AvtoVAZ - Lada 2101/2

Ceska, poljska, ruska, turska i ostale...

AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod Alekre » Ned Apr 12, 2009 2:12 am

Ako se neko od starijih generacija seti ulica sedamdesetih i osamdesetih sigurno mu je u toj slici ponekada Lada. Kakvim god ocima je gledali, upravo prve Lade 2101 ili poznatije kao Lade Standard su bila nasa svakodnevnica. Ono sto je za nemce bila VolksWagen Buba, za francuze Citroen 2CV. za nas je to bila Lada 2101. Jeftina, pouzdana i robustna, bila je pravi izbor radnicke klase Titove drzave. Sam dokaz njene izdrzljivosti jesu upravo primerci koji se i dan danas voze bez mnogo problema.

Prvi primerak napustio je fabriku u Toljatiju 1970. godine. Ujedno i prvi komercijalni auto te fabrike, postao je nekakvo obelezje Rusije i tog vremena. Doduse, taj auto nije prvobitno konstruisan od strane AvtoVAZ-a, vec od Fiata. Licencirani Fiat 124. Pored toga, auto je pretrpeo dosta izmena iako je na ocigled isti. Motor je bio cisto ruski proizvod, tada moderni zapremine 1.2 litra sa bregastom u glavi. Zanimljivost kod tog motora jesu kurbla i manualna pumpa za benzin. Koliko god Vam to zvucalo primitivno, omogucavalo je Ladi da funkcionise u svakom delu Rusije, pa cak i u hladnom Sibiru. Osim motora, klirens je bio znatno povecan i lim je bio znatno deblji od Fiatovog, cak 0.9 milimetara sto je cini veoma cvrstom.

Slika

Danas su ove lade oldtimeri za koji jos uvek mozete naci delove u slobodnoj prodaji, te je za pocetnike smatram kao dobar auto za restauriciju i skupljanje iskustva. Delova ce uvek biti zato sto su se i naredni modeli bazirali na istoj osnovi, a ukupno kada ih sve saberemo, proizvedeno je cak 18.5 miliona. E sad', da li cete mi verovati ili ne, Vasa stvar.
92% of teens have moved on to turbo folk. If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.
Korisnikov avatar
Alekre
 
Postovi: 34
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 1:23 am
Lokacija: Smederevo

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod stalker92 » Ned Apr 12, 2009 9:05 am

Da dodam, 2102 je karavan verzija 2101. Evo i jos koja slicica:

Slika
Slika
Slika
Slika
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1478
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod presvjetli » Ned Nov 22, 2009 12:51 am

Lada za Stalkera
Slika
Slika
Slika
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod super 600 » Pon Dec 14, 2009 11:26 pm

Lep tekst o najstarijoj Ladi, uz malu ispravku. Kompletan projekat modela 2101 nastao je u Torinu po ruskim specifikacijama. FIAT je inače učestvovao i u izgradnji fabrike i postavljanju kompletne opreme. U VAZ-u sam pre neku godinu video puno italijanskih mašina koje još uvek rade. Fabrika je inače projektovana za proizvodnju milion automobila godišnje, a rekord joj je bio nešto više od 700 000 automobila za godinu. Za tako veliki posao ugovor je potpisao lično Đovani Anjeli, uz prisustvo najviših zvaničnika sa obe strane. Imam negde i fotografiju sa potpisivanja ugovora, a imam i lepu i obimnu knjigu (izdanje VAZ) sa obiljem materijala. Čestitke na trudu, ta Lada je vredna pažnje. Među prvima u SFRJ, mislim 1971. imao je moj otac i jako sam je voleo.
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod HEMI 426 » Uto Dec 15, 2009 1:27 am

Ja sam se menjao sa stalkerom za odlicnu knjigu ( na ruskom ) o VAZu. Dobio sam odlicnu knjigu o amerikancima za uzvrat :D
Interesantno je kako je Anjeli voleo da saradjuje sa komunistickim zemljama. Postoji nekoliko objasnjenja. Prvo je da je tehnologiju relativno lako mogao da zavali na trzistima kojima su automobili bili potrebni a cene razvoja sopstvenih marki, prevelike. Drugo objasnjenje je da je time pridobio simpatije italijanske komunisticke partije, uvek veoma jake, pogotovo medju radnicima u automobilskim fabrikama. Trece kaze da je Fiat uvek bio kritikovan zbog kvaliteta i sklonosti ka rdji i da je prodajom tehnologije i sirenjem uticaja na istocnu evropu, pravio odstupnicu.
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod super 600 » Uto Dec 15, 2009 11:41 am

Pravu istinu zna samo Anjeli, ali je na žalost poneo u Večna lovišta. Najbliža istina mi je da pare nemaju miris, svejedno sa koje strane sveta dolaze.
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod djape1977 » Uto Dec 15, 2009 7:50 pm

mala ispravka:
ladin motor su konstruisali fiatovi inzenjeri po specifikaciji rusa.
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod super 600 » Uto Dec 22, 2009 9:47 pm

djape1977 je napisao:mala ispravka:
ladin motor su konstruisali fiatovi inzenjeri po specifikaciji rusa.

Ispravka čega????
Kompletan projekat modela 2101 nastao je u Torinu po ruskim specifikacijama.
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod djape1977 » Sre Dec 23, 2009 1:35 am

ispravka
Motor je bio cisto ruski proizvod, tada moderni zapremine 1.2 litra sa bregastom u glavi. Zanimljivost kod tog motora jesu kurbla i manualna pumpa za benzin. Koliko god Vam to zvucalo primitivno, omogucavalo je Ladi da funkcionise u svakom delu Rusije, pa cak i u hladnom Sibiru.


sa pocetka teme
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod super 600 » Sre Dec 23, 2009 3:38 pm

djape1977 je napisao:ispravka
Motor je bio cisto ruski proizvod, tada moderni zapremine 1.2 litra sa bregastom u glavi. Zanimljivost kod tog motora jesu kurbla i manualna pumpa za benzin. Koliko god Vam to zvucalo primitivno, omogucavalo je Ladi da funkcionise u svakom delu Rusije, pa cak i u hladnom Sibiru.


sa pocetka teme

Jasno! Izvini majstore. Inače taj zahtev u vezi kurble i ručne pumpe nije bio ni malo glup. Lično se osvedočio više puta od kolike su koristi!
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod Opelman » Sub Apr 10, 2010 3:47 pm

Čekaj, a koju je oznaku nosila Lada iz 1966?
Korisnikov avatar
Opelman
 
Postovi: 35
Pridružio se: Pet Jan 01, 2010 4:09 am

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod Spasoje » Sub Apr 10, 2010 7:46 pm

Nije nosila ni jednu, jer nije postojala.
Korisnikov avatar
Spasoje
 
Postovi: 270
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 9:33 pm
Oldtajmer: ВАЗ 2103, 1979.

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod Opelman » Ned Apr 11, 2010 3:15 pm

Negde sam nasao tekst da je lada pocela da se pravi 1966.
Korisnikov avatar
Opelman
 
Postovi: 35
Pridružio se: Pet Jan 01, 2010 4:09 am

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod HEMI 426 » Ned Apr 11, 2010 3:21 pm

Ne, Lada je pocela da se pravi 1970 godine, a te 1966 godine je pocela da se pravi fabrika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod HEMI 426 » Pet Okt 29, 2010 11:07 pm

Da li neko zna nesto vise o ovome:


Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod djape1977 » Sub Okt 30, 2010 7:00 am

prvi put vidim tu fotku.
ako nije neka kucna radinost onda je jedna od mnogih trkackih lada koje je pravila fabrika. lade su se takmicile svuda po svetu u svim kategorijama. nikad nisu postizali neke epohalne uspehe van SSSR ali nisu bili ni bas totalni autsajderi. uvek su koristili svoje motore, 1,6 najcesce i to mnogo ozbiljno uradjene. rutinski su tu bile titanijumske klipnjace i "dog box" menjaci recimo
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod djape1977 » Sre Dec 01, 2010 7:50 pm

ogovaram ovde na P.M. jer verujem da ce odgovor zanimati i druge:
esb1201GTR je napisao:Subject: AvtoVAZ - Lada 2101/2

djape1977 je napisao:prvi put vidim tu fotku.
ako nije neka kucna radinost onda je jedna od mnogih trkackih lada koje je pravila fabrika. lade su se takmicile svuda po svetu u svim kategorijama. nikad nisu postizali neke epohalne uspehe van SSSR ali nisu bili ni bas totalni autsajderi. uvek su koristili svoje motore, 1,6 najcesce i to mnogo ozbiljno uradjene. rutinski su tu bile titanijumske klipnjace i "dog box" menjaci recimo

kakvi su to dog-box menjaci meni ovaj 4.stepeni malo ne stima kao da je pravljen za slabiji motor sve mu brzine kratke

dog-box su trkacki menjaci u kojima zupcanici imaju ravne zube a ne zakosene u pravcu okretanja kao serijski menjaci. mnogo su jaci i efikasnije prenose snagu ali su bucniji. po pravilu su to takodje i "close ratio" menjaci - u prevodu jos je kraci prenos nego u serijskim.
koliko su dugacke brzine? u svim serijskim ladinim menjacima sa 4b su jednaki stepeni prenosa sa prenosnim odnosom u cetvrtom stepenu prenosa 1:1
petobrzinci do 1985. (jako retki) su sa petom 1:1 - znaci samo bolje ubrzanje.
petobrzinci posle '85. su sa cetvrtom 1:1 i petom 0.82:1 - duzi finalni prenos, to ti treba. kvalitet im je zali boze. cesto prozuje, ispadaju iz brzina, tako da nemoj kupovati polovan menjac bez garancije ili probe u voznji. nov je oko 450e, polovan 100-150e. male prepravke su potrebne da bi ga ubacio u 2101, treba ti nosac menjaca za 5b.

ono sto ti zapravo treba pored petobrzinskog menjaca je diferencijal sa duzim prenosnim odnosom. ako je tvoja lada (2101 ako sam dobro ukapirao) bila u originalu 1200 onda je 90% sanse da je diferencijal u njoj 43/10 odnosno prenos 4,3:1
za lade po pravilu sto je jaci motor bio u originalu, to je duzi prenos u diferencijalu. kupi diferencijal ili celu zadnju osovinu od neke lade sa 1500 ili 1600 motorom. sve su medjusobno zamenjive bez prepravki, kao i diferencijali unutar osovine, cak i iz 2105/07 posle 2000. godine. najcesci prenos u ladama sa 1500 je 3,9:1 a u 1600 ima i 3,7:1

menjac iz 132 u ladu? been there, done that. moze ali treba MNOOOOGO prepravki, brusilica i co2 aparat obavezni. ako ces to da radis ubaci i fiatov motor. moze sa mnogo manje prepravki menjac od fiata 125 special ali tu vec govorimo o menjacu iz auta od pre 40 godina. em su retki, em su matori.

potrosnja? oce lada da trosi 15 litara po gradu ako je vozis po sistemu gas u patos. sve preko toga je znak da je neispravan karburator. na otvorenom pri 100km/h realno oko 8-9l. pri 140km/h oko 12l. ako podelis sa nama detalje o svom motoru mogli bi i da ti damo nekli pametan savet. recimo weber karburator od fiata...
potrosnja plina je stvar stelovanja.

mogao bi da posetis http://www.lada-klub.com/phpBB3/index.php i da koristis "search", o svemu ovom smo raspredali 1000puta dosad.
a evo ti i malo za inspiraciju http://www.lada-klub.com/phpBB3/viewtop ... =15&t=1182
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod stalker92 » Sre Dec 08, 2010 12:12 pm

Pedja, znas li mozda koliko zuba ima koji dif. za Ladu? Posto imam neka dva komada a nemam pojma koji su. :?
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1478
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod djape1977 » Sre Dec 08, 2010 1:07 pm

spolja nema nacina da ih razlikujes. kad izvadis diff imas konusni sa 10 zuba i tanjiraste sa 37, 39, 41 itd
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod stalker92 » Pet Avg 19, 2011 11:20 am

Slika

Jedan od prvih projekata Lade 2105 iz 1976. godine... :)
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1478
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod djape1977 » Pet Avg 19, 2011 12:13 pm

maska od fiata 128, prednji migavci od 124 special, bocni od 131/132
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod TRIO_driver » Pet Avg 19, 2011 1:40 pm

Lici na Stojadina.. :)
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1946
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod djape1977 » Pet Avg 19, 2011 7:50 pm

djape1977 je napisao:maska od fiata 128
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod luci » Pet Avg 19, 2011 8:04 pm

jesi siguran da je od 128, to meni lici na masku od Z101, 128 na masci ima onaj deo isecen sa donje strane izmedju farova...
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Re: AvtoVAZ - Lada 2101/2

Postod djape1977 » Pet Avg 19, 2011 9:14 pm

ma rusi su imali na raspolaganju ceo fiatov program u to vreme da biraju detalje, sa zastavom jos nisu nikakvu saradnju imali. koristili su delove sa raznih fiatovih modela i prototipova. pogledaj samo ladu specijal i fiat 125s, pokupili su kompletne bocne lajsne i kvake sa 125 a uzeli masku sa jednog od odbacenoh prototipova za 124 special. verovatno je i ova maska tako neka prica pa je na kraju zavrsila kod zastave
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Sledeća

Povratak na Autoindustrije Centralne i Istocne Evrope i Bliskog Istoka

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost