Izrada kompresora

Izrada kompresora

Postod marius » Uto Nov 30, 2010 10:24 pm

Imam neke planove trenutno samo kao ideje,
naime bi da preradim benzinski motor u kompresor vazduha, uz odgovarajuce modifikacije, posto trebam relativno veliki protok vazduha za peskaru a ne daje mi se 1k evra .
Tacnije trebalo bi da napravim drugu usisno/izduvnu granu i da odradim dodatne bregove na bregastoj osovini.Granu sam resio tj. nasao ko ce da mi radi , jedini problem je bregasta :(
Jel postoji u Srbiji neka firma ili slicno koja radi bregaste osovine i sl? :?:
Korisnikov avatar
marius
 
Postovi: 155
Pridružio se: Pon Mar 29, 2010 5:25 pm

Re: Izrada kompresora

Postod djape1977 » Uto Nov 30, 2010 10:59 pm

koj ce ti kompresor od 1k e?
ako bas ne planiras da peskiras brodove i kompresor od 200e ce da radi. fora je da imas sto veci rezervoar
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Izrada kompresora

Postod presvjetli » Uto Nov 30, 2010 11:25 pm

Treba mu veliki rezervoar (oko 200-250l) ali treba i kompresor sa velikim protokom da bi mogao da izgura to. Ja sam prosle god uzeo dvostepeni kompresor sa bocom od 200l i gura do 12-13 bara za 400e. Fabricki u dobrom stanju. Mislim da mu za iole ozbiljno peskarenje treba barem 10 bara.
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Izrada kompresora

Postod jugomotor » Sre Dec 01, 2010 10:20 am

Slika Peskarim skoro 15 god bitan je protok a ne pritisak.
Korisnikov avatar
jugomotor
 
Postovi: 204
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 4:41 pm

Re: Izrada kompresora

Postod marius » Sre Dec 01, 2010 10:29 am

Jeste protok je najbitniji mada i pritisak treba da bude u odredjenim granicama, recimo kod ove dizne sto ja imam pritisak treba da bude izmedju 6 i 10 bari.
Rezervoar sam napravio od 2 plinske boce trenutno 160L, fali jos kompresor
Ako uspem naci majstore i preraditi ovaj benzinski motor mislim da ce tu biti i vise nego dovoljo protoka :D
Korisnikov avatar
marius
 
Postovi: 155
Pridružio se: Pon Mar 29, 2010 5:25 pm

Re: Izrada kompresora

Postod presvjetli » Sre Dec 01, 2010 11:08 pm

Ako bas ne odustajes od pravljenja kompresora od klasicnog motora mislim da bi ti bilo najbolje resenje da skines klasicnu glavu i napravis novu tj. "plocu" (od masivnog Al ) sa kompresorskim ventilima u njoj. Ne bi trebalo da je komplikovano da se uradi a i efekat je bolji. Bregasta ti u tom slucaju ne treba :mrgreen:
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Izrada kompresora

Postod marius » Čet Dec 02, 2010 1:50 pm

Jeste ,razmisljao sam i na tu opciju ali posle nenam nikakvo hladjenje kompresora posto izbacujem vodenu pumpu iz sistema :?
Nije da ne odustajem , nego imam neki motor koji sam nedavno generalno sredio, ulozio oko 300e ,trebalo je da ga ubacim u auto ali je taj plan propao tako da mi maltene nov motor stoji.Da ga prodam ne bih dobio vise od 150e za njega...
Korisnikov avatar
marius
 
Postovi: 155
Pridružio se: Pon Mar 29, 2010 5:25 pm

Re: Izrada kompresora

Postod jolollo » Čet Dec 09, 2010 10:55 pm

Bio jednom jedan čovek u Jakuba Kuburovića koji je probao da preradi motor od forda da bude kompresor, međutim na kraju je kupio veći kompresor, a motor od forda bacio.
Ukoliko baš hoćete gimnastiku, probajte prvo da od dvoklipnog komresora napravite SUS motor. Verovatno će tada biti lakše da se osmisli prebacivanje SUS motora u kompresor.
Stariji SUS motor ima takve materijale, koji traže olovo tethra ethyl da bi dihtovali i lakše se podmazivali, te će s toga, posle desetak radnih sati, verovatno karike da zapeknu, odnosno ventili će sve slabije da dihtuju. Verujem da bi motoru trebalo da se hladi, što podrazumeva uljnu pumpu, termostat, hladnjak, antifriz i slične drangulije koje troše energiju elektromotora koji ih pokreće.
Isto tako, po matematici SUS motora, usisani vazduh + gorivo = širenje gasova bi trebale da budu više od 600 litara u minuti, što će reći da na Brankovom mostu kada je gužva, ne bi bilo vazduha za disanje. U našem slučaju nemamo širenje gasova, jer ne dodajemo gorivo, znači izlaziće manje nego što nam treba. Ne,ne,ne....negde se krije greška u sistemu, zar ne?
Mislim da bi bilo mnogo lakše napraviti sistem od dva kompresora (dokupiti još jedan za 400ak evreja), vezati ih paralelno kineskim kugl slavinama na dodatni rezervoar (kompenzacioni sud) i dobiti dodatni protok kako bi se peskiralo.
A postoji možda i bolja varijanta, odabrati pravi agregat za peskiranje (u zavisnosti od površine koja se tretira), kako sa dunavcem ne bi gubili vreme i protok. Recimo kvarcni pesak krupnije granulacije ili čak čelični grit, aluminijum oxyd ili sodu. Peskiranje je preoces koji se za auto delove vrši sa pritiskom 6 - 8 bara.
Za peskiranje je isto bitan kvalitetan pištolj i dužina dizne, način "dodavanja peska", što u mnogome može da olakša i pojednostavi rad. Izvinjavam se na "ugušenju" al" sam naprosto morao da se oglasim.
Korisnikov avatar
jolollo
 
Postovi: 31
Pridružio se: Ned Nov 07, 2010 9:06 am
Oldtajmer: Opel Kadet

Re: Izrada kompresora

Postod presvjetli » Čet Dec 09, 2010 11:30 pm

A mozes i da kupis vijcani kompresor (bili na Najlonu za 250 do 500e) i udri... :mrgreen:
ako neces kao saraf-ices kao ekser!
Korisnikov avatar
presvjetli
 
Postovi: 1334
Pridružio se: Ned Okt 11, 2009 11:42 pm
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: Willys Overland sw x2 '56;'57.

Dodge Power Wagon '61.

Re: Izrada kompresora

Postod jolollo » Pet Dec 10, 2010 6:53 pm

Na primer.
Mi u firmi imamo vijčani kompresor, strava sistem, jedino je malo bolno kada dođe vreme za servis. Ima prilično lepih vijčanih, kabinet kompresora, kompaktno i radi posao.
Korisnikov avatar
jolollo
 
Postovi: 31
Pridružio se: Ned Nov 07, 2010 9:06 am
Oldtajmer: Opel Kadet

Re: Izrada kompresora

Postod marius » Čet Jan 20, 2011 5:39 pm

Vidjao sam na netu da ima neka firma koja prodaje specijalne kitove za konvertovanje http://www.angelfire.com/biz/dunnright/index.html i ovo mi daje samopouzdanje.
Prosle nedelje sam konacno nasao majstora za bregaste , kad sam mu rekao da hocu dodati par bregova na bregastoj vec mu je bilo jasno da je u pitanju izrada kompresora posto je radio tako nesto i pre.Trebalo bi da bude pozitivnih rezultata ali videcemo.

Peskaru imam u obliku bureta kako sto je na slici od jugomotor, dizna je od 5mm
Korisnikov avatar
marius
 
Postovi: 155
Pridružio se: Pon Mar 29, 2010 5:25 pm

Re: Izrada kompresora

Postod marius » Sre Jan 30, 2013 12:58 pm

Malo osvezenje :angel:

Projekat je skoro pri kraju , fali mi samo jedan nepovratni ventil za kompresor.Odnosno ventil koji sprecava dovod vazduha nazad u kompresor.
Probao sam sistem i bez ovog ventila ali rezultati nisu zadovoljavajuci.Vec na 1bar motor koji radi kao kompresor pocinje da se ponasa kao agregat odnosno pocinje da gura benzinski agregat koji postepeno gubi snagu i na kraju se ugasi.Napumpani vazduh iz boca se potom isprazni dok vazdusni agregat(kompresor) vrti benzinski agregat(motor) :D

Kompresor
Slika
Boce
Slika
Korisnikov avatar
marius
 
Postovi: 155
Pridružio se: Pon Mar 29, 2010 5:25 pm


Povratak na Opste tehnicke diskusije

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju