od HEMI 426 » Ned Dec 25, 2011 3:58 pm
Ljudi, razumem ja vas bes zbog gasenja Saaba, uvek je gadno kad se gasi neka kompanija sa tako autenticnim stilom i pojavom. Ali Saab je propustio brdo sansi u zadnjih 25 godina i to ga je ubilo. Tim koji propusta sanse, gubi utakmicu. Ne GM, ne Kinezi, ne Kurta-Murta... nego losi menadzeri i staticnost uprave kompanije. Gomila marki se ogrebala o deo Saabovog imaga i predstavila svoje modele koji su postali uspesni a original je polako gubio tlo pod nogama.
Naime, Saab je bio uspesan na rallyu ali nije iskoristio tu slavu dovoljno. Sa druge strane, Audi je na osnovu uspeha sa Quattrom sve stvorio, uz adekvatan marketing i povezivanje drumskih modela sa sportskim uspesima. Ok, nema veze, kad je 90tih poceo da se Subaru poceo da dobija na popularnosti, koristeci slicnu foru ( turbo motori, sportski utisak, ), Saab je takodje iskulirao. Onda je pocela moda SUV modela, koji su svi dobro prosli na trzistu, ciji god da su, Saab je opet propustio sansu. Da ne govorimo o nekim lifestyle karavanima, segmentu gde bi Saab mogao super da se pokaze jer je specificna marka. Onda, tu je i moda spustanja u nize klase, Saab nista ni tu nije uradio. Onda je tu i segment manjih sportskih automobila, tipa Audi TT a Saab nije predstavio modernu reinkarnaciju Sonetta.... Dakle, brdo sansi koje je Saab imao a nije iskoristio a u to vreme je imao ledja najvece svetske kompanije koja bi finansirala u njega da su imali plan, ali nisu. Tako da, Saab nije zrtva recesije, zlog GMa ili nekog treceg, Saab je zrtva lenjosti i staticnosti svoje uprave.
