Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod [rekord] » Pet Maj 14, 2010 10:51 pm

Evo ukratko na engleskom http://en.wikipedia.org/wiki/Galvanization

Verovatno ste svi na ovom forumu culi za Galvanizaciju, tj. Elektroliticki proces nanosenja zastitnog sloja na odredjene metale.

Mene zanimaju vasa iskustva sa domacim firmama, i kontakti firmi.
Cinkovanje, Hromiranje, Niklovanje, Bakarisanje i Bruniranje.
Ko radi najkvalitetnije, sta i kako.
Posebno me interesuju Cinkovanje i Hromiranje, posto planiram da obnovim odredjene delove, kao sto su branici, felne......

Evo ,nasao sam na YellowPages, neki spisak firmi koje se bave ovom delatnoscu http://www.yellowpages.rs/sr/Poslovni+s ... nizacija/f
Opel Rekord D 1.9 75'
Opel Rekord E 2.0 Sprint 78'
Korisnikov avatar
[rekord]
 
Postovi: 145
Pridružio se: Pon Dec 07, 2009 2:05 am
Lokacija: Beograd

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod HEMI 426 » Pet Maj 14, 2010 11:08 pm

Odlicna tema!
I mene interesuje ista stvar a ne znam mnogo ni o procesu niti kojim firmama se treba ili ne treba obratiti.
Doduse, cuo sam da je Novosadski DES los dok je Beogradski DES dobar ali ne znam ni cene...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7341
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod beogradski_fantom » Pet Maj 14, 2010 11:25 pm

Beogradski DES izbegavajte po svaku cenu. Prvo sto su u nekom polu strajku pa manje vise ne rade, a i to sto rade bolje da ne rade. Meni su usrali kvake za dvojku koje su pre tretmana bile u boljem stanju. Hrom se ljusti, zutilo na sve strane pa sam morao da kupujem druge. Znam coveka koji je kod njih radio branike koji su pozuteli posle 2 kise.
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1480
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod [rekord] » Pet Maj 14, 2010 11:31 pm

Jeste, Des je stvarno krs.Ja nisam bio zadovoljan ni njihovim cinkovanjem.

Pre jedno godinu , a mozda i vise dana, sam experimentalno polirao i Hromirao parce cevi(kod nekog privatnika), i za sada se nista ne ljusti, a namerno sam je drzao i na suncu i na kisi.
Sutra cu probati da nadjem ime Firme, ili coveka koji je radio.
Koliko znam, Hromiranje je proces koji zahteva neke prethodne radnje na radnom komadu.Npr Bakarisanje, a mozda cak i Niklovanje.
Ako neko moze da nesto vise kaze o tehnologiji postupka, bilo bi super.
Opel Rekord D 1.9 75'
Opel Rekord E 2.0 Sprint 78'
Korisnikov avatar
[rekord]
 
Postovi: 145
Pridružio se: Pon Dec 07, 2009 2:05 am
Lokacija: Beograd

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod Borislav » Sub Maj 15, 2010 12:13 am

Da bi hromiranje bilo kvalitetno uradjeno metal mora biti bez korozije i idealno odmascen. Odmascivanje rade firme koje se bave galvanizacijom jer imaju potrebne kiseline i rastvore u koje potapaju metal. Metal je najbolje obraditi brusnim papirima raznih granulacija od grubljih do najfinijih, a zatim ispolirati.
Tek onda ide bakarisanje pa medjupoliranje, ako je potrebno postupak se ponavlja i vise puta, zatim niklovanje( nikl se ne polira jer je jako tvrd materijal). Inace je nikl podloga za dekorativno hromiranje. Preko nikla konacno ide hrom i tada bi rezultat trebalo da bude prvoklasan. Postoji i tvrdo hromiranje ali se ono koristi kod masinskih elemenata i raznih alata.
Nadam se da vas nisam smorio ovolikim tekstom ciji je izvor neki stari masinski prirucnik iz 60-ih godina.
Sto se tice DES- a za njih sam cuo da su dobri, a ima i jedna firma u Simanovcima koja godinama radi galvanizaciju
Korisnikov avatar
Borislav
 
Postovi: 429
Pridružio se: Pon Mar 08, 2010 12:38 am
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: 1977 Oldsmobile 98 Regency

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod HEMI 426 » Sub Maj 15, 2010 1:01 am

Koliko sam cuo, posle procesa tvrdoh hromiranja,povrsina nije sjajna i glatka nego je hrapava i mat. Medjutim, tvrdo hromiranje je prvenstveno kao povrsinska zastita metala a ne kao dekoracija. Medjutim, ne znam da li se tvrdo hromirana stvar moze ispolirati pa se tako dobiti sjaj.



Da li neko zna kolike su dimenzije kada u koje se potapaju predmeti kad se hromiraju i sta je najveca stvar koja se moze iz cela hromirati. Kod nekih automobila ( uglavnom amera ) sam vidjao da su branici seceni na pola jer nisu mogli da stanu u kadu celi. Doduse, kod nekih kola to nije bio slucaj, jer su mogli da stanu. Koja je odprilike cena hromiranja jednog branika ( prosecne duzine )... ?
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7341
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod Borislav » Sub Maj 15, 2010 1:10 am

Kade u Simanovcima su 1,30m, to sam pitao kad sam nosio neke moje proizvode na hromiranje. Cena ,konkretno za to sto sam nosio, mrezasti predmet dimenzije 450x400mm oko 10-ak eura.
Korisnikov avatar
Borislav
 
Postovi: 429
Pridružio se: Pon Mar 08, 2010 12:38 am
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: 1977 Oldsmobile 98 Regency

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod Borislav » Sub Maj 15, 2010 1:17 am

Sto se tice tvrdo hromiranih delova pretpostavljam da se teze poliraju, posto svakodnevno radim sa prohromom a njegov sastav se bazira na hromu, niklu i jos nekim metalima, tezi je za obradu od obicnog lima, odnosno tvrdji.
Korisnikov avatar
Borislav
 
Postovi: 429
Pridružio se: Pon Mar 08, 2010 12:38 am
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: 1977 Oldsmobile 98 Regency

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod HEMI 426 » Sub Maj 15, 2010 10:30 am

Tih 1.30m nije bas neka dimenzija, branici su uredno veci od toga.... jesu li to najvece kade u Srbiji ili ?
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7341
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod djape1977 » Sub Maj 15, 2010 11:16 am

pre 10tak godina sam u napadu mladalackog entuzijazma ispeskirao i zatim odneo na niklovanje viljuske prednjeg trapa od moje tadasnje lade. prvo su ih odmastili u nekoj kiselini a zatim elektroliticki naneli bakar pa nikl. u medjuvremenu sam ih selio dvaput i sada su na lajki koju koristim kao radni auto i jos uvek nisu nigde zardjale osim malo po navojima brezona gde se kace amortizeri i balans stangla. naravno da posle peskiranja nisam polirao viljuske tako da je povrsina blago hrapava i samim tim mat.
niklovanje je radioo jedan stari zemunski majstor koji je u medjuvremenu zatvorio radnju. nije bilo skupo, mozda 20tak maraka za sve 4
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4089
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 850 sport, 124 sport, 131 mirafiori, 132 2000 (x2), ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod presvjetli » Sub Maj 15, 2010 1:03 pm

Moram naci tel lika sto mi je niklovao i polirao delove od Ajkule.Prvo mi je polirao jedan lik iz BGD i upropastio ih je jer ih je pregrejao i sve se iskrivilo(nosaci zadnje haube) a lik koji je posle niklovao brave i polirao ostalo je to uradio savrseno.
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod [rekord] » Sub Maj 15, 2010 3:13 pm

Od ranije(pre nekoliko godina) ,ostao mi je uzorak cevi koja je niklovana u Simanovcima.
Prvo je obradjena na strugu , pa onda polirana, pa bakarisana, pa opet polirana, elektro odmascena, i na kraju niklovana(radi se o estetskom Niklovanju, samo sto je nanet malo deblji sloj).Do sada je lepo podnosila spoljasnju sredinu.... .
Slika
Danas sam razgovarao sam sa covekom koji je peskirao taj moj uzorak, i saznao sam par stvari.
Prvo, razlikuje se estetsko Hromiranje/Niklovanje, od INDUSTRIJSKOG!
Industrijsko je mnogo skuplje i kvalitetnije, (cena je oko 2,5EUR za 1dm^2, sto je i cena srebrenja!)
Estetsko hromiranje je 1Eur~1,5Eur za dm^2.
Ako se Hromiraju Branici, obavezno je ici po postupku Poliranje->odmascivanje->Bakarisanje->Poliranje->Odmascivanje->Niklovanje->Hromiranje.(tj bakar, nikl, hrom, jer se odmascivanje podrazumeva),radi se o estetskom Hromiranju.
Poliranje je od 0,5 do 1Euro, u zavisnosti od toga,sta se polira
Covek koji polira mi je rekao, da RV Metal ,Beograd radi solidno, i da nije skup.Oni rade Niklovanje i Hromiranje, a za Bakarisanje se mora otici negde drugde.
sledece nedelje, cu da zovem RV Metal da se detaljnije raspitam o ceni, a onda ostaje da ispeskiram ratkapne od mog Opela, i odnesem ih na ceo tretman....

Zaboravio sam da kazem da u RV Metalu imaju prilicno velike kade, ali to cu sve od sledece nedelje da proverim....
Opel Rekord D 1.9 75'
Opel Rekord E 2.0 Sprint 78'
Korisnikov avatar
[rekord]
 
Postovi: 145
Pridružio se: Pon Dec 07, 2009 2:05 am
Lokacija: Beograd

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod Kiki » Ned Maj 16, 2010 3:28 pm

Vrlo korisna informacija.Nadam se da ces nam uskoro dati potpune informacije...
Korisnikov avatar
Kiki
 
Postovi: 403
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 3:05 pm

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod HEMI 426 » Ned Maj 16, 2010 6:34 pm

Pitaj pa javi, to su dosta bitne informacije.
E sad, da li je isti postupak kada se hromiraju sitniji predmeti i da li se uopste isplati truditi se oko, recimo, slova sa haube?
Na primer, na mom Capriju na dva mesta pise Ford i sva slova su u losem stanju, matirala i oguljena. Da li ima smisla cimati se oko toga ili jednostavno kupiti nov set slova?

Koja je procedura oko hromiranih okvira prozora i lajsni i da li se metalne lajsne sa malim ulubljenjima mogu ispraviti, da li se udubljenja mogu popuniti necim pre celog procesa da bi na kraju bile skroz ravne i sjajne?
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7341
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod Borislav » Ned Maj 16, 2010 10:39 pm

Ako su delovi poceli da se ljuste, moze da se uradi dehromiranje, odnosno obrnuti proces, pa se poliraju i ponovo hromiraju.
Ako se ne varam slova na fordu su od aluminijuma ili neke njegove legure tako da ne treba da se bakarise, jer bakar se nanosi da bi okrenuo polaritet celika da moze da primi nikl i hrom.
Sa druge strane Ford je veoma zastupljena marka tako da nova slova verovatno nisu skupa, da bi se mucio i natrcao za cetiri ili osam slova.
Korisnikov avatar
Borislav
 
Postovi: 429
Pridružio se: Pon Mar 08, 2010 12:38 am
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: 1977 Oldsmobile 98 Regency

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod djape1977 » Pon Maj 17, 2010 1:06 am

mozda gresim ali okviri prozora uopste nisu hromirani. na mom fordu 17m iz '72. su od poliranog aluminijuma, a na italijanima iz te ere su od prokrona tako da nema tu sta da se nikluje i hromira. mogu se ispraviti i ispeglati ostecenja ali je to vrlo pipav posao.
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4089
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 850 sport, 124 sport, 131 mirafiori, 132 2000 (x2), ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod Sasha » Pon Maj 17, 2010 10:42 am

Naleteo sam na ovu firmu za toplo cinkovanje, nalaze se u Ćupriji i Indjiji :)
http://www.metalcinkara.co.rs/

Imaju dosta velike kade i mislim da mogu da rade sve delove karoserije od trepni,rubova do vrata i haube.
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3024
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod djape1977 » Pon Maj 17, 2010 11:46 am

interesantno ali na zalost skoro sasvim neupotrebljivo za oldtajmere. bilo bi zanimljivo naci nekog ko moze celu skoljku da potopi u kiselinu, da pojede rdju a zatim u cink. ovako slaba vajda. da cinkujes sajtne koje tek treba zavariti na auto? pa za pocetak cink ce se istopiti tamo gde se vari i tu ce zardjati kao i obicno.
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4089
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 850 sport, 124 sport, 131 mirafiori, 132 2000 (x2), ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod Sasha » Pon Maj 17, 2010 12:37 pm

Posle se predje cink sprejom po varovima. Ima smisla raditi kompletna vrata, haubu, krila....praktično sve osim krova ;)
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3024
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod HEMI 426 » Pon Maj 17, 2010 12:47 pm

Ima smisla ali nema racunice, suvise skupo...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7341
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod Sasha » Pon Maj 17, 2010 1:35 pm

Jesi zvao da pitaš za cenu?
Isplati se uraditi ako je 1/2 cene novog dela i miran si, s tim da taj novi deo nije cinkovan. Tako da je "skupo" jako relativno u ovom slučaju.
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3024
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod [rekord] » Pon Maj 17, 2010 1:36 pm

Zvao sam RV Metal, Batajnicki Drum 23, 011/3070 348.
-Niklovanje
-Hromiranje
Bakarisanje ne rade!
Cene su standardne ,100din po dm^2, niklovanje i hromiranje(u tu cenu ulazi malo "jace" Hromiranje i Niklovanje, posto sam rekao da se radi o delovima za auto), medjutim cena zavisi i onoga sta se hromira/Nikluje.Tako da tek kada im se donese radni deo , oni vam kazu tacnu cenu.
Velicina kade, je 230x50x100[cm](DxSxV)(covek nije bio bas siguran za sirinu , ali iznosi oko 45~50cm, sto znaci da branik ide bez problema.
Covek koji Polira(064/4002022, Beograd), kaze da su skroz ok, mada bi naj bolje bilo da cujemo necija iskustva.
--------------------------------------
Metal Cinkaru, koju je Sasha iskopao, nisam mogao da dobijem.

--------------------------------------
GalvanoTehnik,Beograd (pogon u Simanovcima)http://www.yellowpages.rs/en/Construction/Metal-goods/Galvanotehnik/profil/69701/slike_page/0:
- Niklovanje
- Crno niklovanje
- Kalaj nikl (antracit)
- Hromiranje
- Mesingovanje
- Bakarisanje
- Pozlata
- Posrebrenje
- Patiniranje
Problem kod njih je sto imaju manje kade, pa branik ne moze da stane, ali sitniji delovi mogu, kada je oko 120x30cm(DxS).
Cena je opet problem, jer dok ne vide nece da kazu nista....
Njihova procedura je
1)Deo se Ispolira do savrsenstva,pa se odnese na Galvanizaciju
2)Bakarisanje(deblji sloj)
3)Poliranje
4)Bakarisanje (Tanji sloj, 5~6 mikrona)
5)polusjajni Nikl
6)sjajni nikl
7)polusjajni hrom
8)sjajni Hrom
Cuo sam da su skuplji od RV Metala, mada ako se radi ovoliko operacija(....polusjajni , sjajni.....), veroatno i mora da je skuplje.
---------------------

Ako je neko imao iskustava sa ovim firmama, ili nekim drugim , obavezno neka prokomentarise kvalitet Galvanskih postupaka.
Poslednji put menjao [rekord] dana Pon Maj 17, 2010 1:42 pm, izmenjena 2 puta
Opel Rekord D 1.9 75'
Opel Rekord E 2.0 Sprint 78'
Korisnikov avatar
[rekord]
 
Postovi: 145
Pridružio se: Pon Dec 07, 2009 2:05 am
Lokacija: Beograd

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod [rekord] » Pon Maj 17, 2010 1:39 pm

Sasha je napisao:Jesi zvao da pitaš za cenu?
Isplati se uraditi ako je 1/2 cene novog dela i miran si, s tim da taj novi deo nije cinkovan. Tako da je "skupo" jako relativno u ovom slučaju.


Pitao sam, na 3 mesta kolika bi bila cena cinkovanja( recimo SAJTNE), ali svi kazu, Donesi pa cemo da vidimo........tako da , dok im ne odnesem , nista necu znati....
Ali cinkovanje, ne bi trebalo da je skupo....
Opel Rekord D 1.9 75'
Opel Rekord E 2.0 Sprint 78'
Korisnikov avatar
[rekord]
 
Postovi: 145
Pridružio se: Pon Dec 07, 2009 2:05 am
Lokacija: Beograd

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod milannik » Pon Maj 17, 2010 4:39 pm

Pa nije vise od pola evra do evra po kg. Mozda malo vise za te malo specificnije stvari.
Korisnikov avatar
milannik
 
Postovi: 48
Pridružio se: Pon Jun 08, 2009 8:32 pm
Lokacija: Niš

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod Borislav » Pon Maj 17, 2010 5:53 pm

Kada vec pricate o sajtnama, ja sam ih na mom svakodnevnom autu napravio od prohroma pre 11 godina. Posle toga, nakon sest- sedam godina sam radio limariju, a za dve- tri godine ce trebati raditi ponovo, a sajtne bez traga korozije.
Inace autolimar koji ih je vario kaze da nikad lakse i lepse nije vario lim CO 2 aparatom(veoma cist materijal) i prima sve vrste prajmera i zastite. Cena za tablu 2000x1000x0,6 iznosi oko 3000din.
Korisnikov avatar
Borislav
 
Postovi: 429
Pridružio se: Pon Mar 08, 2010 12:38 am
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: 1977 Oldsmobile 98 Regency

Sledeća

Povratak na Opste tehnicke diskusije

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost