Pravilno garaziranje vozila

Pravilno garaziranje vozila

Postod zastava101b » Pon Sep 28, 2009 1:00 pm

Šta treba preduzeti prilikom garažiranja na duže vreme

Svakako da postoje periodi vremena kada vozilo ostaje duže vremena van upotrebe, što se naročito češće dešava u zimskim periodima Pre nego što se vozilo stavi u »stanje mirovanja« preporučuje se da se uradi sledeće.
— Promeniti ulje u motoru, napuniti rezervoar sa gorivom,
a isto tako i hladnjak sa tečnošću za hlađenje;
— treba pustiti motor da radi na toplo. Potrebno je naliti
malo ulja za zaštitu od korozije, ili petroleuma u grlo
karburatora, ili u otvore za svećice u motor okrenuti sa starte-
rom bez uključenog paljenja (skinuti kapu razvodnika);
— motor treba zapušiti da ne ulazi vazduh (sa krpama na
topljenim u ulje) i to na izduvnoj cevi i otvoru za usisavanje
(grlo karburatora);
— ručnu kočnicu ne treba zatezati. Poklopac na rezervo
aru kočione tečnosti treba zatvoriti sa lepljivom trakom, jer je
tečnost za kočenje higroskopna;
— akumulator skinuti. Po mogućstvu svake četiri nedelje
izvršiti punjenje ili ga pozajmiti nekome ko upotrebljava vo
zilo;
— hromirane delove premazati vazelinom ili nekom dru
gom mašću koja ne sadrži kiselinu;
— pritisak u gumama ravnomerno kontrolisati;
— svaka dva meseca kola treba pomeriti najmanje za
50 cm od prethodnog mesta sa uključenim prvim stepenom
prenosa da bi se izbeglo jednostavno opterećenje guma i trajno
opterećenje pojedinih opruga ventila;
— ako kola miruju preko 6 meseci, treba ih podići na
podmetače. S vremena na vreme treba pogonske točkove malo
okrenuti uz uključeni stepen prenosa čime se ravnomerno raste
rećuju ventilske opruge;
— mesto gde se kola ostavljaju duže vremena treba da
bude suvo i da se povremeno provetri. Grejanje nije potrebno.
Prozore na vratima ostaviti otvorene za širinu dlana.


Ukoliko imate, automobil mozete prekriti ceradom
Korisnikov avatar
zastava101b
 
Postovi: 111
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 12:42 pm

Re: Pravilno garaziranje vozila

Postod netmarko » Pon Okt 10, 2011 8:23 am

Još bi dodao ovde da je dobro imate starog papira i kutija u garaži kako bi na sebe vukli vlagu....

Ili još bolje,pošto dolaze hladni dani,a naš narod voli da se greje na drva,mogu i ona da se slože u garažu pa da vuku na sebe vlagu.... :lol:
Korisnikov avatar
netmarko
 
Postovi: 48
Pridružio se: Uto Feb 01, 2011 12:07 am
Lokacija: Petrovaradin
Oldtajmer: Fiat X1/9 five speed
Mini Cooper Brooklands

Re: Pravilno garaziranje vozila

Postod beogradski_fantom » Pon Okt 10, 2011 5:13 pm

Najbitnije od svega je da garaza bude suva. Vlazna garaza je gora nego da auto stoji a najgoroj mecavi. Zapravo, idealno garaziranje bio bio natkriveni prostor gde stalno cirkulise vazduh, dokle vremenske nepogode ne mogu da dopru. Ili to ili garaza sa prozorom, koja moze dobro da se vetri.

Sto se parkiranja samog vozila tice, pozeljno je napuniti rezervoar do vrha, razvezati akumulator i to je otprilike to. Ulje moze da stoji, tecnost u hladnjaku takodje, gume ce od stajanja propasti sta god da se maze na njih a tecnosti treba menjati na najvise na svakih par godina ako vozilo stoji. Auto je naprvljen da bude vozen, i zato je potrebno da se bar jednom u mesec-dva upali i pusti da radi, ili se provoza. Mnogo je gore kada auto neprestano stoji nego kad se preterano vozi.
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1508
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Pravilno garaziranje vozila

Postod HEMI 426 » Pon Okt 10, 2011 7:04 pm

beogradski_fantom je napisao:
Sto se parkiranja samog vozila tice, pozeljno je napuniti rezervoar do vrha...



Da, gorivo do cepa sprecava oxidaciju i nema "venca" od fine rdje sa unutrasnje strane rezervoara ( ako je on, recimo, do pola pun ). Ta rdja, kad se spere prilikom sledeceg sipanja goriva zna da zacepi karb i napravi dosta problema.


Medjutim, gorivo se vrlo brzo "ukiseli" dok stoji u rezervoaru. Posle 3-5 nedelja, taj benzin nije isti kao sto je bio i posle dugog stojanja moze da nagrize gumena creva i plasticne delove a nikako nije preporucljiv za voznju posle tog perioda. Resenje je sipati neki od stabliziatora za gorivo ( fuel stablizer ) koji "cuva" benzin.


Slika


Ti aditivi nisu skupi i na ovakav nacin se auto potpuno cuva tokom zimskog sna, bar sto se benzina, rezevoara i creva tice...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Pravilno garaziranje vozila

Postod MRGUD » Pon Okt 10, 2011 8:23 pm

Eto jos jedan razlog zasto je bolji LPG od benzina :mrgreen:
SlikaSlika
Korisnikov avatar
MRGUD
 
Postovi: 320
Pridružio se: Ned Sep 19, 2010 11:32 pm
Lokacija: novi sad
Oldtajmer: opel kadett b 1973

Re: Pravilno garaziranje vozila

Postod beogradski_fantom » Uto Okt 11, 2011 9:53 am

Znam coveka koji je Juga doio svojevremeno na Bingu. Posto je po sredi jedan od onih patoloskih slucajeva, auto je stavio u garazu i za 15 godina koliko ga ima provozao ga je citavih 15ak puta. Elem, pored klocni, mazanja guma gicerinom i sl., lik je umesto ulja stavio univerzalni modifikator da mu stoji, sad vec godinama. Rezultat te velike predusretljivosti je upropascen motor koji sa citavih par hiljada kilometara duva kao da je obrnuo 200.000.
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1508
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Pravilno garaziranje vozila

Postod Nemanja RS » Pet Nov 22, 2013 5:01 pm

Pozdrav! Novi sam na sajtu, pa ako napravim kakvu omasku u nacinu postavljanja pitanja, ili temi, ne zamjerite! :)
Vlasnik sam Zastave 1500. Iako nije 1300, krstio sam ga kao tristaca. :)
Ne vozim ga narocito mnogo, prelazim par hiljada godisnje. I dugo vremena osmisljam nacine kako da smanjim mogucnost nastajanja korozije na njegovoj limariji. Garaza je sasvim suva, u smislu vlage, plijesni i slicno. Ali sam pokusao da smanjim i vlaznost vazduha, koja uzrokuje nastanak korozije. Tako da sam ugradio jedan ogroman ventilator, napravljen od motora ves-masine, kojeg ukljucujem cesto, radi susenja vazduha i njegove cirkulacije.
Napravio sam paketice silika gela, i nabacao ga svuda po autu, u blatobranima, na ulazima u pragove, u gepek, motorni prostor, da tu skuplja vlaznost iz vazduha.
Auto po kisi skoro da i ne vozim. Po snijegu nikako.
Citao sam postove, i zaista sam vidio da medju sagovornicima ima dosta znalaca, i iskrenih ljubitelja starih automobila, volio bih da mi neko da savjet, vezano za ovu oblast, misljenje o ovom sto sam napisao, i slicno.
Pozdrav iz Republike Srpske! :)
Korisnikov avatar
Nemanja RS
 
Postovi: 1
Pridružio se: Pet Nov 22, 2013 4:53 pm
Oldtajmer: Zastava 1500 E


Povratak na Saveti i preporuke

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju