volvo pv444/544

Spanska, austrijska, svajcarska, svedska i ostale...

volvo pv444/544

Postod vranac » Pon Avg 22, 2011 2:16 pm

Volvo PV je serija od dvoje vrata i četiri modela putničkih automobila - PV444 i PV544 - koje je Volvo od 1943 do 1966. Tokom rane faze Drugog svetskog rata Volvo je odlučio da će novim manjim autom isporuku dobre ekonomičnosti goriva osigurava budućnost kompanije. Manjak sirovina tokom rata vodio je kuću da automobila bude manje, ali i komplikovanost Volvoove sposobnosti za masovnu proizvodnju automobila. 1944, kada je automobil konačno predstavljen javnosti, odgovor je bio veoma pozitivan i naređenja sipa od Švedske populacije. Bilo je još tri godine, iako, u 1947, pre nego što proizvodnja napravi available. PV444 je Volvo prvi Uni-telo automobila. To je takođe bio prvi Volvo u gotovo 20 godina koje dolazi sa 4-cilindričnim motorom. Prvi PV444s pokreće 40 KS 1.4 l inline-4 motorom odredi B4B, sa tri glavna ležaja, iznad glave ventila, i jedan dovndraft karburator. Krajem 1955, Unapređena verzija koja se naziva B14A dobija Tvin strane nacrta 1 ˝ u SU karburatore. Od 1957 godine zapremina motora je povećana na 1,6 L i kako jedan dovndraft-B16A i dvostrukim strane nacrt carburetted B16B verzije bile ponuđene. ekonomska situacija bila prilično iznad proseka i performanse posebno sa dvostrukim karburator konfiguracija je oštar [. Kombinacija performansi i trajnosti osvojili preko mnogih dva sedišta sportski automobil vozača, što im omogućava prijatno disk u firmi cela porodica, ako to želite. 1958. bio je postepen PV544 in suptilne razlike sa PV444 su uvođenje zakrivljenih jednodelni vetrobran da zameni dva okna ravnog stakla, veća zadnja svetla, kao i trake tipa brzinomer. 444 je 3-stepeni manuelni menjač je takođe zamenjena sa 4 brzine jedinica u 544.do Sledeće značajne promene je došlo 1962, kada je B16 bio je zamenjen novim Volvo B18 motor, u početku razvijen za P1800 sportski automobil . Ovaj 1.8 D motor je imao pet glavnih ležajeva. Opet jedan i dva karburatora verzije su ponudili, određeni B18A i B18D, respektivno. Tržište SADa videlo vrlo malo B18A automobila od SADa javni prioritet performanse u odnosu na potrošnju goriva. Takođe 1962. firma Volvo promenio je od 6 do 12 volti električnih sistema. 1963 Volvo počinje sa proizvodnjom 544 u njihovom novom kanadskom Dartmout / Halifaks postrojenju, prvom Volvo fabrikom koja se nalazi izvan Švedske. PV544 je pravljen I kao Estate (karavan) verzija, Duett, u početku odredio P445, a kasnije i P210. 544 je dobio inkrementalni mehaničke revizije i trim promene do konačne proizvodnje godine 1965. Tačno 440.000 jedinica su izgradjena tokom 18-godišnjeg roka. Auto je tako samo mio vlasnika koji Volvo vodio samo-objavljene reklame krajem 1965 i početkom 1966 moleći PV vlasnici ne budu ljuti na kompaniju. Duett Korisnost dozvoljeno da nastavi proizvodnju Volvo karavan kroz 1969 modelske godine. To su bili tada zamenjen na nekim tržištima od strane visokog krova verzije modela Volvo 145, pod nazivom Ekspres.SlikaSlikaSlikaSlikaevo i ja malo da dodam.ne znam koliko je tekst ispravno napisan,prevodioc mi ne radi kako treba
montenegro
Korisnikov avatar
vranac
 
Postovi: 706
Pridružio se: Sre Avg 17, 2011 3:03 pm
Lokacija: beograd/zabljak
Oldtajmer: volvo 940(1990),
volvo 244(1982),
volvo 245(1981),
saab 900 turbo(1984)

Re: volvo pv444/544

Postod kiki243 » Uto Avg 23, 2011 5:13 am

.....nikad necu zaboraviti,kad sam pristupio ovoj fenomenalnoj druzini (mislim na forum) u jednom od mnogobrojnih razgovora sa jednim od celnih ljudi ove ekipe(zna on na koga mislim :lol: ) koji mi je mnogo pomogao oko mojih nedoumica( i opet mu se zahvaljujem) - na moj suzeni izbor od cetiri modela oko nabavke (od kojih je jedan bio PV)-rekao mi je sledece: "deluje mnogo dosadno".....
Ja mlad,neiskusan,ponesen filozofijom "vezi konja gde ti gazda kaze"-napravim gresku i odem stranputicom :mrgreen:
Sva sreca dodje u nase redove "vranac" i otvori ovu temu (bravo) a meni,prvo sto je proslo kroz glavu(kad sam je video) je ovo sto sam vam napisao.Naravno nista u negativnom kontekstu(da mi se drug ne naljuti) nego samo mali osvrt.....
Eto i bracala (M.Bojanic) ne misli tako :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Da se vratimo temi,u jednoj relatvno nama dalekoj zemlji,ima jedan grad koji se zove Göteborg i unjemu jedno zdanje.Na izgled spolja nista fascinantno ali vredno pomena.To je Volvo muzej.
SlikaSlika
Godine 2007me,volvo je proslavio 80godina svog postojanja i bas ispred tog muzeja se "odigrala" pocasna povorka svih eksponata iz muzeja.Prizor fenomelan,primerci super ,naravno za one koji misle da kod volvoa ima jos ponesto osim modela P1800.Generalno,to su jako dobri automobili(po mom skromnom ubedjenju) a statistika kaze ovo:Motori su bili izdržljivi, pouzdani, dugovečni i mogli su da pređu 500.000 km bez poteškoća, a uz redovno održavanje i preko 1.000.000.Ako neko misli suprotno ( da su ove cifre plod moje maste) ja se necu ljutiti.Razumecu .....
Da se vratimo muzeju i PV-u:
Muzej koji pored automobila posetiocima prikazuje i kamione, vojna i terеnska vozila, modele trkačkih automobila i eksperimentalnih studija,
SlikaSlikaSlika
čak i dva mlazna aviona tipa „Draken“ i „Viggen“ otvoren je tek nedavno 1995. godine.
2007. godine, Volvo je obeležio osmu deceniju postojanja paradom oldtajmera koja je startovala ispred muzeja automobila i završila se na centralnim ulicama Geteborga. Gotovo celokupna muzejska postavka našla se na otvorenom prostoru pred mnogobrojnim posetiocima i ljubiteljima ove prestižne skandinavske marke.
Inače, zgrada muzeja nalazi se na otprilike 15km zapadno od centra, pored obale mora u okviru industrijske četvrti Orendal u sklopu šire zone luke Geteborg koja je po kapacitetima i obimu transporta najveća u severnom delu evrope. Matična fabrika Torslanda otvorena je 1959. godine i nalazi se tek nekoliko kilometara severnije na prostoru od približno 400 hektara kompleksa pod fabrikama, pratećom proizvodnom industrijom i istraživačkim centrom.
Na prvi pogled muzej spolja ostavlja pomalo iznenađujući utisak jednostavnosti i neočekivane skromnosti u poređenju sa najpoznatijim muzejima tog tipa u svetu. Nordijci poslovično ne iskazuju potrebu da ističu ono po čemu su prepoznatljivi u svetu, i to je uočljivo gotovo na svakom koraku.
U malom holu u prizemlju, dočekuje vas gotovo domaćinski, sredovečni šveđanin plavih brkova u „retro“ kariranoj košulji podvrnutih rukava koji kao da je upravo izleteo iz reklamnih prospekata za „Volvo Amazon“ ili priručnika tipa “Kako da popravite svoj Volvo“. Naplaćuje ulaznice, diskretno nudi knjige, brošure, razglednice, modele automobila, ali bilo kakve kupovine najbolje je odložiti za kraj obilaska.
Volvo PV60
Na samom početku razgledanja, mimo istorijske hronologije, počasno mesto u holu zauzima plavi Volvo PV60 temeljno izrađen automobil koji čak i posle toliko vremena ostavlja utisak visokog kvaliteta. Imao je šestocilindrični motor od 3,6 litara i 90KS i proizveden je u 3006 primeraka najviše u periodu od 1946 do 1950. Razlog tome je činjenica da je predstavljen u nezgodnom trenutku 1940. godine kada je Drugi svetski rat već bio u zamahu.
U prostranijem delu prizemlja sledeći eksponat nas vraća na sam početak. Prvi serijski model Volvoa pod oznako ÖV4 napustio je fabriku Hisingen 14.aprila 1927. godine. Iza ovog pionirskog poduhvata stajala su dvojica iskusnih entuzijasta, Asar Gabrielson (Assar Gabrielsson) po zvanju ekonomista i direktor SKF filijale u Francuskoj i Gustav Larson inženjer koji je iskustvo stekao u Koventriju radeći, između ostalog i na projektima motora za kompaniju Moris.
Dok je Larson bio zadužen za tehničke projekte i angažovanje mladih inžinjera, Gabrielson je došao na ideju kako da privuče potencijalne finansijere. Smatrao je da bi bilo najbolje izraditi probnu seriju od 10 automobila (devet otvorenih i jedan pokriveni) koje bi zainteresovani ulagači mogli da testiraju. Reakcije su bile iznad oćekivanja, a podrška je upravo stigla od SKF-a koji im je odobrio kredit za inicijalnu seriju od 1000 automobila, omogućio im de se usele u jednu od njihovih fabrika, ali istovremeno i presudno uticao na novo ime marke krstivši ga latinskom rečju „Volvo“ (od glagola „volvere“) što u prvom licu jednine znači „kotrljam se“. Kao logotip prihvaćena je u to vreme važeća oznaka za hemijski element gvožđa, krug sa strelicom dijagonalno usmeren na gore.
Slika
Volvo PV4
ÖV4 (Öppen vagn) kabriolet sa nadimkom „Jakob“ imao je čvrstu šasiju, lisnate opruge napred i pozadi, četvorocilindrični motor od 1.9 litara i 28 KS na 2000 obrtaja u minuti i preporučenu brzinu od 60 km/h. Verzija sa zatvorenom kabinom PV4 i kamionet izrađen od drveta PV4TR zajedno sa „Jakobom“ ukupno su proizvedeni u 996 komada, i na svu sreću sva tri primerka su sačuvani i nalaze se u muzeju. Inače skraćenica PV, koja će narednih decenija biti korišćena u nomenklaturi većine modela, označava u originalu naziv „Person Vagn“ ili „putničko vozilo“.
Naredna serija 650/651 predstavljena je 1929. Godine i imala je šestocilindrični motor od 3.0 litre snage 55/65 KS. Ovi automobili su bili duži i širi od ÖV4, izrađivani su u više razlićitih verzija kao taksi vozila sa sedam sedišta, zatim kao luksuzne serije PV 652, ekskluzivniji PV654, sve do završnih modela PV 658/659 sa 80/84 KS koji su se proizvodili do 1937. godine.
Vredi napomenuti da se u prizemlju muzeja nalazi izložen i veliki turbo-mlazni lovac „SAAB Draken“ koji je prvi put javnosti predstavljen 1955. godine.
Imao je maksimalnu brzinu od 2 maha, mogao je da poleće i sa kratkih i neuređenih pista i proizvodio se sve do 1976. godine. Razlog zašto je jedan SAAB izložen u muzeju Volvoa, može se pronaći u logičnoj činjenici da su za proizvodnju takvog mlaznog lovca bili uključeni svi raspoloživi ljudski i tehnički resursi Švedske kraljevine.
Volvo PV36 „Carioca“
Na spratu muzeja u skladno i dobro osmišljenom prostoru sačinjenom od nekoliko manjih apartmana, u prvoj ambijentalnoj celini dominiraju automobili iz tridesetih godina od kojih je najlepši i najupečatljiviji Volvo sa oznakom PV36 „Carioca“ iz 1936. godine sa potpisom dizajnera Ivana Ornberga koji je 1932. iz Chryslera prešao u Volvo.
Oblikovan je u tzv. aerodinamičnom (streamlined) stilu koji je bio dominantan dizajnerski diktat u americi tokom tridesetih godina, sa prednjim svetlima koja su bila sastavni deo prednjeg dela karoserije i na upečatljiv način pokrivenim zadnjim točkovima uz vrlo visok kvalitet završne obrade što se odražavalo i na cenu.
U ponudi je bio motor od 3.6 litara, 80/84 KS, prostor za šest osoba i i do 1938. proizvedeno je 500 primeraka.
Volvo PV 444/544
Nakon što iz svih uglova osmotrite jeftiniji i jednostavniji PV51 sa nezvaničnom titulom „prvog narodnog automobila“, u sledećoj prostoriji vas očekuju dva sportska kupea P1900 i P1800 sa jedinstvenim ali ipak međusobno drugačijim biografijama. Ipak, pre njih, kustosi žele još jedan put da vas podsete na PV60 sa početka izložbe, ali ovoga puta u kabriolet izvedbi kao i na ključne modele koji su bili pokretači razvoja personalnog prevoza i odskočna daska za osvajanje amerike, PV 444/544 i čitaocima već poznati Volvo 120 „Amazon“.
U jesen 1944. predstavljen je novi „narodni automobil“ pod nazivom PV444. Pokretao ga je ekonomični, četvorocilindrični agregat od 1.4 litre i 40 KS poznatiji kao B4B. Još na samom početku u volvou su znali da će ovako tehnički i oblikovno, automobil biti jedinstven. Izgled karoserije predstavljao je mešavinu američkog dizajna i evropskih dimenzija, sa ojačanim kavezom otpornim na prevrtanje. Već prvih dana nakon predstavljanja potpisano je 2300 ugovora o isporuci, a kuriozitet je bila i cena od 4800 kruna, identična vrednosti prvog volvoa ÖV4 sedamnaest godina ranije. Tokom vremena snaga agregata je porasla na 44 KS, a 1957. dobio je novi B16A od 1.6 litara i 60 KS.
Osveženi PV444 predstavljen je u avgustu 1958. kao PV544 uprkos predviđanjima da će zbog potencijalne konkurencije u okviru kuće, gde se od 1957. godine već proizvodio moderniji Volvo 120 „amazon“, biti potisnut i slabo se prodavati. I ovog puta su pretpostavke rukovodstva Volvoa bile ispravne; PV444/544 se proizvodio i prodavao do 1965. godine sa zaokruženih 440.000 primeraka od kojih se nekolicina danas mogu videti i na našim putevima. Prvi modeli ponuđeni su američkim kupcima 1956. godine kada je i Asar Gabrielson otišao u penziju. Zamenio ga je u narednim decenijama ništa manje impresivni Gunar Engelau.
U okviru galerije naliazi se još jedan mlazni lovac SAAB „Viggen“ zvanično predstavljen 1971. godine i posebno osposobljen da poleće i sleće sa neuređenih i nemarkiranih staza.
Na kraju, u istom holu pored ulaza u muzej, može se iskoristiti vreme za kupovinu sitnica. Knjige sa kratkom i sažetom istorijom za samo 1-2 evra, razglednice po sličnoj ceni, a modeli u razmeri 1:43 poput XC90 koštaju od 15-18 evra. Ograničene serije kvalitetnih modela vozila („amazon“, PV544 i sl.) „made in UK“ koštaju oko 80 evra i namenjeni su uglavnom kolekcionarima.



Slika1959 – Amazon i PV544 dobijaju sigurnosne pojaseve sa tri tačke učvršćenja, a Volvo postaje prvi proizvođač automobila na svetu koji takvo rešenje nudi u standardnoj opciji. Volvo 122S i PV544 predstavljeni su u Sjedinjenim Državama. Do kraja godine Volvo u Švedskoj prodaje 39.016 automobila
Slika1958 – U avgustu Volvo predstavlja moderniji model PV544 razvijen na osnovi modela PV444. I dok su mnogi mislili da će dolaskom Amazona PV444 otići u istoriju, to se ne dešava jer se PV444 i dalje smatrao automobilom koji nudi dobre ukupne performanse. Osveženi PV544 dobija veće (i zaobljeno) vetrobransko staklo, veće zadnje staklo, veća zadnja svetla i brzinomer po uzoru na onaj koji se ugrađivao u Amazon. PV544 mogao se dobiti sa različitim motorima i paketima opreme.
Slika1953 - PV444 može se dobiti sa unutrašnjim oblogama u crvenoj i bež boji. Standardni model koštao je 10.860 kruna, dok je za Special (točkovi od nerđajućeg čelika, dupli štitnici za sunce, upaljač, hromirane ručke...) trebalo izdvojiti 11.415 kruna. U aprilu je predstavljen model PV445E/ES. Reduciranjem cene Volvo gotovo udvostručuje svoju produkciju. PV444 osvaja titulu najprodavanijeg automobila u Švedskoj. Prvi Volvo Duett predstavljen je u leto. Duett simbolizira ideju Volva da kupcu ponudi automobil “dva u jedan“ koji će se jednako dobro snalaziti i u radnoj i u “paradnoj” ulozi. Iste godine predstavljen je i luksuzni PV831.
Slika SlikaNa pocetku ove poruke,na drugoj slici stoji ispred muzeja!!Dizajniran kao službeni predsednički automobil PV831 imao je prostranu luksuznu unutrašnjost obloženu kožom i velurom. Serijska oprema uključivala je radio, sat i dva upaljača za putnike na zadnjem sedištu.
Slika1950 – Početkom pedesetih godina u Volvu se koncentrišu na povećanje proizvodnih kapaciteta za model PV444. U septembru je predstavljen PV444 B-serije koji se mogao dobiti u standardnoj i specijalnoj izvedbi. Eksterijer je uključivao nove odbojnike, a unutrašnjost je osetno modernizovana: novi brzinomer, udobnija sedišta, ključ za paljenje motora umjesto tastera. Posebnu pažnju odnosi indikator pravca u obliku slova T postavljen na sredini krova. U jesen su predstavljeni i novi taxi automobili serije 800 (PV831/832). Šasije PV833 i 834 koriste se za proizvodnju ambulantnih vozila, dostavnjaka i lakih kamiona.
Slika
Slika
1951 – B-seriju modela PV444 menja serija C, makar se promene smatrale minornim. U nameri da iskoriste sve napravljene šasije PV445 u Volvu donose odluku o dizajniranju karavanske karoserije. Prve Estate karoserije, kasnije poznate kao Volvo Duett, svoje obrise dobijaju u fabrici u Olofströmu. Sa profitom od 310 miliona kruna 1951. godina smatra se veoma uspešnom za Volvo.
1952 – Modeli PV444D i DS opremljeni su snažnijim alternatorom, modifikovanim upravljačkim mehanizmom i posebno konstruisanim sistemom grejanja (opciono). Krovni pokazivač pravca zamenjen je bočnim pokazivačima.

evi i malo slika:
SlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika

Uzgred (iako je to naravno lista zelja sto kaze djape1977) jedan PV u nasim oglasima kao stranac u mint stanju se prodaje za 11.000e u Barajevu,dok kod ovih razvijenih zemalja cene idu od 2000e(za auto u prvoj boji) pa na vise.
Evo jednog (farban pre 15tak godina) ili ok po meni
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika

Ili ovako ko je raspolozen za igranje:
SlikaSlikaSlikaSlikaSlikaSlika
Poslednji put menjao kiki243 dana Ned Okt 16, 2011 12:48 am, izmenjena samo jedanput
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: volvo pv444/544

Postod vranac » Uto Avg 23, 2011 8:19 am

svaka cast,odlican tekst.
montenegro
Korisnikov avatar
vranac
 
Postovi: 706
Pridružio se: Sre Avg 17, 2011 3:03 pm
Lokacija: beograd/zabljak
Oldtajmer: volvo 940(1990),
volvo 244(1982),
volvo 245(1981),
saab 900 turbo(1984)

Re: volvo pv444/544

Postod Sasha » Uto Avg 23, 2011 10:07 am

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: volvo pv444/544

Postod HEMI 426 » Uto Avg 23, 2011 10:22 am

Svaka cas' za text! :thumbup:


Slika


PV445 Cabriolet Ringborg 1953
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: volvo pv444/544

Postod kiki243 » Uto Avg 23, 2011 11:15 am

:oops: :oops: :oops:

Dvadesete godine prošlog veka bile su početak proboja automobilske industrije, kako u Sjedinjenim Američkim Državama tako i u Evropi. Interes Šveđana za automobile posebno se budi 1923., što je direktan rezultat automobilskog sajma u Goteborgu na kojem se tada pojavilo 97 izlagača automobila.

Početkom dvadesetih godina Švedska uvozi 12.000 automobila godišnje, da bi se nakon 1925. broj uvezenih (prodatih) automobila popeo na 14.500 jedinica godišnje. Na tadašnjem međunarodnom industrijskom tržištu bilo je uobičajeno da automobilske marke kupuju komponente različitih proizvođača od kojih bi potom sastavljale sopstvene automobile. Upitan kvalitet prouzrokovao je da su se mnogi drugi vrlo brzo morali početi baviti drugim delatnostima, jer nije bilo kupaca za nekvalitetne proizvode.

Upravo kvalitet je bio osnovna vodilja čoveka koji je osnovao Volvo. Osnovna ideja vodilja bila je dizajnirati komponente samostalno, pažljivo birati proizvođače koji mogu ispoštovati zahtjeve o kvalitetu i na kraju izvršiti sklapanje automobila uz pomoć iskusnih automobilskih graditelja. Takav princip usvojen 1926. godine i dalje je na snazi u Volvu.
SlikaAssar Gabrielsson i Gustaf Larson bili su ljudi koji su stajali iza imena Volvo. Gabrielsson je bio diplomac ekonomskog fakulteta i biznismen koji je svoju radnu karijeru započeo u firmi SKF. S vremenom postaje šef SKF-ove podružnice u Francuskoj gdje dolazi do saznanja da je moguće prodavati švedske kuglične ležajeve po ceni koja će biti povoljnija od dobavljača iz Sjedinjenih Država. Jedan od razloga bile su niže nadnice radnika od nadnica koje su primali radnici u Americi. Upravo u Francuskoj Gabrielsson počinje razmišljati o mogućnosti proizvodnje automobila u Švedskoj. 1923. Gabrielsson se vraća u Švedsku gdje postaje menadžer prodaje SKF-a.
SlikaGustaf Larson je bio inžinjer i dizajner. Radio je kao pripravnik u White & Poppe (Coventry, Engleska), gdje je pored ostalog bio uključen u razvoj motora za Morris. 1917. po povratku u Švedsku Larson diplomira na mašinskom fakultetu u Stockholmu i nakon toga počinje raditi kao inžinjer u SKF-u, tri godine pre konačnog povratka u Stockholm. Rad u istoj kompaniji omogućio je da se Assar Gabrielsson i Gustaf Larson sretnu mnogo puta i čini se da su upravo tada obojica počela razmišljati o ideji švedskog proizvođača automobila.
U leto 1924. Gabrielsson i Larson počinju ozbiljno diskutovati o proizvodnji automobila. Uz usmeni dogovor koji su postigli u avgustu, dizajnerski posao počinje već narednog meseca. Larson, koji je dizajnerski posao radio paralelno sa svojim postojećim obavezama, angažuje tim mladih inžinjera u svom rodnom Stockholmu. U julu 1926. završeni su prvi crteži karoserije. Gabrielssonov posao bio je pronaći novac za projekat, ali kada su njegovi pokušaji ostali bezuspješni, dogovoreno je da će biti bolje imati testni primerak automobila koji bi se prezentirao perspektivnim finansijerima. Tako je odlučeno da se proizvede 10 testnih automobila od kojih je 9 bilo otvorenih i 1 zatvoreni. Prva testna vozila proizvedena su za devet meseci i za to vreme Gabrielsson je uspeo osigurati finansijsku podršku. Kada su se ukazale konkretne stvari, za celu priču postaje zainteresovan i SKF. Uz određeni oprez na početku u SKF-u pristaju osigurati sredstva za inicijalnih 1000 automobila, od kojih je 500 otvorenih i 500 zatvorenih. SKF je osigurao potrebne licence i ime AB Volvo koje je korišteno u prethodnim poslovnim projektima. Latinska riječ Volvo prevodila se kao “I roll“ (voziti se, kotrljanje, valjak… prev. sa eng.) Preliminarni rad i razvoj završen je 1927. kada je na svetlo dana izašla prva serija automobila kojom je zvanično označen početak Volvo operacija.
1927 – 14. aprila počinje proizvodnja prve Volvo serije (ÖV4 „Jakob“) koja izlazi iz pogona u Goteburgu. Time je otpočela nova epoha švedske industrijske istorije. Cenu automobila povećavao je ukupan kvalitet i rigorozna kontrola kojoj su bili izloženi svi tadašnji dobavljači koji su ušli u posao sa Volvom.

1929 – Ideja o 6-cilindarskom motoru postoji još od razvoja “Jakoba“, ali prvi putnički Volvo sa 6-cilindarskim motorom (PV651) predstavljen je u aprilu 1929. Skraćenica PV odnosila se na PersonVagn, što bi u prevodu sa švedskog značilo putnički automobil. PV651 bio je duži i širi, sa snažnijim okvirom šasije od okvira na modelu ÖV4. Snažniji motor posebno dobro primljen je u taxi službama, gdje je Volvo od početka hteo biti značajno prisutan kao proizvođač automobila. Volvo 1929. prodaje 1.383 modela PV651. 27 njih je izvezeno iz zemlje. U Švedskoj se iste godine štampa prvi primerak Volvo magazina pod imenom Ratten (Volan). 1929. je godina kada Volvo beleži prvi profit...........

Tako ide prica po modelima i njihovom unapredjenju i dolazimo do 1943ce

1943 – Novi mali automobil PV444 planiran je za predstavljanje u jesen 1944. U Volvu se već u fazi planiranja znalo da će PV444 biti jedinstven automobil koji će kombinovati američki dizajn i evropske mere. Kasnije se ispostavilo da je kombinacija krajnje uspešna. Također je odlučeno da će Volvo PV444 biti opremljen četverocilindričnim motorom i pogonom na zadnje točkove.
1944 – Tokom proleća napravljeno je još prototipova PV444. Sa jakim američkim dizajnerskim pečatom nekonvencionalna čelična karoserija impresionirala je švedsko automobilsko tržište. Izuzetno štedljiv četverocilindrični motor razvijao je 40 KS. Poznat kao B4B to je bio najmanji motor razvijen u Volvu uvezan sa trostepenim mjenjačem. PV444 bio je prvi Volvo u koji je ugrađeno laminirano sigurnosno vetrobransko staklo. Predstavljen na jesenjem desetodnevnom Sajmu u Stockholmu PV444 izazvao je nezapamćen interes. Dan pre otvaranja izložbe Volvo je za PV444 odredio cenu u iznosu od 4.800 kruna. Atraktivan automobil za atraktivnu cenu već u toku trajanja izložbe naručilo je 2300 kupaca. Mnogo je zainteresovanih bilo spremno platiti osetno veći iznos od traženog kako bi svoj PV444 dobilo pre određenog roka isporuke. Isporuka prvih automobila krenula je 1947. Konačna verzija modela PV60 proglašena je dobrim, ali dosadnim automobilom.(ko je citao moj prvi post u ovoj temi -znace sto sam ovo naglasio :mrgreen: )
1945 – Nakon uspešnog predstavljanja modela PV444 u Volvu, ipak, moraju redigovati svoje planove o početku brze produkcije. Dva prototipa podvrgavaju se iscrpljujućim testiranjima po lošim putevima od juga do severa zemlje, uz posebno odobrenje testnim vozačima da tokom testiranja mogu kupovati benzin čija je isporuka i dalje bila veoma restriktivna. U totalu, testni automobili uspešno su prešli 30.000 kilometara.
1946 – Kriza u mašinskoj industriji i dalje remeti proizvodne planove Volva. Počinje skromna produkcija modela PV60, uz paralelna nastojanja da PV444 što pre krene u proizvodnju. Pregovori sa američkim dobavljačima čelika završavaju bezuspešno. Amerikanci su popustili tek kada je glavni inžinjer Volva, Karl Lindblom, u Sjedinjenim Državama prikazao PV444.
1947 – Počinje proizvodnja deset automobila PV444 testne serije kojom se proverava funkcionisanje procesa proizvodnje. PV444 malčice je modifikovan (zadnja svetla, pokazivači pravca) u odnosu na prototip. U februaru konačno počinje serijska proizvodnja. U tom trenutku Volvo je već prodao 10.181 od 12.000 planiranih automobila. Sa prvih 2.300 automobila za koje su ranije potpisane narudžbe Volvo posluje sa gubitkom, jer je prvobitna cena automobila sa 4.800 kruna (u vreme primanja uplata) porasla na 8.000 kruna.
1948 – Volvo ima najveću godišnju produkciju od svog osnivanja. 1949 – Po prvi put od osnivanja Volvo proizvodi više putničkih automobila u odnosu na kamione i autobuse. Donesena je odluka da se proizvede 700 modela PV444 uz 12.000 primeraka posebne verzije sa oznakom PV444S.
1949. godine Volvo je od osnivanja napravio više od 100.000 vozila, a 20.000 primeraka svoje je vlasnike našlo izvan Švedske. Za Volvo grupu radi 6.000 radnika, od kojih je njih 1.400 zaposleno u fabrici u Goteborgu.

Od 1950te do 60te imate u prosloj poruci a onda dalje ide ovako:

1960 – Volvo na Sajmu automobila u Briselu predstavlja svoj sportski automobil P1800 čije su press-fotografije objavljene godinu ranije. Coupe sa dva sedišta dobio je novi motor kodne oznake B18B. Prvih nekoliko godina automobil se sklapa u Engleskoj, jer fabrika u Hisingenu nije imala dovoljno raspoloživih proizvodnih kapaciteta. PV544 i Amazon dobijaju nove menjače, prednja sedišta i drugačije oblikovana zadnja sedišta čime putnici nazad dobijaju više mesta za kolena. Volvo osniva sopstvenu osiguravajuću kompaniju (Volvia) gde vlasnici mogu dobiti polisu osiguranja nakon isteka redovne garancije. Volvo Duett dobio je jednodelni vetrobran, četverostepeni menjač i novu kontrolnu tablu. U to vreme naziv Duett zamenjen je oznakom P210.
1961 – U maju počinje proizvodnja Volva P1800. PV544 i Amazon dobijaju snažan motor (B18) sa dva karburatora koji razvija 90 KS. Automobili takođe dobijaju 12-voltnu električnu instalaciju i asimetrična svetla. U oktobru počinje proizvodnja modela sa dvoje vrata Amazon 121 koji se u početku prodavao samo u Švedskoj, Norveškoj i Danskoj.
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: volvo pv444/544

Postod vranac » Uto Avg 23, 2011 3:12 pm

jos jednom svaka cast. :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
montenegro
Korisnikov avatar
vranac
 
Postovi: 706
Pridružio se: Sre Avg 17, 2011 3:03 pm
Lokacija: beograd/zabljak
Oldtajmer: volvo 940(1990),
volvo 244(1982),
volvo 245(1981),
saab 900 turbo(1984)

Re: volvo pv444/544

Postod kiki243 » Uto Avg 23, 2011 4:01 pm

:oops: :oops: :oops: :oops:
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: volvo pv444/544

Postod American_V8 » Uto Avg 23, 2011 4:07 pm

kiki svaka ti cast, odlican tekst :thumbup:
aj sad obradi i kojeg SAAB-a :D
Korisnikov avatar
American_V8
 
Postovi: 1000
Pridružio se: Čet Apr 22, 2010 4:49 pm
Lokacija: Banja Luka

Re: volvo pv444/544

Postod kiki243 » Uto Avg 23, 2011 4:17 pm

Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: volvo pv444/544

Postod American_V8 » Uto Avg 23, 2011 4:44 pm

ma znam, al obradi ti jedan model, ovako iz srca :D
Korisnikov avatar
American_V8
 
Postovi: 1000
Pridružio se: Čet Apr 22, 2010 4:49 pm
Lokacija: Banja Luka

Re: volvo pv444/544

Postod kiki243 » Uto Avg 23, 2011 4:57 pm

American_V8 je napisao:ma znam, al obradi ti jedan model, ovako iz srca :D

....ma cuti ,koga zanimaju te bezvezne marke Saab,volvo,Mg itd.To sve skupi delovi :lol: :lol: :lol:
A i rekao mi Hemi da ne pipam vise tastaturu do daljnjeg :mrgreen: ( osim ako cu da pisem o muscle car)
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: volvo pv444/544

Postod vranac » Uto Avg 23, 2011 5:56 pm

pisi ti slobodno. :mrgreen:
montenegro
Korisnikov avatar
vranac
 
Postovi: 706
Pridružio se: Sre Avg 17, 2011 3:03 pm
Lokacija: beograd/zabljak
Oldtajmer: volvo 940(1990),
volvo 244(1982),
volvo 245(1981),
saab 900 turbo(1984)

Re: volvo pv444/544

Postod American_V8 » Uto Avg 23, 2011 6:06 pm

ajde ja cu jedan model, kao treci svedjanin :lol:
Korisnikov avatar
American_V8
 
Postovi: 1000
Pridružio se: Čet Apr 22, 2010 4:49 pm
Lokacija: Banja Luka

Re: volvo pv444/544

Postod kiki243 » Ned Okt 16, 2011 1:01 am

...listam (danasnje) oglase,pa naidjoh na jedan lep primerak cije slike ne bi bilo lose da stoje ovde, i ulepsaju temu s obzirom da je jako redak model....

SlikaSlikaSlika
SlikaSlikaSlika
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: volvo pv444/544

Postod vranac » Ned Okt 16, 2011 2:48 pm

prelep auto,sigurno treba da stoji ovde
montenegro
Korisnikov avatar
vranac
 
Postovi: 706
Pridružio se: Sre Avg 17, 2011 3:03 pm
Lokacija: beograd/zabljak
Oldtajmer: volvo 940(1990),
volvo 244(1982),
volvo 245(1981),
saab 900 turbo(1984)


Povratak na Ostale autoindustrije Zapadne Evrope

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju

cron