VAZ-2103 (Lada Ziguli)

Ceska, poljska, ruska, turska i ostale...

VAZ-2103 (Lada Ziguli)

Postod stalker92 » Pet Sep 25, 2009 6:17 pm

Slika

Pri potpisivanju dogovora o saradnji izmedju kompanije FIAT i Ministarstva auto-industrije SSSR-a 15.08.1966. god. u italijanskom gradu Torinu se govorilo osim o tome da ce FIAT prestaviti projekat fabrike, i o tome da ce ustupiti kompletnu tehnicku dokumentaciju za dva modela automobila, u kompletacijama "norma" i "luks". FIAT je naravno predlagao gotova resenja. "Norma" - sa dva tipa karoserije, FIAT-124 i FIAT-124 Familiare, od kojih su kasnije nastali VAZ-2101 i VAZ-2102 (karavan),a kao prototip "luksa", italijani su predlagali FIAT-125. Ali ispostavilo se da su modeli 124 i 125 na razlicitim platformama, sto Rusima nije odgovaralo. Model "luks" je bio ponovo narucen, sa maksimalnom konstrukcijskom slicnoscu sa modelom "norma". U FIAT-u su vrlo brzo nasli izlaz iz ove situacije. Bas u to vreme, Italijani su poceli rad na poboljsanju 124-ke, FIAT-124 Special. Nadalje su se oba projekta razvijala paralelno, medjusobno se dopunjujuci, sto je rezultovalo vrlo velikom izmedju VAZ-2103 i FIAT-124S, sto po konstrukciji, sto po dizajnu. Takodje ne treba smatrati da su prvi modeli Zigulija iskljucivo plod rada Italijana. U to vreme su se sovjetski strucnjaci nalazili u Torinu, i svi radovi su se izvrsavali uz veliku medjusobnu saradnju. Osim toga, prototipovi su prolazili vrlo zestoka testiranja u SSSR, gde se donosila i konacno odluka o serijskoj proizvodnji novih modela.

Slika
VAZ-2103 iz jedne od prvih serija, bez dodatnih otvora ispod maske hladnjaka, 1973. god.
Slika
VAZ-2103 sa dodatnim otvorima ispod maske hladnjaka, 1973. god.
Slika
VAZ-2103 sa konacnim izgledom otvora ispod maske hladnjaka, 1974. god.


Sovjetski vozaci su se upoznali sa VAZ-2103 1973. godine. Ono sto se videlo na prvi pogled bio je nesumnjivo visi stepen komfora u odnosu na modele 2101 i 2102. "Trojka" je imala spojlasnjost koja je obilovala hromiranim detaljima, i bila je dinamicnija u odnosu na svoju prethodnicu. Ciljna grupa ovog modela su bili ljudi koji su za elegantni izgled i komfor bili spremni da doplate, i to dosta. Na primer: VAZ-2101 je kostao 5500 rubalja, dok je cena VAZ-2103 bila 7500 rubalja.
Novi Ziguli se vidljivo razlikovao od starog: cetiri fara, pravougaona maska hladnjaka, dodatne hromirane lajsne duz celog auta su stvarale imidz prestiznog automobila. Jos jedna zanimljivost: pri dnu prednjih vrata nalazila su se crvena svetla koja su se pri otvaranju palila oznacavajuci vrata u mraku. Ponosne vlasnike je radovala i bogata unutrasnjost. Instrument-tabla sa okruglim cajgerima je bila nesto sto u SSSR do tada vidjalo samo na stranim sportskim automobilima. Osim toga, tabla "trojke" je bila ukrasena plastikom sa imitacijom drva. Novitetom za automobilsku industriju SSSR-a je bio i obrtomer. On je olaksavao kontrolu obrtaja, i znacajno je olaksavao voznju neiskusnim vozacima. Na brzinomeru se pojavio brojac dnevne kilometraze, jos jedna novina u auto-industriji SSSR. Neobicno je bilo i prisustvo usmerivaca toplog vazduha od radijatora ka nogama putnika na zadnjem sedistu.
Vlasnici prvih VAZ-2103 su primetili promenu tapacirunga vrata, a na vratima su se pojavili i veliki, udobni oslonci za ruke. Gumene patosnice sa 2101 su zamenjene itisonom.

Slika

Izmene nisu zahvatile samo enterijer, vec i motor i kocnice. Mocniji motor je obezbedjivao bolje ubrzanje (0-100km/h za 19 sekundi), kao i lakse savladavanje uspona. Maksimalna brzina se povecala na 150km/h. Povecanje snage motora je postignuto povecanjem zapremine motora (sa 1198cm3 na 1458cm3) i hoda klipa. Naravno, blok motora je postao visi, i radilica je povecana. Da bi se vozac manje umarao pri duzim putovanjima, uvedena je servo kocnica. U zadnjim kocnicama je ugradjen uredjaj koji je automatski stelovao zazor izmedju pakni i dobosa.

Paralelno sa razvojem "luks" automobila za SSSR, italijani su radili i na njegovoj karavan modifikaciji. Projekat karavana je bio gotov 1970. godine, ali ga je sovjetsko ministarstvo odbilo. Oni su smatrali da je karavan "radna mazga", i da je njegova "luks" verzija jednostavno nepotrebna. To je delimicno i imalo smisla, a u slucaju da su ipak odobrili projekat, on bi verovatno nosio ime VAZ-2104. Zanimljivo je da je posle 10 godina, kad je VAZ vec samostalno pripremio zamenu karavanu prve generacije (VAZ-2102), on dobio upravo taj indeks i postao cuvena "cetvorka".

"Trojka" jos nije pocela cestito da silazi sa proizvodne trake, a 1974. godine su vec poceli radovi na njenoj modernizaciji. Ovaj projekat je dobio naziv VAZ-21031. Kasnije je VAZ-21031 prerastao u VAZ-2106 - najpopularniji model Volskog Auto-Zavoda.
21. decembra 1973. godine je sa proizvodne trake VAZ-a sisao milioniti automobil - i to je bio bas VAZ-2103. Danas se on cuva u VAZ-ovom muzeju. A godinu dana posle toga, 25. decembra 1974. godine "trojka" je dobila Medalju kvaliteta.

Slika

Italijanima se jako svidela ideja za emblem ruskih dizajnera u obliku kombinacije slova "V" i barke na znacki VAZ-2101. Za "trojku" su resili da povecaju znak i prosire jedro tako sto su u vec postojecu FIAT-ovu emblemu stavili Ladin znak cime su samo pokvarili vec dovoljno izvitoperenu siluetu. Zbog zurbe, dizajn znackice nije ispravljen, i ona je tako krenula u serijsku proizvodnju. Znak je popravljen tek na sledecem modelu - VAZ-2106.

Slika

Prva partija od 518 automobila VAZ-2103 "Ziguli" je proizvedena u cetvrtom kvartalu 1972. godine. Zbog nedostataka odredjenih delova (uglavnom enterijera) "trojke" iz ove prve serije nisu bile bas standardne. Da bi ih razlikovali od ostalih, one su dobile indeks VAZ-2103V (slovo "V" znaci временный (u prevodu sa ruskog - privremeni)).
Pocetkom 1973. godine "trojka" dobija konacan izgled, i prakitcno bez izmena je proizvodjena do 1984. godine kad je sklopljeno poslednjih 435 automobila. Za 12 godina proizvodnje napravljeno je 1.304.899 primeraka. Osim bazne verzije, proizvodjene su sledece modifikacije: VAZ-21032 (1973-1981) za izvoz u zemlje u kojima se vozi levom stranom, VAZ-21033 (1977-1983) sa motorom iz VAZ-21011 (1300cm3,69KS), VAZ-21035 (1973-1981) izvozni model sa slabijim, ali ekonomicnijim motorom iz VAZ-2101 (1200cm3,64KS).



Dalji rodjaci

FIAT-125 (1968)
Slika
Iako je spolja slican sa FIAT-124, prilicno se razlikovao od njega konstrukcijski - motor, mnogi elementi prenosa i vesanja... Zato su u SSSR odustali od njega, ali nije iskljuceno da je bas FIAT-125 svojom pojavom odredio glavne crte buduceg sovjetskog "luks" automobile - cetiri fara i obilje hroma.

FIAT-124 Special (1970)
Slika
Najblizi rodjak "trojke", istovremeno su se razvijali u Torinu i zato su mnoga resenja, kako tehnicka, tako i dizajnerska prakticno ista. Ali ipak ih ne mozemo nazvati "bracom blizancima" zato sto je svaki automobil sacuvao svoju individualnost sto je omogucilo da se istovremeno prodaju na istim trzistima prakticno ne konkurisuci jedno drugome.


Sport

Slika
Na medjunarodnoj sceni "Ziguli" su se prvi put pokazali 1974. godine i odmah su pokazali dobar rezultat na internacionalnom reliju "1000 jezera" u Finskoj. Ekipa u sastavu L.Suvalov i L.Potapcik su osvojili prvo mesto u klasi A2-1600. Sledece godine su A.Kozircikov i G.Kozircikova ponovili uspeh - opet prvi u svojoj klasi. Najznacajnijim dostignucem VAZ-2103 mozemo smatrati rezultat S.Brundza i A.Brum kada su 1976. godine na reliju Akropolis u Grckoj osvojili sesto mesto u generalnom plasmanu! Posle tog rezultata, izvoz "Ziguli"-ja u Grcku se udvostrucio.
Slika





Varijacije na temu

VAZ-2103 "Ziguli" karavan (1976)
Slika
Po naredbi rukovodstva VAZ-a, napravljena su tri primerka karavana, sa namerom testiranja radi dalje serijske proizvodnje i izvoza u inostranstvo. Jedan primerak je bio poslat u "AvtoVAZtehoblusluzivanie", drugi na Dmitrovski test-poligon, a poslednji je ostao u Centu stila UGK VAZ. Ovaj model nije dobio odobrenje za serijsku proizvodnju.

VAZ-2103 Porsche (1976)
Slika
Kompanija Porsche je '70-ih i '80-ih godina aktivno saradjivala sa VAZ-om. 1976. godine nemci su predlozili svoju ideju modernizacije VAZ-2103. Sav hrom je uklonjen, ukljucujuci lajsne i metalne branike koji su zamenjeni plasticnim u boji karoserije. Moderni stil "trojke" nije bio prihvacen, izmedju ostalog jer je u to vreme vec bio gotov sopstveni projekat VAZ-2106 koji je bio jednostavniji i jeftiniji za ostvarivanje.

VAZ-2103 faeton
Slika
Ovaj otvoreni automobil je bio napravljen specijalno za nastupe grupe kaskadera "Avtorodeo". Ova grupa, osnovana 1979. godine, u svojim nastupima je koristila samo VAZ-ove automobile. Nastupali su i u inostranstvu na taj nacin reklamirajuci Lade.

VAZ-2103 troosovinski faeton
Slika
Ovaj unikat je napravljen pocetkom '80-ih godina od strane grupe "Avtorodeo" u istu svrhu kao i faeton, zato sto je grupi za nastupe trebalo vise prostora u automobilu. Auto ima tri reda sedista (8 mesta),i farove i branike od VAZ-2105. Snaga motora se prenosila na srednji most.



Slika

Slika

Slika Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1479
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: VAZ-2103 (Lada Ziguli)

Postod Spasoje » Čet Nov 19, 2009 11:34 pm

Da ozivimo malo ovu temu... :D Kao vlasnik ovog divnog modela, smatram da je danas i u Rusiji tesko naci autenticnu 2103. Zapravo, ovaj model je jako tesko zadrzati u originalu. A svaki Vazov model, ukoliko se ne odrzava besprekorno, gubi liniju. Jedino modeli Klasike koja se odrzava, detaljima odaju neverovatan utisak, koji se primecuje jedino u nekadasnjim brosurama.
Korisnikov avatar
Spasoje
 
Postovi: 270
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 9:33 pm
Oldtajmer: ВАЗ 2103, 1979.

Re: VAZ-2103 (Lada Ziguli)

Postod stalker92 » Uto Okt 19, 2010 11:03 am

Kad smo vec kod starih brosura, evo malo period slika :) :

VAZ-21032 - verzija sa desnim volanom za trziste V. Britanije:
Slika Slika

Lada 1500 - oznaka za 2103 sa 1.5 motorom namenjenim za izvoz. U zavisnosti od trzista, imale su i razlicita imena, tako da je recimo u Nemackoj, Francuskoj, Italiji, Spaniji... bila poznata kao Lada Comtesse, u V. Britaniji - Lada Diva, a u Kanadi - Lada Toscana.
Slika Slika Slika Slika

Lada 1300S (VAZ-21033) - takodje za izvoz, verzija sa 1300 motorom:
Slika Slika Slika
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1479
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: VAZ-2103 (Lada Ziguli)

Postod stalker92 » Čet Okt 21, 2010 10:26 pm

Jos malo slicica iz brosura VAZ-2103 :) :
Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1479
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: VAZ-2103 (Lada Ziguli)

Postod Spasoje » Sub Okt 23, 2010 5:52 pm

;)
Korisnikov avatar
Spasoje
 
Postovi: 270
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 9:33 pm
Oldtajmer: ВАЗ 2103, 1979.

Re: VAZ-2103 (Lada Ziguli)

Postod Kabe » Pon Jan 26, 2015 9:27 pm

Jedan "los" primerak :)

http://warnet.ws/news/78513
ОПРЕМ ДОБРО!!
Korisnikov avatar
Kabe
 
Postovi: 432
Pridružio se: Čet Jul 16, 2009 2:52 pm
Lokacija: hcstp:://localhost/Beograd/Banovo Brdo/
Oldtajmer: Honda Civic EJ6

Re: VAZ-2103 (Lada Ziguli)

Postod mikicak » Uto Jan 27, 2015 3:51 pm

Korisnikov avatar
mikicak
 
Postovi: 109
Pridružio se: Pet Dec 31, 2010 10:40 am

Re: VAZ-2103 (Lada Ziguli)

Postod mikicak » Uto Jan 27, 2015 3:52 pm

-izvinjavam se greska :oops:
Korisnikov avatar
mikicak
 
Postovi: 109
Pridružio se: Pet Dec 31, 2010 10:40 am

Re: VAZ-2103 (Lada Ziguli)

Postod mikicak » Ned Feb 01, 2015 12:46 pm

-problem paljenja zimi, kad su temperature u debelom minusu, na ovim ladama smo u Rusiji resavali tako sto smo pre verglanja , papucicu gasa pritisli do kraja .u 80% slucajeva je palilo.
Korisnikov avatar
mikicak
 
Postovi: 109
Pridružio se: Pet Dec 31, 2010 10:40 am

Re: VAZ-2103 (Lada Ziguli)

Postod djape1977 » Ned Feb 01, 2015 7:17 pm

normalna procedura paljenja je upravo to:
povuce sauh do krqaja, stisnes jednom papucicu gasa do kraja i pustis, onda verglas bez gasa
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: VAZ-2103 (Lada Ziguli)

Postod mrva » Uto Feb 03, 2015 11:46 pm

Upravo tako.
Cak i na gas je palila kakva god da je zima.
Korisnikov avatar
mrva
 
Postovi: 198
Pridružio se: Pon Jan 09, 2012 11:04 pm
Lokacija: Petrovaradin
Oldtajmer: Ascona b

Re: VAZ-2103 (Lada Ziguli)

Postod Rekord E1 » Sre Feb 04, 2015 8:37 pm

Moja nije htela da pali na gas ispod ~14 :mrgreen: ,verovatno 200k km ima veze :roll: al' na benzin...nisam smeo da blizu prodjem sa izvadjenim kljucem :lol:
Korisnikov avatar
Rekord E1
 
Postovi: 232
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 8:25 pm
Oldtajmer: Opel Rekord E1
Opel Commodore C

Re: VAZ-2103 (Lada Ziguli)

Postod djape1977 » Čet Feb 05, 2015 12:25 am

da, braca rusi su na ladama resili ono so je njih uvek najvise bolelo.
pale na svakom minusu i greju kao besne
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104


Povratak na Autoindustrije Centralne i Istocne Evrope i Bliskog Istoka

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron