Zaledjena rashladna tecnost

Zaledjena rashladna tecnost

Postod oldtimer_Heart » Sre Dec 29, 2010 6:38 pm

Pre nego sto sam ostavio auto da stoji sipao sam litar i po 100% antifriza u hladnjak u kome je vec bilo vode. Posto auto palim na svakih mesec dana da radi imao sam danas sta da vidim...Uvek pre no sto upalim auto ja otvorim haubu da vidim dal je sve ok,proverim kablove,creva itd i na zalost (NE ZNAM KAKO) ali sve je zaledilo i nisam se usudjivao da palim auto. Imam sada pitanje, sta ciniti i kolko je rizicno paliti zaledjen auto? Dal mi je pametno da cekam da temperatura predje u + da se sve to lepo otopi?
Korisnikov avatar
oldtimer_Heart
 
Postovi: 509
Pridružio se: Pon Maj 03, 2010 4:36 pm

Re: Zaledjena rashladna tecnost

Postod presvjetli » Sre Dec 29, 2010 9:47 pm

Ne znam koji auto imas i koliki mu je kapacitet sistema za hladjenje ali mislim da je litar i po malo. Litar antifriza kad razredis sa 50% vode dobijes 2l na -40. Kad si sipao taj antifriz u hladnjak,da li su pustio motor da radi dovoljno dugo da otvori termostat i sve to lepo izmesa?
Ako ga malo otopis i upalis moras budno pratiti sta se desava jer moze da se napravi cep od leda i da ti auto prokuva iako je zaledjen :mrgreen:
Stavi grejalicu pod njega,otopi ga polako pa probaj da ga upalis da malo radi pa opet i tako dok se lepo ne ugreje i ne otvori termostat a tad naspi pravi antifriz u njega u dovoljnoj kolicini...
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Zaledjena rashladna tecnost

Postod oldtimer_Heart » Čet Dec 30, 2010 12:36 am

imam mazdu 626,antifriz sam sipao krajem septembra ove godine :D motor je paljen redovno od septembra na svakih 20 pa do mesec dana... poslednji put je upaljen pre tacno 30 dana i radio je od prilike pola sata....na zalost meni je termostat izvadjen jos letos jer sam imao problema sa njim...bojim se sad da ne bude nesto sa motorom jer je mozda tamo prodro led,zato se u stvari i bojim da ga palim....ne znam sta mi je ciniti...mozda je bolje da ga ostavim,tj. da ga ne palim dok se vreme ne sredi? ali su svakom slucaju ne valja ni jedno ni drugo... :( :(
Korisnikov avatar
oldtimer_Heart
 
Postovi: 509
Pridružio se: Pon Maj 03, 2010 4:36 pm

Re: Zaledjena rashladna tecnost

Postod djape1977 » Čet Dec 30, 2010 12:42 am

sad nista ne diraj. kad otopli, prekrsti se pa probaj
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Zaledjena rashladna tecnost

Postod 911s [SK] » Čet Dec 30, 2010 12:48 am

Slika


Litar i po 100-tke na litar i po vode daje tečnost koja ne mrze do -35C
Litar i po 100-tke na 4 litre vode (pretpostavio sam da tvoj sistem ima 5.5 litara) je koncentrat razblažen na 26%, što ne mrzne do -12C, otprilike
Ovih dana su preko noći temperature u Beogradu bile ispod -14, a ako tvoj sistem ima više od 5 litara onda si nadrljao...
Ford weist den Weg.
Everything we do, it's driven by you!
Slika
Korisnikov avatar
911s [SK]
 
Postovi: 1111
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 6:48 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: :::::::::
1963 Consul Corsair
1968 12M coupé
1969 12M
1969 Escort Mk1 2door
1971 Escort Mk1 4door
1970 17M
1979 Escort Mk2
1983 Granada Mk3 2.3 GL
1983 Sierra Mk1 Ghia
1998 Escort Mk6

Re: Zaledjena rashladna tecnost

Postod oldtimer_Heart » Čet Dec 30, 2010 1:01 am

ja verujem da ima...cim je zaledilo,mislim da cu poslusati pedju :D ps. jel moze led da osteti nesto? nisam imao nikad ovakve situacije pa zato i pitam?
Korisnikov avatar
oldtimer_Heart
 
Postovi: 509
Pridružio se: Pon Maj 03, 2010 4:36 pm

Re: Zaledjena rashladna tecnost

Postod Superbird » Čet Dec 30, 2010 1:03 am

Au... :/

5 litara je jako optimisticno, buduci u Sunbeam staje 7.3, u Audi nesto preko osam, a ta Mazda je 2000 kubika... Bice nezgodno.
I'll face it with a grin, I'm never giving in
Korisnikov avatar
Superbird
Site Admin
 
Postovi: 931
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 1:47 pm
Lokacija: ŠABAC
Oldtajmer: Audi 100 Typ 43

Re: Zaledjena rashladna tecnost

Postod djape1977 » Čet Dec 30, 2010 2:04 am

ako se dobro secam, mazda 626 2,0 mk2 - 10,5 litara. u prevodu - ne valja. dok sam vozio mazdu secam se da sam sipao 4 litra 100% g12
moze mnogo toga da se sj*** a sto se smrzlo, smrzlo se. sad je svejedno.
ako imas gde, odvuci je u toplu garazu pa kad se otopi vidi gde sta i kako.

ako sad pokusas da je palis, najmanje sto ce da se desi je da ce da otkine kais alternatora ako je smrzla i pumpa za vodu.
sta sve moze da se sj***?
moze da poizbija cepove za vodu iz bloka - najbezbolnija varijanta
moze da pukne blok motora, glava motora, creva, kuciste termostata, hladnjak...
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Zaledjena rashladna tecnost

Postod oldtimer_Heart » Čet Dec 30, 2010 2:32 am

jbg nemam je gde...na parkingu je :( jedino da cekam + :( moze da pukne blok motora ako pokusam da je palim smrznutu?
Korisnikov avatar
oldtimer_Heart
 
Postovi: 509
Pridružio se: Pon Maj 03, 2010 4:36 pm

Re: Zaledjena rashladna tecnost

Postod Van » Čet Dec 30, 2010 8:43 am

Mene je jednom uhvatila zima nespremnog. Mada niej bio veliki minus , voda je pocela da se ledi , i kada sam upalio auto , kajs za pokretanje vodene pumapre je cvileo i smrdeo . Puma se zaledila . Otisao sam i kuci , cipa serbu vrele vode , i polako polivao po pumpi , dok nije otpustila .Kasnije sam upalio motor , pusti ga da se yagreje sipao antfriz . Srecom po mene nikakvih posledica nije bilo .
Blok nece da pukne od paljenje ledenog motora , nego od vode koja se zaledila u njemu i led se prosirio i naprega materijal bloka do granice kada blok puca . Blokovi imaju limene cepove , koji iskoce ako se ovo desi , tako da se prekrsti i uzdaj u to da su inzenjeri dobro odradili svoj posao .
Grejalicom ili vrucom vodom razgreji motor , proveri da li moze da se okrene radilica rukom ( 4 brzina pa malo napred nazad ) . Ako ti zupcasti kajs pokrece pumpu za vodu , a ona se zaledila , to je recept za krivljenje ventila .
Korisnikov avatar
Van
 
Postovi: 117
Pridružio se: Pet Jun 18, 2010 5:13 pm

Re: Zaledjena rashladna tecnost

Postod Maki_M » Čet Dec 30, 2010 7:28 pm

oldtimer_Heart je napisao:imam mazdu 626, antifriz sam sipao krajem septembra ove godine :D motor je paljen redovno od septembra na svakih 20 pa do mesec dana...


Jel se boldirani deo odnosi na litar i po antifriza iz prvog posta ili ne?
Ne kapiram da li si u čistu vodu dolio tih litar i po 100% antifriza ili si već imao kakav-takav rastvor antifriza u sistemu.
Korisnikov avatar
Maki_M
 
Postovi: 191
Pridružio se: Sub Jun 05, 2010 9:45 am

Re: Zaledjena rashladna tecnost

Postod oldtimer_Heart » Čet Dec 30, 2010 7:44 pm

ovako...pre nego sto mi je crkao termo davac imao sam mesavinu vode i antifriza koja je tu stajala pitaj boga od kad,a ja sam krajem septembra sipao u tu da nazovem "mesavinu" tih litar i po 100% antifriza i zaledilo je :(
Korisnikov avatar
oldtimer_Heart
 
Postovi: 509
Pridružio se: Pon Maj 03, 2010 4:36 pm

Re: Zaledjena rashladna tecnost

Postod Zoza » Pet Dec 31, 2010 5:44 pm

Antifriz treba preko cele godine da bude u motoru. Njegova uloga nije samo da spreči smrzavanje na niskim temperaturama već ima antikorozivno dejstvo i povisuje tačku ključanja na oko 120 stepeni celzijusa. Zeleni ili plavi antifrizi, na bazi glikola, se menjaju obavezno svake 2 godine, zato što antikorozivni dodaci gube funkciju i snižava se temperatura ključanja, a crveni, G12 se obavezno menja na 5 godina. Ništa se ne postiže dodavanjem litra 100% antifriza u bajati rastvor starog antifriza i vode. U dobrom održavanju vozila pravovremena zamena antifriza je jednako važna kao i zamena motornog ulja, isto kao što je važno da se svake dve godine zameni kompletna hidraulična tečnost za kočnice.
Nemoj silom, uzmi veći čekić!
Korisnikov avatar
Zoza
 
Postovi: 351
Pridružio se: Pon Sep 27, 2010 7:17 pm
Lokacija: Beograd

Re: Zaledjena rashladna tecnost

Postod oldtimer_Heart » Pon Jan 10, 2011 5:52 pm

fala bogu pa se nista nije desilo...juce sam je upalio i sve je bilo kako treba...jes da je bilo povuci potegni,nije htela da upali normalno,morao sam da joj sipkam po malo goriva u karburator i kad je konacno upalila bio sam presrecan :D btw neverovatno koja kolicina vode se kondenzovala u rezervoaru...auspuh je 5 minuta pucao ko iz puske
Korisnikov avatar
oldtimer_Heart
 
Postovi: 509
Pridružio se: Pon Maj 03, 2010 4:36 pm


Povratak na Saveti i preporuke

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost