Saab

Spanska, austrijska, svajcarska, svedska i ostale...

Re: Saab

Postod kiki243 » Ned Dec 25, 2011 5:40 pm

JaaaaoJ.......uzeo sam banalan primer(ne hvataj se sad za to).
-Te,89te.....GM dolazi u saab,koji u tom trenutku radi ok.Pitanje moje-zasto?
-Narednih godina,saab kasni na evropskoj auto sceni.Pitanje moje-zasto?
-Posluju pod okriljem GM-a do 2010te.Znaci 20 godina GM-u treba da uvidi da su saabov - menadzment i njegovi inzinjeri "lenji".Pitanje moje-zasto?Zasto posle 20 a ne posle 10 npr.
-za vreme bitevanja(20g),fokusiraju se samo na razvoj tehnologija(mislim na GM)....i evidetno vrse opstrukcije iznutra(na sebi svojstven nacin),pri cemu,onemogocavaju saab kao brend,da parira sa novim proizvodima,ostaloj konkurenciji iz klase a i sire.Pitanje moje-zasto?
-Prilikom sklapanja poslednjeg ugovora sa Kinezima,glavni problem(po GM-u) je,preuzimanje vise od 20% deonica,po JEDNOJ KINESKOJ kompaniji.Pitanje moje-zasto?Zasto je bitno da li su Kinezi ili svemirci.....

Ako su svi odgovori,"zato sto je menadzment lenj"........i od 89te godine pa sve do danas,ne uvidja da svojom lenjoscu radi protiv sebe,i svesno vodi u bankrot svoju kucu.........onda si pobedio.Pritom....sirom zemaljske kugle,pa i u USA,ljubitelji saab-a kao brenda,ispisanim parolama na transparentima,podrugljivo prozivaju GM.Zasto?......jel su i oni neozbiljni :lol:
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Ned Dec 25, 2011 6:31 pm

kiki243 je napisao:-Te,89te.....GM dolazi u saab,koji u tom trenutku radi ok.Pitanje moje-zasto?


Kako radi ok kada gubi pare?

kiki243 je napisao:-Prilikom sklapanja poslednjeg ugovora sa Kinezima,glavni problem(po GM-u) je,preuzimanje vise od 20% deonica,po JEDNOJ KINESKOJ kompaniji.Pitanje moje-zasto?Zasto je bitno da li su Kinezi ili svemirci.....


Zato sto su Kinezi lideri u kopiranju proizvoda, a Kina je najprodavanije trziste GM-a na svetu (da, vise vozila prodaju u Kini godisnje nego u Americi) gde su, uz Volkswagen, najprodavanije kompanije Chevrolet i Buick.
I poslednje sta GM-u treba, sada kada su se konacno oporavili, da neka Kineska firma pocne da pravi kopije njihovih auta i da ih prodaje po znacajno nizim cenama.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod kiki243 » Ned Dec 25, 2011 6:59 pm

Talladega_500 je napisao:Kako radi ok kada gubi pare?.

Sta znaci -gubi pare?.....posluje sa gubitkom-jel to?.......ako je to,ja se sa tim ne slazem......u njihovom postojanju ,od pocetka pa do danas,oni taj period karakterisu kao period u kome su bili najjaci......i upravo da bi odrzali tu snagu,posle rasformiranja sa skaniom,traze donatora,partnera,gazdu(nazovi ga kako hoces).
Ti stalno istices onaj momenat,kada je prodaja jedinica dosegla najvisi nivo,i kada je ubelezen profit koji do tada nije bio prisutan.Tacno je da je to bilo pod dirigentskom palicom GM-a,ali TO je upravo taj prelomni momenat,kada GM,ustvari uvidja da radi protiv sebe,dizanjem saab-a u nebesa....i prirodno.....povlaci rucnu.
Talladega_500 je napisao:Zato sto su Kinezi lideri u kopiranju proizvoda, a Kina je najprodavanije trziste GM-a na svetu (da, vise vozila prodaju u Kini godisnje nego u Americi) gde su, uz Volkswagen, najprodavanije kompanije Chevrolet i Buick.
I poslednje sta GM-u treba, sada kada su se konacno oporavili, da neka Kineska firma pocne da pravi kopije njihovih auta i da ih prodaje po znacajno nizim cenama.

O poslovanju GM-a znam jako malo,cak sta vise-ni malo.....ovaj podatak sto si izneo,da su prisutniji u Kini nego li u USA,me je bas iznenadio....
Ne zelim da repliciram na ovo predhodno,nego samo da pitam.
Da li se slazes,da osim ciste ekonomije postoji i jako veliko prisustvo politickog faktora.Evo zasto....
U prvobitnoj varijanti,kada je sve bilo spakovano da Antonov(Rus),kupi saab.......GM je to odobravao.....i nije se ni jednog momenta dovodilo u pitanje to,sto su svi,ali bukvalno svi investicioni fondovi Antonova-kod Kineza.Znaci radi za njih,ili sa njima-svejedno.....
Jel nije i tada(da ga je on uzeo),bio moguc ovaj scenario koji navodis.....
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Ned Dec 25, 2011 7:14 pm

Ne kazem da GM nije ni malo kriv za situaciju u Saabu, ali nebi se nikako slozio da je jedini krivac.

Ispada na kraju da je GM kriv sto je Saab bankrotirao jer je GM bio gazda, a recimo u slucaju Daimlera i Chryslera - ispada da je Chrysler umalo bankrotirao Daimler iako je Daimler bio taj koji je bio gazda (sto nije trebao da bude vec je trebao biti jednak partner) i koji je donosio sve odluke.
Kako je to onda moguce? Dve potpuno iste situacije, ali u jednoj je kriv gazda, a u drugoj gazda nema ni malo krivice iako donosi sve odluke?
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod kiki243 » Ned Dec 25, 2011 7:33 pm

Talladega_500 je napisao: Ispada na kraju da je GM kriv sto je Saab bankrotirao jer je GM bio gazda

Tacno tako.....s tom opaskom,da nije glavni razlog sto je GM bio "gazda",nego sto je bio "los gazda".....

U par navrata si nam rekao da si "doktorirao" situaciju na relaciji Daimlera i Chryslera.....u to ne sumnjam ni malo,i to je neosporno.....ali zelim samo da ti kazem,da relacija na kojoj su bili ovo dvoje,nije ni blizu one u kojoj su bili GM i saab.
Ovde je bilo vlasnistvo,a tamo partnerstvo.....ovde je GM bio investitor "razvitka tehnologija", i bas ta resenja do kojih su dosli,su kamen spoticanja danas.
Oni su imali monopol na sve,a forsirali samo ono sto im je odgovaralo.....zato su ovi iz saab-a tek sad izbacili SUV program a ne pre 20 godina...
Na opelovoj antari su vec uveliko istrulile sajtne,a saab-ov 9-4x tek "juce" izasao...
Pogledaj liniju novog saab-a 95.... a onda pogledaj liniju opela insignije.....pa onda pogledaj volan,tablu,kokpit.Pa jel ga je svaba crtao?.....ili su debelo prepisivali,"krali",kopirali ono sto im je odgovaralo.....
SlikaSlika

Ovi,sto kaze hemi "lenji"inzinjeri iz saab-a su to sve davnih dana nacrtali i projektovali,ali nije imao ko da plati razvoj studuje.....namerno!!!!
GM je upropastio saab.....
Poslednji put menjao kiki243 dana Ned Dec 25, 2011 7:47 pm, izmenjena samo jedanput
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Ned Dec 25, 2011 7:44 pm

Daimler-Chrysler je bilo partnerstvo samo na papiru. Glavni covek kompanije Jurgen Schrempp je bio svabo i on je na celo Chrysler postavio jos jednog svabu - Dieter Zetsche. Sta svabo zna sta Americki kupac zeli? Volkswagen vec 60 godina bezuspesno pokusava da poveca prodaju u Americi i ne polazi im za rukom jer uporno pokusavaju da Amerima uvale svoje Evropske modele. Tek ove godine, kada su razvili Jettu i Passata specificno za Amere, su poceli malo da se oporavljaju. Ali to je druga prica ...

Buni me par stvari u celoj Saab prici ...
Saab vise od godinu dana nije u rukama GM-a. Umesto sto su nastavili da proizvode 9-5 i 9-4X na bazama GM vozila, zasto jednostavno nisu krenuli da razviju novu liniju? Dobili su pare od investitora i banaka, zasto ga ne potrositi na nove modele umesto da i dalje proizvode iste? Da nemaju aute na bazama GM vozila i da rade na sopstvenim vozilima GM se sigurno nebi protivio prodaji Kinezima.
I jos nesto - Saab je znao od pocetka da GM nece dozvoliti njihovu prodaju Kinezima. GM da je hteo da Saab zavrsi u rukama Kineza probao bi ga licno pre par godina. Zasto trositi sve ovo vreme i pregovarati sa Kinezima kada su od samog starta znali da od toga nema nista?

A i pre nego sto je GM stigao, Saab je imao jedan auto koji se zvao 600 koji je ustvari bio Lancia Delta. Kako onda nije smetao badge engineering (jedan auto, dve razlicite oznake), a odjednom je poceo da smeta dolaskom GM-a?

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod American_V8 » Ned Dec 25, 2011 7:55 pm

kiki243 je napisao:....ovde je GM bio investitor "razvitka tehnologija"

http://media.gm.com/content/media/us/en/cadillac/news.detail.html/content/Pages/news/us/en/2011/Dec/1214_ats
novi "cadillac" motor :mrgreen:
Korisnikov avatar
American_V8
 
Postovi: 1000
Pridružio se: Čet Apr 22, 2010 4:49 pm
Lokacija: Banja Luka

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Ned Dec 25, 2011 7:57 pm

Sta je tu cudno?
Buick, jedna od GM divizija, je jos tokom 1950ih eksperimentisao sa turbo motorima i jos tokom kasnih 1970ih ih imao u serijskoj ponudi.
Chevrolet je takodje jos 1962 godine imao turbo motor u ponudi (Corvair).
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod American_V8 » Ned Dec 25, 2011 8:11 pm

sta je cudno...hmmm mozda trenutak izbacivanja ovog motora ;)
kad je to mocni buick usavrsio tako davno, sto onda nije izbacen prije 20 godina ili cak ranije kad su oni tako napredni :mrgreen:
Korisnikov avatar
American_V8
 
Postovi: 1000
Pridružio se: Čet Apr 22, 2010 4:49 pm
Lokacija: Banja Luka

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Ned Dec 25, 2011 8:15 pm

Isti motor sa istom snagom (2.0L turbo 270 hp) se ugradjivao u nekoliko Chevroleta (Cobalt, HHR) i Saturna (Ion) jos 2008 godine, znaci pre skoro 4 godine.

E sad zasto Buick ranije nije ugradjivao turbo motore? Pa posto si American V8 trebao bi da znas, da sve do 1970ih kada je udarila naftna kriza nije bilo replacement for displacement vec su se svi takmicili ko ce napraviti veci motor. Tek kada je udarila naftna kriza 1973 (koja ce potrajati tokom vecine 1970ih) su Americke kompanije pocele da razmisljaju kako izvuci istu snagu iz manjih motora i na taj nacin smanjiti potrosnju.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod American_V8 » Ned Dec 25, 2011 8:23 pm

naravno da znam kako je nekad bilo, ali ja ti kazem da zadnjih 20 pa mozda cak i 30 godina koliko traje "kriza" Americke industrije...oni nista pametno, ni vrjedno pomena nisu izbacili(ne racunajuci ove zadnje godine vracanja korjenima),tako da uopste nije cudo sto su propali, kad jednostavno kvalitetom ne mogu ispratiti evropske proizvodjace, a bogami ni azijske :mrgreen:
tako da me uopste ne cudi sto kradu tehnologiju jednog SAAB-a, na ciji nivo nikad nece doci ni jedna americka kompanija(mislim kvaliteta) ;)
Korisnikov avatar
American_V8
 
Postovi: 1000
Pridružio se: Čet Apr 22, 2010 4:49 pm
Lokacija: Banja Luka

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Ned Dec 25, 2011 8:31 pm

Ispravi me ako gresim, ali prvi Saab koji je imao turbo motor je bio 1977 99, jeli tako? Znaci GM je imao turbo motor koji se ugradjivao u serijske automobile 15 godina pre toga (1962 Chevrolet Corvair turbo).
Sledeci na redu je bio 1978 Buick Regal turbo (pa zatim i 1980 Pontiac Trans Am turbo) ... znaci 11 godina pre nego sto je GM imao ikakve veze sa Saabom.
Kako je GM onda ukrao tehnologiju od Saaba?

Sto se tice same Americke auto industrije ... Mislim da je smesno reci da Ameri po kvalitetom zaostaju za Evropskim proizvodjacima. Kada bi ti samo znao koje kante su Volkswageni na Americkom trzistu, a nista bolji nisu ni ovi globalni Fordovi (evo ovaj novi globalni Focus ima gadnih problema sa menjacima dok je onaj prethodni Americki bio automobil sa najmanje kvarova u Americi).
U Americi vazi jedno pravilo za Evropske aute - kupi samo ako su pod garancijom, u protivnom izbegavaj.

Sto se tice samih Americkih auta i kroz sta su prosli zadnjih 20-ak godina, ovo nije tema za to, ali evo jedna knjiga koju sam nedavno procitao i bas preporucujem. Videces da problem nije u samom proizvodu vec u samim ljudima koji su vodili kompanije i naravno UWA (sindikat). Ovaj tip je napisao jos jednu fenomenalnu knjigu o saradnji Daimlera i Chryslera (Taken for a Ride).

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod kiki243 » Ned Dec 25, 2011 8:38 pm

Talladega_500 je napisao:Saab vise od godinu dana nije u rukama GM-a. Umesto sto su nastavili da proizvode 9-5 i 9-4X na bazama GM vozila, zasto jednostavno nisu krenuli da razviju novu liniju?

Uporno pokusavam da ti kazem,da ono sto smatras GM-ovim produktom,da to ustvari nije GM-ov nego saab-ov proizvod....i da onog momenta kada ga saab-ovci isprojektuju,ovi im ne daju pare za razvoj,nego ga odnesu u opel i tamo pokupe kajmak sa gotovim proizvodom
Talladega_500 je napisao:Dobili su pare od investitora i banaka, zasto ga ne potrositi na nove modele umesto da i dalje proizvode iste? Da nemaju aute na bazama GM vozila i da rade na sopstvenim vozilima GM se sigurno nebi protivio prodaji Kinezima.

Od koga su dobili pare?
Posto je situacija takva kakva jeste,neosporno je da posmatraci sa strane konstatuju da saab radi na GM-oj bazi.....ali sustina je u stvari totalno drugacija.Ja izmislim(ali nemam love da patentiram),ti sve vreme samnom,imas monopol nad svim,imas love.....patentiras i prokupis slavu(lovu iz gotovog proizvoda)
Talladega_500 je napisao:I jos nesto - Saab je znao od pocetka da GM nece dozvoliti njihovu prodaju Kinezima. GM da je hteo da Saab zavrsi u rukama Kineza probao bi ga licno pre par godina. Zasto trositi sve ovo vreme i pregovarati sa Kinezima kada su od samog starta znali da od toga nema nista? ?

Pa cekaj....sad pricas kontradiktorne stvari.
Malopre mi kazes da ako bi Kinezi kupili-ugrozili bi GM svojim jeftinim kopijama....a sad mi kazes da je GM hteo-prodao bi ga licno njima.
Ne bi!!!...nikad......jel ih se plasi osnovano.Zna da bi mu udeo na tom trzistu istog sekunda pao za minimum pola......a onda bi americki kapital MANJE bio prisutan u Kini.....a to povlaci za sobom neke druge ,mnogo ozbiljnije stvari nego sto je saab
Talladega_500 je napisao:A i pre nego sto je GM stigao, Saab je imao jedan auto koji se zvao 600 koji je ustvari bio Lancia Delta. Kako onda nije smetao badge engineering (jedan auto, dve razlicite oznake), a odjednom je poceo da smeta dolaskom GM-a?

Pravis se da ne znas,a znam da nije tako......
Vrlo dobro se secas,da su Lancija,Alfa i saab napravili zajednicku platformu za 164ku,temu i saab 9000.Taj projekat,to druzenje,je nosilo za sobom i ovo sto navodis kao primer
Saab nikad nije pravio automobile u tom segmentu....ali morao je ovoga puta da okaci znacku na Deltu,jel to je bio sastavni deo ugovora.....u protivnom,sam bi morao da finansira ono sto su u ovom slucaju radili njih troje......znaci i onda je smetao
badge engineering ,ali matematika je kazivala da se ta zrtva tako podnese,u cilju ocuvanja integriteta na modelu 9000
Poslednji put menjao kiki243 dana Ned Dec 25, 2011 8:45 pm, izmenjena samo jedanput
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Ned Dec 25, 2011 8:44 pm

Uporno pokusavam da ti kazem,da ono sto smatras GM-ovim produktom,da to ustvari nije GM-ov nego saab-ov proizvod....i da onog momenta kada ga saab-ovci isprojektuju,ovi im ne daju pare za razvoj,nego ga odnesu u opel i tamo pokupe kajmak sa gotovim proizvodom


Ovo bi trebalo biti zanimljivo ... Na koji nacin je recimo 9-7X bio Saabov proizvod (delio bazu sa nekoliko GM modela)? 9-4X (deli bazu sa Cadillac SRX), sta-vise, 9-4X proizvodi GM u svojoj fabrici i onda prodava Saabu. 9-5? Globalna GM platforma.

Pa cekaj....sad pricas kontradiktorne stvari.
Malopre mi kazes da ako bi Kinezi kupili-ugrozili bi GM svojim jeftinim kopijama....a sad mi kazes ga je GM hteo-prodao bi ga licno njima.
Ne bi!!!...nikad......jel ih se plasi osnovano.Zna da bi mu udeo na tom trzistu istog sekunda pao za minimum pola......a onda bi americki kapital MANJE bio prisutan u Kini.....a to povlaci za sobom neke druge ,mnogo ozbiljnije stvari nego sto je saab


Nisi me razumeo. Rekao sam da je GM hteo tj. imao zelju da proda Saab Kinezima to bi odavno uradio, ali naravno da nije hteo iz vec spomenutih razloga.
Vidim da i sada zvuci drugacije nego sta zelim da kazem ... Hocu da kazem da je GM kojim slucajem imao zelju (sto nije imao naravno) da Saab zavrsi kod Kineza to bi licno sam uradio pre par godina.

Pravis se da ne znas,a znam da nije tako......
Vrlo dobro se secas,da su Lancija,Alfa i saab napravili zajednicku pltformu za 164ku,temu i saab 9000.Taj projekat,to druzenje,je nosilo za sobom i ovo sto navodis kao primer
Saab nikad nije pravio automobile u tom segmentu....ali morao je ovoga puta da okaci znacku na Deltu,jel to je bio sastavni deo ugovora.....u protivnom,sam bi morao da finansira ono sto su u ovom slucaju radili njih troje......znaci i onda je smetao
badge engineering ,ali matematika je kazivala da se ta zrtva tako podnese,u cilju ocuvanja integriteta na modelu 9000


Tako je i sada, svi GM modeli dele globalne platforme, a Saab (koji ujedno ima najmanju prodaju od svih GM divizija) bi sopstvene platforme i sopstvene automobile za sta, 40,000 vozila godisnje?
Ne ide to tako.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod kiki243 » Ned Dec 25, 2011 9:08 pm

Vuces mi paralele sa 9-7x(koga prakticno nema vamo preko bare),i 9-4x koji je novijeg datuma i to sve u grupi SUV vozila,a ja se prvenstveno osvcem na period iz neke +- 2000te i "putnicki" program.Taj je period prekretnica u tom njihovom druzenju.....

Neosporno je je ovo sto iznosis kao cinjenicu za ovo "novije" vreme,za globalno koriscenje itd.....
Sad je gotovo....sad je drugacije.....sad se vec jasno zna gde se ko nalazi u tom svetu i na toj sceni....i sad je jako tesko dobiti trku u kojoj ti protivnik bezi 10 godina ispred tebe....
I kada bi sve bilo bajno i sjajno,opet bi neosporno bilo jako upitno,kako bi se stvari odvijale.....jel totalno je druga filozofija poslovanja svih.

Ono sto je definitivno ....je ustvari ,da je jako jako velika steta,da tako neka firma(poput saab-a),bude "kolaterarna steta" ili kako god to nazvali.....kad je neminovno,da je bila prepoznatljiva po necemu,sto je bilo vise nego "dobro".
Sta je razlog,manje vise sad ni nije bitno.....ali mi je bas krivo da zavrse na kolenima.
I da se GM nije umesao sada,i da su zavrsili pricu sa kinezima,i da nastave u najboljem svetlu da prodaju i prave .....to nikada vise nebi imalo pojma sa onim saab-om .......uostalom,kao i svi drugi.Osim svetlecih lampica i modernih linija......nista vise.
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Ned Dec 25, 2011 9:33 pm

Vremena se menjaju pa samim tim moraju i proizvodi. Nemozes u danasnja vremena proizvoditi ono sta je prolazilo tokom 1970ih i 1980ih. Isto tako ljudi kritikuju Pontiac, da je ugasen zato sto je izgubio svoj identitet i da ne proizvodi ono po cemu je bio najpoznatiji kroz istoriju. Mozes li ti da zamislis danas bilo kog proizvodjaca vozila koji ima punu liniju muscle cars (kao sto je Pontiac imao tokom 1950ih, 1960ih i 1970ih)? Ja ne mogu.

Tako je i sa Saabom. Naravno, sada je sve ovo "sta bi bilo kad bi bilo", ali mislim da nema bas smisla reci da bi Saab danas bio ono sto je bio kroz 1970s i 1980s da je nastavio sa istom formulom. Jer kao sto rekoh, vremena se menjaju, moras i ti da se menjas i prilagodjavas sa njima - u protivnom izgubices svoje mesto na trzistu.
Iz tog razloga mislim da bi Saab davno propao da su nastavili po starom, jer samostalna kompanija koja godisnje proda samo 30,000-40,000 vozila ne moze da prezivi sama u danasnja vremena. GM, ako nista drugo, je u potpunosti osvezio liniju modela Saaba.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod American_V8 » Ned Dec 25, 2011 9:48 pm

Talladega_500 je napisao:Ispravi me ako gresim, ali prvi Saab koji je imao turbo motor je bio 1977 99, jeli tako? Znaci GM je imao turbo motor koji se ugradjivao u serijske automobile 15 godina pre toga (1962 Chevrolet Corvair turbo).
Sledeci na redu je bio 1978 Buick Regal turbo (pa zatim i 1980 Pontiac Trans Am turbo) ... znaci 11 godina pre nego sto je GM imao ikakve veze sa Saabom.
Kako je GM onda ukrao tehnologiju od Saaba?

prvi je bio 1978, a gm je dosao tek 11 godina poslje :)
prvi pravi turbo motor koji je razvijen poslije Porche-ovog motora iz 911turbo(1976) je bio upravo taj iz Saab-a 99 ;)
sve prije porche-a je bilo manje vise eksperimentalno :D
a ovo za kvalitet to sam mislio na...po meni crne godine americke industrije(negdje od 1985-2000, koju godinu gore/dole), naravno da je i tad bilo izuzetaka al' je ipak bilo puno vise promasaja :mrgreen:
Korisnikov avatar
American_V8
 
Postovi: 1000
Pridružio se: Čet Apr 22, 2010 4:49 pm
Lokacija: Banja Luka

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Ned Dec 25, 2011 9:57 pm

Jesi li slucajno propustio deo gde sam napisao da je Chevrolet Corvair imao turbo motor jos 1962?

A evo jos nesto zanimljivo - 1976 Buick Regal turbo pace car ...

GM je imao nekoliko turbo motora pre saradnje sa Saabom ...

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod American_V8 » Ned Dec 25, 2011 10:11 pm

eeee ja koliko vidim da nama ne vrjedi raspravljati :lol:
ti si zagrizao za amere, a mi za saab, nikad se mi necemo sloziti :mrgreen:
Korisnikov avatar
American_V8
 
Postovi: 1000
Pridružio se: Čet Apr 22, 2010 4:49 pm
Lokacija: Banja Luka

Re: Saab

Postod kiki243 » Ned Dec 25, 2011 10:11 pm

Talladega....jeste,ali te koncepcije motora su totalno drugacije od tadasnjih evropskih.GM nije mogao to sto je imao u tom V6 da koristi kao bazu za razvoj u nekom opelu.To nije ta prica.Saabova tehnologija mu je vise prilicila,iako je GM znao sta je turbo,i cemu sluzi.....

Jos nesto sam hteo da vam kazem ,a jako je interesantno....kada je GM najavio 2008me godine da ce zatvarati Saab,kao potencijalni kupci,navodno se pojavilo njih 27moro.U tim svim pregovorima,najdalje je odmakla Svedska firma Koenigsegg,koji je svedski proizvodjač "superautomobila" po porudžbini.(bacite pogled na njihov sajt da vidite sta prave) http://www.koenigsegg.com/
I tada,kao i danas sa Kinezima,isto su GM-ovci minirali prodaju........a sve to se desava kao posledica momenta,kada GM sa investicijom od 125.000.000 $ na prelomu iz 99te u 2000tu,odkupili zaostale akcije saab-a i tada postali 1/1 vlasnici 100%.Od tad se mangupiraju :lol:
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Ned Dec 25, 2011 10:15 pm

American_V8 je napisao:eeee ja koliko vidim da nama ne vrjedi raspravljati :lol:
ti si zagrizao za amere, a mi za saab, nikad se mi necemo sloziti :mrgreen:


Istina, ali ovde pricamo o nekim stvarima ciji vremenski period se nikako ne slaze.

Mislim, kako je GM mogao da "ukrade" turbo motore iz Saaba kada je GM imao minimalno tri razlicita turbo motora (Corvair I6 turbo, Buick V6 turbo i Trans Am V8 turbo) pre nego sto je uopste kupio Saab? Plus je prvi GM turbo (Corvair I6 turbo) izasao u prodaju cak 15 godina pre prvog Saab turbo (99 turbo). Jednostavno se vremenski period ne slaze.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod nik vwk70 » Ned Dec 25, 2011 10:16 pm

upravo citam podatak iz kataloga domaceg 91god proizvodnja saaba u 1989 god 103 591 kom automobila sa gm su dosli do kako sam procitao iz predhodnih postova 35000 do 40000 po tome se vidi kakav je bio gazda gm ko je kriv u celoj prici mozemo da vecamo godinu dana bice steta ako saab nestane, nerazumem svedska je bogata zemlja zasto ne pomogne saab ipak je to jak brend za tu zemlju poznat u celom svetu.sad bas da su svedjani glupi pa su oni krivi sto je saab propao to ne pije vodu imaju jedan od najjacih standarda u evropi nisu oni bas debili pa neznaju da naprave dobar auto.iz ovoga sto sam procitao od vas koji sigurno bolje znate situaciju tu je neka zesce prljava igra a saab ce izgleda da plati najvise....
Korisnikov avatar
nik vwk70
 
Postovi: 201
Pridružio se: Pet Maj 20, 2011 9:05 pm
Lokacija: vojka
Oldtajmer: vw k70l 1973

Re: Saab

Postod kiki243 » Ned Dec 25, 2011 10:19 pm

nik vwk70 ....taj podatak 35/40.000 jedinica sam ja spomenuo za ovo SAD vreme,a drugar tu cifru forsira kao stalno prisutnu....
Talladega....jel ti poznat motor 1.8T koji je prvi put predstavljen u saab-u 9-3 iz 2002/3 godine......jel znas cije to motor?
Poslednji put menjao kiki243 dana Ned Dec 25, 2011 10:23 pm, izmenjena samo jedanput
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Ned Dec 25, 2011 10:21 pm

kiki243 je napisao:Jos nesto sam hteo da vam kazem ,a jako je interesantno....kada je GM najavio 2008me godine da ce zatvarati Saab,kao potencijalni kupci,navodno se pojavilo njih 27moro.U tim svim pregovorima,najdalje je odmakla Svedska firma Koenigsegg,koji je svedski proizvodjač "superautomobila" po porudžbini.(bacite pogled na njihov sajt da vidite sta prave) http://www.koenigsegg.com/
I tada,kao i danas sa Kinezima,isto su GM-ovci minirali prodaju........a sve to se desava kao posledica momenta,kada GM sa investicijom od 125.000.000 $ na prelomu iz 99te u 2000tu,odkupili zaostale akcije saab-a i tada postali 1/1 vlasnici 100%.Od tad se mangupiraju :lol:


Sa Wikipedia. Koliko ja vidim Koenigsegg je taj koji je odustao, ne GM.
On 16 June 2009, Koenigsegg, the Swedish supercar maker, announced their intentions to purchase the brand from GM.[11] The bid was backed by a group of Norwegian investors and the Chinese car maker Beijing Automotive Industry Holding Co Ltd(BAIC). The following month, both parties announced that GM had consented to the deal. There were outstanding financial details, but a loan from the European Investment Bank was expected to cover them. The loan was approved in October, but on November 24, Koenigsegg announced that it had "come to the painful and difficult conclusion that it could no longer carry out the acquisition."[13] much because of the constant delays and the difficulties coordinating the involved parties; General Motors, European Investment Bank, Swedish National Debt Office and Beijing Automotive Industry Holding Co Ltd.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Ned Dec 25, 2011 10:22 pm

kiki243 je napisao:Talladega....jel ti poznat motor 1.8T koji je prvi put predstavljen u saab-u 9-3 iz 2002/3 godine......jel znas cije to motor?


Opelov.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

PrethodniSledeća

Povratak na Ostale autoindustrije Zapadne Evrope

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost