Re: Saab

Ma meni je vrh "prepakivanja" stare tehnike bio Opel Kadett E - auto koji je po dizajnu bio ko vasionski brod 1984 kad se pojavio. Secam se da su se u nemackoj ljudi okretali kad se negde pojavi - mislim setite se sta je konkurencija nudila Golf II i Ford Escort/Orion (i to pre restylinga!!!).
Ali je sustina da su motori i komplet sasija uzeti sa Kadetta D, doduse jeste ta sasija nagradjena itd., ali kad pomislis da si do 91 vozio motore koji su sa pocetka 70-ih (samo karburator/ubrizgavanje menjano na "milionerima" 1.1, 1.3, 1.6) i sasiji sa kraja 70-ih.
Mislim proizvod jeste bio solidan auto, ali bas zbog toga volim Saab jer iako su spolja skoro isti 70% delova sa Saab-a 900 iz 81 i Saab-a 900 iz 91 ne pase (100% izmenjena glava motora, dovod goriva, menjac, kocnice, oko 50% vesanja) - samo limarija i delovi (ne svi) enterijera. U svakom slucaju imao je Saab dovoljno ljudi koji su to cenili, ali je GM doneo miris jeftinog koji otera ovakve ljude, a ruku na srce GM se nije trudio da im dokaze suprotno. Npr. 9-3/9-5 su vozila koja su projektovana jos pre preuzimanja od GM-a gde su jedino morali da prilagode vozila na Epsilon sasiju (Vectra A).
Prvi pravi "trosak" je bio 9-3 II koji je izbacen 2003, cak su i ovde opet (uz neke izmene) morali da koriste sasiju 9-3ke tj. 900ke - toliko o izdasnosti GM-a. A o tome koliko veliki koncerni nemaju viziju govori da su ukinuli kombi-kupe.
To je nesto kao da Porsche odluci potpuno da prestane proizvodnju sportskih kupea i predje na limuzine i SUV-ove (sto jos ne bih iskljucio da je moguce)
Ali je sustina da su motori i komplet sasija uzeti sa Kadetta D, doduse jeste ta sasija nagradjena itd., ali kad pomislis da si do 91 vozio motore koji su sa pocetka 70-ih (samo karburator/ubrizgavanje menjano na "milionerima" 1.1, 1.3, 1.6) i sasiji sa kraja 70-ih.
Mislim proizvod jeste bio solidan auto, ali bas zbog toga volim Saab jer iako su spolja skoro isti 70% delova sa Saab-a 900 iz 81 i Saab-a 900 iz 91 ne pase (100% izmenjena glava motora, dovod goriva, menjac, kocnice, oko 50% vesanja) - samo limarija i delovi (ne svi) enterijera. U svakom slucaju imao je Saab dovoljno ljudi koji su to cenili, ali je GM doneo miris jeftinog koji otera ovakve ljude, a ruku na srce GM se nije trudio da im dokaze suprotno. Npr. 9-3/9-5 su vozila koja su projektovana jos pre preuzimanja od GM-a gde su jedino morali da prilagode vozila na Epsilon sasiju (Vectra A).
Prvi pravi "trosak" je bio 9-3 II koji je izbacen 2003, cak su i ovde opet (uz neke izmene) morali da koriste sasiju 9-3ke tj. 900ke - toliko o izdasnosti GM-a. A o tome koliko veliki koncerni nemaju viziju govori da su ukinuli kombi-kupe.
To je nesto kao da Porsche odluci potpuno da prestane proizvodnju sportskih kupea i predje na limuzine i SUV-ove (sto jos ne bih iskljucio da je moguce)
