Stranica 1 od 1

Melkus - DDR

PostPoslato: Uto Dec 11, 2012 11:18 pm
od braca23
Nisam neki poznavaoc, pa ni ljubitelj Istočno - Evropskih vozila, ali sam slučajno naleteo na tekst o ovom proizvođaču iz Istočne Nemačke, pa da podelim sa svima. Iskreno pre toga nisam ni znao da je ova marka postojala, što naravno nije ni čudno, ako imam u vidu da su radili male serije na bazi Vartburga.
Koliko sam shvatio, Melkus je proizvođač, koji je pravio jednosede i drumska sportska vozila na bazi Vartburgove i Trabantove mehanike. Pretpostavljam da je taj izbor bio jedini mogući, obzirom da se proizvodnja nalazila u Drezdenu - tadašnja Istočna Nemačka. Proizvodnja je postojala u dva navrata, od 1959, do 1986., i ponovo od 2009.

... Formula Junior ...

Slika

Slika

... Formula 3 ...

Slika

Formula Easter - bolid sa Ladinim motorom 1200/1600ccm ...

Slika

Pored jednoseda, koji su se takmičili u Formuli 3, Formuli Junior i Formuli E, firma je napravila i sportski kupe Melkus RS 1000, koji je koristio pojačani centralno postavljen, tro-cilindrični, dvotaktni motor od 992ccm iz Vartburga 353. Sa tim motorom Melkus RS 1000 je dostizao maksimalnih 175km/h. Interesantno je i to da je trkačka vezija 992ccm sa sportskim karburatorom proizvodila 90KS (ulična verzija), odnosno 118KS (trkačka verzija), gde je dostignuta maksimalna brzina od 210km/h. U kasnije modele su ugrađivani 1200ccm motori. Ovaj model je ima vrata poznatija pod nazivom "galebova krila", karoseriju od fiberglasa (zašto me to ne čudi? :roll: ), i proizvedeno ih je 101 komad u rasponu od 1969. do 1979.


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Ovo je više kao povod za temu, a svako ko o ovoj marci zna i želi da napiše više, je dobro došao. Ko želi malo da istraži istoriju, kao i trenutnu proizvodnju fabrike, pretpostavljam da je ovo dobro mesto za početak : http://www.melkus-sportwagen.de/history.html :wave:

Re: Melkus - DDR

PostPoslato: Uto Dec 11, 2012 11:34 pm
od braca23
Ineresantan tekst na temu ove marke : viewtopic.php?f=34&t=4928

Re: Melkus - DDR

PostPoslato: Uto Dec 11, 2012 11:42 pm
od Danilo
svaka slicnost sa porseom 904 je slucajna! :lol:

Re: Melkus - DDR

PostPoslato: Sre Dec 12, 2012 11:59 am
od HEMI 426
Melkus RS 1000 je Ferrari 250 GTO Istocne Evrope... :)

Re: Melkus - DDR

PostPoslato: Sre Dec 12, 2012 3:14 pm
od kd23se4
Citao sam davno jos 90ih clanak o tim kolima. Kola su proizvod oskudice i nemastine, iz zemlje gde je bilo zabranjeno bilo sta da se uveze iz inostranstva. Tada jos ziv osnivac Melkusa je pricao kako su se snalazili i naveo neke primere. Evo cega se secam:

- mehanizam za otvaranje haube sa lancem - lanac od vodokotlica sa WC-a
- kais za motor - nesto je menjano pa nije pasovao originalni sa Wartburga - uzet kais sa ves masine
- ovi "sportski karburatori" su ustvari 3 karburatora sa motocikla MZ - jedan po cilindru

Auto je dizajniran po ideji ucenika mislim srednje ili vise skole za dizajn u Dresdenu.
Auto nije mogao da se kupi od strane obicnih gradjana, vec samo od takmicara u autotrkama u tadasnjem DDR-u, partijskih zvanicnika i zasluznih sportista (jako cenjen sloj stanovnistva u nekadasnjem DDR-u).

Re: Melkus - DDR

PostPoslato: Sre Dec 12, 2012 4:18 pm
od Danilo
znaci u ddr-u su svi bili jednaki, ali neki malo "jednakiji"...

Re: Melkus - DDR

PostPoslato: Čet Dec 13, 2012 11:27 am
od kd23se4
Danilo je napisao:znaci u ddr-u su svi bili jednaki, ali neki malo "jednakiji"...


Kao i svugde. Osnovni problem socijalizma je sto ide protiv ljudske prirode i takmicarskog duha (zelje da se bude bolji od drugih, da se ima vise...) - sto je neka osnova evolucije (da nismo hteli da nam bude bolje ne bi sisli sa drveta) - al u teoriji jeste super stvar

Re: Melkus - DDR

PostPoslato: Čet Dec 13, 2012 11:43 am
od braca23
@kd23se4 - Interesantni detalji. :thumbup:

Meni je inače u ovom slučaju zanimljiv taj fenomen strasti za proizvodnjom trkačkih vozila, koji u ovom konkrtenom slučaju se javlja u zemlji koja nije bila najpogodnije okruženje za takvu delatnost. Mi danas znamo za dosta sličnih primera koji su doveli do toga da se iz tih pionirskih pokušaja izrode današnji veliki proizvođači, ali naravno to su skoro u većini slučajeva proizvodnje koje su zasnovane i postoje na teritorijama vodećih industrijskih zemalja zapadne civilizacije.
Istočni blok, kome je u to određeno vreme pripadao DDR (domovina marke Melkus), je po svemu poznatom, imao svoj način funckionisanja u uređivačkom smislu, ali je očigledno strast pojedinaca (državljana iste zemlje) za automobilizmom bila jača od tog gvozdenog sistema. Takvi ljudi su nalazili načina da naprave sportski automobil, pa makar mu se hauba otvarala lancem od vodokotlića. Meni je to sjajno! :clap: Jedan od dokaza da je svašta moguće. :)

Pretpostavljam da bi ti isti ljudi sa svojim idejama i energijom dogurali mnogo dalje da su bili u situaciji da rade u nekoj automobilski pogodnijoj sredini.

Re: Melkus - DDR

PostPoslato: Čet Dec 13, 2012 2:09 pm
od kd23se4
Ma nemci su nemci, pa makar i bili i istocni nemci.
Isti je to narod koji je izumeo prvi sus motor i koji je napravio prvi automobil. Cak i kada se pogleda Trabant i Wartburg vidi se da je tu neko tacno znao sta je trebalo da se radi.
Nema onoga da se jedan deo predimenzionise, a neki drugi zapostavi. Vodilo se racuna da se kola mogu lako popraviti, delovi ponovo upotrebiti - jako racionalno.

Nedavno sam citao neki clanak o dizajneru Wartburga (zaboravih coveku ime) - imali su oni fenomenalnih ideja, ali kada centralni komitet kaze da ne moze onda ne moze - ipak je ovo bila planska privreda. Najveci problem kod nj. je bio hronican nedostatak deviza koji ih je ogranicavao da kupuju "napolju" - nisu imali celik da plate Anjeliu licence kao Rusi - zato je nastao Trabant - kola za koja nisi (sem za sasiju) morao imati celik - kupi se najeftiniji pamuk iz SSSR-a uzme smola - sve se ubaci u presu i gotovo Duroplast.
Koliko je Duroplast "los" svedoci da je gepek na novom BMW-u 6ici napravljen od bas tog materijala :-)

Re: Melkus - DDR

PostPoslato: Čet Dec 13, 2012 8:55 pm
od mikicak
-nemogu da se setim gde sam procitao,da je gospodin Melkus ideju o svom autu dobio vozeci se davno kroz jugoslaviju i da mu je sinula ideja za svoj auto kad ga je presisao neki lotus elan(verovatno je i to bio neki stranac).inace sto se tice wartburga on je imao tamo negde 70-tih formulu 3 koja se takmicila rame uz rame sa Cooperom.

Re: Melkus - DDR

PostPoslato: Pet Dec 28, 2012 1:06 am
od braca23
Šokovi! Ovaj primerak je na aukciji dostigao cifru od 72000e. :shock: Warburdžinijeva mehanika, ali je valjda trik u činjenici da je napravljeno samo 101 komad. :?

Slika

Slika

Slika

Re: Melkus - DDR

PostPoslato: Pet Dec 28, 2012 5:36 pm
od HEMI 426
Cela Istocna Evropa nije imala sporski automobil dok se Melkus nije pojavio. Bilo je brdo trkackih prerada, prototipova i sl ali pravi sportski model niko nije imao. Za zapad je taj auto otkrice i obskurnost koja uvek ima cenu