Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod [rekord] » Pon Maj 17, 2010 10:01 pm

Extra!
I ja sam razmisljao da kupim tablu prohroma, i da napravim sajtne .Ne znam da li postoji problem oko varenja obicnog celika za prohroma?Zamisli tek kada bi ceo auto bio od prohroma!..
Opel Rekord D 1.9 75'
Opel Rekord E 2.0 Sprint 78'
Korisnikov avatar
[rekord]
 
Postovi: 145
Pridružio se: Pon Dec 07, 2009 2:05 am
Lokacija: Beograd

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod Borislav » Pon Maj 17, 2010 10:17 pm

Prohrom se veoma lepo vari za celicni lim, znam iz iskustva. Eto kod mene su pragovi super vec 11 godina, a ostatak limarije cu morati da radim za koju godinu drugi put, naravno ako auto bude kod mene. Mrzelo me, a mogao sam ceo pod da uradim od prohroma. Ali auto sto imam ionako nije vredan toga.
Korisnikov avatar
Borislav
 
Postovi: 441
Pridružio se: Pon Mar 08, 2010 12:38 am
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: 1977 Oldsmobile 98 Regency

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod millan » Pet Jun 04, 2010 11:12 am

da se i ja ukljucim u pricu oko zastite materijala, posto se tim poslom bavim godinama a to mi je struka. tehnolog ovde :)
elem, da bi uopste bila dobra zastita, potrebno je da predmet bude dobar.
ako je vec nagrizen i ima dubinsku koroziju,nema tog polirca, a ni hemije koja moze to da sredi .
druga vazna osobina je priprema predmeta
naime, dobro poliranje je vise od pola posla
krece se sa krunom granulacijom,ka sto finijom.
dosta problema ima ako se donese predmet koji na sebi ima sloj parfe,plastike il starog nikla. uvek se provo predlaze peskarenje, a nakon toga ide poliranje
poliranje moze da se vrsi i elektrohemijskim postupkom, ali samo za prohorn. dobija se nakon elektrohemisjkog poliranja izuzetan sjaj,a mana postupka je da bilo koja neravnina, ili ogrebotina nakon elektropoliranja postaje mnogo puta vidljivija, ovo predlazem samo da se radi na cesljanom( grebanom) prohromu.
sledeca operacija je kvalitetno odmascivanje
prvo se radi sa organskim rastvaracima kako bi se veci komadi paste za poliranje skinuli. nakom toga se predmet potapa u alkalni rastvor kako bi se otklonila zaostala masnoca. nakon toga se vrsi elektrohemijsko odmascivanje koje predstavlja zadnju etapu odmascivanja.
da napomenem, odmascivanje je vrlo bitno
ako se predmet ljusti ili pocne da se "dize" hrom, to s eposledica lose pripreme.
nakon elektroodmascivanja vrsi se ispiranje, a posle toga dekapiranje.
jos jedno ispiranje, pa aktivacija pred bakarisanje. postupak kiselog bakarisanja izbegavajte jer bakar u tom rastvoru daje krupnozrnaste kristale i zato mora da se vrsi poliranje posle bakarisanja. ja koristim pirofosfatni bakar koji je alternativa cijanidnom bakru( koji je i dalje neprevazidjen ali se napusta njegova upotreba zbog otrovnosti,a i sve teze se nabavlja).
posle bakarisanja idu dva procesa ispiranja, pa ide mat nikal.
posle mat nikla ide proces sjajnog niklovanja.
posle ispiranje i onda dolazi na red hromiranje. posle hromiranja ide ispiranje dva puta, pa tretiranje bisulfitom( da se otklone eventualno tragovi zutila od 6 valentnog hroma), pa ispiranje i susenje predmeta
ovo vam je u najkracim crtama proces hromiranja. ovo sam sve ispisao jer ljudi zele hromiranje a ne niklovanje. apsurdna situacija :)
ako se predmet odmah posle odmascivanja hromira, to je postupak tvrdog hromiranja,a povrsina je matirana i sivkasta bez imalo sjaja.
u zadnje vreme sve je populatniji saten nikal. povrsina je mlecna, ni sjajna ni matirana.
nadam se da imate sad malo predstavu o procesu niklovanja.
pozdrav svima
Korisnikov avatar
millan
 
Postovi: 1
Pridružio se: Pet Jun 04, 2010 10:57 am

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod djape1977 » Pet Jun 04, 2010 4:19 pm

mozda i nije pitanje za ovu temu ali negde na netu sam gledao/citao o postupku uklanjanja korozije sa metala strujom. nesto tipa u vodi se rastvara soda bikarbona i ubacuju je elektroda i anoda i zardjao predmet i sve to se kaci na 12v... zna li neko nesto preciznije o tome?
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod jugomotor » Sub Jun 05, 2010 7:51 pm

http://www.youtube.com/watch?v=NsUKRyXb ... re=relatedSlikaOva tehnika je prosta.Bitna je sto veca amperaza,i to je to.
Korisnikov avatar
jugomotor
 
Postovi: 204
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 4:41 pm

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod jugomotor » Sub Jun 05, 2010 9:25 pm

Ako ima problema sa prevodom.........tu sam da pomognem.http://www.circuitielettronici.it/Togli ... uggine.pdf
Korisnikov avatar
jugomotor
 
Postovi: 204
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 4:41 pm

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod djape1977 » Ned Jun 06, 2010 1:47 am

sve jasno. samo ne kaze koja voltaza i koja amperaza.
probam ovih dana pa javljam
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod jugomotor » Ned Jun 06, 2010 9:56 am

12volt i 0.5-1Ampera znaci moze akumulator od auta ili punjac za isti i da ne zaboravim kausticna soda.
Korisnikov avatar
jugomotor
 
Postovi: 204
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 4:41 pm

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod [rekord] » Ned Jun 06, 2010 10:38 pm

jedva cekam rezultate!! :)
Opel Rekord D 1.9 75'
Opel Rekord E 2.0 Sprint 78'
Korisnikov avatar
[rekord]
 
Postovi: 145
Pridružio se: Pon Dec 07, 2009 2:05 am
Lokacija: Beograd

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod OMP » Pet Jul 16, 2010 3:14 pm

cime premazati tj zastiti hromirani deo posle poliranja, jel postoji neki vosak za hrom ili to moze obicnim voskom za limariju ili neko specijalno sredstvo ako mozda ima :roll: ne znam kakva je ona kornjaca za hrom, pise da stiti i cisti hromirane delove ali koliko je dobra :roll: poceo sam da sredjujem i poliram moje branike i hromirane delove pa bi ih zastitio necim ako je moguce jer sam cuo da posle ciscenje tj poliranja brze pocnu da hvataju patinu
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod OMP » Pet Jul 16, 2010 8:40 pm

i jos jedno pitanje, cuo sam da je bolje hromiranje od niklovanja, a za sta onda sluzi jedno a za sta drugo? konkretno ja bih niklovao ili hromirao spoljne brave na autu, sta je bolje da odradim i kad nosim npr. u RV Metal jel mora moja priprema skroz ili samo im posaljem ili odnesem brave a oni sve odrade do kraja?
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod djape1977 » Pet Jul 16, 2010 9:22 pm

OMP je napisao:i jos jedno pitanje, cuo sam da je bolje hromiranje od niklovanja, a za sta onda sluzi jedno a za sta drugo? konkretno ja bih niklovao ili hromirao spoljne brave na autu, sta je bolje da odradim i kad nosim npr. u RV Metal jel mora moja priprema skroz ili samo im posaljem ili odnesem brave a oni sve odrade do kraja?

niklovanje je sjajnije a hromiranje je tvrdje
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod OMP » Sub Jul 17, 2010 12:08 am

znaci da radim hromiranje ;) kakva treba da bude priprema za to, tj sta ja sve treba da uradim da bi ih poslao na hromiranje?
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod presvjetli » Sub Jul 17, 2010 11:17 am

OMP je napisao:znaci da radim hromiranje ;) kakva treba da bude priprema za to, tj sta ja sve treba da uradim da bi ih poslao na hromiranje?

koliko ja znam treba da se ispeskira,odmasti,ispolira,bakarise pa opet polira pa hromira (naravno opet poliranje) i posle hroma se nanosi nikl ako zelis...da bude lepse i sjajnije ;)
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod OMP » Sub Jul 17, 2010 1:36 pm

ma to je sve u radu ali to sve oni valjda treba rade ne mogu ja da bakarise, poliram i sl., ja jedino sto mogu je da opeskiram deo i posaljem ga takvog nego pitam jel to dovoljno ili mogu da posaljem deo ovakav kakav je pa da se oni zezaju i prepremaju ga kako treba??? ali nebitno zvacu ih pa cu da pitam za sve detalje ;)
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod OMP » Pon Jul 19, 2010 12:46 pm

sad sam zvao Rv metal i oni mi rekose da ne rade sitne delove vec samo krupne i na kolicinu :roll:
u DES-u je 50din/dm2 bez pdv-a, sto je i vise nego dzabe ali oni ne rade poliranje kako sam razumeo, nego bih ja morao da ima dam skroz spreman deo za hromiranje tj da ga opeskarim(ili nekako skinem stari hrom) i izpoliram pa onda dam njima :roll: nista mi nije jasno al ajde, Max iz Pazove mi trazi , za brave konkretno sam pitao, 20-25e po bravi sa sve njegovom pripremom ja treba samo da je rasturim komplet i posaljem
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod stalker92 » Sub Avg 07, 2010 7:04 pm

Jel' se na kraju igrao neko sa onim uklanjanjem korozije sa metala strujom? Zanima me kakvi su rezultati... :roll:
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1479
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod Van » Pon Avg 09, 2010 9:38 pm

Otpadne rdja skroz , ili pocrni .
Korisnikov avatar
Van
 
Postovi: 117
Pridružio se: Pet Jun 18, 2010 5:13 pm

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod stalker92 » Ned Okt 17, 2010 3:38 pm

Do sad je u ovoj temi bilo price oko sredjivanja branika, lajsni i slicnih sjanih stvarcica... 'Ajmo sada malo i u drugom smeru... :)

Gledam neke projekte ljudi na internetu, i citam da se srafovi i tako sitnija roba mogu srediti galvanizacijom. Ja uvek kad radim nesto pobacam zardjale matice i srafove i stavim nove, ali sta da se radi kad je u pitanju sraf sa nekom specificnom glavom, ili neka podloska specijalnog oblika itd. sto ne moze da se nadje u prodaji tako lako? Recimo evo primera, covek iz HR je za sredjivanje ovih sitnica dao 4 evra kako kaze:
Slika

Da li je neko radio ovo kod nas, cene, iskustva?
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1479
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod HEMI 426 » Ned Okt 17, 2010 3:49 pm

Jedan moj prijatelj uvek cinkuje srafove. Ne verujem da bas cinkuje sve ali one koje koristi na vidljivim mestima. Ne znam koliko placa ( pitacu ) i ne budu srebrni kao ovi na slizi nego blago zuckasti ( cink ).
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod Superbird » Ned Okt 17, 2010 6:23 pm

Cink je bele boje, a cink oksid sive. Ne znam sta si ti to video.
I'll face it with a grin, I'm never giving in
Korisnikov avatar
Superbird
Site Admin
 
Postovi: 931
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 1:47 pm
Lokacija: ŠABAC
Oldtajmer: Audi 100 Typ 43

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod HEMI 426 » Ned Okt 17, 2010 6:27 pm

Pa ovako se presijavaju :

Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod Superbird » Ned Okt 17, 2010 6:40 pm

To je onda cink hromat, i nije zut zbog cinka :mrgreen:
I'll face it with a grin, I'm never giving in
Korisnikov avatar
Superbird
Site Admin
 
Postovi: 931
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 1:47 pm
Lokacija: ŠABAC
Oldtajmer: Audi 100 Typ 43

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod milton » Ned Okt 17, 2010 7:06 pm

Uvek sam bio u nedoumici između hromiranja i niklovanja. Mnogi misle da je to jedno isto. Shvatam da nije, ali ne znam razliku. :mrgreen: Čitajući par prethodnih postova kapiram da je niklovanje u stvari hromiranje sa dodatkom nikla ili čega već pri finalizaciji. Da li sam uopšte dobro shvatio? :D
Korisnikov avatar
milton
 
Postovi: 52
Pridružio se: Sub Sep 04, 2010 7:02 pm
Oldtajmer: Citroen Dyane 6

Re: Galvanizacija,Cinkovanje,Hromiranje,Niklovanje

Postod 911s [SK] » Ned Okt 17, 2010 7:59 pm

Ja sam skonatao - oluci su niklovani (ne sijaju se), branici su hromirani (sjaje se i kao ogledalo su).
Poslednji put menjao 911s [SK] dana Ned Okt 17, 2010 8:30 pm, izmenjena samo jedanput
Ford weist den Weg.
Everything we do, it's driven by you!
Slika
Korisnikov avatar
911s [SK]
 
Postovi: 1111
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 6:48 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: :::::::::
1963 Consul Corsair
1968 12M coupé
1969 12M
1969 Escort Mk1 2door
1971 Escort Mk1 4door
1970 17M
1979 Escort Mk2
1983 Granada Mk3 2.3 GL
1983 Sierra Mk1 Ghia
1998 Escort Mk6

PrethodniSledeća

Povratak na Opste tehnicke diskusije

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron