Wartburg iskustva i secanja na neko drugo vreme

Ceska, poljska, ruska, turska i ostale...

Wartburg iskustva i secanja na neko drugo vreme

Postod samo jedan život » Čet Sep 10, 2015 10:04 am

Wartburg ! Vitez iz zamka
Automobil sam po sebi kontraverzan
kod nas je ismevan i opevan ali svakako jedan od vaznih predstavnika Istočno Evropske autoindustrije.
Oni koji su ga vozili hvale ga kao neunistiv auto sa kojim su preterali gradjevinski materijal za celu kucu dok oni drugi pamte njegov cvajtakt zvuk i dim iz auspuha dugo posle odlaska istog
Elem da cujemo iskustva svih onih koji su posedovali ovaj zaista zanimljiv automobil sa posebnim osvrtom na poslednje modele sa 1.3 motorima koji su bili poslednji trzaj ovog brenda i koji je jako cenjen kod ljudi koji vole spartanske automobile (auti koji nemaju nista osim onog što je neophodno) i koji se jos uvek voze u prilicnom broju.
Korisnikov avatar
samo jedan život
 
Postovi: 5
Pridružio se: Pon Jun 22, 2015 11:26 am
Oldtajmer: Mercedes w123

Re: Wartburg iskustva i secanja na neko drugo vreme

Postod mikicak » Čet Sep 10, 2015 12:58 pm

-bio ponosni vlasnik auta iz decembra 1979-dvotaktni sa menjacem na podu--do januara 1998.za to vreme sam presao 100 000 km i bio sam prezadovoljan.za to vtreme na njegovo odrzavanje sam ulozio koliko za dva obicna bicikla,uglavnom svecice i platinska dugmad,dve lamele par amortizera i komplet guma.sa njegovim originalnim Pneumant-tubeles sam presao preko 60 000 i zamenio sam ih jer su se od vremenskih uslova isposnile a sto se sare tice mogle su da se koriste bar jos 3 godine.za to vreme samo jednom mi je stao na putu-uzrok -zapusila dizna na karburatoru.visok polozaj sedenja-pod u ravni sa pragom,izuzetna preglednost,jako udoban i prost za odrzavanje,zimi grejanje extra, posle 5-6 minuta od startovanja motora pocinje da greje a sto se prevoza tereta tice -mazga od auta.u januaru 1998 godine sam imao udes -zbog leda proklizao na mostu u krivini,udario u jednu ogradu mosta pa se od nje odbio na ogradu sa druge kolovoza i zaustavio se na sredini kolovoza.osteceno samo prednje levo krilo (malo ispravljeno ) i prednji branik,meni i saputniku nista osim malo straha,i nastavili put jos 60 km do kuce bez problema.prodat je tako havarisan jer sam morao na duzi put u inostranstvo.potrosnja oko 9 litara mesavine pri 90 km /h preko toga sve vise ,vozis 120 trosi 11 litara ,vozis 140 trosi 14 litara.specificnost ovog auta (sa dvotaktnim motorom ) je sto je imao prekidac kojim moze da se iskljuci i ukljuci kocenje motorom odnosno da se prilikom saltovanja koristi ili ne koristi kvacilo,jos ,imao je tri cilindra i za svaki cilindar je imao posebno svecicu, bombinu i platinsko dugme i ako otkazu i dva cilindra on ide, trosi ,ali ne staje.ipak za mene je najlepsi wartburg iz predhodne generacije,u svim varijantama :thumbup:
https://www.youtube.com/watch?v=aS9g2HHz8tQ
Korisnikov avatar
mikicak
 
Postovi: 113
Pridružio se: Pet Dec 31, 2010 10:40 am

Re: Wartburg iskustva i secanja na neko drugo vreme

Postod samo jedan život » Čet Sep 10, 2015 6:20 pm

Sjajno automobili koji su pravljeni za radnicku klasu da traju i zavrse poso,mislim da se to dugme zove freelauf tako nesto i da se koristi samo na nizbrdici mozda gresim ...nazalost stari cvajtakt auti su otišli na reciklazu za punto i slicne moderne kerefeke.
Lično sam dosao u posed jednog wartburga sa 1.3 motorom koji je kupljen za selo i postao moj ljubimac neplanirano posle moje opsesije MB w123 ovaj auto je otkrovenje .
Simbioza terenca i teretnjaka,a ustvari fabricka greska tenka.:-)
Korisnikov avatar
samo jedan život
 
Postovi: 5
Pridružio se: Pon Jun 22, 2015 11:26 am
Oldtajmer: Mercedes w123

Re: Wartburg iskustva i secanja na neko drugo vreme

Postod mikicak » Čet Sep 10, 2015 9:25 pm

-kada je iskljuceno kocenje motora (fraj lauf -kako se kod nas izgovara) brzine se mogu menjati bez koriscenja kvacila osim iz lera u prvu brzinu kada se mora koristiti.kad auto vozite u prvoj brzini date gas (da se auto zaleti)izbacite u ler sacekate par sekundi da se motor malo smiri i ubacite u drugu (bez kvacila)isti vam je postupak i za trecu i cetvrtu brzinu,kada saltujete u nize prenose isti je postupak,samo sto ne dodajete gas vec oduzmete (skinete nogu sa gasa ) izbacite u ler i posle par sekundi u nizi stepen.isto kad izbacujete iz prve u ler morate pritisnuti kvacilo.nista komplikovano,lako se nauci.inace osim stelovanja paljenja (to mi nikako nije islo -ustvari nisam se zainteresovao preterano sve drugo sam sam radio na odrzavanju.od svega sto je najvaznije je da vam se nikad nece desiti da vam prolupaju ventili jer ih on nema vec se sve to desava nekim sistemom kanala.a sa jedan tri nemam iskustva ,mislim da je u njemu motor od golfa 2.zaboravio sam da kazem da je izuzetno komforan i da komotno mose da se smeste 5- oro odraslih ljudi (normalne gradje)
Korisnikov avatar
mikicak
 
Postovi: 113
Pridružio se: Pet Dec 31, 2010 10:40 am

Re: Wartburg iskustva i secanja na neko drugo vreme

Postod samo jedan život » Ned Sep 13, 2015 6:22 pm

Planiram da kupim cvajtakt na prolece
Bice to autu za gust jer bas imam zelju da ga provozam
Korisnikov avatar
samo jedan život
 
Postovi: 5
Pridružio se: Pon Jun 22, 2015 11:26 am
Oldtajmer: Mercedes w123

Re: Wartburg iskustva i secanja na neko drugo vreme

Postod stranac u noci » Pon Sep 14, 2015 5:59 pm

U SFRJ je postojao klub ljubitelja sa sedistem u Sarajevu 8-)
Samo mene slusaj i daleko ces dogurati!
Inzinjer za oblikovanje kupaca i proizvodnju novih potreba.
Korisnikov avatar
stranac u noci
 
Postovi: 473
Pridružio se: Ned Okt 07, 2012 1:00 pm
Lokacija: Lepenski Vir
Oldtajmer: Zastava/Fiat 132 gls 1800, lancia k coupe 4.16 2000 turbo


Povratak na Autoindustrije Centralne i Istocne Evrope i Bliskog Istoka

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron