Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Ceska, poljska, ruska, turska i ostale...

Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod stalker92 » Čet Maj 07, 2009 9:06 pm

Slika


Meni je bilo zanimljivo da saznam istoriju pokojnog "Moskvica", pa cu i da vama prevedem sve to sa ruskog polako. :D Ko voli nek' izvoli.

Clanak na ruskom (tu su i slike u vecoj rezoluciji ako nekome eventualno treba ;) ):
http://museum.autoreview.ru/content/view/44/12/


Intervju sa Igorom Zajcevim

Slika
Sada bivsi dizajner AZLK Igor Zajcev - zamenik predsednika Saveza dizajnera SSSR, rukovodilac studija "Dialog-dizajn".


Glavno pitanje za Zajceva:

- I glavno pitanje, gospodine Andrejevicu. Da li medju vasim radovima ima onih koje bi ste sada prepravili?
- Sve. Ni za jedan od nasih radova, ukljucujuci i serijske modele, ja ne mogu da kazem da je dovrsen.

Igor Andrejevic Zajcev je radio na mestu glavnog dizajnera AZLK 14 godina - od 1974. go 1987. godine. U tom periodu su bili napravljeni Moskvic-2140 i -2140 Lux, kao i Moskvic-2141 sa prednjom vucom... I jos mnogo Moskvica koji nisu uslu u serisjku proizvodnju. Sada Zajcev ima 62 godine. A 45 godina ranije, kada je moskovski maturant Igor Zajcev zavrsavao skolu, nije ni pomisljo o dizajnu.

- Ja sam jednostavno voleo automobile. I zato sam, ne razmisljajuci puno, upisao Moskovski automehanicarski institut (MAMI). Posle par godina studija na traktorskom fakultetu uspeo sam da se prebacim na automobilski. A 1962. godine, kad je doslo vreme za zaposljavanje otisao sam na MZMA, kako se tada zvala fabrika Moskvica. Jos na cetvrtoj godini sam se namerio na Glavno konstruktorsko odeljenje, tamo sam radio preddiplomsku praksu i radio diplomski.

Kako me je jako interesovao dizajn, ja sam posmatrao dizajnere kako radi, cak sam se i zdruzio sa Boriom Ivanovim, glavnim umetnikom. I resio sam: daj da i ja probam to. Nacrtao sam karoseriju na papiru, pa sam je odradio air-brushom, belim na crnom papiru. Dizajneri, maturanti "Stroganovke" su bili zaprepasceni: za tri dana - takvu sliku! A glavni konstruktor Aleksandr Fedorovic Andronov je pratio kadrove posebno pazljivo: licno je primao na posao sve do jendog radnike OGK, ukljucujuci i spremacice. I kada je video moj crtez, ponudio mi je posao konstruktora u KB karoserija.

Uskoro je Zajcev dobio poziv u vojsku. I sam glavni konstruktor MZMA, laureat Drzavne premuje Andronov je otisao u koskovski voenkomat da oslobadja svog mladog kolegu. Zajcev je oslobodjen obaveze sluzenja armije, i posao je poceo. Paralelno je mladi inzinjer zavrsio ubrzani (3.5 godine) kurs za pripremu dizajnera u Stroganovki. Diplomski je Zajcev naravno radio u umetnicko-konstruktorskom birou odeljenja glavnom konstruktora MZMA - gipsanu maketu sportskog kupa Moskvic.

- Diplomirao je sa odlicnim uspehom. Posle je ta maketa dugo stajala u Stroganovki, sve dok se nije sasusila.


Slika
Jedna od prvih maketa Moskvica-408, uradjena na inicijativu glavnog konstruktora Andronova.


Slika
Eksperimentalni primerak serije 3-5-3 je bio vec zastareo kad je napravljen. (1970. god.)

Slika
Panel pribora prototipa serije 3-5-3

To je bilo u prolece 1967. godine. U martu je sa proizvodne trake sisao prvi Moskvic-412 - modernizovani M-408 sa aluminijumskim motorom. Za to vreme napredan motor je bilo cedo Andronova - on je mislio da samo najsavremenija dostignuca zasluzuju mesto u serijskoj proizvodnji. On je i na pregovorima sa Italijanima o zakupu licence za model Fiat-124 odbijao da potpise ugovor sve dok auto ne bude opremljen potpuno alumunijumskim motorom sa gornje-postavljenom bregastom osovinom. Istina, od tih zahteva ispunjena je samo pozicija bregaste.

Bas u prolece 1967. Andronov je pozvao Zajceva i naredio mu da za deset dana napravi skicu karoserije koja bi mogla da zameni Moskvic-412. Zadatak je ipak imao neke dopunske zahteve, naime novi model je morao da ima za 150mm veci medjuosovinski razmak,i da bude za 200mm duzi i 100mm siri, ali trebalo je sacuvati crte sadasnjeg modela. Tojest, Andronov je zeleo da novi model bude samo malo prosireni Moskvic-408. Zadatak je bio ispunjen u roku, i dobio je odlicnu ocenu. Po malo preradjenim crtezima, zapoceta je izrada 4 jednake makete od plastelina u prirodnoj velicini sa malim razlikama u detaljima (sa raznim farovima, maskama, lajsnama...). Na izradi jedne makete su radili Zajcev i Leonid Leonov, njegov skolski drug iz MAMI i Stroganovke.

Slika
Enterijer prototipa 3-5-6. Obratite paznju na drsku automatskog menjaca. Enterijer je bio izradjen od presvucenog penopoliuretana.

Slika
Eksperimentalni Moskvic 3-5-6. (1975. god.)

Slika
Pokusaji pronalazenja alternative seriji 3-5-6.

- Mi nikako nisamo mogli da shvatimo koja je svrha pravljenja 4 jednake makete. Zato smo poceli da radimo na svoju ruku, i rezultat je bio zanimljiv. Andronov nas je po nekoliko puta dnevno obilazio: "Sta se radi? Da li imate neke probleme?". Dolazio je kod nas, ispravljao nas, izmenite malo ovo ovde, malo ovo ovde... A mi smo nastavljali svojim putem. Jednom me je Andronov pozvao u stranu: "Zasto ste tako tvrdoglavi? Naravno, vi mladi hocete da se pokazete posle Stroganovke. Ali ja znam da necete uspeti! Ako ne iskopirate 408, necete uspeti d apostavite vesanje kako treba." A ja sam mu govorio: "Aleksandr Fjodorovic, mi smo 4 godine prakse odradili. Mislite da ne mozemo da postavimo 2 tacke u prostoru?".

Razloga da nam zabrane rad nije bilo. Jednostavno, Andronov je mislio da je forma 408 toliko lepa i originalna, da joj treba samo malo kozmetickih izmena. Na kraju mi je rekao: "Znas druze, u jednom odeljenju nema mesta za dvoje pametnih ljudi." Sutradan smo Leonov i ja dali ostavke. Andronov je bio sokiran. On nas je i pojedinacno i zajedno molio, poslacu vas van zemlje, radicete u odeljenju za poslove sa inostranstvo... Mi smo odbijali govoreci da nas interesuje samo konstruktorski rad. Na kraju je nevoljno primio nase ostavke.

Slika
Pocetkom '70-ih u AZLK su resili da ponovo pokrenu projekat terenca Moskvic-416 koji je bio u fazi razrade '50-ih. Obnovljeni automobil se zvao Moskvic-2150, i ostao je samo kao pokusaj.

Slika
Enterijer Moskvica-2150.

Gde smo otisli? Nas bivsi kolega iz Stroganovke je u to vreme bio nacelnik KB umetnickog konstruisanja u NIAT-u (institutu avijacije). On nam je ponudio posao. Cetiri godine sam odradio u tom blatu... Istina, bilo je uspeha, dobijali smo patente, cak se i jedna masina koju sam ja dizajnirao serijski proizvodila.Ali bilo je dosadno...Sve me je vuklo nazad u AZLK... Na kraju sam dobio poziv da se vratim u AZLK. Sastao sam se sa Andronovim, kao da se nije nista ni desilo. Predlozio mi je da budem glavni u grupi enterijera u KB karoserija. Tamo sam sve morao da radim sam: i da lepim, i da crtam, i da komponujem, i da konstruisem. Zanimljivo, ali to je dozvoljavalo da se sav posao zavrsi 3 puta brze nego inace.

Za to vreme u AZLKu su nastavljali da rade na automobilima napravljenim po Zajcevim nacrtima. Planilaro se da u 1973-1975 godinama oni na proizvodnim trakama zamene trenutni model, pa su ih zato nazivali prototipovima serije 3-5. Automobili su izgledali grubo, zastarelo. Osim toga bilo je jasno da nema ni vremena ni sredstava za modifikaciju fabrike za potpuno novi model. Zato su odlucili da samo modifikuju postojevi Moskvic-412. Tako je nastao Moskvic-2140.

Slika
U kombinaciji enterijera osmisljenoj od strane americkih dizajnera bio je i neobican brzinomer sa nepomicnom strelicom i skalom koja se okrece.

Slika
Moskvic-2140

Slika
Enterijer se proizvodio u Jugoslaviji. U ponudi su bile dostupne dve boje: siva i krem.

Radovi na prototipu 3-5-6 - poslednjim iz serije 3-5 su se ipak nastavljali. U toku 1973. godine izradjeno je nekoliko varijanti karoserije i enterijera. To je bio skroz novi stil: meksi oblici, savijena stakla, veliki pravougaoni farovi. Ostalo je samo porodicni Moskvicevski pregib na boku. U toku izrade enterijera je prvi put koristena i maketa vozaca sto je omogucilo da se od pocetka radova pravilno biraju ergonomske proporcije. U AZLK je bio obicaj da se prvi probni primerak sklapa sa posebnom paznjom i preciznoscu, od najboljih materijala. Takav automobilje imao ulogu "mlade" - prikazivan je rukovodstvu da bi se odobrio budzet za dalji rad i serijsku proizvodnju. "Mladu" sa indeksom 3-5-6 su sklopili 7. novembra 1975. godine. Automobil je ofarban u svetlo-braon metalik boju i opremljen motorom zapremine 1.7l sa "Borg-Wagner" automatskim menjacem.Ali i cak tako reprezentativna mlada nije uspela da spasi novi model, njegova sudbina je vec bila resena. Posle propasti projekta 3-5-6 konstruktori i dizajneri su zapoceli sa modernizacijom serijskog Moskvica-2140. Tako se pojavio Moskvic-2140 Lux. Njega se Zajcev seca sa posebnom toplinom.

- Ovaj projekat je prvobitno bio narucen od Amerikanaca. Oni su napravili demonstracionu maketu enterijera, dovezli su luksuzne albume... Ali takav enterijer je bio tesko primenjiv u serijskoj proizvodnji - bilo je previse gresaka u ergonomiji. Za taj posao je placeno 80.000$. Nasi radnici su bili u soku kad su saznali: "Da su nama platili 80.000 rubalja - napravili bi smo neverovatan enterijer!". Posle su i napravili. Od americkog projekta su ostale samo oplate vrata - a i one su bile doradjene. Luks je bio pravljen u saradnji sa Jugoslovenima: oni su nam slali delove, a mi smo njima u kompenzaciju isporucivali gotove autmobile. Enterijer je veoma uspeo. Jedino mi je zao sto malo ko zna koliko je u njega ulozeno sile, znanja, iskustva...
1974. godine Andronov se penzionisao, a ubrzo posle njea i glavni umetnik Boris Ivanov. Na mesto glavnog konstruktora je stigao Igor Konstantinovic Carnockij. Zajcev je postavljen na mesto glavnog dizajnera. Tih vremena se seca kao perioda neverovatne kreativne slobode. Nazalost taj period je kratko trajao.

Slika
Plastelinska maketa Delte je posluzila za razvoj serije C. (novembar 1974. godine)

Slika
Maketa serije C-1 je napravljena za samo 3 nedelje. (februar 1975. godine)

Slika
"U SSSR-u nije bilo specijalnog makterskog plastelina, pa smo morali da radimo sa zamenama." - seca se Zajcev, "Da bi maketa bila cvrsta odgore smo je pokrivali debelim slojem boje, a zatim samolepljivom plasticnom folijom. Amerikanci su se sokirali kad su videli nasu "tehnologiju"..."

Maketa prvog od njih, Moskvica C-1, je bila gotova veoma brzo - za samo 3 nedelje. U planu je bilo da C-1 bude hetcbek, ali su rukovodioci projekta izricito zabranili da se na njemu primene tradicionalna peta vrata. Objasnjenje je bilo veoma cudno: pri nasoj hladnoj klimi ce se pri otvaranju gepeka hladiti unutrasnjost. Zbog toga je hauba prtljaznika bila mala, a zadnje staklo usko i "slepo". Odgovarajucih farova nije bilo u SSSR-u, pa su iskorisceni farovi od Opel Ascone - njih smo prve nasli u skladistu. Da bi se povecao salon, srednji stub je izmesten na spoljasnjost karoserije,a bok karoserije su resili da zavare spolja sa krovom i var sakriju ispod plasticne lajsne (tako su kasnije pravljeni i VW Golf II). Maketa je prikazana rukovodstvu 22. februara 1975. godine. Rad je pozitivno ocenjen i reseno je da se predje na pravljenje test primeraka. Automobili su brzo pravljeni. Prvi od njih, jarko-zelene boje (sa nadimkom "Krokodil Gena") je bio gotov vec krajem decembra 1975. godine.

Daljim razvojem "Krokodila Gene" je nasao Moskvic C-2.

Slika
Jedan od tri eksperimentalna Moskvica C-1.

Slika
Instrument-tabla je napravljena od kamionskih instrumenata firme Jaeger koji su se kao i Opelovi farovi slucajno nasli u skladistu.

Slika
Prototip C-2 - omiljen medju dizajnerima Moskvica serije C, napravljen u 1976. godini. Karakteristicna grba na haubi je ofarbana nereflektujucom mat crnom bojom i progurana kao "elemenat pasivne bezbednosti".

Slika
Demonstraciona maketa serije C-3, oktobar 1976. godine. Zahvaljujuci originalnoj tehnici lepljenja plasticne folije preko plastelina maketa je izgledala kao prava karoserija.

- Kako kod nas kazu,ono sto je dobro ne traje dugo, i ovaj period se zavrsio u jesen te godine. Celo rukovodstvo fabrike je smenjeno, i na celo AZLK je dosla "ZiL"-ovska ekipa sa ludim idejama i malo znanja o pravljenju putnickih automobila. Pocela je reorganizacija i beskonacna potraga za inostranoim partnerom sa automobilom spremnim za proizvodnju, poanalogiji sa VAZ-om. Bilo je zanimljivih predloga. Citroen je predlozio da se na AZLK proizvodi tada perspektivan BX, ali sa obicnim vesanjem umesto hidraulicnog. Cena nije odgovarala. Koncern FIAT je predlozio buduci Tipo - vremensko ogranicenje nije odgovaralo. Nemci iz Porsche-a su predlagali zajednicki rad nad autom ciji su nacrti licili na VW Bora... Nista od ovoga nije uspelo, i rukovodstvo je bilo primorano da se vrati sopstvenim idejama. Moskvic C-2 se nije svidjao rukovodstvu svojom originalnoscu, nije podsecao ni na jednog od inostranih konkurenata. Zato je u oktobru 1976. godine napravljena maketa poslednje serije, C-3 , potencijalnog naslednika Moskvica-2140. Projekat je uspelo, i nije bilo spornih detalja. Cak smo i odmah predlozili da se Moskvic C-3 proizvodi u nekoliko verzija karoserije. Nazalost ta ideja nije prihvacena.

Ali, i ovom modelu nije bilo sudjeno da udje u serijsku proizvodnju. Iz ministarstva je stigla naredba: pravite auto sa prednjom vucom, i tako su dali na znanje da kao prototip novog Moskvica vide Talbot Simca 1308, automobil godine 1976.

Slika
Moskvic C-1 na testiranju. "Tada je bio obicaj da uzmemo eksperimentalni primerak i nekoliko inostranih konkurenata, i provozamo 100-150 km po okolini Moskve." - kaze Zajcev. Konkurencija je bila pristojna: ispred Moskvica C-1 stoji Porsche 911, a iza Moskvica-2140 - BMW 520...

Slika
Zajcev za volanom Moskvica C-1.

- Dovezli su nam karoseriju Simce, na cijoj bazi smo trebali da napravimo maketu koja bi sluzila za testiranje prednje vuce. Jednostavno smo odsekli prednji deo i zavarili novi, sa poprecno postavljenim motorom iz Moskvica-412. Ovaj prototip smo nazvali "Maksimka", i on se veoma svideo ministru Poljakovu. A o nasem sopstvenom Moskvicu C-3, ciji se test-primerak pravio u isto vreme, Poljakov je govorio: "Gde ste vi videli takve automobile? Takav auto nista ne valja!". Kasnije su kupili nekoliko Simci, jednu su rasklopili, agregate su poslali u laboratoriju na testiranje, a karoseriju su dali nama. Na njoj smo i pravili buduci 2141. To je bilo jako tesko, 2 meseca nisam mogao da nateram svoju ekipu cak ni da pridju maketi, toliko su svi bili ogorceni i ponizeni time sto su nam naredili ne da uzmemo samo ideju, nego da sve primitivno iskopiramo. Tako je i nastao Moskvic-2141. Zatim je usledio Moskvic-2142, sedan - poslednji rad Zajceva u AZLK.

- Ratovali smo sa rukovodstvom. Automobili nisu smeli tako da se projektuju, sve varijante su trebale da se paralelno konstruisu, i sedan, i karavan, i hetcbek. A kad radis odvojeno, pola delova ti ne odgovara! Neki od sukoba su bili smesni: morali smo da se borimo da bi smo napravili osvetljenje kasete ili odeljke za sitnice u vratima. Glavni argument u njihovim odgovorima je bio: "Kome to treba?". To je bilo jako tesko objasniti glavnom konstruktoru, coveku koji za svojih 45 godina zivota nijednom nije seo za volan. Pepeljaru je konstruisao covek koji nikad u zivotu nije pusio! "Da li si svestan sta radis?", pitao sam ga ja. Nije je bilo moguce koristiti! Nije bilo ni kulture projektovanja, ni kulture proizvodnje... A to se dostize samo iskustvom! Ja sam za ovih 25 godina koje sam radio u AZLK napravio 6 automobila. To nije malo, iako je na primer Giugaro za 36 godina napravio vise od 30 automobila. Ali oni koji su npr. projektovali menjace su za ceo radni staz uspevali da naprave jednu ili dve. To je jako malo! Da li bi se ja vratio u AZLK ako bi ga obnovili? Ono glavno, ljudi sa kojima sam radio i dozivljavao uspehe i neuspehe, nasa neponovljivu ekipu vise se nikad nece okupiti... A bez njih necu biti toliko uspesan.


Slika
Nacrti mogucih varijanti serije C-3 koji su prethodili pravljenju maketa.

Slika
Skica buduce serije C-4. Da nije bilo resenja ministarstva o kopiranju Talbot Simce 1308, Moskvic-2141 bi izgledao otprilike ovako.

Slika
Test-primerak serije C-3. Svi automobili serije C su imali nezavisno vesanje, i prednje vesanje po ugledu na BMW 520 (taj auto se imao u fabrici, i bio je detaljno proucen).

Slika
Ekipa koja je pravila maketu Moskvica C-2. Sleva nadesno: Igor Zajcev, Vladimir Vjadro, Marat Elbaev, Aleksandr Nikolaev, Vladimir Skripnikov,Velihan Arutonjan, Igor Kocanovskij.
Poslednji put menjao stalker92 dana Sub Maj 16, 2009 2:08 pm, izmenjena 11 puta
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1479
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod beogradski_fantom » Čet Maj 07, 2009 11:32 pm

Iako se to nama ne cini, sovjetski indistrijski dizajn bio je na jako visokom nivou. Na dizajnerskoj tabli, neki automobili su izgledali sjajno. Problem je nastajao industriji i samom procesu proizvodnje jer ruske fabrike prosto nisu bile u stanju da iznesu tako ambiciozne projekte. Originalni dizajn bi se peglao i oskudjivao dok ne bi postao nesto sto maltene i ne lici na originalnu ideju.

Ovako je napr. izgledao nacrt za Aleka:

Slika

Ili jedna od ZAZovih studija:

Slika

Slika
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1509
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod HEMI 426 » Čet Maj 07, 2009 11:56 pm

Ja sam se prilicno bavio ruskom autoindustrijom, kako predratnim, tako i posleratnim modelima ali nikad nisam nasao nesto dizajnirano u rusiji a da je originalno. Sve ali sve je licilo na nesto sto vec postoji a neki automobili su bili direktne kopije ( dizajnerske i mehanicke ). Sa druge strane, ruska autoindustrija je daleko bogatija nego sto se misli ali zbog specificne politike drzave nije bilo mesta za sportske automobile i lux kabriolete kao sto je ovaj ZIS 101 Sport:

Slika
Slika

Iako su rusi imali mnogo inzinjera zaposlenih u biroima za projektovanje i iako su ti ljudi zaista projektivali svasta, nikad nista revolucionarno ili novo nije postignuto a cak i kad su imali konkurentna kola za takmicenja, nisu isli preko a ruskim inzinjerima je jako falio kontakt sa kolegama iz normalnog sveta jer da su ga imali ovo ne bi bio sportski auto:

Slika
Slika

6 metara i 2400 kg... lak kao perce! :lol:

Ima dosta tih primera a imam knjigu povodom 20 godina Lade izdatu 1986 godine ( potpisivanje ugovora sa fiatom je bilo 1966 god ), u rusiji na ruskom, naravno. I knjiga je puna slika kako je to sve moderno, nadrkano i perfektno i ima slika dizajnerskog odeljenja i likova koji prave neki glineni prototip:

Slika

sa leve strane je kopija Audija 100 CC i malo dalje Peugeota 206 a na glimenom prototipu su felne sa Porschea 924, dok frajer sa desne strane ima sandale i carape.... e to je Rusija! :lol:
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod HEMI 426 » Pet Maj 08, 2009 12:09 am

ali da ne idem u off...

Moskvic je imao 2 varijante za koje se mogu reci da su lepe ali ono bas i naravno, nisu se nikada pravile.. ;)


Coupe

Slika

Cabrio

Slika
Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod Sasha » Pet Maj 08, 2009 1:28 pm

Ajde prepravite te linkove. Ne stavljajte slike koje nemaju definisanu velicinu jer se ne prikazuju!!!
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod stalker92 » Sub Maj 16, 2009 2:09 pm

Zavrsio sam prevod. Ako imate neke zanimljive tekstove na ruskom, tu sam, tecno ga govorim ;)
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1479
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod Superbird » Pon Avg 24, 2009 2:12 pm

Svaka cast za tekst!

Evo jednog kog sam navatao pre neki dan:

Slika
I'll face it with a grin, I'm never giving in
Korisnikov avatar
Superbird
Site Admin
 
Postovi: 931
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 1:47 pm
Lokacija: ŠABAC
Oldtajmer: Audi 100 Typ 43

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod stalker92 » Pon Apr 05, 2010 7:57 pm

Evo na sta lici fabrika AZLK na danasnji dan... http://englishrussia.com/index.php/2007/08/30/abandoned-azlk-car-factory/ :(
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1479
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod Borislav » Pon Apr 05, 2010 9:29 pm

Sta reci? Toliki gigant, a izgleda gore nego Cernobil, zahvaljujuci bolesnicima i psihopatama.
Posebno sam ogorcen na budalu sto je konstruisala pepeljaru na Aleku, zato sto svaki put kad gasim cigarete izgrebem i
isecem prste na lim sto sluzi kao granicnik.
Inace imam Aleka kao svakodnevno prevozno sredstvo i veoma sam zadovoljan.Presao preko 230000km.
Korisnikov avatar
Borislav
 
Postovi: 441
Pridružio se: Pon Mar 08, 2010 12:38 am
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: 1977 Oldsmobile 98 Regency

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod presvjetli » Pon Apr 05, 2010 9:39 pm

stalker92 je napisao:Evo na sta lici fabrika AZLK na danasnji dan... http://englishrussia.com/index.php/2007/08/30/abandoned-azlk-car-factory/ :(

Axa..."englishrussia" je puna slika napustenih objekata. Koji idiot je bacio klavir sa sprata?
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod beogradski_fantom » Pon Apr 05, 2010 11:42 pm

To je od 1991. cerupano i razvaljivano. Steta... mada imam ja neku simpatiju prema napustenim objektima.
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1509
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod Opelman » Sub Apr 10, 2010 3:00 pm

Priča o "SOVJETSKOM OPELU" kako bih ja definisao Moskvič, prilično je tragična.... Njihovi automobili sa početka proizvodnje, oni četiristo i nešto, što su bili kopije Kadeta bili su super. I oni posle što su ličili na Volgu 21.... Čak i ovi prototipovi što je Zajcev radio su interesantni.... A što se napuštenih objekata tiče, koliko su mi simpatični, mistični i interesantni, toliko su mi i odbojni i jezivi.... Daleko bilo da ja verujem u zaposednutost i paranormalu, ali mi fabrika Moskviča ne deluje kao išta više od običnog stecišta pijanaca i narkomana.....
Korisnikov avatar
Opelman
 
Postovi: 35
Pridružio se: Pet Jan 01, 2010 4:09 am

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod beogradski_fantom » Ned Apr 25, 2010 12:01 am

Jos malo nedosanjanih Moskvica.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1509
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod beogradski_fantom » Ned Sep 12, 2010 9:45 pm

Slika
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1509
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod Borislav » Sre Sep 15, 2010 11:14 pm

Ubise se od posla. :lol:
Korisnikov avatar
Borislav
 
Postovi: 441
Pridružio se: Pon Mar 08, 2010 12:38 am
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: 1977 Oldsmobile 98 Regency

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod Spasoje » Pet Sep 24, 2010 8:24 pm

Korisnikov avatar
Spasoje
 
Postovi: 270
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 9:33 pm
Oldtajmer: ВАЗ 2103, 1979.

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod Uzegli Zejtin » Sub Nov 27, 2010 2:35 am

Koliko sam ja upoznat sa Moskvičem, fabrika je zatvorena 2002. godine. Zatim je par godina čerupana, da bi se deo fabrike u jednom trenutku osposobio za proizvodnju Renoa Logan (:bacapeglu:). U ktugu fabrike je postojao i mali (ili ne baš tako mali?) muzej u obliku letećeg tanjira (ili beše svemirskog broda?), gde su bili postrojeni svi bitniji automobili i prototipovi u istoriji fabrike. E sad nisam baš najbolje pohvatao šta se s tim dešavalo posle zatvaranja, uglavnom - zgrada je ruinirana, a automobili su posle nekog vremena ponovo skupljeni na jedno mesto, neki muzej starih automobila. Lično nikad nisam preterano voleo ruska/sovjetska vozila, ali Moskvič i Volga su mi uvek bili interesanti. Lično bih rado udomio nekog Aleka u dobrom (ne-čačkanom) stanju, zato što ga niko ne voli, truli ko lud i uskoro ga neće biti. :mrgreen:
Evo par snimaka koje sam iskopao na internetu:

Silazak Aleka sa montažne trake - ovo je verovatno samo deo dužeg promotivnog filma. Stalkeru, od tebe očekujem da otkriješ koja se muzika čuje u pozadini u prvom delu klipa :mrgreen: , pošto mi je ova prekratka da je iskoristim za snimanje videa koji sam naumio. :)



Но самы первий Москвич 2141 начинал перестроику, а начинает всегда трудно. Доброго пути тебе, Москвич! :mrgreen:

Film iz 1986., razgovor nekog direktora sa radnicima, pričaju o poboljšanju završne obrade i sl... Na kraju se vidi kako prvi Aleko silazi sa trake. Kad se vidi s kakvim entuzijazmom ljudi dočekuju prvi auto, dođe ti da zaplačeš. Koliko nade nizašta...







Prilog sa TV-a o (novom) muzeju:



Bivši radnik AZLK-a priča o pojedinim modelima:



Kako je sve to izgledalo u starom muzeju. Izgleda da je slovenska osobina da se prema svojoj tehničkoj kulturi odnose kao prema smeću, pošto ni kod nas situacija nije mnogo bolja - ovi Moskovljani su barem spašeni:



Problem sa Moskovljanima je kao kod nas sa Zastavom, sa Peglicom u Poljskoj i starim Škodama u Češkoj i Slovačkoj - kupuju ih klinnci sa malo mozga i nimalo osećaja za lepo, nešto budže, drndaju, jebavaju ale i tako ih sahranjuju. Retko koji video na Jutjubu je normalan a da uključuje gore navedene automobile, sve su neka natezanja "ko je brži i čiji tata ima veći", "vidi mama, motor iz ZIL-a u Aleku, jeee" i "aj da razbijamo". I to je tužno. :cry:
Leave the f**king cheese there, all right? I love f**kin' cheese at my feet! I stick mother**kin' provolone in my socks at night, so they smell like your sister's crotch in the morning. Alright?
Korisnikov avatar
Uzegli Zejtin
 
Postovi: 157
Pridružio se: Sub Sep 04, 2010 3:13 pm
Oldtajmer: Cimos Citroen GS Super 1.3 (1980)

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod djape1977 » Sub Nov 27, 2010 9:49 am

jos uvek povremeno ispliva poneki aleko u dobrom stanju.bio jedan u mom kraju, 300e je trazeno za njega, u odlicnom stanju, presao oko 40.000km, na kraju ga kupili cigani i sahranili u roku od godinu dana.
veoma prostran auto, udoban, zavrsna obrada losa, trom (prijalo bi mu da ima oko 100ks), naravno antikorozivna zastita nikakva. preziveli su jedino garazirani primerci koji su presli ispod 70-80.000km
Poslednji put menjao djape1977 dana Uto Dec 14, 2010 10:51 pm, izmenjena samo jedanput
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod stalker92 » Sub Nov 27, 2010 2:45 pm

Posle gomile Aleka koji su prosli kroz nase dvoriste kao musterije, a i jedno desetak koje smo imali u porodici, primetili smo da mnoooogo manje trunu zeleni i plavi, dok crveni i beli mahom truli kao dinje... Da li je fazon u nekoj zastiti koju su te serije imale ili u cemu ne znam, ali tako je... :?


Slazem se sa Zejtinom sto se tice statusa Aleka, u Rusiji retko se nadje koji da je pristojno sredjen, uglavnom su neke buvljak varijante plastika i neonki i ratkapni i slajfovanje ispred kafane... :( Kod nas smo u 99% slucajeva prodavali Aleke nekim pijacarima/gradjevincima, koji su ga obozavali jer moze da se obori zadnje sediste i natovari sta god pomislis... Dodaj na to slabu limariju, reciklazu za Puntice i jos koji faktor, i za par godina se uopste nece videti na nasim ulicama. Vec sad ih ima par puta manje nego pre samo par godina... :(

Inace, u Aleke su fabricki, doduse u manjim serijama isli i Renoovi F3R benzinski motori, 2.0 i 114KS. :)
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1479
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod Uzegli Zejtin » Sub Nov 27, 2010 6:35 pm

stalker92 je napisao:Inace, u Aleke su fabricki, doduse u manjim serijama isli i Renoovi F3R benzinski motori, 2.0 i 114KS. :)


Zar ti motori nisu išli samo posle 1996. u Svjatogor? Koliko me sećanje služi, Aleko je imao i 1.7 dizel motor iz Renoa 19, jednog pikapa sa tim motorom sam video u Beogradu.
Leave the f**king cheese there, all right? I love f**kin' cheese at my feet! I stick mother**kin' provolone in my socks at night, so they smell like your sister's crotch in the morning. Alright?
Korisnikov avatar
Uzegli Zejtin
 
Postovi: 157
Pridružio se: Sub Sep 04, 2010 3:13 pm
Oldtajmer: Cimos Citroen GS Super 1.3 (1980)

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod stalker92 » Sub Nov 27, 2010 8:51 pm

Da, ali sam mislio na Aleko kao 2141 u globalu, Svjatogor je u sustini samo restajling Aleka (AZLK-2141-02). Inace to je najpopularniji swap motora u obicne 2141 kod njih. :D

A taj 1.7 dizel je Fordov motor.
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1479
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod Predrag » Uto Dec 14, 2010 10:47 pm

Zalosno je sto ta fabrika tako zavrsila.U principu to su automobili koji su sacinjavali deo voznog parka SFRJ i bili dostupni svima.Medjutim tako los kvaliet automobila kupci ne zele da prastaju.
Korisnikov avatar
Predrag
 
Postovi: 20
Pridružio se: Ned Feb 28, 2010 10:16 pm

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod Borislav » Sre Mar 30, 2011 10:27 pm

Kad smo vec kod Aleka, da li neko zna za nekog u pik ap verziji a da se prodaje. Interesuje me ruski model sto se uvozio sredinom devedesetih u Srbiju. Posto nije oldtajmer u pitanju, zato i pisem u ovoj temi.
Korisnikov avatar
Borislav
 
Postovi: 441
Pridružio se: Pon Mar 08, 2010 12:38 am
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: 1977 Oldsmobile 98 Regency

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod Spasoje » Ned Nov 06, 2011 12:00 pm

Korisnikov avatar
Spasoje
 
Postovi: 270
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 9:33 pm
Oldtajmer: ВАЗ 2103, 1979.

Re: Intervju sa Igorom Zajcevim - AZLK

Postod aca 2141 » Čet Feb 21, 2013 8:51 pm

Dobro vece, pozdrav za sve clanove upravo sam se registrovao pa jos ucim kako funkcionise forum. Nadovezao bih se na pricu o Aleku.
Moj otac ga je vozio i njemu je ostao u lepom secanju. Ja bih kupio dobro ocuvanog Aleka pa ako neko zna takvog a da se prodaje molim Vas za info. Pozdrav :thumbup:
Korisnikov avatar
aca 2141
 
Postovi: 1
Pridružio se: Čet Feb 21, 2013 8:23 pm

Sledeća

Povratak na Autoindustrije Centralne i Istocne Evrope i Bliskog Istoka

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju

cron