Volvo serije 200

Spanska, austrijska, svajcarska, svedska i ostale...

Volvo serije 200

Postod stalker92 » Sub Jun 13, 2009 9:16 pm

Volvo serije 200
Auto koji je nadživio nasljednika

Slika
Volvo 265 GL

Volvo slovi kao jedna od najpouzdanijih marki na tržištu. Taj ugled ponajviše duguje modelu 240/260 – autu koji se nastavio proizvoditi i nakon što se prestao proizvoditi model koji ga je naslijedio!

Sedamdsete su godine prošlog stoljeća. Volvo dobar dio svoje proizvodnje izvozi izvan tadašnje Europske zajednice. Kako bi izgradio što bolje uporište na domaćem terenu, Volvo je 1972. godine napravio istraživačko vozilo VESC (Volvoov eksperimentalni sigurnosni automobil), kojemu je bio cilj – kako i možete zaključiti po imenu - napraviti što sigurnije vozilo s tadašnjom tehnologijom. VESC je zapravo bio pokretni laboratorij, imao je ugrađen ABS, zračne jastuke i teleskopske branike (1972.!). Iskustvo stečeno kroz VESC ugrađeno je 1974. u Volvo 240/260.

Dizajn poslije svega!
Volvo 240 je bio zamišljen prvenstveno kao siguran auto – od 1974. pa sve do 1993. u Sjedinjenim državama nitko nije poginuo u tom automobilu! Ironično, s vremenom je ta činjenica poticala nesigurne i loše vozače da nabavljaju 240-icu, pa je s vremenom u tim autima ginulo i do 100 ljudi godišnje – ipak nikakav auto ne može kompenzirati lošeg vozača!
Drugi zahtjev pred 240-icom bila je funkcionalnost – njena prostranost bilo u karavanskoj, bilo u limuzinskoj izvedbi bila je mamac mnogim američkim i europskim obiteljima s više djece ili malom djecom, liječnicima, majstorima, akviziterima – svima koji su trebali pouzdan auto s puno prostora u kabini i prtljažniku (33% proizvodnje bili su karavani).
Dizajn je bio sve samo ne na razini pouzdanosti i funkcionalnosti: Volvo 240 krasi nekoliko nadimaka, među kojima su najčešći "cigla s kotačima", "građen kao tenk" te "kyrpä" – prvi nadimak se kasnije dugo godina zadržao za sve Volvoe, a što znači posljednji nadimak na švedskom, potražite na nekoj tražilici – mi smo pristojni novinari!

Krizi usprkos
Iako se pojavio u najgore moguće vrijeme – za velike naftne krize 1970-ih, model 240 podignuo je proizvodnju na rekordnu razinu u dotadašnjoj povijesti Volvoa, a SAD su postale najveće tržište za taj model. Model 240 pokretali su 4-cilindarski motori, a 260 6-cilindarski (treća znamenka u nazivu modela označavala je broj vrata: limuzina - 4, coupé - 2 ili karavan - 5). Motor je smješten sprijeda, a pogon je na stražnje kotače. 240 se proizvodio u šest različitih izvedbi, a 260 u dvije. Automobil je već u sedamdesetim godinama bio opremljen trostaznim katalizatorom, koji je uklanjao 90% štetnih tvari iz ispušnih plinova, a od 1975. imao je i lambda-sondu.
Motor koji se najčešće vezuje uz seriju 200 je "crveni blok" (B21), obujma 2,1l i snage od 98 do 107 KS, poznat po svojoj robusnosti. 1981. dolazi motor s turbo-punjačem, a dvije godine kasnije motor B23. U seriju 200 se ugrađivao i V6 (B27 i B28) od 2,8 litara, koji je bio sklon habanju bregaste osovine, te je u prosjeku trajao niti 200.000 km. Tome usprkos, gospodin De Loeran je taj motor ugrađivao u svoj DMC 12.

Đekna još nije…
Volvo je nakon prvih osam godina proizvodnje, logično, pripremio zamjenu za seriju 200 – seriju 700, no kako se serija 200 dobro prodavala nije se odredio neki točan datum gašenja proizvodnje. 'Dvjestotka' se nije dala samo tako, pa kada je 1992. seriju 700 zamijenila serija 900, 240-ke su još godinu dana izlazile sa trake. Tako da je Volvo serije 200 u 19 godina proizvodnje, bio proizveden u 2,8 milijuna primjeraka, a u 21 godinu od predstavljanja stekao je znatno više obožavatelja širom svijeta.
Ali ni to nije sve. I nakon prestanka proizvodnje 1993. godine, model 240 bio je još veoma tražen na tržištu rabljenih automobila, prvenstveno kada su roditelji tražili jeftini auto u kojima njihova djeca mogu učiti vožnju, uz mali rizik da će nastradati ili da će ih auto ostaviti na cesti.

I zanimljivost za kraj
Iako ni u jednom filmu nije "oživio" poput VW Bube, niti ga je vozio James Bond, Volvo 240 jedan je od najčešće prikazivanih automobila u američkoj filmskoj i TV industriji. Iako bez neke vjerodostojne potvrde, na Internetu se može naći i podatak da je Volvo serije 200 odnio najviše nagrada u povijesti auto-industrije.

Slika
Volvo 262 C coupe Bertone 1977-1980
Slika
Volvo 244 Turbo FS 1983.
Slika
Volvo 265
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1479
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Volvo serije 200

Postod luci » Ned Jun 14, 2009 1:52 am

Jean Reno vozi coupe bertone u filmu Grimizne Reke 2. inace taj kupe mi se prilicno dopada, rado bih ga posedovao..
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Re: Volvo serije 200

Postod HEMI 426 » Uto Jun 16, 2009 12:20 am

Ovaj coupe Bertone je bio pre par nedelja na skupu u Banja Luci. Mislim da ce ekangt da kaze nesto vise o kolima... Ja sam cuo da postoji jos jedan kod nas ali ga nisam video...


Slika
Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Volvo serije 200

Postod mrvos » Uto Jan 25, 2011 10:01 pm

Da li se volvo 240 ikad pravio sa blokadom diferencijala? Ili da li blokirajuci diferencijal od nekog drugog auta pasuje? Radi se o 240 karavanu 83 godiste......
Korisnikov avatar
mrvos
 
Postovi: 78
Pridružio se: Ned Jan 23, 2011 1:24 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: imam 15 godina stoga ne posedujem auto ali moj tata vozi VOLVO 240, TRIUMPH HERALD 13\60 i Subaru Imprezu, koja nije oldtimer ali mi je zao da je ne napisem.


Povratak na Ostale autoindustrije Zapadne Evrope

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost