Saab

Spanska, austrijska, svajcarska, svedska i ostale...

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Pet Dec 18, 2009 8:06 pm

Zao mi je sto vam ovo moram javiti, ali GM je danas objavio da su pregovori sa Spykerom o kupovini Saaba propali i Saab ce u bliskoj buducnosti biti ugasen.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod trollhattan » Pet Dec 18, 2009 9:58 pm

Da,cuo sam nesto takvo.
To me ustvari raduje,jer cu imati jos redju i vredniju kolekciju.
A delova jos uvek koliko hoces.
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Saab

Postod HEMI 426 » Pet Dec 18, 2009 11:59 pm

Tuzna stvar. Nakon 62 godine produkcije, Saab se gasi. Nece ga ugasiti odmah, ali nece ulagati u sledece generacije i nove modele. Uz Pontiac, jos jedna zrtva krize. Doduse, Saab vec desetak godina ne uspeva da se pronadje na trzistu i gubi u klasama u kojima je nekad bio jak. Kada ga je GM uzeo, upumpano je mnogo para i predstavljeno dosta modela ali je rezultar bio slab... Ja nikad nisam bio Saab fan ali postujem brend i jako mi je zao sto "DÖD" ( mrtav na svedskom ) ;)
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Saab

Postod trollhattan » Sub Dec 19, 2009 12:56 pm

Ma apsolutno ok.Pod okriljem GMa to vise i nije bilo to.
Pa kad nije to,ne mora ga ni biti.
A firma nece propasti,jer ima i drugih ogranaka,mnogo unosnijih,a vec odavno
proizvode i za ESA (nesto kao evropska NASA).
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Saab

Postod trollhattan » Ned Dec 27, 2009 10:10 pm

Ha! Znao sam!
Dobrim SAABima, starijim od dvadesetak godina,u oglasima vec skacu cene!
Osim u Srbiji,naravno...
Zvanicni serviseri vec trljaju ruke od zadovoljstva,kao napr.Trnavac(Bgd,Juzni bulevar).
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Saab

Postod HEMI 426 » Ned Dec 27, 2009 10:15 pm

Moguce, ali ne treba ocekivati da ce se na starim Saabovima praviti bogatstvo. Mislim da ce situacija biti ista kao kad je ugasen Rover. Klasicni modeli su imali stabilnu cenu a najgore su prosli vlasnici aktuelnih vozila, napravljenih pred gasenje fabrike. Zbog loseg publiciteta, cene tih vozila su jako pale.
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Saab

Postod trollhattan » Ned Dec 27, 2009 10:33 pm

Otprilike isto.Oni proizvedeni zadnjih godina,pasce u nemilost.
Iako u stvari nisu nista gori od ostalih evropljana.
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Saab

Postod trollhattan » Ned Dec 27, 2009 11:04 pm

Ali su postali takva KONFEKCIJA.
A SAAB se tako ponosio karakterom !
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Saab

Postod krstin » Pon Dec 28, 2009 9:32 pm

Jel se zna sta ce biti sa novim 9-5?
Slika
Korisnikov avatar
krstin
 
Postovi: 19
Pridružio se: Ned Maj 10, 2009 7:31 pm

Re: Saab

Postod trollhattan » Pon Dec 28, 2009 10:32 pm

Sve imas na dva odlicna sajta: SAAB Bulgaria i SAAB Portal Slovenija.
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Saab

Postod HEMI 426 » Sre Dec 30, 2009 2:28 am

@ Krstin

Sobzirom da je novi 9-5 potpuno zavrsen projekat i da nema smisla baciti ga, 99% ce se pojaviti kao neki GM model. Navodno, Opel Senator i Buick Senator... Inace, '10 Saab 9-5 mi je najlepsi Saab do sad!
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Saab

Postod krstin » Sre Dec 30, 2009 5:03 pm

i meni isto, jako mi se svidja...
Slika
Korisnikov avatar
krstin
 
Postovi: 19
Pridružio se: Ned Maj 10, 2009 7:31 pm

Re: Saab

Postod krstin » Sre Jan 13, 2010 2:07 pm

Bernie Ecclestone "u igri" za otkup Saab-a

Šef upravnog odbora i suvlasnik Formule 1, Bernie Ecclestone, se uključio u poslovnu ponudu za otkup posrnulog švedskog proizvodjača automobila Saab. Gospodin Ecclestone se naime pridružio privatnoj Luksemburškoj investitorskoj kopaniji "Genii Capital" koja je nedavno investirala svoja sredstva u Formulu 1, otkupivši 75 % vlasništva u Renault F1 timu.

Gospodin Ecclestone je za novinsku agenciju Bloomberg izjavio da je Saab dobar brend koji je verovatno bio zapostavljen od strane sadašnjeg vlasnika. Još uvek ga ne posedujemo, dodao je on, ali ćemo videti šta će se dalje dešavati.

Investitorska kuća "Genii Capital" je sa druge strane izjavila da će "...agresivno delovati kako bi se uspešno okončali pregovori o prenosu vlasništva sa svim sadašnjim suvlasnicima švedskog brenda. Saab ima izvanrednu vrednost kao brend na automobilskom tržištu u širem konktekstu, kao i imidž inovatora u automobilizmu." Nešto ranije, holandski Spyker je poslao i treću ponudu General Motorsu za otkup vlasništva nad Saab-om, ali od strane GM-a nije bilo zvaničnog izjašnjavanja po toj ponudi.

Nisu otkriveni podaci o visini eventualne ponude koju su za Saab ponudili niti Genii Capital i Bernie Ecclestone sa jedne, niti holandski proizvodjač sportskih automobila Spyker sa druge strane. Bord direktora GM-a će se održati u četvrtak, kad se očekuje da bude donešena konačna odluka o daljoj sudbini švedskog proizvodjača automobila.

Izvor: news.bbc, autocar.co.uk
Slika
Korisnikov avatar
krstin
 
Postovi: 19
Pridružio se: Ned Maj 10, 2009 7:31 pm

Re: Saab

Postod trollhattan » Sre Jan 13, 2010 11:33 pm

Bojim se da ne pomazu ni kozne gace.
Ionako,zadnjih 10-15 godina to vise nije to.
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Saab

Postod super 600 » Sre Feb 24, 2010 4:14 pm

Nažalost, odavno ništa nije TO! SAAB se samo pridružio listi umirućih, Jaguar, Rover, Volvo...
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: Saab

Postod trollhattan » Sre Feb 24, 2010 11:03 pm

Desava se ono sto sam i mislio.
Kupi,upotrebi i baci na reciklazu. Da bi kupio novo. Kao patike.
Nekada davno,nije svako mogao da ima automobil.A pravljeni su mnogo solidnije,
bez plastike.
A stize i zuta opasnost.
Korisnikov avatar
trollhattan
 
Postovi: 604
Pridružio se: Ned Sep 06, 2009 8:31 pm

Re: Saab

Postod American_V8 » Pon Apr 26, 2010 11:07 am

Slika

najbolje da su ga ugasili, saab still lives
i 95 nova izadje, mocnije auto nije izaslo u poslednjih nekoliko ...
saab= auto sa stavom :mrgreen:
Korisnikov avatar
American_V8
 
Postovi: 1000
Pridružio se: Čet Apr 22, 2010 4:49 pm
Lokacija: Banja Luka

Re: Saab

Postod TRIO_driver » Pon Apr 26, 2010 12:17 pm

trollhattan je napisao:A stize i zuta opasnost.


Zuta opasnost?Kinezi?Pa sta, i oni su ljudi, nemaju tradiciju, ali za 20 godina ce biti ono sto su japanci bili devedesetih u Srbiji..
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1946
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: Saab

Postod milos » Uto Maj 25, 2010 1:01 pm

Pozdrav oldtimeri :),
danas sam naleteo na vas site i prirodno na SAAB. Imam i ja jednu 900-tku, slike malo kasnije...
nego, videh ovu fotku ...
Slika

ovo mi izgleda kao mutant C900 i jos necega, zanima me komandna tabla, jeli radjena rucno ili je od nekog drugog modela?

edit:
Oh, oslep'o sam, sad sam video da je to "novi" 900, zbunise me i sedista i volan i to sto je oldtimer forum... i sunce :)
Korisnikov avatar
milos
 
Postovi: 1
Pridružio se: Uto Maj 25, 2010 12:49 pm

Re: Saab

Postod American_V8 » Pon Maj 31, 2010 9:11 pm

Saab Performance Team Rules !!!
Korisnikov avatar
American_V8
 
Postovi: 1000
Pridružio se: Čet Apr 22, 2010 4:49 pm
Lokacija: Banja Luka

Re: Saab

Postod 9000 » Čet Jun 03, 2010 1:29 am

Pozdravljam ljubitelje SAAB vozila. Nemam oldtajmera, ali mislim da SAABista nema mnogo i da smo raštrkani kojekuda pa je dobra svaka prilika da se družimo. A nadam se dobrom druženju. :thumbup:
SAAB sakupljač
Korisnikov avatar
9000
 
Postovi: 5
Pridružio se: Čet Jun 03, 2010 1:00 am
Oldtajmer: 9000cs(za 10-15 godina)

Re: Saab

Postod Meda » Čet Jun 03, 2010 10:30 am

Prodaje moj komsija 900 Taladega u solidnom stanju, bez plina (hvala bogu). Ako je nekome interesantno, slobodno neka me kontaktira

http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_900_Talladega
Korisnikov avatar
Meda
 
Postovi: 97
Pridružio se: Sre Feb 10, 2010 1:23 pm

Re: Saab

Postod Ćira021 » Pet Nov 26, 2010 7:46 pm

Slika

ovo mi izgleda kao mutant C900 i jos necega, zanima me komandna tabla, jeli radjena rucno ili je od nekog drugog modela?


To je instrument tabla Saaba EV1,koncept vozila iz 1985 godine.Platforma tog modela je SAAB 900,motor je 2.0 turbo 16 ventila! Taj automobil se pojavljivao u filmu back to the future 2 i predstavljao je vozilo iz buducnosti ;)
Korisnikov avatar
Ćira021
 
Postovi: 1
Pridružio se: Čet Nov 25, 2010 8:58 pm
Oldtajmer: SAAB 900 1981

Re: Saab

Postod kiki243 » Pon Sep 05, 2011 5:31 am

TEKST JE IZ 2007me godine
Slika Kompanija SAAB (Svenska Aeroplan Aktie(B)olaget, u prevodu Švedska Avio Kompanija) osnovana je 1937. godine u švedskom gradiću Trolhatan (Trollhättan) sa osnovnim ciljem da u predvečerje Drugog svetskog rata za potrebe Švedskog Kraljevskog vazduhoplovstva proizvodi vojne i civilne avione. U to vreme, fabrika se bavila osvajanjem tehnologija, organizovanjem i modernizovanjem procesa proizvodnje, a prvi modeli aviona i lakih bombardera prorazili su kroz “dečije bolesti” koje su marljivi i preduzimljivi skandinavci otklanjali u hodu. Kao kruna razultata više godina kasnije, to je rezultovalo pojavom vrhunskih mlaznih lovaca-bombardera tipa SAAB “Draken”, “Viggen” i “Gripen”.

Slika Uporedo sa razvojem i proizvodnjom aviona, tokom 1942. godine razmatrana je mogućnost da se po završetku Drugog svetskog rata rata započne i proizvodnja automobila. Već 1945. godine, na radnom stolu šefa odseka za dizajn Brora Bjurstromera nalazio se crtež u razmeri 1:25 prema kome je dužina automobila trebalo da bude 4.5 metara, međuosovinsko rastojanje 2.75 m, najviše 800 kg težine, pogon na prednjim točkovima i aerodinamički otpor vazduha za 50% manji od konkurencije.

Prvi model od drveta “jove” izrađen je u proleće 1946. godine i ofarban u crnu boju za poliranje obuće! Tokom leta iste godine napravljen je prvi prototip na uzorku od drvenog modela, a pogonski agregat je predstavljao dvocilindrični dvotaktni motor od 18KS i menjač, oba poreklom iz DKW-a. Nešto kasnije, pod pokroviteljstvom šefa za nadzor projekta Gunara Ljungstroma, predstavljeni su prvi motor i menjač u sopstvenoj izvedbi. Tim koji je učestvovao na projektu nije do tada imao iskustava u izradi automobila, ali je to nadoknađeno velikim znanjem u konstruisanju aviona koje je iskorišćeno na najbolji mogući način.

Prvi testirani prototip imao je zvaničnu oznaku 92001, interni nadimak UrSAAB (Ur=original) i za to vreme vrlo neobičan, avangardan oblik. Testiran je u strogoj tajnosti i potpunoj diskreciji tokom ranih jutarnjih sati i kasno uveče na uskim, blatnjavim šumskim putevima pri čemu je tokom proba pređeno preko 530.000 kilometara. Koeficijent otpora vazduha (CVx) sveden je na 0.32 prilikom testiranja na modelu razmere 1:10 u aerodinamičnom tunelu koji se u to vreme u automobilskoj industriji retko koristio.

Sledeći prototip 92002 unapredio je poznati švedski dizajner Siksten Sason 1947. godine. Sason je, između ostalog, potpisnik i čuvenog švedskog fotoaparata Hasselblad formata 6x6, kao i potonji dizajner Saaba 92 i još nekih kasnijih modela. Razlika između prvog i drugog prototipa je bila najvidljivija u promeni obika prednje haube prilagođene obliku motora i većeg prtljažnika. Nakon još četiri prototipa i dodatnih testiranja, sve je bilo spremno za rođenje prvenca sa etiketom Saab 92.

Iako je kompanija zvanično osnovana 1947. godine, prvi serijski modeli sa oznakom „92“ iz fabrike izašli su 12. decembra 1949. godine. U početku su rane serije bile u ponudi u zelenoj boji koja je preostala iz perioda Drugog svetskog rata, a u ponudi je bio dvocilindrični dvotaktni agregat od 764cm3 i 25KS, koji je razvijao maksimalnu brzinu od 105km/h i menjač sa tri stepena prenosa koji nisu bili sinhronizovani.

Tokom 1950. izrađeno je 700 primeraka, a 1953. predstavljen je Saab 92B sa većim zadnjim prozorima i prtljažnikom, kao i boljom paletom boja za karoserije, dok je 1954. ponuđen i motor sa novim „Solex“ karburatorom koji je imao 28KS. Drugo mesto na Švedskom reliju i prvo mesto na Reliju Monte Karlo 1952. za dame (Greta Molander), predstavljali su jak reklamni adut kod potencialnih kupaca i privukli pažnju konkurencije. Proizvodio se do kraja 1956. godine i dostigao produkciju od 20128 primeraka.

Saab 93 je predstavljen u decembru 1955. i u osnovnim crtama se nije razlikovao od prethodnika. Stilske izmene na karoseriji bile su delo Sikstena Sasona i najupadljivije na prednjem delu vozila sa novim farovima i otvorima za hlađenje motora. Zapremina dvotaktnog motora je bila nešto manja nego kod prethodnika, trocilindraš od 748 cm3, ali sa boljim performansama i snagom od 33KS.

Menjač je imao tri stepena prenosa (prvi stepen je bio nesinhronizovan), a kao deo dodatne opreme ponuđeni su pojasevi na prednjim sedištima 1957. godine, kada su i prednji vetrobrani iz dva dela zamenjeni vetrobranima iz jednog dela (Saab 93B). Saab 93 je bio prvi model koji je tokom pedesetih godina zvanično ponuđen američkim dilerima, pri čemu su dobri prodajni rezultati i veliki apetiti tržišta zahtevali jače verzije ove serije, poput luksuznijeg modela Saab GT750 koji je sa dvogrlim karburatorom razvijao 50KS, a uz kit koji se posebno kupovao mogao se „naštelovati“ i na 55KS.

Slika Mada se prvi modeli novog Saab 96 nisu „na oko“ baš razlikovali od prethodnika, neka tehnička poboljšanja poput nezavisnog prednjeg vešanja i disk kočnica, unapređen upravljački sistem i jači bazni agregat od 38KS, bili su solidna osnova za permanentni razvoj koji će potrajati čitavih 20 godina, od 1960. do 1980. godine uz 547.220 proizvedenih primeraka.

Uz povećan prostor za prtljag i veći, pregledniji zadnji vetrobran, 1965. godine prednji deo je delimično redizajniran. U međuvremenu, snaga dvotaktnog trocilindraša je porasla na 38KS, zatim 1963. na 40 KS, sve dok se 1967. konačno nije pojavio četvorotaktni četvorocilindrični V4 agregat od 1.5 litara poreklom iz Forda Taunusa 12M koji je razvijao 65 KS. Takođe, menjači sa 4 brzine bili su logičan izbor za ovakav motor.

Značajniji uspesi na relijima tokom šezdesetih i prva mesta Erika Karlsona na RAC reliju i Reliju Monte Karlo u to vreme, ustoličili su Saab kao kvalitetna i izdržljiva vozila osobenog stila i prepoznatljivog dizajna.

Karavan verzija sa oznakom Saab 95 oslanjala se u osnovi na model 96, iako je pravo poreklo vodila od poslednjih serija “93” iz 1959. godine. Kuriozitet su bila sedišta sa sedam mesta za putnike smeštena u kabini koja je imala dvoja vrata, a tehnička i dizajnerska poboljšanja uz nove motore, pratila su model 96. Do početka 1980. godine proizvedeno je preko 110.000 komada.

Saab je 1960. predstavio i prvi sportski jednosed pod nazivom “Formula junior” sa dvotaktnim motorom od 950 ccm i 95 KS. Iako se nije proslavio nekim uspesima u takmičenjima, predstavljao je dobar osnov u razvoju kasnijih takmičarskih modela.

U razvoju sportskih dvoseda posebno mesto zauzima malo poznati model “Sonett”, koji predstavlja seriju sportskih automobila koji su se u tehničkom smislu bazirali na aktuelnim serijskim automobilima, ali sa karoserijom koja je posebno obikovana.

Sonett Mk I (Saab 94) prikazan je 1956. godine na salonu u Štokholmu i pokretao ga je trocilindrični dvotaktni agregat od 748 cm3 i 58KS. Oblikovao ga je Siksten Sason, imao je gornji postroj pretežno od aluminijuma i svega je šest modela izrađeno (svi su u voznom stanju) najviše zbog promene takmičarskih pravila.
SlikaSlika
Naslednik se pojavio 1966. godine. kao Saab 97 ili Sonett Mk II. Pokretao ga je oprobani trocilindraš snage 60KS., a kasnije je ugrađen i pomenuti Fordov V4, 1.5-litarski agregat snage 65KS, a do 1970. godine proizvedeno je 1868 primeraka.
SlikaSlika
Sonett Mk III prozvodio se od 1970-1974 uglavnom za tržište SAD. Pokretao ga je 1.7 litarski motor od 65KS koji je bio u skladu sa američkim propisima o emesiji izduvnih gasova. Imao je grejače u sedištima i branike koji su mogli da se posle udara do brzine od 8 km/h nakon deformacije povrate u prvobitno stanje.
SlikaSlika

Ako je u čitavoj paleti automobila iz Trolhatana postojao model koji je suštinski izražavao karakter, osobenost, stil i avangardni pristup, bio je to bez sumnje Saab 99. Na međunarodnoj sceni je bio cenjen gotovo kod svih koji su na bilo koji način bili povezani sa automobilima, a kuriozitet je da su test vožnje prototipova obavljane u diskreciji, u zadimljenim avionskim hangarima daleko od očiju radoznalih novinara i ljubopitljive konkurencije.
SlikaSlikaSlikaSlika

Prvi put je prikazan javnosti u Štokholmu krajem 1967. godine, da bi u redovnu proizvodnju ušao u jesen 1968. godine. Vozila iz prve serije su bila opremljena četvorotaktnim četvorocilindričnim agregatima zapremine 1.5 litara i snagom od 87KS, poreklom iz britanskog Trijumfa. Tokom sedamdesetih model 99EMS sa 2.0 litre i 110KS postao je standardni izbor kupaca, sve do 1978. godine kada se pojavio i najpoznatiji Saab 99 turbo od 2.0 litre i 145 KS, sa maksimalnom brzinom od 200 km/h. Takođe, ostalo je zabeleženo da je 1979. godine Stig Blomkvist je postigao prvu pobedu u reliju sa vozilom koje je imalo turbopunjač.

Prodavao se u verziji sa dvoja i četvoro vrata u prvo vreme, a 1974. predstavljen je i prvi hedžbek kupe sa troja vrata koji je bio duži za 10 cm. O izradi prave karavan verzije ozbiljno se razmišljalo ali nikada nije došlo do zvanične realizacije. Kuriozitet u to vreme je bila i mogućnost da se na zadnji deo Saab-a 99 montira kamp kućica sa dva ležaja i kuhinjom uklanjanjem petih vrata.

Uz mnogo varijanti i poboljšanja na dizajnu, ergonomiji i tehničkim novotarijama, Saab 99 se proizvodio sve do 1984. godine sa preko pola miliona proizvedenih vozila.

Naslednik sa oznakom 90 bio je u osnovi Saab 99, samo sa produženim zadnjim delom. Imao je dvoja vrata i motor od 2.0 litre i 100KS. Isporučivan je samo na evropsko tržište, a proizvodio se četiri sezone počevši od 1984. godine i za to vreme je proizvedno 25378 primeraka. Takođe, ranih osamdeseth Saab je bio proizvođač koji je prvi izbacio iz upotrebe komponente (lamele, kočione pločice i dr.) koje sadrže azbest.

Saab 900 u suštini predstavlja temeljno „renoviran“ i obnovljen Saab 99. Predstavljen je 1978. da bi naredne 1979. godine bio ponuđen kupcima sa motorima od 2.0 litre koji su imali različite performanse: od baznog sa 99KS, zatim sa dva karburatora i 106KS, direktnim ubrizgavanjem i 116KS, kao i top agregatom sa turbo punjačem i 145KS.

Karoserija je bila duža od prethodnih modela i dostigla više od 4.7 m obezbeđujući više prostora za putnike i prtljag, bolji koeficijent otpora vazduha (CVx) 0.34, vozila su bila još pouzdanija i sigurnija, agregati izdržljiviji, a izgled prednjeg hladnjaka postao je prepoznatljiv detalj koji se i danas uz različite stilizacije u osnovi nije promenio. Pojavio se i u nekoliko filmova o Džejmsu Bondu, a izloženi primerak sa snimanja pod nazivom „Srebrna zver“ moguće videti u fabričkom muzeju.

Nakon pažljive analize tržišta SAD i primetnog interesovanja javnosti, Saab je 1986. godine ponudio i kabriolet verziju modela 900 sa 16 ventilskim turbo motorom, a početkom devedesetih savremenijim 2.1 litarskim agregatom bez turbo punjača snage 138KS. Proizvodio se još godinu dana (48.888 primeraka) posle prestanka proizvodnje modela 900, 1993. godine koji je postao najprodavaniji Saab svih vremena (908.817 primeraka), čime je i konačno završena proizvodnja originalnih, čistokrvnih „Sabova“ iz Trolhatana.

Naravno, za Saab 9000 se ne bi moglo reći da baš nije naslednik „porodične“ tradicije, međutim on je ipak posledica globalizacije, tržišne konkurencije i sve skupljih troškova razvoja savremenih automobila. U saradnji sa Fijatom, Lančom i Alfa Romeom, 1985. godine javnosti je predstavljen Saab 9000 koji se bazirao na istoj platformi, koristio je delove koji su bili identični i za Fijat Kromu i Lanču Temu, jedino je Alfa Romeo 164 osim pomenute šasije imala drugačije komponente. Za dizajn je bio zadužen Đorđo Đuđaro, koeficijent otpora vazduha bio je identičan prvom modelu UrSaab CVx=0.32, a u prvo vreme se prodavao model sa petoro vrata i motorima od 2.0 litre snage 130KS, odnosno 160KS sa trubo punjačem.

Limuzina sa četvoro vrata je predstavljena 1988. sa oznakom 9000CD, a cela serija sa novom skraćenicom CS je 1992. godine redizajnirana uz nove motore od kojih ćemo pomenuti 2.3 l turbo sa 200KS, zatim V6 od 3.0 litre i 210KS iz 1995., a „ultimate“ turbo verziija Saab 9000 Aero od 225KS pojavila se pred sam kraj proizvodnje ovih modela 1998. godine. Na pisti Talladega u SAD, Saab 9000 turbo je postigao 1986. rekord u brzini i izdržljivosti sa pređenih 100.000 km pri prosečnoj brzini od 214 km/h samo uz dolivanje ulja i goriva, zamene vozača i pneumatka. Do 1998. proizvedeno je pola miliona vozila.

Saab 900 nove generacije iz 1994., bio je potpuno nov automobil dužine 4.6 metara čije su konture samo u naznakama podsećale na prethodnika. Paleta motora se zasnivala na četvorocilindrašima od 2.0 litre, snage 139KS sa 16 ventila kao i 185KS sa turbo punjačem, a u ponudi su bili i 2.5 V6 motor od 170KS i 2.3 litarski 16V od 150KS. Imao je obimnu serijsku opremu, veliki varijabilni prtljažnik, donekle neprecizan menjač, a u ponudi su bile verzije sa troje i četvoro vrata kao i kabriolet. Osvojio je brojne nagrade za dizajn, tehničke inovacije i sigurnost, oborio rekorde na stazi Talladega u SAD, međutim i pored svega nije ponovio kultni uspeh prethodnika, jer su pored očiglednog pada nekad besprekornog kvaliteta, tradicionalni ljubitelji ove nordijske marke sa prezirom odbacivali povezivanje sa GM (General Motors) korporacijom, odnosno pozajmljivanjem platforme (Opel Vectra) i ostalih komponenti.

Nakon četiri godine model sa novom oznakom 9-3 je osvežen „faceliftingom“ koji je bio uočljiviji na entrijeru nego spolja, a po prvi put je jedan turbo-dizel agregat zapremine 2.2 litre i 115KS poreklom iz GM-a (Opel Sintra) ugrađen u Saab. Pod etiketom „Viggen“ (oznaka za mlazni lovac-bombarder Saab JA37) na tržištu se pojavio pri kraju produkcije (2003.) top model od 2.3 l turbo, sa 230KS, maksimalnom brzinom od 249 km/h i ubrzanjem od 0 od 100 km za 6.4 sekunde.

Početkom 2003. godine još uvek aktuelni Saab 9-3 druge generacije predstavljen je javnosti na salonu u Detroitu. Zajedno sa Opel Vectrom, Chevroletom Malibu i Cadillacom, „pozajmio“ je tzv. GM Epsilon platformu, doduše prerađenu u Trolhatanu, kao i common-rail dizel motor 1.9 TiD sa 120 i 150KS.

Uz bazni 1.8 litarski motor od 122KS, standardni benzinski Ecotec agregati od 2.0 litre nude se u opciji sa varijablinim turbo punjačima različitih snaga (150-210KS), dok su u ponudi i V6, 2.5 litarski motori snage 230 i 250 KS koji predstavljaju vrhunac turbo tehnologije.

Ipak, pored odličnog dizajna i mehanike, visoke sigurnosti putnika u vozilu, ovi automobili imaju prilično osetljivu elektroniku, dok kvalitet vozila nije na nivou na koji su tradicionalni kupci navikli. Problemi sa padom kvaliteta, ili boje rečeno sistem „podešavanja“ celokupne game vozila prema globalnoj GM standardizaciji, reflektovali su se i na ovaj model. Naravno, u Saab-u nisu gubili vreme, već su preduzete mere koje su u poslednjih nekoliko godina donele rezultate i vidno poboljšanje kvaliteta, a novi obnovljeni 9-3 predstavljen je javnosti juna ove godine u okviru proslave 60 godišnjice, dok se prodaja se očekuje u sezoni 2007/08.

Saab 9-5 naslednik serije 9000, pojavio se 1998. godine kao limuzina i karavan na tzv. GM 2900 platformi, sa turbo agregatima od 2.0, 2.3 i 1.9TiD cm3. Tokom 2005. 9-5 je redizajniran što je posebno uočljivo na prednjem delu, uz još bolju zaštitu putnika (SAHR sistem za zaštitu vratnih pršljenova putnika koji i do 75% redukuje povrede) i nove tehničke inovacije posebno ako se u obzir uzme model od 2.0 l i 180 KS sa bioetanolom koji koristi mešavinu etanola 85% i benzina 15% i nadmašuje trenutno važeće ekološke zahteve, ali i uvažava sportske ambicije vlasnika.
2005. godine Saab je predstavio svoj prvi SUV srednje kategorije, luksuzni model 9-7X sa 4.2 i 5.3 V8 agregatima, pre svega za američko tržište, ali zbog vidnog interesovanja 2006. ponuda je proširena i na evropu. Takođe, Saab je u saradnji sa Subaruom predstavio za tržište Japana 9-2X, na platformi Impreze sa drugačijom karoserijom i motorima od 2.0 i 2.5 litara.

Saab je zvanični ekskluzivni partner Švedske Kraljevske porodice a jedno vreme postojalo je parterstvo sa kompanijom Scania, proizvođačem kamiona i autobusa koje je raskinuto 1995. godine.

Saab, kao i neki drugi u prošlosti nezavisni proizvođači, prolazi kroz period prilagođavanja u okviru globalnih korporacija koje razmišljaju najviše o prodaji i profitu, zajedničkim platformama i komponentama, te smanjenju troškova. Ipak, ono što ohrabruje jeste činjenica da Saab još uvek drži neprikosnovene pozicije kada su u pitanju sigurnost putnika, sopstveni razvoj turbo tehnologije, prepoznatljiv dizajn skandinavske škole i zaštita životne sredine.
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod Kabe » Sre Sep 07, 2011 2:17 pm

http://www.blic.rs/Vesti/Svet/275673/Ba ... -kola-Saab

Bankrotirao švedski proizvođač kola "Saab"
ОПРЕМ ДОБРО!!
Korisnikov avatar
Kabe
 
Postovi: 432
Pridružio se: Čet Jul 16, 2009 2:52 pm
Lokacija: hcstp:://localhost/Beograd/Banovo Brdo/
Oldtajmer: Honda Civic EJ6

PrethodniSledeća

Povratak na Ostale autoindustrije Zapadne Evrope

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost