Istorija modela Zastava 101

Ceska, poljska, ruska, turska i ostale...

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod presvjetli » Pet Avg 27, 2010 8:53 am

Slika
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod zastava101b » Sub Feb 12, 2011 4:41 pm

Posto sam na ZFCu poznat po prekopavanju istorije naseg Stojadina, evo dosta zanimljivih podataka:
Na adresi zastava fan cluba, nacicete veliki broj fotografija u istoimenoj temi.

Slika

Slika

Posle dužeg vremena, evo i prevoda starih članaka o našem 101 u Češkoj.
Pošto sam koristio google translate, ima grešaka mnogo, ali poenta je bitna

Izvor je http://www.zastava.cz

1975. - automobil
Fotografije i original http://www.zastava.cz/automobil.htm

Interesovanje za kompaktnim, prostran porodični automobil srednje klase je još uvek iznad proseka, ne samo ovde nego i u zemljama sa višim stepenom motorizacije. Stoga nije čudo da "Fiat 128 posle stavljanja na svetskom tržištu, on je osvojio titulu tri puta automobil u 1969. Ova vest je tehnički napredne automobila više nije u 6 / '69 specifikaciji stanja i broj 9 / '71 stoosmadvacitku smo testirali. U vreme testiranja je priča da jugoslovenski partneri "Fiat" Zastava automobila "priprema raznovrstan petoro vrata modifikacija ove Licence) i dinamičke svetlosti trkački automobil sa odličnim vozne karakteristike, prostorne mogućnosti i dalje želeli da bolje iskoriste zadnjih podešavanje sedišta na rasklapanje, koji karakteristično karavanu. Čak i tako, mi ćemo zaustaviti projekte izgradnje veoma cenjeni, jer je jugoslovenski sigurno su bili prilagođavanje tela da se poveća vrednost korisnost automobila, pa čak i povećati unutrašnje zapremine celog tela u korist putnika (ili prtljag), zadržavajući Spoljne dimenzije. Sopstvenog iskustva sa radom ovog vozila samo potvrđuje naše mišljenje. Prošle godine je dugoročne ugovore za uvoz ove vrste, još uvek važi do 1980, tako da smo se pozdravili kao posebno koristan diverzifikacije naših domaćih raznovrsnih porodičnog automobila. Razočaravajući za nas je nesrazmerno cena fiksne prekida 1100, koji će verovatno biti značajan hendikep prodaje ovaj auto za nas. Zastava 1100, kod kuće u Jugoslaviji, koji se zove tip broja 101 je proizveden u osnovnu verziju dopune sa nekoliko izmena, uključujući i podesive nagib prednjeg sedišta ili prenosivi vrh zadnji teretni prostor. U Čehoslovačkoj, uvezena verziju, samo osnovne zaustavlja jedenactistovki smo opisali u ovom literature u kolima 3 / '75, a sada vraćaju joj test uzorak, urednik ljubazno pozajmio NC Mototechna.

Prvi utisci

Dobro iskorišćen otisak i njegovoj veličini je već pokazao da je zaustavi na ukupnoj dužini od 3836 mm je na raspolaganju za putnike 1720 mm (mereno od kontrolne table do zadnjih naslona), a ukupna širina 1590 mm Unutrašnje širine 1330 mm lakta. Veličina unutrašnji prostor za putnike, uz dobro oblikovana sedišta napred osigurava udobnost. Prednja sedišta su podeljena, i njihova udaljenost od kontrolne table mogu se promeniti do 10 pozicije u opsegu od 160 mm. Ono što iznenađuje je kombinacija terapije rešenja: to omogućava zadnjih sedišta preklopi napred i nazad pregrada i prednjih sedišta u svom Posljednji poziciju, koja ne može da ponudi mnogo više tradicionalne karavan stanici. Nagib prednjeg sedišta se može podešavati. Ozbiljnim manjkom vozača će zasigurno osećati posebno tokom dugih putovanja i mnogi će biti posebno za ovaj auto, pogodna za kampovanje, nedostaje čak postelju. S pravom je, međutim, da priznam da prelive boja, dimenzije i ukočenost mesta, uz povoljan položaj, a posebno volan pedale naš način i dugo putovanje kolima. Sedišta su tapacirani u kožnom nepropusni, a posebno cene prednosti održavanja. S obzirom da smo testirali automobil otišao u zimu, kožnom samo nas kazni za svako hop u hladnom automobilu efikasno hlađenje naših leđa. Duže putovanje u leto, međutim, izgleda da se neprijatno. Zadnja sedišta nude obilje komfora dve odrasle osobe, ali može biti dodeljena tri sudara zbog sedište obe strane da utiču na neke lukova.

Zamrzni odmah po prijemu, utvrdili smo da je pod ispred suvozača curi. Takođe, kasnije u kiši bilo dugotrajnije otkrio vodu koja kaplje sa donjem desnom uglu ispod instrument table na terenu ili. u rukavice. Ventilacioni sistem bi mogao biti uzrok, jedino objašnjenje izgleda da curi od gume vetrobransko staklo rama. Ukrcavanje i silaženje iz vozila kroz ulazna vrata je veoma prijatno na zadnja vrata, ali kada pomerate prednja sedišta pozadi poziciju malo teže. Vozilo ce imati koristi od bilo kog Ugao otvaranja vrata je veća. Zadnja (peta) vrata otvorena je netaknuta i gore. Na taj način pomogne teleskopski amortizeri gasni šok, koja se sprovodi na u podignuta položaj. Visina gornje ivice vrata otvorena je oko 1850 mm, što je skoro eliminiše mogućnost povreda glave u prtljagu rukovanje.
Pogled iz automobila je veoma dobar u svim pravcima, posebno napred i naviše, sa tankim stubovima i velikim glazirane površine, što je posebno korisno kada smo prvi put vozila u blizini semafora na svetlost. Pre nego što odsjaja štiti nas oblik dobar posao i jednostavan za korišćenje ekrane suncu, koje mogu biti nagnut na stranu, kao dobro. On je izbačen iz specijalnih zaptivanje tehnologije električni vetrobran u telo, poznat iz originalne "Fiat 128. Ovaj metod ima prednosti u proizvodnji, pa čak i povećava krutost torzione tela, ali je skupo i zahteva posebno specijalna oprema za radionice. Zbog toga se klasična 1100 željenu montažu prednje i zadnje staklo na gumu obloge. Zakon zahteva kombinaciju spoljnih i unutrašnjih ogledala nudi dobar pregled situacije u leđa, dok troškove prevoza će biti veća, ali i dalje treba da bude van ogledala na desnoj strani automobila. Unutar ogledala je standard u organizaciji noći i dana su, zaključa vrata na levoj strani, lako podesiv kroz otvoren prozor.

Tabla je veoma jednostavna, postoji samo poslednje sredstvo, ali to postaje jasnije. Dominirala u njena dva prateću opremu, što im ostaje kilometraža računara brzinomera, i na dnu merač goriva u kompletu sa crvenim svetlom akcija upozorenje za hitne slučajeve od preostalih pet do sedam litara goriva, na vrhu značajan indikator prelazi dozvoljene temperature rashladne tečnosti i levo i desno, kao i jakoj svetlosti za podmazivanje i punjenje. Među kolu biranja su raspoređeni (odozgo nadole) smeru lampice, auto svetla i uključena svetla. Nedostatak je delimično odraz noću osvetljen osvetljavanje svetla i aparati (posebno indikator svetli i glavnog snopa pravca) ispred i bočna stakla. Kada vozite u mraku je posebno neprijatna svetlosnog snopa, intenzivni plavi sjaj se direktno ogleda u sredini polja vozača. Drugi važan posmatranje smo imali noć vožnje za brzo, prolazeći u celini prilično netačan, koji je potpuno nejasno indikator poklopila sa tamnom pozadinom, osvetljen biranja i provere podatke potrebne duže odvajanje od pogleda sa puta i bukvalno lov za svoje približnu poziciju. Mi smo propustili temperatura rashladne tečnosti pokazatelj, koji jednostavno ne može u potpunosti da zameni lampe. Treba napomenuti, međutim, da termostat i električni ventilator prebacite radio savršeno pouzdan, dobra funkcija pregrevanja tečnosti je dokazano u cilindru vlast kočnice. Na instrument tabli su samo dve klackalice prekidača koji se nalazi na desno od volana - auto osvetljenje i osvetljenje. Svi ostali prekidači i prekidači (svetla, pokazivači pravca i brisača) su pod kontrolom tri poluge, koji se nalazi na stub volana, tako da su oni stiže iz RIM volana sa svojim prstima.

Kao što je uobičajeno Fiats, unutrašnje osvetljenje razonoditi dve lampe, izgrađena u sredini vrata stub. Za razliku od uobičajenog, bliži nego praktični efekat ovog aranžmana vidi nas iznenadio na intenzitet osvetljenja osvetljena kabina, sijalice su još uvek 5V sufitki, ali pozitivne promene verovatno izazvala transparentna pokriva samo dve lampe. Osvetljenje motora nedostaje, kao i posebne rasvete prtljažnik. Prekidač brisača je pretvorena u dve pozicije: prva faza - Biciklista posle 9 sekundi, druga faza - Neprekidan rad sa 54 dvojkivi / min. Dakle, oni su sporiji i posebno povremenih interval je predug. Ključni Mašinski vetrobran pranje se nalazi levo od volana u instrument tabli van domašaja pogodno zarobljenog pojas sigurnosti vozača (prenos i kontrolu opreme za potrebe električnih vozila za pranje, koja će nesumnjivo imati koristi od vozila, već konsultovao sa proizvođača). Isto važi i za organizovane grupe kontrola desno od volana u kontrolnoj tabli (saug štap, uputstvo za gas ispod spavanje / grešku u originalnom / kontrolu brzine ventilatora, i obe grejanje intenzitet i količinu isporuke vazduha). Iako ima dva ventilatora prekidač pozicije, ali je samo jedan ventilator brzine i relativno bučan, ali je prilično efikasan. Odeljak za odlaganje se zaključava u kontrolnoj tabli nedostaju. je zamenjen otvoren, gotovo bez dna putnika ispred polica, dopunjena sa dva udubljenja sa obe strane volana. Dve ruke upravljanje vratila sa istakao dvojkloubovыm u kombinaciji sa plasiranjem krmeni prenosnik fronta Most, u skladu sa važećim propisima sigurnosti. Mana je lokacija veoma malom prostoru u centru dugme rog, volan, a proleće je toliko slaba da često jednostavno nemarni i dodirujte nepotrebno njegov rukav houkame.
Ventilacija ima dva odvojena kola, kao što je danas, sa svim uobičajenim moderni automobili. Jedan struji vazduha se hrani na vetrobransko staklo, ili. putnika noge - ovog kola može da se greje a ventilator podršku - a drugi samo unosi svež vazduh u protok i kroz optimalno zaključavaju ruža na strani kontrolne table. Ovo poslednje je posebno važno za održavanje svežine vozača tokom vožnje automobila u zagrejanoj, na sklapanje prozora u vrata se teško može njegovu smenu, bez obzira na buku, što dovodi do toga da otvore pri većim brzinama. Međutim, oni su na raspolaganju, pogotovo za leto rad, kao i pokretanje prozor u sve četiri strane vrata. Iscrpljenost vazduha iz auto telo ne. Grejanje učinak je nedovoljan, podela isporuke stopala područje je neujednačen i ne možete ojačati zaključak snabdevanje topao vazduh na vetrobransko staklo.

Unutrašnjost ovog automobila postaje trupa, parametri koji samo potvrđuju dobra upotreba spoljnih dimenzija. Njegova završiti je pažljivo dizajniran u odnosu na očekivane procene saobraćaja aranžman nekretnina i zaslužuje, ne samo dimenzionalnost, ali i integritet, kako u četiri podešavanje sedišta i sklapanje zadnjeg sedišta, što je izuzetno jednostavna i traje samo nekoliko sekundi. Loša strana ovog prioriteta prestaje - osim mogućnosti pokretanja opasnih tereta, saobraćajnoj nesreći - Postoji nekoliko izvora nepoželjne zveckanje buke i slično, uglavnom bazira na rukovodstvo i blokade pozadi, vrata i zaplene fleksibilnih zadnjih sedišta (ovaj resurs je isti kao VV Golf testiran u kolima 4 / '75, ali noisier). Prema metodologiji merili smo USMD za zadnjem sedištu položaj u osnovna kapacitet prtljažnika 0,35 m3. Sa zadnjeg sedišta dostupna podna površina na širinu od 900 mm (mereno između zadnjih točkova), a dužina 1320 mm, visina iznad površine krova poda (mereno na pozadi) je 950 mm. Zadnja vrata ima redovne trapezni oblik sa zaobljenim uglovima, donji baza ima dimenzije 1170 mm, 1050 mm i visina gornjeg je 870 mm. Rukovanje teške predmete, međutim, otežan prag vrata, prazan automobil na 780 mm iznad zemlje. Rezervoar za gorivo se nalazi ispod prtljažnika i zadnja sedišta. Ispuna na zadnjeg blatobrana na levoj strani vozila. Rezervni točak, zajedno sa rukom Džek se nalazi u motornom prostoru.

Koncept motora i pogona automobila Zastava 1100 je predmet njegove performanse. Dobro korišćenje izgrađenog prostora postiže uglavnom koncentrisati ceo energetski sistem u relativno kratkom stabljike. Motor je poprečno postavljena na prednjoj osovini i savijen napred 20 stepeni od vertikalne ravni. Kroz potpuno sinhronizovan četiri-brzinskim prenosnikom i prednje osovine sa Gear pogon na prednjoj osovini. Motor, serijski, kratkozdvihovы znatno (prosečno 80 k 55,5 mm), četiri-cilindrični benzinski motor koji pokreće kamere tajming pojas modernog koncepta, pa ipak je bio jedan od najboljih čtirvalcum svoje raseljavanja klasi. Ona ističe u svojoj mirna tokom širok opseg brzine je prilično fleksibilan i može unazad do 7.000 o / min (ilegalno, naravno, i proizvođača postavlja granica 6600 o / min), a čak i tada uticajem kratkog hoda klipa ne znači vrednost klipa brzinu od 13 m / str Uz dobar motor i odgovarajući odnos mature izvanredne vozila ubrzanje i fleksibilnost tokom proseka u svojoj klasi i nudi sopstvena, Direct Drive sportski karakter "imaju" i šasija. Maksimalni obrtni moment je oko 3000 o / min i motor radi glatko čak i na d na 1500 o / min. Vozilo ima maksimalnu brzinu od preko 135 km / h, a može, na 4. Gear glatko bez trzanje pojača od 40 km / h, iako u ranoj fazi treba malo strpljenja. Maksimalni obrtni moment i zato ubrzanje imamo u klasifikaciji četiri dostupna na brzini od oko 70 km / h. Diplomski transferi za maksimalno ubrzanje u svim režimima rada na brzinu. Lider može unazad do 50 km / h, dvojac preko 85 km / h, treća brzina do 120 km / h.

Kontrola grebena, veoma lagan i precizan, ne samo u pogledu snage na prednju osovinu. Prelaz između kraja zaustavlja zahteva 3,5 okreće volan. Dual-kočioni sistem sa disk kočnice na prednjoj osovini. Zadnji doboš kočnice upravo završio najbolji regulator kočenja akcije, u zavisnosti od opterećenja na zadnjoj osovini. Obavezno svetlo kočnice linije i dalje nedostaje. Ručna kočnica je mehanički, uticaj na zadnje kočione pločice. Kontrole su poluge između prednjih sedišta, ali to zahteva veće napore. Dobra upotreba prilogu motora, međutim, manje placeni pristup mestima za redovno održavanje, posebno za sjaj utikači, alternatora, klin pojas, distributer, filter za ulje i delimično nafte šipke. Posebno pogodno je mesto distributera, što je samo 4 cm iza prednje maske i lako ranjive čak iu malu glavu-na sudare. Motor je relativno dobro zaštićeni od zagađenja, o čemu, slepe maske značajne zasluge kontinuiranog stanja za dekorativne maska je iseći rupa neposredno pre kondenzatora i dva roga. Vredi napomenuti SNAD još uvek stoji posmatranja, koji smo srećom nisu dobili ni sopstvenog iskustva ili iz testiranja vozila, uprkos veoma kratak nos, bukvalno ispunjena rezervni delovi i dalje voziti oko zastavu - kao i Fiat 128 - frontalni sudar neočekivano efikasne apsorpcije fronta deformacija zoni. To je potvrdio posetu demolirali automobil, čiji je vozač pobegao sa samo lancem na prelom.

Iskustvo sa drugih automobila stoosmadvacitkou savremeni koncept od nas bi mnogo da se pripremi, a ipak smo doživeli mnogo iznenađenja, većina njih ubrzo nakon uzimanja automobila. Mi smo spremni da je vrlo osetljiva i preciznu kontrolu sa relativno strmim transfera; odnosu na elektro motor-trkači spoja je možda najbolje hvata naša osećanja kada smo stručno i bez nepotrebnog ručkovani na volanu i automobila na putu kroz dvorište Zizkov Mototechnou trci ka izlazu vrata. Često smo tada iskustva ovo ponovo, u razgovoru u parking mesta ispred koja je ostala decimetar, decimetar leđa i možda i više od pet puta potrebu da premotavanje zaključavanje da biste zaključali: uvek je bilo iznenađujuće lako, bez napora. Prag trotoar, mogao da uzdrma dušu čoveka, tako je manje od Zizkov potresla telo prestane sve zvuke, kao što je bilo. Šta onda iznenađenje Zbraslav betonce, pa čak i više na pistu na kojoj Štechovice stodvacitce samo čuo motor i aerodinamičke buke. Vožnja van grada sa testirani uzorak bilil generalno prijatniji nego vožnja u Pragu, ponovo, to je lako primeniti prednost manevrisanja, male ukupne dužine (u skoro iste dužine unutar putničkog prostora, a samo malo manje, ali više praktičnih prtljažnog prostora nego bilo koji drugi automobil isti test dozvolu Zastava porekla bio je 0,4 metara kraće) i relativno nizak moć masa vozila (20,7 kg / kV, odnosno 15,2 kg KZ. Težina). Ako smo u Pragu sve prednosti dinamičnog prestaje, plaćamo za potrošnju kurs desetilitrovou na 100 km za to je, međutim, uključene zajedničke hladnim zimskim danima. Nasuprot tome, kada se slobodno krstarenje brzinu od oko 100 km / h, a ukupan prosek od 66,4 km / h do 105 km skrećemo relaciji Prag - Varnsdorf sa kontinuirano promenljivim moći jednom ostvarili izvanredan 6,52 l/100km.

Za svrhe testiranja Međutim, mi smo operativni potrošnja goriva meri na standardom, 200 km duga USDM testa kola za normalan rad i u skladu sa saobraćajnih pravila. Test kolo (Prag - centar - Lahovice - Dobris - Pribram - Mesec ljubitelja '- Benesov - Jesenice - Zbraslav - Prag), dva puta smo išli. Po prvi put efikasan način, ili pozivanje do 75% brzine motora, akcelerator sešlapavani do 75% svog moždanog udara i više opsega, tzv sporo kola, postigli smo prosečno 79,1 km / h potrošnja od 7,5 l/100 km. Drugi put smo otišli na tzv brzo kola, sportski način - da se koristi punu snagu, sa čestim ubrzanje i kočenje, kao i bacanje motor u najveću brzinu dozvoljeno od strane proizvođača. Prečnik povećana na 91,0 km / h, odnosno manje od 12 km / h, a po ceni jednaku tri i po litara na 100 km: potrošnju od samo 11,0 l/100 km. Čak i ovde, međutim, opet pokazala efikasnost motora porodice, testovi za proveru valjanosti "Fiat 128 kabriolet i 128 SL/1300 (vidi vozila broj 8 / '72). Potrošnja goriva tokom vožnje na brz Mile konstante brzine je merena na test uređaju Motek delu puta br 102, Prag - Davle sa suvom površinom asfalta, rezultati su u zbirnoj tabeli. Zrichleni smo otkrili - kao i potrošnja u toku opterećenja u dve osobe - Paiseler merni uređaj nazvan petog kola sa registracijom numere, brzinu i vreme opet u testu deonicu puta Prag - Davle. Rezultati su takođe u tabeli.
Maksimalna brzina je merena Peiselerovыm sedla na suvom asfaltu putu između Davle i Stechovice. Na 50% opterećenja, počev od 1500 mA 500 m mereno delu automobila dostigla 136,5 km / h. Kada provere brzinomera da pokaže sve odstupanje od + 5,6% na 60 km / h + 9,1% na 120 km / h. U celini je pokazao svoju ruku mirno, bez vibracija. Kočenja je testiran na Prag suvom asfaltnim putem testa kolo putu - Davle. Kočenja su merene korišćenjem proizvodnje uređaja Peiseler početne brzine od 80 km / h sa naglog kočenja da se zaustavi. Da biste utvrdili da "kočnica bledi" (Tip I, u skladu sa Uredbom br 32/72), merili smo zaustavni put traži da zaustavi vozilo iz brzine od 80 km / h, na koji je prethodio ciklus od 15 intenzivnog kočenja sa brzine od 110 km / h do 55 km / h (prosečna kašnjenja u prvom kočenju 3,0 m / s 2) u intervalima od 45 S. Rezultati merenja su u tabeli.

U početku smo imali problema sa jutarnjim počinje, dok smo saznali da je motor previše delikatna za bogate smeše. Od tada, dovoljno da se povuče saug bez stopala dodirnula gasa i uključite okidač: motor je bio pokrenut od strane drugog okreta. Naravno, posle desetak-petnaest sekundi, počeli smo daleko vuče sa osećanjem i saug potpuno zatvoren. Mi smo pozajmili automobil kilometraža 8156 km i nije ni čudo da, u početku opirao kada počinje posle vlažne noći. Kada smo uspeli da uklone utikači - originalni Mareli CV 7 LP - bili su širom elektroda rastojanju od 1,5 mm. Posle prilagođavanja na 0,6 mm, kontrolu i čišćenje mnogostrukosti korodirale kontakt izlaz iz kotura briga nestao. Praćenje merenja u 1100 indikator prestaje suzbijanje elektromagnetnog polja (Rohde & Schvarz tip HUZ) vrednosti zračenja mešanja sa originalnim svećama premašila su dozvoljene od strane ISO 1931 u 2875 za prvu fazu obaveznog mešanja sa svećama PAL, 14 L - 8, R., međutim, poštuju. Tokom 3153 km Test Run zahtevajući automobil troši ukupno 267 litara benzina, što je jednako neočekivano dobar prosečna potrošnja od 8,47 l/100 km. Kada je merenje, koristili smo super, inače smo o tome da poluprazan rezervoara i nacrtana naizmenično super specials, a stvarni Specijalni Pažljivo Run, umerena ubrzanja i početkom sortiranje odgovara bez ikakve znake detonacija, detonacije i auto-Temperatura paljenja. U normalnom režimu rada od 120 km / h potrošnja od 1 l ulja super Mongol oko 2300 km su takođe veoma povoljni.
Pored praktično rešen, međutim, višenamenski zatvoreni jedna od glavnih prednosti 1100 Zaustavi vozne karakteristike, koje u potpunosti zadovoljavaju zahteve motora. Nazad na Vagon Vheel nezavisno oslanjanje na poprečna vishbones, podesite vertikalno u blagi nagib McPherson i poprečno letvicama lista odperovana pero. Olovke leži na oko trećine svoje dužine, tako da stvara poprečni stabilizujući efekat: mali nejednakosti, međutim, je manje osetljiva od kalem proleće. Ispred su MacPherson sa spiralne opruge, niže čelu jednostavnim kovanog gvožđa ruku i do osnivanja ruku torzija stabilizator. Ukočenost suspenzije ispunjava uslove i za udobnost i sportski stil vožnje. Zastava 1100 odlikuje u poslušnosti, usmerena stabilnost i otpornost na bočni vetar efekte. Svetlo podupravljanja, što je tipično za vozila sa pogonom na prednje točkove, samo na površini puta pretvara u talasastom mrinou predupravljanja: Kada će properovani utiču promene se odraziti zadnjim pratiti. Ova karakteristika vozila, zbog relativno oštre i precizne kontrole takođe mogu da manje iskusni vozač je lako ispraviti. Značajan doprinos vožnji automobila, međutim, imaju osobine i radijalnih guma proizvođača koji okuplja uvek najbolje robne marke i tipove sa najvećim renome. Test automobil je Mišlen ZKS veličine SR-145 13. Udobnost u vožnji i bezbednu vožnju i da doprinese podjednako primenjuje kočnice sa dovoljno visoke efikasnosti.

Kraj

Mali prečnici okretanja (zaokružiti / zazor 10,45 levo / desno i 11.05 10.10 / 10.70 metara), mala ukupna dužina povoljne karakteristike motora, mala težina i dobro intervalima prenos snage, automobil je predodređen za grad rad i sportsku vožnju, mada je njegov anatomski i ergonomičan enterijer raspored ispunjava visoke zahteve za dugu vožnju. Pored ovih aspekata, međutim, sigurno će igrati značajnu ulogu na klijentima velike, ako ne i odlučujuću ulogu u varijabilnosti organizacije će prestati da prodaje svoje imanje trupa čuvajući karakter pojave odgovarajućih običnih sedana.


Mernih podataka (izbor testa)

text: Ing. Josef Plessinger, ÚSMD Praha a Ing. Milan Jozíf

1977. Svet motora
http://www.zastava.cz/svet_motoru.htm

Mala senzacija u 1969 bio je rođenje nove generacije Fiat automobila. Najveći italijanski proizvođač automobila je do tada u našem proizvodnom programu najviše klasičnom konceptu automobila, ali i najniže klase pozadi motora. Ove godine, međutim, uveo potpuno novi tip 128 - prvi masovno proizveden automobil marke sa pogonom na prednje točkove i skladište u motor. Automobila ne samo da privlači veliko interesovanje u svim stranim tržištima, ali i osvojio počasnu titulu "Automobil godine 1969", dodelu njegove osobine i visoka vrednost. To je još uvek značajno doprinosi proizvodni program Torinu proizvođač automobila, prošle obnovljena u proteklih godinu dana. Uspeh i privlačnost originalnog tipa bila je i razlog zašto je ranih sedamdesetih licencu za proizvodnju Jugoslavije Crvena fabrike "Zastava" u Kragujevcu, upišite ime Zastava 101 Zastava odnosno 1100th Dok održavanje osnovni koncept i strukturu svih grupa, međutim, napravio vozilo za prevoz proizvođača jugoslovenskog jedna značajna promena u odnosu na originalne - stilski i funkcionalno, prerađen zadnji kraj. Stao vratio sa konvencionalno strukturiran trupa nahrail slomljena zidu, kauč se vratima, što je pristup za prtljag, čija zapremina može povećati pomeranjem zadnjih sedišta i naslona napred. Tako da se zaustavi u 1100 je postala sve popularnija kategoriju povećanje všeužitečnыch automobile sa neparne vrata u zadnjem delu i unutrašnjosti promenljive. Na kraju 1974 ima zanimljiv automobil na našem tržištu, koja je obogaćena ponuda kao jedini predstavnik najčešće dostunы karoserije dizajn. Onda posle više od dve godine kasnije, mi smo ga dobili, ali za kratak test. Potpuno novi automobil koji smo pozajmili od sedište NC Mototechna sredinom februara ove godine. Za dva meseca smo putovali sa njim preko 6500 km i vodimo posle rutinske prošli testiranje i subjektivna procena rezultata sada objavljeni.

Svrsishodan dizajn

Baš kao originalni italijanski, je 1100 Zastave vrlo dobar primer za korišćenje zatvorenog prostora. Zahvaljujući određeni raspored vožnje vozom, koja traje samo oko 20% od ukupne dužine automobila. U poređenju sa tim je takođe izuzetan za dužinu putnika - skoro 1700 mm (mereno od instrument table do zadnjeg naslona sedišta), iste ili čak i veći nego što su mnogi automobili mnogo duže. Pošto je uspeo da napravi dobar korišćenje širine automobila, nudi sva sedišta na mnogim mestima i udobnost nekoliko svojih konkurenata iste veličine. Jednostavne spoljašnjosti telo oblika su besplatni prvku pod uticajem mode i najbolja garancija da čak i nekoliko godina, automobil ne može delovati zastarelo.
Oprema i raspored unutrašnjih poslova zrači efikasnost, što je svakako prioritet od cene razmatranja. Imajući u vidu ukupna veličina Zastava je pravi pet sedišta automobila u 1100, iako je deklarisana kao što su, umesto četiri. Odrasli, međutim, postoji mnogo prostora, ne samo u prednjim sedištima (u odnosu na obim smene - 10 pozicije u opsegu od 150 mm - i lokacija volana i odela pedale većina vozača automobila prosečne visine sa dugim rukama), ali i leđa, uključujući onaj za kolena ukoliko prednja sedišta gurnuo u potpunosti vrati. Samo visina zadnjeg sedišta je znatno manje prostora nego napred i puno slobodnog prostora da se meša sa zaobljenim držači teleskopski letvicama okretna pokriva leđa zidu. Što se tiče tvarsedadel ne prelazi standardne "Fiat sedišta u automobilu u ovoj klasi, pregled prednjih sedišta su anatomski oblikovana, međutim, neugodno i izazvati čak i posle dužeg sedenja u njima veći zamor. Žalbe, međutim, zaslužuje hermetičan crna kožnom, koje su premazane, prevučene, samo zadovoljavaju jednostavnost održavanja. Iako bočna vrata dovoljno široka da pristup nije previše udobna sedišta - to zhoršujej samo relativno malim uglom otvaranja vrata, ali visok prag.
Pogled iz kola napred i postrance, zahvaljujući velikom zastakljena površina veoma dobro. Promena oblika Stern ali je donela pogoršanje prostora vozila. Od vozač ne vidi nagnute nazad mrtvi ugao i opušteni, zbog robusne zadnje stubove, veće telo. Zbog relativno male van rozmeum lako se procenjuje probu je AA bezbednom rastojanju u ograničenim prostorima čini manevrisanje vozila problema.

Instrument je opremljen sedka samo najpotrebnije. Isturenih delova na volanu su dva kružna instrumenta (u levom prilično netačan brzinomer brojčanik, a na merač goriva i punjenje kontrolna lampica, pritisak podmazivanje i prekoračenja maksimalne temperatura rashladne tečnosti, ali nedovoljno da zameni automobila danas, sa svim normalnim sijalica). Među uređaji su raspoređeni u tri kontrolna sijalica: Flasher, svetlo vozila i uključena svetla. Njihov intenzitet je vrlo slab, tako da pleho svetlost se lako može prevideti. Aparata i pepeljaru na sredini instrument table je glavni prekidač zvuka automobila osvetljenje i prostor za moguće instalaciju drugi (npr. svetla). Ostali prekidači su pod kontrolom tri poluge ispod volana - dva levo prekidač za kontrolu i uključite farovi i migavci, zatim polugu brisača na desno (prva faza rada sa povremenim intervalima od 5 sekundi, druga faza neprekidnog dvojkivu oko 44 u minuti) i električne vetrobransko staklo za pranje . U sredini instrument table je kontrola ventilacije i sistema za grejanje, dve brzine zvuka ventilatora grejača prekidač i povukao čok i "gasa za korisnike." Među ove grupe i volana je i dalje fasung lampe skupština i svetlo kočnice. Tabla je lišen uobičajene zatvorene kasete za rukavice, je zamenio levi i desni polici.
Glavni kontrole su postavljene u pravilan položaj, samo pedale prilično visok. Jednostavna dve ruke na volanu je bila prilično arhaična, ali posebno zadovoljavaju savremene zahteve sigurnosti, to ne fleš, ili blago jastučićima glavu. Opterećujući je takođe lokacija roga dugme u centru.
Pomena uspešno rešiti ventilacioni sistem ima dva nezavisna kola. Prvi donosi otvor za vazduh u desnom zadnjem delu haube iznad dve kružne toplote izdiše u sredini kontrolne table (okretanjem poklopca mreže može da unapredite protok vazduha za vetrobransko staklo ili u kolima), a izlaz rupu u sredini poda, uzaviranemu zatvaračem. Drugog kola se napaja netemperovanы vazduh iz dve rupe na vetrobransko staklo podesiva izlaze na oba kraja table. Previše loš da je rekonstrukcija zadnji kraj automobila je bila lišena vakuum praznine ispod donje ivice zadnjih prozora, pružajući nacrt slobodnog vazduha razmene. Nejneprijemnejšim rezultat, međutim, obfuscating zadnje staklo, vazduh slabo obtekaneho. Grejanje je zaista veoma efikasna, ali može biti veoma teško da kontinuirano reguliše snabdevanje i distribuciju vazduha u nogama je neujednačen.
Korisnost vrednost automobila u velikoj meri povećava promenljive enterijera. Prtljažni prostor u osnovnoj ponudi je nešto manja od originalne "stoosmadvacitki", ali je značajno može povećati savijanje zadnjih sedišta i naslon su u kolima kada je samo dvoje ljudi. Pristup prtljažnika je zaista zbog velikog otvaranje vrata pozadi, pa, prilikom utovara kabastog prtljaga se izvukao iz udubljenja police plastika na strani gornje ivice zadnjeg sedišta - šteta da neviklapi sa vrata, kao iu većini Slično bavio kaorserii . Rukovanje teške prtljaga, štaviše, prilično teško evne visok gornjoj ivici zadnjeg zida. Ko dobro korišćenje prostora i lokacije automobila doprineo rezervni točak u motornom prostoru.

Zahtevi za održavanje automobila je relativno mala, jer nema podmazivanje šasije poena. To je sve o "kozmetički" tretman. S obzirom na relativno malu veličinu i uglavnom glatke spoljne površine tela je lako da opere svoj auto - zanimljivo je da, iako ni na koji način primer, aerodinamički dizajnirana, liniju bočniho ostriku prilično niska. Za lako održavanje, enterijer Trim pomaže plastike, možda ometaju čvrste gume prostirke i visok prag zahteva korišćenje vakuum. Izrade je prosečan nivo - iako to nije uočljivo nedostataka, ali šumovi od pozadi otkriva da proizvođač još uvek prostora za poboljšanje.

Napredna Šasija

Već smo pomenuli da je značajan deo dobre upotrebe zatvorenog prostora, pogonskog sistema, respektivno. lokacija preko motora ispred prednje osovine. Pogonska grupa, kao i sa originalnim tip Torinu, modernog četvorocilindrični OHC Inline u smislu savremenih trendova i izuzetno kratkozdvihovы (odnos moždanog udara za bušenje samo 0,69!). I uprkos činjenici da 6000 obrtaja u minuti pri maksimalnom vlast pripada nejrichlobežnejšim motora u našem trenutnom automobila, može da izdrži prilično značajan ali lako skrolovanje bez opasnosti - u stvari, čak i na 7000 1/min ne znači brzinu klipa od 13 m / s. Zbog široke upotrebe lakih metala u njenu izgradnju je već pri brzini od 4000 1/min prilično bučan. Bregaste osovine vođeni zupčasti kaiš, ima direktno (bez poluge, samo kroz cilindrični podizačima) ventila, postavljen pod uglom u odnosu na osu cilindra. Razvod prilagođavanja će biti učinjeno na način koji je uobičajen za nekoliko serija motori - podloške debljine utovar razlika između podizač i CAM. Jedina mana ovog modernog pristupa je da prilagođavanje treba ostaviti isključivo profesionalne radionice, koja se mora čuvati kalibrovae jastučićima.
Štedi prostor motor plasman se plaća za niz nedostataka. Nejzavažnejiš za svaki vlasnik ovog automobila je prilično teško za pristup većini motora pribora koje otežavaju ili jednostavno rukovanje i održavanje. Pored toga, svaki od relativno lake frontalnog sudara rizik saobraćaja varazenim vozila, jer je distributer se ne nalazi u nezaštićenim zoni ispred motora, samo nekoliko centimetara iza prednjeg zida.
Potpuno sinhronizovano četiri-brzinskim prenosnikom u jedinici sa menjačem je zaključa ispod bloka motora, ali ima poseban podmazivanje. pravilno je ocenjen - ali to je samo njena imovina. Sortiranje je prilično teško i netačno (naročito I i III razreda.), Dizanje ručica menjača je iznenađujuće veliki broj (na primer, udaljenost regulator pozicije, uveden u I i II faza je 175 mm.). Cela Menjač je prilično bučna, pogotovo "sa" ispred zadnjeg zupčanika sa spiralnim zubima. Da biste smanjili ukupni nivo buke sistema vivozovaneho pogon će biti povoljan za proizvođača da promene, kao i tip "Fiat 128, prenosni odnos od 4,07 na 3,75. S obzirom na relativno povoljan učinak masa vozila (21,2 kg / kV, odnosno 15,4 kg / KS.) Neće biti previše uočljivo smanjenje u dinamici, ali temre 8% smanjenje brzine motora, kada je stopa na jedan će svakako doprineti povećanju udobnosti. Pogonom na prednje točkove automobila sa servo iznenađujuće svetlo je vrlo precizan, prenos razumnost težine kola - da se kreću iz jedne krajnosti u drugu zaključate da bude 3,5 brzine vožnje. Zupčanici Ridge nalazi se u zaštićenoj zoni za zvanične osovinu i točkić je povezan prenos vratila. Dva kola-kočioni sistem je adekvatno osmišljen, slabljenje efekat kočenja ponovio je u prihvatljivim granicama.
Kao "stoosmadvacitka, 1100 Zastava svim točkovima nezavisno oslanjanje na sličan način - prednjeg i zadnjeg dela donje bočne oružja i robustan tlumičovыch podupirača, prednja spiralne opruge sa koncentričnim (McPherson) i torzione stabilizator, zadnja poprečna gibnja, delujući istovremeno poprečni stabilizator. Konkretno, dizajn zadnjeg prostora je veoma pogodan i omogućavaju savršeno koristi za zadnji teretni prostor vozila. Suspenzija je malo teže, ali dobro uravnotežen. Zajedno sa karakteristikama amortizeri, relativno veliko međuosovinsko rastojanje i sirina trake da ostvare uspešan kompromis između zahteva za udobnost i u skladu sa karakterom automobila. Prilično prijatno iznenađenje bio je test automobil penumatiki "Tigar" 13. SR 145 Kao i sve gume nerenomovanыch malo poznatih brendova, mi smo u početku im je prišao s neizvesnost u očekivano ponašanje u kritičnim situacijama. Uskoro naučili, međutim, da su adekvatne osobine automobila na mokrim putevima, čak veoma dobra.

Na putu
Zastava 1100 uključuju pregled njihovih svojstava u automobil sa kojim disk prijatno iskustvo. Lako biranje motora i menjača razmera i da ga dinamički svojstva, rang je najbolji auto u svojoj klasi na našem tržištu. Prva tri stepena richlsotni postići bez problema u 45, 70, respektivno. 115 km / h (pri pozivanju motor 6300-6500 1/min), i nikakvih problema i da se bave mnogo konkurenata. Međutim, ako se previše žuriti, poželjno je da organizuje viši nivo pre i sačuvati do nemilosrdno napada decibela, što je taksa za zadovoljstvo sportske vožnje. Maksimalna brzina, dok automobil ne zapanjujuće (ne dobar zbog aerodinamike i motora na IV. Biranja samo o stepenu do 5600 1/min), nije u potpunosti zadovoljavajuća, uprkos činjenici da je mnogo važnije jeste mogućnost da vozi kola ukoliko uslovi rada omogućavaju stalnu brzinu oko 125-130 km / h.
Ofset je dinamičan automobil vlstnostem su njene druge karakteristike vožnje. Naložena je veoma stabilan, skoro bočni vetar ne reaguje. Preciznu kontrolu omogućava lako "sa ciljem" automobila i u dogovoru sa dozom gasa vožnje izabranu liniju. Zahvaljujući povoljnim raspodele mase (čak i pri punom opterećenju je podeljen na dve osovine skoro 1:1) nepatne samo promenio njihovo ponašanje opet, u zavisnosti od stila vožnje i opterećenja. Kao i većina dobro rukuje sa pogonom na prednje točkove vozila je malo podupravljanja da neutralni, samo onda kada rasantni vožnje na talasastim putevima, što će uticati na male promene pauze zadnje točkove, predupravljanja, ali je odmah odgovor na ispravku postupak. Sa prednje i zadnje stabilizatora proleće stabilizacije efekat je vrlo malo naklonjen, dobro izbalansiran suspenzije, a zatim ograničiti kontrolu neželjene pokrete tela, privučeni površine puta i promenu dinamike, na minimum. Efikasnost kočnica je odgovarajući dinamički svojstva, ali nismo u mogućnosti da ga proveri u dugom kočnice u potpunosti učita automobila. Prijatno iznenađenje je potrošnja potrošnog materijala. Sva merenja su potvrdili da jedan od najekonomičniji motor u svojoj klasi, kao u normalnoj upotrebi, tj, tiha vožnja na brzinama između 80 i 110 km / h, držeći potrošnja goriva između 7 i 8 litara na 100 km, dok SHARP raste Jize Sport preko 10 litara na 100 kilometara. Potrošnja ulja je teško izmeriti. Hlađenje, AK "nehlidino" termometar i funkcionišu u svim režimima vožnje, bez nedostataka, električni ventilator je zajedno pridružio tek na usporenom grada i konstantno visok motor opterećenja.
Unutrašnjih poslova, iako je relativno jednostavna funkcija, ona pruža obilje komfora, tako da dugo vozi ili da prouzrokuje prekomernu umora. Većina uhu šum pogonski sistem i aerodinamički buke pri visokim brzinama, što je primoralo posadu da podigne svoj glas u razgovoru. Nasuprot tome, prilikom vožnje sporije, posebno na trotoaru grada, poništava buku iz zadnje vozilo u kome oni dele iu polici ispod zadnjeg prozora i zadnjeg sedišta opeadlo.

Konačno,

Unos Zaustavi 1100 na našem tržištu nije bio previše srećan, jer sam prve žrtve majitelee samo ako se baci oštećenja. Taj ugled svakako ne dodati bilo koji auto. Ako, međutim, sada pripada onima koji se prodaju relativno dobro, onda to samo zato što proizvođači su uspeli da uklone nedostatke, ali i zbog automobilskih javnosti će uskoro ceniti njegovu vrednost. Zastava 1100 sutečne dobar porodični automobil, u susret zahtevima auto kategoriju. Nije dovoljno prostran mesta u igri, ali takođe imaju razumnu količinu prtljaga, posebno u uređenju "nekretninama". Mali Spoljne dimenzije i pogodan je za gradskog saobraćaja, često da li možemo da nađemo mesto za parkiranje, samo odlučite centimetara. Dobar dinamički svojstva za razliku pokretanje privrede su svakako atraktivniji prostori koji mogu biti zainteresovani za ovaj automobil zaboraviti govore ne manje od tri godine stekao sve, njihove uzroke su uglavnom uklonjeni.
To je završen kada je naša procena ukupnog broja automobila priznice ne znači da bi ona više neće biti ono što je poboljšati. Primeri za to može biti samo jugoslovenski proizvođači dozvola originalni Fiat 128, unapređena verzija prošle godine - 128 "NOVE" - ne samo da nudi novo lice, ali i dalje povećanje udobnosti, što je jedan od glavnih zahteva savremenog automobila. A ako se odrediti redosled po kojem bi posvetiti MSL poboljšanje proizvođač automobila, onda prva dva mesta dele kvalitet izrade rada i smanjenja buke - nije prethodno pomenuti sistem pogona za podešavanje, ali još više izražen prigušenja materijala aplikacije. Tek tada bi bilo opravdano manje stilske izmene i modifikacije enterijera. Ovaj automobil bi to zaslužio, iako je već prisutan u formi bogaćenje je zanimljiv asortiman automobila na našem tržištu.
text: Ing. O. Gregora
testovali: Ing. O. Gregora, Ing. P.Košťál a K. Beránek
foto: M. Bakeš a L. Štětka

Auto- test Stern 1981
OCENA VOZILA ZASTAVA 1100

Telo - Marko: 4 (1-5 razmera kao u školi)
Zastava je proizvedena u Jugoslaviji. To je varijacija "Fiat 128, ona se razlikuje od teče zadnje logo i automobil. Ona ima pet vrata.

Motor - 4 razreda
Jaka, povlači, ali bučno i žedni.

Vozne karakteristike - ocena: 3
Vožnja u pravoj liniji bez greške. Krive su snažno nagnutim i stena.

Praktičnost - ocena 4
Meki suspenzija, meka stolica na stranu bez ikakvog uputstva. Pogodnost može postojati samo na dobrim putevima i miran tempo.

Unutrašnji prostor - Mark: 3
Pliš tapaciranje. Umesto četiri ili pet osoba, svestrani prtljažnog prostora.

Oprema - ocena 4
Ručni gas, zaokuplja, nasloni za ruke na sva vrata, gepek bez presvlake, povremeno stakla, prenosivi prtljaga masku. Previše nemaran izrade.

Vozilom - Mark 4
Kao i Fiat 128 pre deset godina. Mnogi od poluga i dugmad, dve velike kružne instrumenata. Operativni automobila je pomalo teško. Procedura je netačno. Neugodan položaj za vožnju za volanom.

Nekretnine zimi - ocena 2
Dobro vuče sa prednje disk.

Povratak saobraćaj - 4 razreda
Dobra cena, veća potrošnja benzina, par servisa poena. Polovni automobil je samo pogrešno da traži kupca, ili da ga proda u velikom finansijskom gubitku.

Bezbednost - ocena: 3
Laminirano staklo, grejanje zadnjeg stakla, zadnja retrovizora sa anti-glare, zaključava poklopac za gorivo, sigurnosni pojasevi zastarela.


Prosečnom ocenom 3,5 ne potvrdi pravo na velikom pozivnu karticu, ali mora se reći da je među 200 automobila na testu, ova procena je najgore. Na primer, takva Škoda 105 je dobio pre 23 godine, novinari iz nemačke marke 4, 4, 4, 4, 4, 3, 5, 2, 5, 5 (prosečno 4) - i čuva broj dva ukupni rejting, koji stopetka dobio nazad povoljna svojstva pogon u snegu.

Evo malo update teme i od mene. Evo primera kako se mogu slucajem sacuvati sari reklamni materijali. Sad za praznike mam je trazila neki recept medju bakinim papirima i evo sta sam pronasao u gomili.

Slika

A evo i recepta koji je zasluzan za ocuvanje ove reklame- napisan je na poledjini...

Slika

Evo interesantnog uporednog testa "kapitalisticki VW GOLF 2 vs socijalisticka zastava 101"

http://www.tyden.cz/rubriky/auta/histor ... 12371.html

Procedio sam tekst korz google translate, tako da ima mnogo gresaka...
izlegu prve polovice sedamdesetih različitih sudbina čekala. Iako su oba modela pokazuju u mnogo čemu zanimljivih sličnosti, jedno je mrtav, a drugi je još uvijek živ.

bivše Jugoslavije je bio u jedinstvenom položaju od Istočnog bloka. Maršal Tito je bio težak to sačuvati sovjetskim utjecajem, koji je također pomogao pokrenuti suradnju s talijanskim Fiatom u sredinom pedesetih godina. Nakon uspješnog licenciranog Fiat 600, koji je učinio veliki posao u motorizacija Jugoslaviji fica s nadimkom, došao u ranim sedamdesetim godinama Zastava 101.
Zastava 101:
Automobil je šasija tada moderne prednjim pogonom koncept posuđene iz Fiat 128, koji je 1970 osvojio je naslov europskog automobila godine. Plinske boce s kapacitetom od 1,1 litara poslao na kotačima 55 KS i 78 Nm kroz četiri razine za upotrebu. Dužina tijela 3,8 metara, zahvaljujući petih vrata Jugoslavije praktičnih proizvoda razlikuju.

model prodan u Čehoslovačkoj s brojem 1100 po veličini motora, međutim, dobio u lokalnim trgovinama Mototechnou u drugoj polovici sedamdesetih godina. Njegova cijena krpa od oko 65.000 kruna uz bila je niska. Za sličan novac je gore za iznenadan zahvat Dacia 1300 ili više "luksuz" Škoda 120 GLS. U kasnim osamdesetima i Češke ceste je oko deset tisuća uhićenja 1100.

Golf:
Volkswagen Golf u 1983 pojavio se u svojoj drugoj generaciji. Za razliku od svojih prethodnika iznimno uspješan, 1974 je narasla do osamnaest inča na gotovo četiri metra. Vrlo dobar vožnje karakteristike i primjeran tretman mu je pomogao privući više kupaca na brand. I također da je izbornik imao broja benzinskih i dizelskih motora u rasponu od 55 konja nakon što je oštar verziju GTI, koji osmnáctistovka benzin proizvodi 110 KS. značajnu korist za građane Zapadnog trulih znači da je on u svojoj salone normalno kupiti.

Zastava 1100 nije nedostatak u domaćim trgovinama, jer bi oni prestali proizvoditi. U ranim osamdesetima, primjerice, prodaje u Velikoj Britaniji od funta znači za jugoslavenske privrede mnogo više nego zajedničko planiranje istočnog bloka. To je već imao automobil kvadrat svjetla umjesto originalne krug (i ljepši), koji je bio jedan od rijetkih nadogradnje. Model neumoljivo dobi i Zapada jaktakž uhvaćen samo vrlo niska cijena tag.

Ali ako uzmemo u obzir Socijalističke proizvodnju automobila, čak i krajem osamdesetih sadržanu Zastava 1100 o Češkoj autocestama moderne stroj. Graciozan oblika, udobnosti podvozje i sve živo da bi auto motor sposoban od 130 kilometara na sat praktične podrške tijela kroz koje trup sendvič od 325 do tisuću litara tereta. Rival Volkswagen, međutim, nije. Izrada je u usporedbi s prvom generacijom Golf kao očajan kao tehnička pouzdanost - inčni od distributera jer je bila dio obavezne opreme, kao i sposobnost za čišćenje rasplinjača.

Volkswagen Golf je pomogao da slave kao otpor, stalno unapređivanje motora i opreme. Odmah nakon sredine osamdesetih godina, on mora biti na sva četiri kotača. Automaker od Srbija Kragujevcu poboljšanja "stojedana" kao nadimak Stop 101, smanjen na komadiće. Također, pokušao stvoriti novi modeli koji nisu usmjereni na tržištima urušavanja istočnog bloka. Za trenutni klijenti, tako Mototechnou je gore za iznenadan zahvat mala koralja (koristeći Fiat dijelove 127 i 128) od ranih 80-ih ili Yugo Florida u 1988, na temelju Fiat Tipo. Yugo marke proizvoda, a nakratko pogledao u Sjedinjene Države.

Stojedan još uvijek u produkciji sve do prošle godine za srpskog tržišta u posljednjih nekoliko godina pod imenom Skala 55. A s cijenom po 120.000 kruna, bio je jedan od najjeftinijih automobila u Europi, ali sa sličnim kabinom, bez zračnih jastuka, i karburator.

Malo je automobila u proizvodnji je trajalo tako dugo dok Zastava 101 i jedan od njih je Volkswagen Golf. Prva generacija se proizvodi u Južnoj Africi kao Citigolf danas. Možda iznenađujuće, to je sada mnogo više moderan nego što je ikada uspio da se jugoslavenskim Fiata 128.

I ponesto sa neta
Slika
Korisnikov avatar
zastava101b
 
Postovi: 111
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 12:42 pm

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod zastava101b » Sub Feb 12, 2011 4:42 pm

Danas sam pregledao stare materijale i došao do JOŠ NEKOLIKO PODVIGA ZASTAVE 101 - PLANISKI TESTOVI!!!!
Još zaboravljenih ekspedicija, žalosno je što se divimo drugima, a naše avanture zaboravljamo.

Na žalost od podataka imam svega jedan pasus:
"Naša Zastava 101 prošla je nove testove na svom putu penjući se na planinu Ararat i prelazeći najviši vrh na Kavkazu. Takođe Zastava 101 je prošla Rohtang pass na Himalajama na visini od 4,111 metres (13,400 ft.) (ovaj prolaz je okarakterisan kao najviši put na svetu za vožnju terenskih vozila!!).

Ovo je slika sa testiranja na Himalajima.

Slika

Ovo je slika sa testiranja na Kavkazu

Slika
Korisnikov avatar
zastava101b
 
Postovi: 111
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 12:42 pm

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod Talladega_500 » Sub Feb 12, 2011 7:21 pm

Svaka cast za tekst.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

Carroll Shelby on a 1965 Ford Mustang Shelby GT350 je napisao:"It was fun to blow off a Porsche with a $3900 donkey."


Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 1816
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod zastava101b » Ned Feb 13, 2011 11:25 am

Pokusacu da preselim sve fotografije u ovu temu.
Izvori fotografija su razne internet stranice, a vecina se nalazi u bazi www.zastava.cz

Evo par zanimljivih fotki sa sajma 1971

Slika

Slika

i jedna sa Tour d europe

Slika

Salon polovnih automobila u Sloveniji:
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Kraj proizvodnje Zastave 101 - 21.11.2008.
Slika

Slika

Slika

Slika

Sa neta
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

http://www.auti.hr/oldtimeri/showAdvert455852.html
Korisnikov avatar
zastava101b
 
Postovi: 111
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 12:42 pm

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod zastava101b » Ned Feb 13, 2011 11:28 am

Ima mnogo slika pa moram podeliti u vise postova da ne bi doslo do preopterecenja poruke.Izvinjavam se administratorima

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Mediteran je sa troja vrata:
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Uzivajte u sjajnim fotografijama

http://www.abarthracing.de/_html/berichte.html

http://www.fiat128.e.pl/fiat128konstrukcja.htm


I jos
http://galeria.morski.org.pl/zastava_1100

http://www.osttimer.de/zastava_1100.htm -OVO POGLEDATI OBAVEZNO!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.osttimer.de/Zastava_1100-foto.htm :naughty

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t= ... c=257&f=25
Dva super sređena old school-a
http://automobilista.boo.pl/viewtopic.php?t=466

A evo i nove informacije:
Z101Special se u Francuskoj prodavao pod nazivom NOGARO

Slika
Slika
Korisnikov avatar
zastava101b
 
Postovi: 111
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 12:42 pm

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod zastava101b » Ned Feb 13, 2011 11:30 am

evo malo tekstova iz Francuske
Slika
Slika


ZASTAVA 101SC :wub
Slika
Slika

kako se druže braća Poljaci
http://www.fiat128.e.pl/128zastava_zloty.htm

Rusija, novine iz oktobra 1971.
Slika

http://my.opera.com/vaz2101/albums/show.dml?id=412980

Nije se zeznuo taj koji je postavljao, već se kec neko vreme šlepao u fiatovim prodajnim katalozima, nije prvi put da ga vidim pod nazivom fiat 128 Z, iako se jasno vidi natpis ZASTAVA


Slika
Slika

vo još malo zanimljivosti

Obratite pažnju na felne thumbup thumbup thumbup Inače ovo je reklama za Z101 SPECIAL iz 1979.

Slika

A evo i poslastice - ZASTAVA 101, napreavljena u TORINU -FIAT 100% , fotografija je iz 1970.
Slika

Takođe, FIAT je ZASTAVI namenio i ovaj model-nikada nije proizveden -

Slika

Slika

VESTI IZ EGIPTA

U razgovoru sa drugaricom koja je letos bila u Kairu, novost je da je sve više zastava 128 ,ima čak i 101, u taxi službi, i da su sada dosta česti na ulicama-ima ih više nego 2008.

http://www.yugomisr.com/index.html
http://www.personalmag.rs/blog/po-128-cu-u-egipat/

ALI LOŠE VESTI SU DA JE FABRIKA BANKROTIRALA!!
http://www.italiaspeed.com/2009/cars/in ... /2105.html
Korisnikov avatar
zastava101b
 
Postovi: 111
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 12:42 pm

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod zastava101b » Ned Feb 13, 2011 11:33 am

Realno, kec je došao u pravo vreme.
Moje poštovanje prema fiatu 128, ALI U NJEGA NE MOŽE DA STANE VELIKI, KUĆNI FRIŽIDER :D još su '70 bile period porodičnih long distance putovanja, tako da su peta vrata(osim pak tregera) bila jedini spas za gomilu stvari.
Slike sve govore
Slika

Slika

Slika

Manzetne za kosulju koje je dobio otac moga druga Vlade 1974.
Slika Slika

Evo nekih simpatičnih, tehničkih detalja

ZASTAVA 101 SC i Super su imali motore sa posebnom oznakom 128 A 1 :
Sve je isto kao kod standarda, ALI SMANJENA JE KOMPRESIONA KOMORA
1116 kubika
Stepen kompresije je 9.2
Maksimalna snaga 64 KS
Obrtni momenat 3.5kpm
Karb WEBER 32 DMTR 32/250
Maksimalna brzina 155km/h
Max obrtaja 5500o/min
Izduv 4-2-1

ZASTAVA 101 SPECIAL
motor 128AC.000
Prečnik cilindra 86mm
1290 kubika
Snaga 53.7kW tj. 73KS pri 6000o/min
Obrtni moment 100Nm (10.2kpm) pri 3900 o/min
hod klipa 55.5mm
srednja brzina klipa pri 6000 o/min 11.1 m/s
Karbovi WEBER 32 DMTR 32/250 ili SOLEX 32 CIC4
Pretpaljenje 5'
Iduvna grana 4-2-1
Korpa motora sa jačom oprugom u odnosu na standardni model
max brzina 155+ km/h
Potrošnja - 7.84 l/100km pri 100km/h
5.72 l/100km pri 60 km/h
11.5 l/100km pri 130km/h

Evo i prve teretne zastave 101 sa oznakom T kao što se vidi, GTL mu je bila oprema

Slika
Poslednji put menjao zastava101b dana Ned Feb 13, 2011 11:35 am, izmenjena 2 puta
Korisnikov avatar
zastava101b
 
Postovi: 111
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 12:42 pm

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod zastava101b » Ned Feb 13, 2011 11:33 am

Svim novim članovima koji su krenuli da ovu temu pregledaju od kraja, preporučujem da se vrate i krenu od prvih tekstova, jer svi smo se potrudili da ova tema bude krajnje ispunjena vrednim materijalima.

Evo zvaničnih emisija koje sam našao na YOU Tube.

1. Originalne reklame iz '70. tih









Mali photo session


Emisije

Oproštaj od zastave 101






Korisnikov avatar
zastava101b
 
Postovi: 111
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 12:42 pm

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod zastava101b » Ned Feb 13, 2011 11:37 am

Slika Slika

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Slika

Slika

Slika
Novinski clanak

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Ovo se moglo naruciti uz keceve u DDR
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

http://www.flickr.com/photos/rootes_arrow/3385378973/

Slika

U ZASTAVI
Slika
Slika

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Korisnikov avatar
zastava101b
 
Postovi: 111
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 12:42 pm

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod zastava101b » Ned Feb 13, 2011 11:40 am

Neverovatno je koliko je modela rađeno pod drugim imenima
CONFORT-Englesko tržište-Caribbean,
SUPER- U Francuskoj CONTACT, u prospektu piše da je imao u tabli integrian sat, merač temperature motora, temperature kabine -nema slika niti bližih podataka
SPECIAL - U Francuskoj NOGARO
LUX - u Francuskoj TZ
Postojala je i verzija(gore je na slikama)-SL -super lux, ali nemam više podataka o dodatnoj opremi

Slika

Evo i slika iz auto-testova u Češkoj

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Evo i ručice menjača koju je FSO poklanjao uz kečeve, i naša Zastava je imala slične, ali lepše u ograničenoj seriji, na žalost nema ih više, a ni slika istih...

Slika

Slika

evo reklame za Z-101. "AUTO" 01.01.1973.
Slika

Evo malo iz igre, u pitanju je MAFIA 1, pa sam se malo igrao sa teksturama i modelima. Uspeo sm da iskoristim rad kolega iz Poljske, i da malo preradim model u smislu performansi i dobio sam približnu simulaciju vožnje z101 i z 101 rally

Slika
Slika
Slika
Rally
Slika
Slika
Korisnikov avatar
zastava101b
 
Postovi: 111
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 12:42 pm

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod zastava101b » Ned Feb 13, 2011 11:42 am

Evo starih Zastava na filmu i u domacim serijama :

-Halo taxi : http://www.youtube.com/watch?v=PlMh6SayBOs

-Price iz radionice : http://www.youtube.com/watch?v=kGcBHEc1c_E

-Sivi dom : http://www.youtube.com/watch?v=r0B56BdceKU
http://www.youtube.com/watch?v=oOsedOatkic
http://www.youtube.com/watch?v=z87rNzNVRYE

Evo još jednog testa z 101 u inostranstvu- 1977.

http://www.zastava.cz/svet_motoru.htm

Fotke:

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Da se podsetimo :caos
Slika

Many factories were cooperants, for Zastava Kragujevac.

I have some in my mind.

1. Glass Lipik, Croatia now.
2. Glass Pancevo, Serbia
3. External plastic parts, Zastava AGP, Ohrid, Macedonia now.
4. Keys, Bane Sekulic Sombor, Serbia.
5. Internal board, JP, 21 Octobar KJragujevac. Serbia now.
6. Engine parts. Bearings, Kotor, Montenegro
7. Kables. Srbobran, Vojvodina, Serbia.
8. Amortisers, Amortizeri Pristina, Kosovo, Serbia
9. Seats, Ramiz Sadiku, Pec, Kosovo, Serbia
10. Vipers, PES Surdulica, Serbia
11. Clutch disk and cover, RUEN Kocani,Macedonia
12. Lights, Saturnus, Ljubljana, Slovenia and now, 21 Octobar Kragujevac, Serbia
13. Electrical instalation, Fabrika Kablova, Jagodina. Serbia
14. Plastic parts in engine, water botles, Tehnika Kula, Serbia
15. Brake parts, cylinders, master cylinders, Zastava Knic, Serbia
16. Oils, Modrica, Bosnia and Herzegovina, now, FAM Krusevac
17. Akumulator, Trepca, Kosovi, Serbia, now, Black Horse, Sombor, Serbia,Vojvodina
18. Front axle parts, FAD Donjui Milanovac. Serbia
19. Filters, FRAD, Aleksinac, Serbia
20. Engine, DMB, 21 Maj Beograd,Serbia.
21. Transmission case, HTD, Ohrid,Macedonia
22. Seat belts. HTD,AGP Ohrid,Macedonia
23. Tyres, Tigar Pirot, Serbia and Trayal Krusevac, Serbia
24. Engine parts, LTH, Skofja Loka, Slovenia

Zastava cooperant facotiries across Yugoslavia

Second part

1. Starters: Iskra, Slovenia
2. Starters, RC Rudi Cajevac, Banja Luka, Bosnia and Herzegovina,
3. Switxhes, Eloda, Zagreb, Croatia
4. Instrunents, Teleoptic, Zemun, Serbia
5. Bolts, Tane Caleski, Kicevo,Macedonia
6. Simmering, Vulkan, Nis,Serbia
7. Bearings: FKL,Temerin,Serbia,IKL,Belgrade,Serbia, UTL,Sarajevo,
8. Karburators,Fuel Pumps, IMP, Belgrade,Serbia
9. Brake pads, FIAZ,Prokuplje,Serbia, INKOS,Varazdin
10. Steel Wheels: Zmaj.
11. Vipers, Master lock, Jugodent, Novi sad, Serbia
12. Rubber parts, TAD, Bjelovar.
13. Steering, Soko Mostar, Bosnia and Herzegovina.
14. Graphit brushes, TUP Dubrovnik

Zanimljiv Poljak http://www.flickr.com/photos/14580042@N03/


Slika
Slika

http://img118.imageshack.us/i/za1arp2.jpg/
http://img411.imageshack.us/i/za2akm3.jpg/
http://img118.imageshack.us/img118/2204/za3ayv2.jpg
Korisnikov avatar
zastava101b
 
Postovi: 111
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 12:42 pm

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod zastava101b » Ned Feb 13, 2011 11:48 am

Evo jednog Zanimljivog Dunav relja, Z101 je pod brojem 124




Brosura za holandsko trziste
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika Slika Slika



Casopis Auto,broj 24
24.novembar 1971
Slika
Slika
Korisnikov avatar
zastava101b
 
Postovi: 111
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 12:42 pm

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod zastava101b » Ned Feb 13, 2011 11:49 am

Postovane kolege, ovo je jubilarna godina za Zastavu 101. U oktobru mesecu, na dan izlaska prvog stojadina sa proizvodne trake, navrsice se 40 godina od prvog serijiski proizvedenog modela.

Ovaj najuspesniji model u istoriji Kragujevacke fabrike automobila, podsecam, 1981. proglasen je za automobil decenije.

Neki se mozda nece sloziti, ali smatram da je Zastava 101 simbol jugoslovenskog automobilizma sedamdesetih godina.

Ovo je inace 101 serijskog broja 00001 - slikano 1971.

Slika

I sajamski model za probu:
Slika
Korisnikov avatar
zastava101b
 
Postovi: 111
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 12:42 pm

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod javasluk » Pon Feb 14, 2011 12:00 am

luci je napisao:koliko sam ja ukapirao to je bila dosta retka varijanta, po caletovim pricama to si mogao da kupis samo ako si znao nekoga u zastavi, slicna varijatna je i sa onim 1300 sa 70ak konja... u odzacima to je imao samo direktor zastave


Imao ga je moj prvi komšija (sad pokojni) žuti 79.g. jako rijedak model, a on je bio "visoki partijski funkcioner" u svojojo RO-i! Ali pored toga su imali i rodbine u Srbiji, tako da...... inače 79.g. je bila godina u kojoj su se auti čeeeeeeeeeeeeeekkkaaaaaaaalliiiiiiiiiii!!! ....stvarno ti je trebalo poznanstvo.............
Dinamo Vinkovci! (danas se zove Cibalia)
Korisnikov avatar
javasluk
 
Postovi: 78
Pridružio se: Uto Feb 08, 2011 10:39 pm
Lokacija: Osijek
Oldtajmer: bez vozila

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod javasluk » Pon Feb 14, 2011 12:08 am

luci je napisao:koliko sam ja ukapirao to je bila dosta retka varijanta, po caletovim pricama to si mogao da kupis samo ako si znao nekoga u zastavi, slicna varijatna je i sa onim 1300 sa 70ak konja... u odzacima to je imao samo direktor zastave


To su bili uglavnom sve modeli ZA IZVOZ a za obične smrtnike ak bi ti dopalo kao "roba s greškom" pa se nađe na domaćem tržištu........ Stojadina 1,3 to rijetko, a stalno se po cjenicima pisalo da ga kao ima za kupit, a zašto ih onda ima tako malo????

1986.g. -napravljena zgodna kombinacija Jugo 45A i 45E i 55A i 55E, ali to je bilo već po "tržišnom" principu, pa si mogo birat ak si hteo 55KS i slabiju opremu, ili 45KS a "jaču" opremu! S tim da su E bili rijeđi ali bilo ih je!
Dinamo Vinkovci! (danas se zove Cibalia)
Korisnikov avatar
javasluk
 
Postovi: 78
Pridružio se: Uto Feb 08, 2011 10:39 pm
Lokacija: Osijek
Oldtajmer: bez vozila

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod zastava101b » Pon Feb 14, 2011 1:31 pm

Istina je da su se ljudi '79te otimali na auto placevima.
Sto se modela SUPER tice, na nasem trzistu su uglavnom bili sa motorom 1116cm3 ali sa 64KS, mada '79 se mogao poručiti SC sa 1300cm3, ali je bio jako skup i nije ih bilo mnogo. Takođe, motor 1300 se mogao kupiti u modelu MEDITERAN.
Motor 1300 je redovno mogao da se kupi u ''najjačem stojadinu''- SPECIALu izvlačio je 73KS, a već 1980 su zbog troškova izrade oslabili sve 1300 motore na 65KS.Pa se desilo da je SPECIAL, polovan iz '79 koštao koliko i NOV special iz '80te.
Korisnikov avatar
zastava101b
 
Postovi: 111
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 12:42 pm

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod javasluk » Uto Feb 15, 2011 8:51 pm

E, ako se dobro sjećam najčešći su bili "comfort", ima ih još, ne mnogo ali kao da su dugovječniji od GT i GTL iz 83-85god.? (limarija nakon par god. provedenih bez garaže katastrofa). I još nešto, su "specijali" svi s 1300motorom? ili ih je bilo s 1116 motorom? Oznaka "SPECIAL" je bila na istom mjestu gdje i "COnFORT" i "mediteran" (taj "mediteran" tada imao stakla u boji), a što s onim pravokutnikom s dva velika slova SC, takve oznake su bile i na fići, mislim LC ili SL, jedna serija "TRISTAĆA" (1977/78 s 1300 motorom, ne 1.5) isto EL ili tako nešto ?
Dinamo Vinkovci! (danas se zove Cibalia)
Korisnikov avatar
javasluk
 
Postovi: 78
Pridružio se: Uto Feb 08, 2011 10:39 pm
Lokacija: Osijek
Oldtajmer: bez vozila

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod javasluk » Uto Feb 15, 2011 8:57 pm

A ovaj s serijskim brojem 000001, malo čudno u toj boji? Nekako da se u toj žutoj pojavio tek oko 1973-74god, a ovi prvi da su išli u onoj sv.plavoj, sv.zelenoj, sv.krem, "ma pitaj boga u kojoj ih je sve bilo serija 1972.godište"
Dinamo Vinkovci! (danas se zove Cibalia)
Korisnikov avatar
javasluk
 
Postovi: 78
Pridružio se: Uto Feb 08, 2011 10:39 pm
Lokacija: Osijek
Oldtajmer: bez vozila

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod alusil » Čet Feb 17, 2011 8:44 am

Nešto za korisnika zastava101b . LP tamo viže popisuješ kakve su bile u češkoj cene , da su bile nekde kde bila i Škoda 120 LS i Dacia 1300 . Prvo se mora čovek ogledati kakva bila situacija.
Škoda bilo jedno od automobila koje si dobio u Českoj u trgovini Mototechna i si morao još dati nešto podkupnine da bi si Škodu dobio. Morao si biti mesar ali nekakvi občinski političar . Drugače si morao čekati u redu dokad ni si došao na vrstu. Dacia , ovaj automobil u početku bio sastavljan u Rumunii iz originalnih komponentov iz francuske i bila kvalitetna, bila ista kao renault i za ovo si morao dati u trgovini Mototechna još više podkupnine ot Škode.
I sada ZASTAVA 1100 , ovo je bio nešto, u tom času posebno, ova je bila licencija Fiat. Original Fiati su se u Českoj dobili u trgovini kde se prodavalo za devizije ( TUZEX ), i Zastava je bila isto kvalitetna kao Fiat i si ju dobio za krone u Mototechna. I šta sada misliš da se dogadalo. Ako ni si bio minimalno regionalni sekretar ali nekakvi regionalni političar i ni si imao za podkupninu dva puta više od podkupnine za Škodu ni si ovu ZASTAVA dobio. :D I u trgovini Mototechna ni si dobio kao normalni čovek Zastavu brez podkupnine uvijek nikada. Kad bi si došao u Mototechna i kazao da kupiš ZASTAVA 1100 bi su tebe gledali odakle si. Nemamo , morate se pitati drugu godinu. I bi si slobodno pitao do danas. :lol:
Tako da kad bi bilo to čemu danas kažemo tržni sistem , posle bi si moral računati fa bi ZATSAVA bila jedno od skupljih automobila u českoj 50% skuplija od Škode. Isto kao danas imaš situacija Škoda i WV . Isti automobili , isti motori, no cena WV je skuplija od Škode.
Isto bi bila dabas i zastava. Svaki kdo imal ZASTAVA 1100 bio nekdo , moher i džeki , imao si odmah lepu babu , imao si uspeha :D
Kad si došao sa ovakim autom nekde svi su gledali. Ovako je bilo u tih godinama.
U tom času kad ZASTAVA bila nova je bila pojem , jednostavno, krasno auto, s visokim užitkom. I za stručnjake do danas uvijek je ovaka. :clap:
I još nešto o ceni kako su naradili cenu. Sigurno Kragujevac prodaval ceneje ZASTAVU nego Škoda. Za Zahodne države bila ZASTAVA loša licenca ot Fiata i za to ju Kragujevac daval za zahodne države jeftinije. Škoda bila posedno auto sa svojimi kvalitetami i prodavala na zahod malo skuplije nego Kragujevac. I tako češka firma MOTOKOV kupila za nekakve stroje iz češke 10 000 komada ZASTAVA 1100 i tak su dobili ove Zastave još 50% jeftinije od standardne cene. Posle su prodali u českoj dva puta više i još zaradili svi koji su bili zainteresirani. Ovo znači direktori Importa, direktori Mototechne, i ovi koji su prodavali auta u trgovini Mototechna. Krasan bio socializam. U trgovinama ništo ni bilo, u lagrih prazdno , ništo nemankalo, i svi su imali kolko si svaki mogao uzeti :lol:
LP.
http://www.tatra-club.com sajt kluba kde sam član
http://www.tatra700.estranky.cz/ sajt prijatela koji ima najbolji avtomobili TATRA
Slika
Korisnikov avatar
alusil
 
Postovi: 61
Pridružio se: Pet Mar 05, 2010 4:11 pm
Lokacija: Češka republika - Morava - Olomouc

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod zastava101b » Čet Feb 17, 2011 9:08 pm

@ Javasluk
COnfrort je svakako bio kvalitetniji i limarijski i mehanički nego GT/GTL.
SPECIAL je išao isključivo sa 1300 motorom.

Oznaka SC je skraćenica od Super Confort, a to su faktički poslednje serije modela SUPER koji je išao sa pomenutim pojačanim motorom 1116, ali bilo ih je i sa 1300.Specifičnost za SUPERa je što je imao specifična sedišta, kopija PILOTa-naslon za leđa i naslon za glavu iz jednog dela (ima gore na slikama).

Zapravo prve serije kečeva '71, '72 su uglavnom išle u toj, tzv sahara žutoj, crvena 75, bela, tamno zelena- paleta boja je bila ista kao za ostale zastavine modele, sa ponekom dodatom iz kataloga za FIAT 128.

@alusil

Nisam znao da je tako bilo kod Vas. Hvala na priči o 101. Ni na jednom forumu još nisam pročitao tekst ovakvog tipa o 101 u inostranstvu, koji prikazuje SVE o državi u nekim davnim vremenima.
Korisnikov avatar
zastava101b
 
Postovi: 111
Pridružio se: Pon Sep 28, 2009 12:42 pm

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod javasluk » Ned Feb 27, 2011 11:13 pm

Ak smijem malo offtopic, da li je nekome možda poznato da je negdje netko od vama bližih ili daljih poznanika ugradio neki deseti motor u 101? Mislim za "lade" i "pezejce" "poloneze" znamo svi različite "transplantacije", e sad me zanima da li je tko pokušao u "stojadina" s nečim? Pretpostavljam da su Ritmovi motori mogli biti ugrađeni? ali me u suštini zanima da li je netko u "stojadina" uspio umetnuti NE-fijatov motor?
Dinamo Vinkovci! (danas se zove Cibalia)
Korisnikov avatar
javasluk
 
Postovi: 78
Pridružio se: Uto Feb 08, 2011 10:39 pm
Lokacija: Osijek
Oldtajmer: bez vozila

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod djape1977 » Pon Feb 28, 2011 9:28 pm

nisam cuo dosad. u z101/128 ide bez prepravki ili sa vrlo malim prepravkama svaki fiatov SOHC motor iz modela sa prednjim pogonom tako da je izbor veliki i nema potrebe ici van fiatove game motora. zastava sa fiatovim 1,5 od ritma i 1,6 od tempre ima mnogo. nisam jos cuo da je neko ubacio dizela ali 1,7 ili 1,9 dizel bi isto legao bez mnogo problema
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4078
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 850 sport, 124 sport, 131 mirafiori, 132 2000 (x2), ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod javasluk » Pon Feb 28, 2011 11:23 pm

djape1977 je napisao:nisam cuo dosad. u z101/128 ide bez prepravki ili sa vrlo malim prepravkama svaki fiatov SOHC motor iz modela sa prednjim pogonom tako da je izbor veliki i nema potrebe ici van fiatove game motora. zastava sa fiatovim 1,5 od ritma i 1,6 od tempre ima mnogo. nisam jos cuo da je neko ubacio dizela ali 1,7 ili 1,9 dizel bi isto legao bez mnogo problema


Vjerojatno i Tipov 1.4. Mora da s tim ide ko ludo....???'
Ima na stranicama poljskim od 125.p da se u "pezejca" tvornički ugrađivao VW deisel, serija od stotinjak komada oko 1986.g.. Također znam iz nekih kataloga s kraja osamdesetih da se rumunji u Daciu 1310 karavan ugrađivali VW turbo-diesel 1588 ali očito nešto iznimno malo jer po internetu ne mogu baš naći.
Na ovu temu je još mnogo interesantna NIVA, osobno sam vidio ugranju 1588 golfovog diesela (prije jedno 6-7god, ta NIVA prodana na otok Krk) uz poznatu ugradnju mercedesovog 220 D još osamdesetih. Tvornički je NIVA išla s peugeotovim 1905 motorom, ali ono malo što ih je bilo u RH nisu baš bile oduševljavajuće (imala ih je šumarija i šoferi i radni ljudi tamo su rekli da te NIVE češće stoje nego ih vozaju). Još VOLGA su za Belgiju, Holandiju, Dansku, Francusku išle s 2,3 deisel motorom od peugeota 504, to je jedna firma njihova radila ugradnju. Ali sam viđao i u SFRJ Volge s mercedesovim 220 ili 200 D. Polonez je također imao nešto s Peugeotovim 1905 D, vozio sam se u tome u Polskoj i to prilično dugo bilo u proizvodnji. A u OS je negde 1997 tip u Aleka ugradio Audijev 1,6 turbo-diesel. (tu su mnogi automehaničari komentirali: "neko si je dao truda"). I ne tako davno u Ladu 2105 tip metnuo neki neidetifikovani deisel (po pričanju tip koji mi je to pričao nije znao koji motor je ugrađen) ali mislim da je to onak iz hobija, ne za registrirat, onako fore radi da se vidi što se može napraviti......
Dinamo Vinkovci! (danas se zove Cibalia)
Korisnikov avatar
javasluk
 
Postovi: 78
Pridružio se: Uto Feb 08, 2011 10:39 pm
Lokacija: Osijek
Oldtajmer: bez vozila

Re: Istorija modela Zastava 101

Postod djape1977 » Uto Mar 01, 2011 1:30 am

ima jedan kod mene u kraju sto je u z101 ubacio motor od fiata bravo 1,6 16v. taj tek ide.

ne vidim poentu ubacivanja motora napr od VW u 125p kad ima u fiatovoj gami sta god oces od motora. fora je sto kad ostajes u gami proizvodjaca mnoge "sitnice" se poklapaju, cak i sravovi imaju isti korak navoja.
sto se nive tice, bila jedna sa fiatovim 2,5 dizelom pre 13-4god u BG, e to je bilo ludo. duplo veci obrtni momenat od originalnog motora! treba da na slep upali kamion od 10T? nema problema, zakaci i vuci
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4078
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 850 sport, 124 sport, 131 mirafiori, 132 2000 (x2), ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

PrethodniSledeća

Povratak na Autoindustrije Centralne i Istocne Evrope i Bliskog Istoka

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju