Melkus - DDR

Ceska, poljska, ruska, turska i ostale...

Melkus - DDR

Postod braca23 » Uto Dec 11, 2012 11:18 pm

Nisam neki poznavaoc, pa ni ljubitelj Istočno - Evropskih vozila, ali sam slučajno naleteo na tekst o ovom proizvođaču iz Istočne Nemačke, pa da podelim sa svima. Iskreno pre toga nisam ni znao da je ova marka postojala, što naravno nije ni čudno, ako imam u vidu da su radili male serije na bazi Vartburga.
Koliko sam shvatio, Melkus je proizvođač, koji je pravio jednosede i drumska sportska vozila na bazi Vartburgove i Trabantove mehanike. Pretpostavljam da je taj izbor bio jedini mogući, obzirom da se proizvodnja nalazila u Drezdenu - tadašnja Istočna Nemačka. Proizvodnja je postojala u dva navrata, od 1959, do 1986., i ponovo od 2009.

... Formula Junior ...

Slika

Slika

... Formula 3 ...

Slika

Formula Easter - bolid sa Ladinim motorom 1200/1600ccm ...

Slika

Pored jednoseda, koji su se takmičili u Formuli 3, Formuli Junior i Formuli E, firma je napravila i sportski kupe Melkus RS 1000, koji je koristio pojačani centralno postavljen, tro-cilindrični, dvotaktni motor od 992ccm iz Vartburga 353. Sa tim motorom Melkus RS 1000 je dostizao maksimalnih 175km/h. Interesantno je i to da je trkačka vezija 992ccm sa sportskim karburatorom proizvodila 90KS (ulična verzija), odnosno 118KS (trkačka verzija), gde je dostignuta maksimalna brzina od 210km/h. U kasnije modele su ugrađivani 1200ccm motori. Ovaj model je ima vrata poznatija pod nazivom "galebova krila", karoseriju od fiberglasa (zašto me to ne čudi? :roll: ), i proizvedeno ih je 101 komad u rasponu od 1969. do 1979.


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Ovo je više kao povod za temu, a svako ko o ovoj marci zna i želi da napiše više, je dobro došao. Ko želi malo da istraži istoriju, kao i trenutnu proizvodnju fabrike, pretpostavljam da je ovo dobro mesto za početak : http://www.melkus-sportwagen.de/history.html :wave:
Korisnikov avatar
braca23
 
Postovi: 969
Pridružio se: Uto Avg 10, 2010 9:12 pm
Oldtajmer: FIAT 124 BS Sport Spider 1970.

Re: Melkus - DDR

Postod braca23 » Uto Dec 11, 2012 11:34 pm

Ineresantan tekst na temu ove marke : viewtopic.php?f=34&t=4928
Korisnikov avatar
braca23
 
Postovi: 969
Pridružio se: Uto Avg 10, 2010 9:12 pm
Oldtajmer: FIAT 124 BS Sport Spider 1970.

Re: Melkus - DDR

Postod Danilo » Uto Dec 11, 2012 11:42 pm

svaka slicnost sa porseom 904 je slucajna! :lol:
Korisnikov avatar
Danilo
 
Postovi: 332
Pridružio se: Sub Sep 04, 2010 9:52 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: 1981 Fiat Ritmo 105TC MK1
1991 Yugo Koral 55
1990 Mercedes 230CE

Re: Melkus - DDR

Postod HEMI 426 » Sre Dec 12, 2012 11:59 am

Melkus RS 1000 je Ferrari 250 GTO Istocne Evrope... :)
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Melkus - DDR

Postod kd23se4 » Sre Dec 12, 2012 3:14 pm

Citao sam davno jos 90ih clanak o tim kolima. Kola su proizvod oskudice i nemastine, iz zemlje gde je bilo zabranjeno bilo sta da se uveze iz inostranstva. Tada jos ziv osnivac Melkusa je pricao kako su se snalazili i naveo neke primere. Evo cega se secam:

- mehanizam za otvaranje haube sa lancem - lanac od vodokotlica sa WC-a
- kais za motor - nesto je menjano pa nije pasovao originalni sa Wartburga - uzet kais sa ves masine
- ovi "sportski karburatori" su ustvari 3 karburatora sa motocikla MZ - jedan po cilindru

Auto je dizajniran po ideji ucenika mislim srednje ili vise skole za dizajn u Dresdenu.
Auto nije mogao da se kupi od strane obicnih gradjana, vec samo od takmicara u autotrkama u tadasnjem DDR-u, partijskih zvanicnika i zasluznih sportista (jako cenjen sloj stanovnistva u nekadasnjem DDR-u).
Korisnikov avatar
kd23se4
 
Postovi: 86
Pridružio se: Pet Dec 23, 2011 2:04 pm
Oldtajmer: Saab 900 T8
Saab 9-3 TiD

Re: Melkus - DDR

Postod Danilo » Sre Dec 12, 2012 4:18 pm

znaci u ddr-u su svi bili jednaki, ali neki malo "jednakiji"...
Korisnikov avatar
Danilo
 
Postovi: 332
Pridružio se: Sub Sep 04, 2010 9:52 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: 1981 Fiat Ritmo 105TC MK1
1991 Yugo Koral 55
1990 Mercedes 230CE

Re: Melkus - DDR

Postod kd23se4 » Čet Dec 13, 2012 11:27 am

Danilo je napisao:znaci u ddr-u su svi bili jednaki, ali neki malo "jednakiji"...


Kao i svugde. Osnovni problem socijalizma je sto ide protiv ljudske prirode i takmicarskog duha (zelje da se bude bolji od drugih, da se ima vise...) - sto je neka osnova evolucije (da nismo hteli da nam bude bolje ne bi sisli sa drveta) - al u teoriji jeste super stvar
Korisnikov avatar
kd23se4
 
Postovi: 86
Pridružio se: Pet Dec 23, 2011 2:04 pm
Oldtajmer: Saab 900 T8
Saab 9-3 TiD

Re: Melkus - DDR

Postod braca23 » Čet Dec 13, 2012 11:43 am

@kd23se4 - Interesantni detalji. :thumbup:

Meni je inače u ovom slučaju zanimljiv taj fenomen strasti za proizvodnjom trkačkih vozila, koji u ovom konkrtenom slučaju se javlja u zemlji koja nije bila najpogodnije okruženje za takvu delatnost. Mi danas znamo za dosta sličnih primera koji su doveli do toga da se iz tih pionirskih pokušaja izrode današnji veliki proizvođači, ali naravno to su skoro u većini slučajeva proizvodnje koje su zasnovane i postoje na teritorijama vodećih industrijskih zemalja zapadne civilizacije.
Istočni blok, kome je u to određeno vreme pripadao DDR (domovina marke Melkus), je po svemu poznatom, imao svoj način funckionisanja u uređivačkom smislu, ali je očigledno strast pojedinaca (državljana iste zemlje) za automobilizmom bila jača od tog gvozdenog sistema. Takvi ljudi su nalazili načina da naprave sportski automobil, pa makar mu se hauba otvarala lancem od vodokotlića. Meni je to sjajno! :clap: Jedan od dokaza da je svašta moguće. :)

Pretpostavljam da bi ti isti ljudi sa svojim idejama i energijom dogurali mnogo dalje da su bili u situaciji da rade u nekoj automobilski pogodnijoj sredini.
Korisnikov avatar
braca23
 
Postovi: 969
Pridružio se: Uto Avg 10, 2010 9:12 pm
Oldtajmer: FIAT 124 BS Sport Spider 1970.

Re: Melkus - DDR

Postod kd23se4 » Čet Dec 13, 2012 2:09 pm

Ma nemci su nemci, pa makar i bili i istocni nemci.
Isti je to narod koji je izumeo prvi sus motor i koji je napravio prvi automobil. Cak i kada se pogleda Trabant i Wartburg vidi se da je tu neko tacno znao sta je trebalo da se radi.
Nema onoga da se jedan deo predimenzionise, a neki drugi zapostavi. Vodilo se racuna da se kola mogu lako popraviti, delovi ponovo upotrebiti - jako racionalno.

Nedavno sam citao neki clanak o dizajneru Wartburga (zaboravih coveku ime) - imali su oni fenomenalnih ideja, ali kada centralni komitet kaze da ne moze onda ne moze - ipak je ovo bila planska privreda. Najveci problem kod nj. je bio hronican nedostatak deviza koji ih je ogranicavao da kupuju "napolju" - nisu imali celik da plate Anjeliu licence kao Rusi - zato je nastao Trabant - kola za koja nisi (sem za sasiju) morao imati celik - kupi se najeftiniji pamuk iz SSSR-a uzme smola - sve se ubaci u presu i gotovo Duroplast.
Koliko je Duroplast "los" svedoci da je gepek na novom BMW-u 6ici napravljen od bas tog materijala :-)
Korisnikov avatar
kd23se4
 
Postovi: 86
Pridružio se: Pet Dec 23, 2011 2:04 pm
Oldtajmer: Saab 900 T8
Saab 9-3 TiD

Re: Melkus - DDR

Postod mikicak » Čet Dec 13, 2012 8:55 pm

-nemogu da se setim gde sam procitao,da je gospodin Melkus ideju o svom autu dobio vozeci se davno kroz jugoslaviju i da mu je sinula ideja za svoj auto kad ga je presisao neki lotus elan(verovatno je i to bio neki stranac).inace sto se tice wartburga on je imao tamo negde 70-tih formulu 3 koja se takmicila rame uz rame sa Cooperom.
Korisnikov avatar
mikicak
 
Postovi: 109
Pridružio se: Pet Dec 31, 2010 10:40 am

Re: Melkus - DDR

Postod braca23 » Pet Dec 28, 2012 1:06 am

Šokovi! Ovaj primerak je na aukciji dostigao cifru od 72000e. :shock: Warburdžinijeva mehanika, ali je valjda trik u činjenici da je napravljeno samo 101 komad. :?

Slika

Slika

Slika
Korisnikov avatar
braca23
 
Postovi: 969
Pridružio se: Uto Avg 10, 2010 9:12 pm
Oldtajmer: FIAT 124 BS Sport Spider 1970.

Re: Melkus - DDR

Postod HEMI 426 » Pet Dec 28, 2012 5:36 pm

Cela Istocna Evropa nije imala sporski automobil dok se Melkus nije pojavio. Bilo je brdo trkackih prerada, prototipova i sl ali pravi sportski model niko nije imao. Za zapad je taj auto otkrice i obskurnost koja uvek ima cenu
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad


Povratak na Autoindustrije Centralne i Istocne Evrope i Bliskog Istoka

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost