Ne znam kud ću drugo s njim....

Ceska, poljska, ruska, turska i ostale...

Ne znam kud ću drugo s njim....

Postod UmetnostNaTockovima » Sub Jan 16, 2016 11:41 pm

Beijing CB4 - The East Glows

Godina proizvodnje - 1959, 1960, 1962, 1965 - ne zna se tačno
Motor - 6 ili V8 cilindara, 6000 ccm, 150 ili 188 konjskih snaga
Broj komada - nepoznat, verovatno 20 ili 22
Proizvodjac - Fabrika automobila Br. 1, Peking, FAW

Kada je reč o ovom automobilu, mnogo toga je obavijeno velom tajne. Pravo ime, tačna godina proizvodnje, snaga i tip motora, sudbina prototipova.... Naravno, imajući u vidu da je reč o automobilu iz komunističke Kine iz doba kulminacije hladnog rata, ne čudi činjenica da je to tako. Dodajmo tome mali broj proizvedenih komada, i eto savršenog recepta za zaborav. Svi, ili manje - više svi smo čuli za luksuzni HongKi (Imenjak našeg Kragujevčanina, HongKi znači doslovno Crvena Zastava), ali ovaj auto ostao je prilično nepoznat. Na zapadu, pored kratkog članka na Wikipediji, na nemačkom jeziku i nekoliko uzgrednih spominjanja na različitim automobilističkim stranicama i forumima, pominje se još samo u knjizi iz 1970tih, pod naslovom “The Complete Encyclopedia of Motorcars – 1885 to the present”.
Dizajnerski, predstavlja zbir klišea američkih 50ih, naročito nalikuje Bjuiku, mada farovi deluju kao da su, bukvalno, odšrafljeni sa 1958 Studebakera i našrafljeni na ovaj automobil. O tome ko iza dizajna stoji, ne zna se ništa.
Tehnički gledano, svi gore navedeni podaci mogu biti uzeti samo sa rezervom, no ono što više izvora navodi jeste da je auto bio dobro opremljen za svoje vreme, štaviše pominju se servo volan, vakum kočnice i hidraulična transmisija.
Istorija automobila takođe je tabula rasa, no više izvora se slaže oko jednoga - automobil je koncipiran kao luksuzni i namenjen vrhuški partije i prototipovi su dati na testiranje raznoraznim činovnicima i članovima partije i njihovim profesionalnim šoferima, gde se ovaj auto našao u direktnom sučeljavanju sa Hongki limuzinom, većih dimenzija i savremenijeg, ali po mom mišljenju, ružnijeg dizajna (Ne mislim da je HongKi bio ružan auto, bar ne kasniji modeli sa kojih je uklonjena kičerska lepezasta maska, izuzetno lep - uvek sam ga doživljavao kao evidentni pokušaj pretenderstva kineske industrije u pravljenju automobila nalik američkom).
Poslednji ekser u kovčeg ovom automobilu zakovali su problemi sa pouzdanošću (Made in China), hlađenjem i kočnicama, pa se drug Mao sa svojom bandom iz CK okrenuo "Zastavama", HongKi CA72. Cinično JA sada vrišti da saopšti naglas svoju misao - ako je nešto nepouzdano čak i za kineske standard, srećan sam što ne moram da se oslanjam na takav auto za svakodnevne potrebe. Jedan jedini preostali poznati primerak, danas se, u osrednjem stanju nalazi u kolekciji vozila tehničkog fakulteta Jilin univerziteta, u gradu Čangčun, glavnom gradu Jilin provincije.
Što se tiče ovog automobila, već neko vreme njegovo postojanje me opseda i intrigira, a pre ovog teksta obavio sam obimnu pretragu interneta. Ako iko zna išta više ili preciznije, molim da odgovori na temu.
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Izradjujem crteze vaseg ili automobila iz vasih snova po narudzbini. Kontakt u inbox!
Korisnikov avatar
UmetnostNaTockovima
 
Postovi: 190
Pridružio se: Sre Dec 23, 2015 8:18 pm
Oldtajmer: Trenutno nemam vozilo u vlasnistvu, automobili snova -1959 Cadillac Series 62 Convertible i 1955-58 Bel Air

Re: Ne znam kud ću drugo s njim....

Postod Talladega_500 » Ned Jan 17, 2016 4:23 am

Meni licno najvise lici na 1958 Ford.

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Ne znam kud ću drugo s njim....

Postod mirafiori » Uto Feb 16, 2016 2:18 am

Interesantnoa li samo kinesko "džekiranje" '50-in...manufaktura

http://www.biproads.com/forum/index.php?topic=84.0

This is the Beijing CB4. It was also called "The East Glows" (I am not making that up.) It was built in China from 1959-1962 for dignitaries to be chauffeured around in. Nobody is sure how many were built, but it couldn't have been more than a handful as they were built by hand. The styling is very reminiscent of mid-late '50s American car styling, with a mishmash of influences from 1955-1958. The styling is a little bit Studebaker, Ford, Chevy, Buick, Pontiac, Checker and some original styling cues that are unique to this car. It is, surprisingly, a very good looking car. The cars were junk and unreliable and hard to keep running, but they sure were cool looking. It was mainly built to prove to the world that China could make (fairly) modern vehicles. There are a few remaining, mostly in museums. Note the 4 door convertible with suicide doors. Very cool. The grille is cheap looking, but other than that it could have easily been an American car from 1958. The dashboard is kind of plain in that cold communist way, which contrasts with the flashy exterior. Where's the shifter? I don't see one on the column or on the floor. Did it have a pushbutton controlled automatic transmission ala Chrysler, Mercury, and Edsel? I'm sure THAT was reliable.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... ry_car.jpg

https://translate.google.com/translate?hl=sr&sl=zh-CN&tl=en&u=http%3A%2F%2Fauto.qq.com%2Fa%2F20090925%2F000212.htm

http://auto.qq.com/a/20090925/000212.htm
Korisnikov avatar
mirafiori
 
Postovi: 8
Pridružio se: Čet Dec 22, 2011 6:01 pm


Povratak na Autoindustrije Centralne i Istocne Evrope i Bliskog Istoka

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost