
alex
 
Postovi: 81
Pridružio se: Uto Feb 16, 2010 8:43 pm

Re: zapušen radijator od grijanja kabine

Postod Danilo » Pon Okt 15, 2012 9:27 pm

imas tecnosti bas za tu namenu, liqui moly, abro i slicno, generalno se zovu "radiator clean" ili "radiator flush", naspes u hladnjak, ostavis da radi neko vreme ili provozas, ispustis tecnost i sipas novu, trebalo bi radi posao. home made varijanta je kasicica sode bikarbone u hladnjak i isti postupak, ispiranje i sipanje nove tecnosti, s tim sto bih ja u oba slucaja postupak ponovio vise puta, makar obicnom vodom. nemoj samo da budes optimista kao moj komsija koji je u hladnjak sipao fairy... ishod se moze naslutiti :lol:
Korisnikov avatar
Danilo
 
Postovi: 332
Pridružio se: Sub Sep 04, 2010 9:52 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: 1981 Fiat Ritmo 105TC MK1
1991 Yugo Koral 55
1990 Mercedes 230CE

Re: zapušen radijator od grijanja kabine

Postod alex » Uto Okt 16, 2012 7:30 pm

ako može da radi ovo sa sodom,onda super. palo mi je na pamet i da na dovod priključim baštensko crijevo i odvrnem vodu do kraja :D samo se bojim da nebi negdje pukla neka ćelija od pritiska
Korisnikov avatar
alex
 
Postovi: 81
Pridružio se: Uto Feb 16, 2010 8:43 pm

Re: zapušen radijator od grijanja kabine

Postod 3eka » Uto Okt 16, 2012 7:54 pm

crevo i pritisak ti ne resavaju nista, jer problem nastaje u koroziji koja se gomila, talozi i stvara tvrde naslage. najefikasnije sredstvo je soda bikarbona, ali po meni to si trebao da odradis jos letos jer se ona sipa u cistu vodu, a nikako u antifriz. stvara neku hemijsku reakciju sa glikoetanolom, pa dolazi do zagrevanja tecnosti i bez rada motora. :crazy:

najbolje je ponavljati postupak vise puta za redom. u hladnjak ili posudu (zavisnosti od toga gde se uliva tecnost) saspes par kesica sode. jedno pet, sest i vozis par dana, pa ponovo isto i tako bar tri, cetiri puta. sva prljavstina i korozija se ociste perfektno.

e sad NEZELJENA DEJSTVA!!!
sama prljavstina i korozija nije dosla opdjednom. ona se na tom nekom mestu talozila u vidu sitnih cestica koje cirkulisu zajedno sa tecnoscu. iste te cestice se taloze na spojevima creva, hladnjaka, dihtunga glave, termostata itd pa samim tim i imaju zajednicku ulogu u dihtovanju celog sistema. nakon bilo kakvog ciscenja sistema, bez obzira da li je neka tecnost, soda ili antifriz postoji opasnost da dodje do curenja na spojevima, pogotovu oko termostata, pa se spremi i na malo zajebancije oko skidanja creva, ciscenja, novih selni itd.

e zato mislim da si to trebao da odradis jos letos, jer ako dodje do curenja niza temperatura ti nece smetati, a i mogao bi sva creva lepo da poistezes, bez razmisljanja da li se neko steglo ili ne. mada... predstoji ti jako topla nedelja, ubrzaj se i resi problem pre zime :D
oprem dobro!

Slika Slika
Korisnikov avatar
3eka
 
Postovi: 30
Pridružio se: Ned Okt 14, 2012 7:50 pm
Oldtajmer: '77 FIAT 127 Mk1, '74 Z101

Re: zapušen radijator od grijanja kabine

Postod djape1977 » Čet Okt 18, 2012 2:42 pm

zavuci ruku odozdo ispod instrument table, sa strane suvozaca i napipaj kuda idu sajle koje komanduju sistemom grejanja, napipaj slavinu na grejacu kabine pa probaj da je otvoris rucno. najverovatnije je zaglavila. pri pokusaju otvaranja je vrlo verovatno da ce procuriti. nova pasuje od lade.
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: zapušen radijator od grijanja kabine

Postod alex » Čet Okt 18, 2012 6:58 pm

nije stvar do ventila jer dovodna cijev je topla a odvodna hladna. danas sam na poslu poskidao crijeva i u dovodno nabio zračni pištolj i napolje je pljusnula žuto-narandžasta slina. nasuo sam šaku sode bikarbone u hladnjak i sad vozim tako,nadam se da će raskraviti ono što je ostalo unutra. sad već grije,ali to je slabo kako je nekad grijao. kad samo otvorim klapnu onda ide topao zrak ali čim uključim ventilator skroz mlako duva,iako je u motoru malo ispod 90 stepeni
Korisnikov avatar
alex
 
Postovi: 81
Pridružio se: Uto Feb 16, 2010 8:43 pm

Re: zapušen radijator od grijanja kabine

Postod djape1977 » Pet Okt 19, 2012 2:30 am

kod 124ke nije stalni protok kroz grejac kabine, vec otvaras i zatvaras slavinu na samom grejacu povlacenjem poluge onacene crvenim. ipak proveri slavinu.
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: zapušen radijator od grijanja kabine

Postod alex » Pet Okt 19, 2012 6:51 pm

pa znam da nije stalni protok,zato ti i kažem da nije problem u slavini. sad je malo pročepilo ali samo malo. sad su obje cijevi tople,dovodna i odvodna,ali je još slab protok jer kad upalim ventilator mlak zrak duva. sutra idem kod kolege vodoinstalatera da ga priključim na pumpu za čišćenje onih plinskih peći što griju vodu(nemam pojma kako se kod nas to zove,nije bojler). nadam se da će to srediti stvar.
Korisnikov avatar
alex
 
Postovi: 81
Pridružio se: Uto Feb 16, 2010 8:43 pm

Re: zapušen radijator od grijanja kabine

Postod 3eka » Pet Okt 19, 2012 9:34 pm

ako su ti oba creva iste topline onda verovatno imas problem sa mesanjem toplog i hladnog vazduha ili sa nivoom tecnosti, pa cak i sa slabim protokom usled lose vodene pumpe. Ne znam koji je auto, ali moze lako da se desi da je Pedja u pravu i da ti samo slavina ostala zaglavljena u nekom polozaju, pa ne moze da ostvari dovoljan protok.
oprem dobro!

Slika Slika
Korisnikov avatar
3eka
 
Postovi: 30
Pridružio se: Ned Okt 14, 2012 7:50 pm
Oldtajmer: '77 FIAT 127 Mk1, '74 Z101


Povratak na Enterijer i detalji

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron