Saab

Spanska, austrijska, svajcarska, svedska i ostale...

Re: Saab

Postod American_V8 » Pet Okt 28, 2011 11:17 pm

bolje i kinezi nego niko ;)
volvo se digao iz pepela i vinuo u nebesa, valjda ce i oni :D
Korisnikov avatar
American_V8
 
Postovi: 1000
Pridružio se: Čet Apr 22, 2010 4:49 pm
Lokacija: Banja Luka

Re: Saab

Postod kiki243 » Pet Okt 28, 2011 11:27 pm

American_V8 je napisao:bolje i kinezi nego niko ;)

Slazem se ......ali znalo se da nema sanse da udare katanac na kapiju.....bilo je dosta zainteresovanih sponzora ;)
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod American_V8 » Pet Okt 28, 2011 11:29 pm

pa to stoji, al mislim da ce ih ovi najprije dici iz pepela :)
Korisnikov avatar
American_V8
 
Postovi: 1000
Pridružio se: Čet Apr 22, 2010 4:49 pm
Lokacija: Banja Luka

Re: Saab

Postod kiki243 » Ned Okt 30, 2011 12:35 am

Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod American_V8 » Pon Dec 19, 2011 1:29 pm

Korisnikov avatar
American_V8
 
Postovi: 1000
Pridružio se: Čet Apr 22, 2010 4:49 pm
Lokacija: Banja Luka

Re: Saab

Postod bzuva » Pon Dec 19, 2011 1:38 pm

Ne ide im nikako...
Korisnikov avatar
bzuva
 
Postovi: 3176
Pridružio se: Ned Okt 25, 2009 1:21 pm
Oldtajmer: 1972. BMW 1602

Re: Saab

Postod kiki243 » Pon Dec 19, 2011 3:44 pm

Pre neki dan je legla lova na racun SAAB-a od strane Kineza.......to su oni milioni eura o kojima smo govorili u prehodnim postovima.Stvar je ,da kazemo bila 100% resena,jer bi nakon toga ostali neki sitni "repovi" duga, koji su nastali u ovo skorije vreme previranja.Uglavnom su to bile neke zaostale plate.....
Onog momenta(tj. danas),kada je trebala da krene preraspodela love prema koperantima ,i svima koji ucestvuju u sistemu proizvodnje....u Svedskim novinama je osvanuo ovaj naslov:

Slika

U grubom prevodu na nas jezik,to bi glasilo ovako;"Opet nam je Detroit umesio kolac"...a precizni "Sada dobro jedu tortu(slade se) u Detroitu"
To je ustvari ironicna opaska novinara na podmetanje noge GM-a..saab-u.To im je cilj......da ga zatvore jel im smeta.
Miler,kad je video o cemu se radi,odmah obnavlja stecajni postupak,po principu "predji muko s'mene,popni se na njega".Tako stavlja odluku suda,odnosno drzavu u prvi plan,da ona odluci sta i kako dalje......a u stvari,pozadina cele price je mnogo ozbiljnija.Celni covek pregovarackog tima(u trgovini) advokat Guy Lofalk(drugi covek iza Milera) u upravnom odboru....sve vreme radi na tome da se saab proda ponovo GM-u......ili da vlasnistvo Kineza bude 100% iako je znao da GM to nece prihvatiti.
Da ironija bude veca,jel znate da u sred pregovora sa Kinezima,dolazi predstavnik GM-a,i kaze: NE sa Kinezima posao.

Dakle...opste poznata stvar je ,da GM,od kad je kupio Saab,stihiski radi na njegovom unistenju.Te tako od tada(1989te),pa sve dok nije prestao da bude vlasnik GM,svi gubici i svo lose poslovanje je tada nastalo.
Zasto?
Pa nisu hteli da ulazu u nove razvojne programe(namerno),i za svo to vreme,konkurencija bezi korak napred sa izbacivanjem novih ekonomicnijih,ekoloski cistijih itd, proizvoda.O svemu tome ima dosta pisanog materijala....

Shodno tome,u istom clanku(svedske novine),jedan od kljucnih ljudi iz (poput naseg kriznog staba),na pitanje novinara: Da li ce se nastaviti dalja proizvodnja u Trollhättan-u.....kaze sledece:
Suvise je rano -za reci tako nesto.Postoje isuvise spososobni ljudi,i moderna postrojenja,tako da bi bila velika sramota ponovo ih zaustaviti.Sredstva koja su nam potrebana su tu,to je ocigledno....kada bi Lofalk radio u dogovoru sa menadzmentom,sve bi bilo dobro....agresija GM-a prema nama je opste poznata stvar.Imamo bolje proizvode......

Znaci igra se nastavlja,kao sto sam govorio u proslim postovima,ali nemojte smetnuti s uma samo jednu jako bitnu stvar:Jel mislite da su Kinezi dali pare u prazno....bacili ih u vetar.....bez prethodne provere....
Generalno,na svetskoj ekonomskoj sceni,igraju jako ozbiljnu ulogu,i maksimalno investiraju - kupujuci sve sto misle da valja i ima perspektivu........ja licno mislim da su ne pogresivi....ne zato sto su super-pametni,nego zato sto placaju informacije i vrlo cesto odigraju prljavo....samo da bi dosli do svog cilja.
Da li u ovoj igri oni glume "svetca" i dobre momke koji spasavaju,ili igraju "dupljaka" sa amerima,ja to ne znam.....ali sigurno znam,da saab nije Zastava iz Kragujevca,pa da moze ko kako hoce......ipak je ovo mnogo ozbilnjija....i prica i zemlja i firma.
Postoji jedan dokumentarni film,oko desavanja sa saab-om,trgovinom sa Kinezima,prljavim igrama itd.
Cim ga nadjem okacicu ga....
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod kiki243 » Pon Dec 19, 2011 8:18 pm

Trazim onaj serijal sto spomenuh pa nabasah na nesto interesantno.Koga ne zanima avio industrija nek gleda od 8:53
......(poligon na 15:8 :P )

Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod nik vwk70 » Pon Dec 19, 2011 8:32 pm

nije mi jasno sto bi podmetali nogu saabu mislim na gm,nije mi jasno sto su digli ruke od saaba jel im nije donosio profit ili nesto drugo.sta mi nije jasno oko saaba kako ih nije izvukao iz sranja novi 9 5 saab on je cinimi se poceo da se prodaje pocetkom godine ovde kod nas redovno vidjam novi saab 9 5 bele boje stvarno je fantastican auto.sedeo sam u njemu na sajmu automobila jos tad mi je bio fantastican kontao sam tada bice to odlican posao taj 9 5.da li neko zna koliko saab proizvodi automobila godisnje,recimo od 2000te na ovamo.koliko je napravljeno novih saab 9 5 i kad je konkretno prestala proizvodnja u saab fabrici.
Korisnikov avatar
nik vwk70
 
Postovi: 201
Pridružio se: Pet Maj 20, 2011 9:05 pm
Lokacija: vojka
Oldtajmer: vw k70l 1973

Re: Saab

Postod beogradski_fantom » Pon Dec 19, 2011 8:47 pm

Americka poslovna logika svodi se na - ako meni vec ne treba, nece trebati ni nekom drugom, a taj drugi je konkurencija.

Zato sva industrija pod americkom kapom propada, s time sto u Evropi nema ko da uradi bailout.
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1509
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Saab

Postod nik vwk70 » Pon Dec 19, 2011 8:53 pm

hm americka filozofija cudno da se niko nije zainteresovao za saaba od evropskih igraca nije saab los ili su svi ko ameri netreba nam konkurencija.
Korisnikov avatar
nik vwk70
 
Postovi: 201
Pridružio se: Pet Maj 20, 2011 9:05 pm
Lokacija: vojka
Oldtajmer: vw k70l 1973

Re: Saab

Postod kiki243 » Pon Dec 19, 2011 8:57 pm

Sad cu da ti napisem ,samo budi strpljiv....


Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod kiki243 » Uto Dec 20, 2011 5:38 am

nik vwk70 je napisao:nije mi jasno sto bi podmetali nogu saabu mislim na gm,nije mi jasno sto su digli ruke od saaba jel im nije donosio profit ili nesto drugo.


Pricati o saab-u a traziti uzroke bolesti SADA,je isto kao kada bi postavili pitanje:”zasto se raspala SFRJ”
Jel prolem nastao 90tih.....NIJE….problem je nastao mnogo mnogo ranije…..
E tako je i kod saab-a……prvi put kada se desilo da “nesto nece”….dolaze Ameri….odnosno GM i krece propast.
Sve sto dohvate sve pokvare…… :lol: :lol:
U to vreme(od prilike) na svetskoj automobilskoj sceni krece predstava.Prave a nemaju kome da prodaju.Gase se,udruzuju,otpustaju………Razvojni i istrazivacki centri proizvodjaca automobila zahtevaju nove i velike investicije jer trziste trazi nesto totalno drugacije.Dolazi novo vreme…..
Trka uveliko traje za dominaciju na trzistu,ali da bi mogao da se dodvoris krajnjem kupcu,moras da mu pruzis ono sta ocekuje i trazi…….a trazi:
manji motor,stedljiviji,ekoloski cistiji,nove koncepcije,lakse materijale.…..aerodinamicniju karoseriju,moderaniji dizajn,bezbednost.

Krece da se pravi selekcija,pocinju da se jasno vide lideri medju proizvodjacima i stvari se lagano kristalisu.
Saab kao firma,nije imao samo kao osnovnu delatnost pravljanje automobila.Imao je vise sektora razlicitih delatnosti i tada krece pregupisavanje.Auto centar trazi investitora za dalji razvoj jel nakon reorganizacije ne moze sam dalje.
Tu na scenu stupa politicki factor.Ne moze bas ni bilo ko da bude sponzor,jer ulaskom kapitala,taj neko ko daje lovu,postaje i vlasnik,odnosno suvlasnik kompanije u zavisnosti koliki procenat deonica kupuje.
Taj neko postaje vlasnik i uzima u posed tehnologije koje razvije.Tu je glavni kljuc problema!!!!
Izbor pada na GM-a,po principu “ako je dobro svabama sa njima - bice i nama.”
To je sve mediski propraceno kako treba,jel i novine i televizija moraju od necega da zive.Krecu stvari da se odvijaju dalje….
Tradicionalno,saab pravi sigurne i kvalitetne autobile.Ako zanemarimo one starije modele ,varijante 900 i 9000 su ono po cemu je saab postao prepoznatljiv.Tu je predstavio svoju robusnost,prepoznatljiv dizajn,i odlican kvalitet koji je postao sinonim za saab-a.
Uz to idu i performance i uz sve to - su zacackali mastu amera.Zbog ta dva modela su i dosli u saab sa lovom.
Za svo to vreme,na evropskoj sceni dominiraju svabe.Ta konkurencija,izbacuje proizvode u razlicitim segmentima(velicinama) i sad je saab trebao da ih prati.Prirodno-dizajnerski centar trazi lovu….GM neda,razvojni centar trazi lovu…..GM neda.Tehnoloski centar trazi lovu…..e tu GM daje pare…… ali tu,vec na samom startu krecu varnice,jel se videlo kako ce se stvari odvijati,ali vec je bilo kasno jel su transferi licenci tehnologija obavljeni.
Saab-ov menadzment,poucen starom skolom i filozofijom poslovanja,pokusava da odrzi rejting na auto sceni,i sa starom tehnologijom,uz minimalne izmene ali ipak modernije,izbacuje restilizovani model 900 sto kasnije prerasta u model 9-3 odnosno 9-5 kao naslednika modela 9000.
Opet znaci ostaju u okvirima adekvatnog segmenta velicine,jel iako su imali “giganta” za partnera,razvoj im nije bio omogucen.Strateski su unazadjivani jel GM-u nije odgovaralo da u tom segmentu saab bude konkuretniji od opela po bilo kojoj osnovi.
GM-a samo zanima razvoj tehnologija,kako bi taj tradicionalni saab-ov turbo motor usavrsio,i naravno odneo tamo gde mu to u tom trenutku odgovara a zasta ima pravo po papirima iz ugovora.Vreme turbo motora dolazi uveliko……jel jedino tako moze da se zadrze performanse a da sidjes sa kubikazom i potrosnjom.Pogledaj sta se desava danas…..
Saab-ovci se mucki bore……"ovi ih j….u pa im usi zavcu,a ovi se ne daju".( :lol: )
Zatisje nastaje,kada su saab-ovci pristali da se u model 9-3(koji ce biti bas nov model) ubaci GM-ov motor ali da GM da lovu za razvoj nove 9-5ice,ali bas-bas nove "petice" koja ce vratiti saab-a u igru sa konkurencijom.
Tako svetlost dana ugleda “nova trojka” sa motorom 1.8T……to je motor iz vektre.Platforma automobila(patos-podvozje) iz vektre.Tako je GM ulagao u razvoj saab-a.Jednim udarcem dve muve.
Normalno krece se punom parom na razvoj modela 9-5,studije,crtezi,ispitivanje i to traje i traje i traje….jel kad god ovi zakukaju za lovu,GM izmislja toplu vodu i sve im daje na kasikicu :evil: .
Konkurencija vec debelo gazi napred,prate trziste u stopu,i pokusavaju da zadrze svoje pozicije.Saab kasni…..
Vreme prolazi,i GM prodaje saab-a Spajkeru za 400 miliona dolara pocetkom 2010te godine
Svetska globalizacija je ucinila svoje,Mercedes i BMW su tamo gde su i bili,VW-agen nezadrzivo se lakta da udje na vrh,Volvo povukao dobar potez u pravom trenutku(spasio se),Francuzi se integrisali u PSA da bi se sacuvali,Japanci rade sa Triom :P , a Zastava konacno prestaje da pravi Z-101. :lol: :lol: :lol:
Saab ponovo ostaje kao davljenik na pustom ostrvu.Deset godina ga je neko drzao u stanici dok su vozovi prolazili.Spajker sve to gledao iz coska,snimio novu 9-5icu,i imao je ideju da lako dodje do profita.Ovi iz saab-a,pouceni starom skolom sa GM-om,vide kako stvari stoje i po onoj nasoj paroli “bolje grob nego rob” nastave da traze dalje.
Svetska kriza je ucinila svoje,jasno definisla ko se gde nalazi,ali isto tako je i definisala,da postojeci giganti u auto industriji,nikako ne bi imali interesa da investiraju u nesto sto je “stajalo u nekoj stanici 10 godina” kada njihovi proizvodi imaju vec odredjena mesta na trzistu.Sada je vreme zadrzavanje pozicije na sceni a ne za nove investicije i kupovinu posrnulih.
Ko se prepoznao?
Rus sa kapitalom sumnjivog porekla(normalno),i Kinezi koji iako se smatraju drugi u svetu po ekonomskoj jacini(ja kazem prvi jel imaju zdrav capital ;) ),koji toliko love imaju ,da samo gledaju kako da je sto pre opredmete ,jer znaju da je samo pitanje dana kada ce dolar da postane bezvredan jel ga stampaju nemilice,malte ne kao mi u doba najvece inflacije.
Tu sad krece jedna zesca igra o kojoj sam pisao u proslim postovima(pa da ne ponavljam).
Epilog – sledeci:
Posle prvog predavanja zahteva za stecajni postupak od strane Viktora Milera(sefa saab-a),nadlezni Svedski sud,odredjuje Gil Lofalk-a(pravnika),kao glavnog administratora,koji svojom pozicijom(posto traje stecajni postupak),postaje prvi covek saab-a u tim pregovorima.Miler se tu nista ne pita jel je trazio pomoc drzave.Drzavi kao drzavi,ne ide u prilog da vadi iz drzavne kase lovu i da spasava saab,ali joj isto tako ne ide u prilog da saab stavi katanac,jer onda svi ti ljudi idu na socijalni program,a to je placanje iz budzeta tj. opet iz drzavne kase.Podsvesno su i emotivno vezani za njega kao nacionalno prepoznatljiv proizvod pa ih i to malo j...be.Ali novo vreme donosi nova pravila u kojima je emocija na poslednjem mestu.Prvo su ih poslali u EIB(evropsku investicionu banku),ali kada su ih tamo “oduvali” zbog krize :crazy: ,ostali su opet Rus i kinezi kao alternative.Politika cini svoje i EIB neda saab-u da Ruska lova udje u evropu pod izgovorom-prljava,a doticni Rus ,drzi lovu u Kineskim investicionim fondovima :? .
Ostaju znaci Kinezi.
Auto kompanija Jangman i firma za distribuciju kola Pang Da.Njih je Miler nasao kao potencijalne investiture,ali vodja pregovarackog tima,morao je biti Lofalk,koji je staaaa?.......GM-ov cooooovek :o !
Surovo ali istinito.Zato Miler i kuka kao “ranjenik” kako je mnogo izgubio saab trajanjem pregovara,samim cinom prodaje za 100miliona dolara itd.
Epilog:
3700 radnika otpusteno,proizvodnja zaustavljena,koperanti ne daju delove zbog neplacenih racuna.
Konacno pada dogovor i prva transa love krece prema saab-u.Proizvodne trake se ponovo pale(nisu sve ni bile ugasene ;) ) i krece tocak ponovo da se okrece.
Tada nastaje drugi kolaps,koji je bio najavljen od strane GM-a.(dok su sastancili sa Kinezima, GM-ov covek im je rekao da se ne pale bez veze,jel od ta posla nema nista) :wtf:

GM se oglasava i kaze:
GM nije dozvolio prodaju Kinezima
U novembru ove godine GM je zapretio da će obustaviti isporuku delova za automobile i transfer tehnologije ako Kinezi uspeju da realizuju ponudu o stoprocentnom preuzimanju Saaba. Američki proizvodač tvrdio je da će Kinezi na taj način doći u posed tehnologije koju je GM razvio u vreme dok je ta kompanija bila vlasnik Saaba i zahtevao je da kineske firme ne preuzmu više od po 20 odsto švedskog auto-brenda.

Uigrana sema izmedju GM-a i Lofalk-a postaje ocigledna,jel sve vreme pregovora,Lofalk navodi vodu na vodenicu da Kinezi kupe 100% Saab-a ( a zna kao pravnik da ta prica ne pije vodu) ili jos crnje – da ga ponovo kupi GM…….
Miler zbog novonastale situcije,na prvu loptu ( jel tako je najbezbedniji i on i saab) podnosi ponovo zahtev za stecajni postupak i novine i televizija to sve proprate jer moraju od necega da zive :mrgreen: .
To je ovo sad sto se desava………sta ce biti do kraja utakmice - nemam pojma,ali ako uspem da nadjem film bice vam jos mnogo jasnije neke stvari.
Varijanta “cao nema vise” nema sanse da se desi…….
a varijanta kao sto Zastava 10 nosi svoju znacku na Puntu (iako punto nema nikakve veze sa Kragujevackim inzinjerima) je jako moguca.Umesto da pise saab,pisace "pera" ili nekom "peri" nece smetati da i dalje proizvod bude prepoznatljiv pod imenom saab.
To je varijanta koja je jasno definisana u statutu firme,i ako i taj clan ugovora u prodaji bude obuhvacen.....ode i ime saab u vecna lovista :cry:
Videcemo……..
nik vwk70 je napisao:sta mi nije jasno oko saaba kako ih nije izvukao iz sranja novi 9 5 saab .

Tesko je to tako sagledavati.
Prvo,nije to fabrika kao Zastava pa da jedan model moze da odrzava fabriku 20 godina,a drugo-sa modelom u toj klasi ne mozes da ocekujes zascu prodaju na evropskoj sceni kad je konkurencija nenormalna a pritom to trziste preferira manji segment
nik vwk70 je napisao:da li neko zna koliko saab proizvodi automobila godisnje,recimo od 2000te na ovamo.koliko je napravljeno novih saab 9 5 i kad je konkretno prestala proizvodnja u saab fabrici.

Proizvodnja saab-a jos uvek nije prestala u fabrici(okacio sam ti gore snimak) i to nikad vise ne smes ni da pomislis :lol: :lol: :lol:
A sto se tice godisnje proizvodnje i prodaje, tu statistiku nisam nesto pratio i ne moj me drzati za rec ali mislim da ovako nekako stoje stvari:
Za pozitivno poslovanje sa zaradom im treba prodaja 120.000 jedinica,a oni ostvaruju 36.000 jedinica.Nesto jace od cetvrtine potrebnog uspevaju,mislim da su ove brojke u pitanju,ali stvarno nisam siguran.
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Uto Dec 20, 2011 6:23 am

Tebi bas dosadno bilo veceras. :lol:
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod kiki243 » Uto Dec 20, 2011 6:43 am

Talladega_500 je napisao:Tebi bas dosadno bilo veceras. :lol:

Ma treniram(zagrevam se)....tek sledi ono pravo.Ovo je skracena verzija Slika.........Slika
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Uto Dec 20, 2011 7:09 am

U celoj prici jedna bitna stvar nije spomenuta - Saab je pod komandom GM-a ostvario svoj prvi profit posle dugo vremena.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod kiki243 » Uto Dec 20, 2011 7:18 am

Dosta toga nije spomenuto ali ce mozda i da se ponovo vrate,pa da opet saab zabelezi profit ;) .....
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Uto Dec 20, 2011 7:23 am

Popilo se malo na slavi kod nekoga veceras? :lol: ;)
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod kiki243 » Uto Dec 20, 2011 7:36 am

Dobro propasce... ;)


Nego.... Kako god bilo...American_v8 i ja smo za spasavanje saab-a :mrgreen:


Slika

1971.



Evo kako je to bilo 1972ge na 7km/h......Slika mucenik morao posle ovoga na sablon SlikaSlika


....pa 74te



....i onda 1977me vec postaje dosta toga jasno.OBAVEZNO ODGLEDATI !!!!


Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod kiki243 » Uto Dec 20, 2011 12:17 pm

Najnoviji snimak Milera ,posle podnosenja zahteva -prvo ide neka reklama od 15sekundi :crazy:
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyhete ... 4102374.ab
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod American_V8 » Uto Dec 20, 2011 12:57 pm

Talladega_500 je napisao:U celoj prici jedna bitna stvar nije spomenuta - Saab je pod komandom GM-a ostvario svoj prvi profit posle dugo vremena.

presmjesna izjava, ti si vjerovatno jedini lik na svjetu koji misli da je GM nekom pomogao :lol:
SAAB nije imao bolji period od onog pod Scaniom(1969-1989), a kad je gm dosao e tad je sve pocelo padati...pa nije saab jedina firma koju je gm doveo na granice propasti ili cak odveo u propast :(
kiki243 je napisao:Nego.... Kako god bilo...American_v8 i ja smo za spasavanje saab-a :mrgreen:

ja bi prvi potpisao, pa cak i uplatio koju marku za spas saab-a :D
pocinjem da se stidim ovog nicka, ima li sanse da se to promjeni u npr. "I_hate_gm" ili tako nesto :mrgreen:
Korisnikov avatar
American_V8
 
Postovi: 1000
Pridružio se: Čet Apr 22, 2010 4:49 pm
Lokacija: Banja Luka

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Uto Dec 20, 2011 5:34 pm

American_V8 je napisao:presmjesna izjava, ti si vjerovatno jedini lik na svjetu koji misli da je GM nekom pomogao :lol:
SAAB nije imao bolji period od onog pod Scaniom(1969-1989), a kad je gm dosao e tad je sve pocelo padati...pa nije saab jedina firma koju je gm doveo na granice propasti ili cak odveo u propast :(


To nije moje licno misljenje vec cinjenica da je Saab pod komandom GM-a pravio pare, barem u pocetku.

Koga je recimo GM unistio? Kako Opel posluje odlicno pod GM komandom vec 80 godina? Holden takodje?

Ispade cim neka inostrana kompanija bankrotira da su Amerikanci krivi za to ... tako su ljudi pricali da je Ford unistio Land Rover, Jaguar i Aston Martin. :shock:

Uostalom, neznam sta su ovi iz Saaba ocekivali prodajom Kinezima kada su znali od samog starta da GM to nece odobriti. Da je GM hteo da Saab zavrsi kod Kineza mogao ih je licno sam prodati pre 2-3 godine. GM je tada bio speman ugasiti Saab pre nego ga prodati Kinezima.
Saab ako vec hoce da se oslobodi GM-a neka prestanu proizvoditi sva vozila koja dele GM platforme (sto bi bila cela linija) i siguran sam da se GM nece protiviti.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod kiki243 » Uto Dec 20, 2011 7:25 pm

Talladega....
U najavi vidim da postoje velike indicije da razgovor poprimi odredjenu notu prepucavanja.Posto ni tebi GM,a ni meni saab,ne znace nista u zivotu-ja cu se truditi da do toga ne dodje.Budi drug pa tako uradi i ti :thumbup:
Talladega_500 je napisao:To nije moje licno misljenje vec cinjenica da je Saab pod komandom GM-a pravio pare, barem u pocetku..

- Ako ti nije tesko ,mozes li bar deo tih cinjenica izbaciti ovde,pa da malo prodiskutujemo o njima
- Kad kazes "barem u pocetku" to je sirok pojam,to partnerstvo je trajalo od 89te do 2010te.Sta smatras pod pocetkom, da bih mogao da ti postavim sledece pitanje jel se sa tim ne slazem,a voleo bih da nesto sto ne znam - naucim.
Talladega_500 je napisao:Koga je recimo GM unistio?

Recimo saab-a.Jel se ti s tim ne slazes? Kakve ti imas informacije?Mozda su moje pogresne......
Talladega_500 je napisao:Kako Opel posluje odlicno pod GM komandom vec 80 godina? .

Lako.....to je dil koji je napravljen pre 80 godina,po totalno drugim nacelima(nego danas sto se prave),a i kada bi izasao iz tog partnerstva,sa cim bi bio u Evropi?
Talladega_500 je napisao:Ispade cim neka inostrana kompanija bankrotira da su Amerikanci krivi za to ... tako su ljudi pricali da je Ford unistio Land Rover, Jaguar i Aston Martin. :shock:.

Ovo nije prica za ovu temu,da je ne nacinjemo.....a i tu si mnogo jaci sa znanjem,pa tako vodi partiju kao dobijenu.
Talladega_500 je napisao:Uostalom, neznam sta su ovi iz Saaba ocekivali prodajom Kinezima kada su znali od samog starta da GM to nece odobriti. .

Ocekivali su spas,i svez kapital,ali akoo budem opsirniji,opet ces me pitati "jel mi dosadnö i veceras"
Talladega_500 je napisao:Da je GM hteo da Saab zavrsi kod Kineza mogao ih je licno sam prodati pre 2-3 godine. GM je tada bio speman ugasiti Saab pre nego ga prodati Kinezima..

Kako tako pricas? Znas da je prodajom Spajkeru uzeo 400 miliona.Ako usvojimo tvoju izjavu da je "bio spreman ugasiti a ne prodati Kinezima",onda moramo(po toj liniji) usvojiti i cinjenicu da je bio spreman oprostiti se sa tih 400 miliona.To znas da je nemoguce.
Talladega_500 je napisao:Saab ako vec hoce da se oslobodi GM-a neka prestanu proizvoditi sva vozila koja dele GM platforme (sto bi bila cela linija) i siguran sam da se GM nece protiviti.

Nemoguce je prodati kucu koja se nalazi na tudjem temelju,ako vlasnik temelja osporava prodaju.....ali ako vlasnik da saglasnost da pet kupaca mogu otkupiti po 20% vlasnistva kuce,a agent za prodaju nekretnina lobira samo za jednog,da on kupi sve,onda vlasnik temelja to ospori.Kad se prodaja ne realizuje,onda se kuca rusi,ali kad se to desi,i vlasnik temelja ostaje bez istog.
Znam da nemas afinetata prema saab-u ,ali da li mislis da ce se GM tako lako odreci temelja u nepovrat?
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Saab

Postod Talladega_500 » Uto Dec 20, 2011 7:59 pm

Da ne idem previse u detalje, sama Wikipedia kaze da je Saab bio u profitu 1995 kada je predstavljen novi 900 - po prvi put u 7 godina.
Ja se secam cele price o prodaji jer pratim Americku auto industriju poprilicno detaljno. Znam da je tada bilo ponuda nekoliko Kineskih firmi, ali su sve bile odbijene. Sto ocigledno znaci da je GM bio spreman da radije ugasi Saab nego da ga proda za neke smesne pare. Spyker se pojavio u zadnjem momentu, kada se cinilo da je sve vec gotovo.

Zavisi na koji nacin mislis da je "GM unistio Saab". Ako hoces da kazes da ga je unistio zato sto Saab ne proizvodi ono po cemu je najprepoznatljiviji - onda je i Allan Mulally (koga svi smatraju Fordovim spasiocem) unistio Ford jer Ford vise ne proizvodi svoje tradicionalne proizvode vec nesto drugo.
Slabo poznajem Saab tako da nebi ulazio u detalje o ovome. Ali cim neka strana kompanija, koja je bila u vezi sa Big 3, propadne, krivica se odmah svaljiva na Big 3 iako ljudi cesto ne znaju uopste detalje.

Slicno je bilo u slucaju Daimler-Chrysler. Procitao sam nekoliko detaljnih knjiga na tu temu i znam sta se zaista desilo. Ali jos nisam nasao jednog naseg coveka koji je stao na stranu Chryslera u celoj prici, uvek je "Chrysler je umalo sahranio Daimler" iako je prica potpuno obrnuta (Daimler je izvukao sve pare iz Chryslera i onda ga se resio ... tipicno svapski)>
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Saab

Postod nik vwk70 » Uto Dec 20, 2011 8:14 pm

koliko su ameri uspesni u proizvodnji kola to se vidi kod njih pokosise ih japanci korejanci ...... da nepricam da su ugasili oldsmobil pontiak i ko zna sta sve, to za opela zar nisu zamalo prodali opel . ameri su mozda nekad bili prvi u pravljenju kola ali danas je druga prica, naravno ne sporim da i danas ima automobilskih ikona i bilo ih je i bice sto se tice amera. ako je saab imao reputaciju kako to gm nije uspeo da napravi pare i danas ima uspesnu kompaniju . ocigledno je kiki u pravu od samog pocetka su imali druge namere. pitanje za kikija i ostale kakvi su saab 900 koji su se poceli praviti 93god koje su tu platforme u pitanju motori generalno da li su ti modeli kvalitetni i pouzdani kao prethodni model imali neke slicnosti sa prethodnim modelom 900 ili je to skroz drugi auto.
Korisnikov avatar
nik vwk70
 
Postovi: 201
Pridružio se: Pet Maj 20, 2011 9:05 pm
Lokacija: vojka
Oldtajmer: vw k70l 1973

PrethodniSledeća

Povratak na Ostale autoindustrije Zapadne Evrope

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron