Uvoz oldtajmera?

Uvoz oldtajmera?

Postod mojsije » Sub Maj 14, 2011 3:20 am

Da li mogu da se uvezu oldtajmeri ?
Korisnikov avatar
mojsije
 
Postovi: 6
Pridružio se: Sub Maj 14, 2011 3:01 am
Lokacija: Loznica
Oldtajmer: vw polo

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod djape1977 » Sub Maj 14, 2011 7:43 am

mogu. koristi "search" opciju na forumu, pisali smo mnogo o tome
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod mojsije » Sub Maj 14, 2011 11:37 pm

djape1977 je napisao:mogu. koristi "search" opciju na forumu, pisali smo mnogo o tome


Daj link
Korisnikov avatar
mojsije
 
Postovi: 6
Pridružio se: Sub Maj 14, 2011 3:01 am
Lokacija: Loznica
Oldtajmer: vw polo

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod djape1977 » Ned Maj 15, 2011 12:11 am

search.php na primer
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod mojsije » Ned Maj 15, 2011 3:33 pm

djape1977 je napisao:http://www.oldtajmeri.rs/phpbb3/search.php na primer


mislio sam na link gde ste spominjali uvoz oldtajmera
Korisnikov avatar
mojsije
 
Postovi: 6
Pridružio se: Sub Maj 14, 2011 3:01 am
Lokacija: Loznica
Oldtajmer: vw polo

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod bzuva » Ned Maj 15, 2011 4:35 pm

Nije to uopste tesko naci sam, zato i postoji search opcija.
Korisnikov avatar
bzuva
 
Postovi: 3176
Pridružio se: Ned Okt 25, 2009 1:21 pm
Oldtajmer: 1972. BMW 1602

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod bzuva » Ned Jan 15, 2012 3:16 pm

Evo sta sat plus ima da kaze na ovu temu:

Preko oldtajmera do (jeftinog) polovnjaka

Kada propisno “odstoje”, stari automobile pocinju da dobijaju na vrednosti. Ipak, u inostranstvu se neki od „staraca“ mogu jeftino kupiti, pa je pitanje da li se uvozom oldtajmera mogu preskociti ekoloske barijere.

S obzirom na prosecnu starost automobila u nasoj zemlji, vecina vlasnika, silom prilika, ako nema oldtajmer stariji od 30 godina, onda bar ima tzv. „jangtajmer“ od oko 16 do 20 godina starosti. Ko bi uopste, pored takvog voznog parka pomislio o kupovini starijeg automobila. Iako, i kod nas postoje ljubitelji starovremenskih modela i istorijskih, jedinstvenih primeraka, prema vazecem Zakonu eventualni uvoz automobila sa statusom oldtajmera pruza priliku i onima koji zele da za malo para dodju do jeftinog polovnjaka. Put nije lak, ali bi mogao da se isplati.
Generalno, pojam oldtajmer podrazumeva vozilo od najmanje tri decenije starosti, mada ne postoji jedinstvena definicija koji je automobil oldtajmer. Prakticno, svaki klub starovremenskih vozila ima svoje vidjenje koja su vozila istorijski primerci bez obzira na godiste. Ipak, Medjunarodna federacija starovremenskih automobila je clanica Medjunarodne automobilske asocijacije (FIA), pa njeno misljenje ima svojevrsnu „tezinu“ i najcesce se koristi da definise sedam kategorija istorijskih automobila:
• klasa A – (preci) automobili proizvedeni do 31.12.1904. godine
• klasa B – (veterani) od 01.01.1905.g. do 31.12.1918. godine
• klasa C – (staromodni) od 01.01.1919.g. do 31.12.1930. godine
• klasa D – (post-staromodni) od 01.01.1931.g. do 31.12.1945. godine
• klasa E – (posleratni) od 01.01.1946.g. do 31.12.1960. godine
• klasa F – vozila proizvedena od 01.01.1961.g. do 31.12.1970. godine
• klasa G – vozila proizvedena od 01.01.1970. godine i limita koji naknadno odredjuje FIVA

Osim godista starovremenskog automobila, definise se i njegovo stanje. Postoje cetiri kategorije ocuvanosti oldtajmera, a na osnovu njih se odredjuje njihova novcana i istorijska vrednost. Najvisa kategorija, nazvana i autenticni automobili, jesu vozila kod kojih su svi delovi originalni, izuzev potrosnih (gume, svecice, akumulator i slicno). Sledi kategorija nazvana originalna vozila – koriscena ali ne i restaurirana starovremenska vozila, cije stanje nije vrhunsko ali se uz dorade na farbi, limariji i enterijeru moze dovesti do vrhunskog. Treca kategorija su restaurirana vozila poznatog porekla, oja su delimicno ili potpuno rastavljena i rekonstruisana uz upotrebu pretezno originalnih rezervnih delova, tako da na kraju po exterijeru i enterijeru budu identicna originalu. Cetvrta i ujedno poslednja kategorija su ponovo izgradjena vozila koja su nastala samostalnom proizvodnjom ili upotrebom delova sa identicnih oldtajmera, tako da exterijer i enterijer sto vise podsecaju na original. Dok ce neko iz ovih redova prepoznati zelju da u svom dvoristu vidi neku automobilsku „legendu“, mnogi istovremeno postavljaju pitanje da li je uvozom starih automobila moguce preskociti ekoloske i druge barijere i jeftino doci do polovnjaka. Evo kako to ide kod nas.
Prvo, na osnovu kategorija koje smo pomenuli, a uz pomoc strucnih lica iz Muzeja automobila u Beogradu, carina procenjuje da li vozilo ispunjava uslove da bude oldtajmer. Kategoriju ocenjuje strucno lice, a cena, kao osnova za carinjenje, uzima se iz „Svake“ kataloga polovnjaka. Aktuelna uredba o uvozu motornih vozila, donesena decembra 2005. godine, dozvoljava uvoz oldtajmera, odnosno vozila od istorijskog znacaja, bez ispunjavanja Euro 3 normi. Doduse, moraju biti proizvedena pre 1971. Nadanju onih koji zele da uvezu jeftinog polovnjaka ovde nije kraj. Naime stav 2 clana 3 uredbe o oldtajmerima dozvoljava da se automobil uveze iako je proizveden posle 1971. godine i ne ispunjava Euro 3 norme.

Dokaz da je rec o oldtajmeru je potvrda koju izdaje ustanova zastite kulturno-umetnickih dobara – Muzej automobila – ciji je osnivac i pokrovitelj Skupstina grada Beograda. Na misljenje se ceka, zavisno od obaveza nadleznih, par dana, a pri tom se placa taksa od oko 2.000,- dinara. Dakle, godine starosti nisu uslov za uvoz vec samo pomenuta potvrda, sto prakticno znaci da su vam kao istorijski bitnidostupni i automobile stari “tek” deset do dvadeset godina. Naravno, vozilo treba da je u ispravnom, odnosno voznom stanju i bez fizickih ostecenja. Na procenjenu vrednost vozila se placa carina po stopi od 20 odsto, a na sumu procenjene vrednosti vozila i carine racuna se i PDV od 18 odsto. Medjutim, pomalo je paradoksalno da se prilikom izvoza oldtajmera koji su proglaseni za vozila od istorijskog znacaja ne konzultuje Muzej automobila vec se misljenje trazi od Muzeja nauke i tehnike, koji je pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture.

Napisao M.J.

POTENCIJALNO ZANIMLJIVI
U tabeli navodimoautomobile koji mogu biti posebno zanimljivi domacim kupcima oldtajmera. U pitanju su vozila cija je proizvodnja pocela neposredno pre 31. decembra 1970. godine, pa se mogu uvesti legalno. Zanimljivi su oni ciji je proizvodni ciklus trajao do pre desetak-petnaest godina, na primer stari “mini”, reno 4 i cuvena VW “buba”.

model uvodjenje kraj proizvodnje okvirna cena ocuvanih primeraka u D. u evrima
Audi 100 C1 1968. 1976. 1.000 - 4.500
BMW 2000 1966. 1972. 800 - 19.500
Citroen 2CV 1948. 1990. 500 - 6.900
Citroen DS 1955. 1976. 3.000 - 30.000
Citroen GS 1970. 1986. 1.000 - 4.500
Fiat 124 1966. 1974. 2.000 - 5.000
Fiat 128 1969. 1985. 1.800 - 6.500
Escort Mk1 1968. 1975. 1.300 - 6.000
Taunus Mk5 1968. 1971. 1.000 - 6.000
MB W114/115 1968. 1975. 1.800 - 13.500
Mini 1959. 2000. 1.000 - 12.500
Ascona A 1970. 1981. 1.000 - 7.500
Kadett B 1966. 1973. 900 - 4.500
Peugeot 404 1960. 1975. 700 - 4.800
Porsche 914 1969. 1976. 2.500 - 15.900
Renault 4 1961. 1993. 300 - 2.700
Saab 96 1960. 1980. 2.850 - 6.300
VW Beetle 1935. 2003. 500 - 14.000

STA KAZE UREDBA

Uredba o uvozu motornih vozila (SG RS broj 110-7637/2005-1) odredjuje, kao sto smo ranije pisali, Euro 3 kao parametar za uvoz polovnjaka. Medjutim, clan 3 jos kaze:

Ova uredba se ne primenjuje na uvoz:

1) vozila od istorijskog znacaja, kolekcionarskih primeraka i “oldtajmera”;
2) vozila koje uvoze primaoci donacije i humanitarne pomoci.

Vozila od istorijskog znacaja, kolekcionarski primerci i “oldtajmeri”, u smislu stava 1. tacke 1. ovog clana su vozila:

1) proizvedena do 31. decembra 1970. godine;
2) uvedena u proizvodnju kao model do 31. decembra 1970. godine, bez obzira na stvarnu godinu proizvodnje pojedinog primerka, ili
3) koja predstavljaju svojevrstan materijalni spomenik tehnicke culture, tradicije i drustvenog nasledja.

Dokaz da je rec o vozilu iz stava 2. tacke 2. i 3. ovog clana je potvrda koju izdaje Muzej automobile u Beogradu.
Korisnikov avatar
bzuva
 
Postovi: 3176
Pridružio se: Ned Okt 25, 2009 1:21 pm
Oldtajmer: 1972. BMW 1602

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod djape1977 » Ned Jan 15, 2012 3:20 pm

glupavi alvirko i ekipa opet kenjaju preko mere. prokleti licemeri, nije im problem kad se džipovi od 30k evra uvoze na invalide i registruju kao teretna vozila...
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod HEMI 426 » Ned Jan 15, 2012 3:22 pm

Dobra im je tabela vozila, sve ono sto moze da se nadje kod nas u izobilju ( relativno ). Sto bi neko uvozio R4 ili Bubu?
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod kiki243 » Ned Jan 15, 2012 3:47 pm

Jel bi mi neko od pametnijih rastumacio ovaj clan.......deluje mi jako interesantan....pa bih voleo da znam sustinu.Hvala.
bzuva je napisao: Ova uredba se ne primenjuje na uvoz:
2) vozila koje uvoze primaoci donacije i humanitarne pomoci.
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod Sasha » Ned Jan 15, 2012 4:39 pm

Jednostavno, npr. Alfa klub Nemačke donira Alfa klubu Srbije Alfu SZ ;)
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod bzuva » Ned Jan 15, 2012 4:40 pm

I to bi bilo jako lepo u praksi :D
Korisnikov avatar
bzuva
 
Postovi: 3176
Pridružio se: Ned Okt 25, 2009 1:21 pm
Oldtajmer: 1972. BMW 1602

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod Sasha » Ned Jan 15, 2012 4:53 pm

:D :lol:
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod starac vujadin » Ned Jan 15, 2012 5:07 pm

Svidja mi se sto postoji stav 3 u definiciji oldtimera. :thumbup:
Korisnikov avatar
starac vujadin
 
Postovi: 884
Pridružio se: Uto Apr 14, 2009 8:18 pm

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod kiki243 » Ned Jan 15, 2012 5:07 pm

Sasha je napisao:Jednostavno, npr. Alfa klub Nemačke donira Alfa klubu Srbije Alfu SZ ;)

Jel to znaci da samo organizovane formacije poput klubova,podlezu tom clanu,ili se to odnosi na sve gradjane Srbije?
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod bzuva » Ned Jan 15, 2012 5:14 pm

Ako se gleda clan "koja predstavljaju svojevrstan materijalni spomenik tehnicke culture, tradicije i drustvenog nasledja" da li to onda znaci da je u praksi moguce uvesti npr. M3 E30, Countacha, SL73 AMG, Alfu SZ ili tome slican auto?
Korisnikov avatar
bzuva
 
Postovi: 3176
Pridružio se: Ned Okt 25, 2009 1:21 pm
Oldtajmer: 1972. BMW 1602

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod TRIO_driver » Ned Jan 15, 2012 5:44 pm

djape1977 je napisao:glupavi alvirko i ekipa opet kenjaju preko mere. prokleti licemeri, nije im problem kad se džipovi od 30k evra uvoze na invalide i registruju kao teretna vozila...


Bilo, ne moze vise. Ne mogu SUV i kombi vozila, niti nista jace od 2500 kubika, da se registruje na invalida, a invalid mora biti preko 70%..

Moja tetka je u invalidskoj penziji, ja se vec nameracio na nekog Lexusa V8, procackao malo, kad crc milojka, izgleda im postalo sumnjivo sto 20tak invalida vozi Ferrarije, Porsche, Lambo i slicno... :mrgreen:
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1946
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68


Re: Uvoz oldtajmera?

Postod Kverta » Ned Jan 15, 2012 6:30 pm

bzuva je napisao:Evo sta sat plus ...



Dziberoumni kicosi Alvirovicevski . Deceneijama sire tupanizam o trosku naroda . :evil:
Korisnikov avatar
Kverta
 
Postovi: 2384
Pridružio se: Sub Apr 11, 2009 11:14 pm
Lokacija: Beograd

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod 911s [SK] » Ned Jan 15, 2012 6:57 pm

bzuva je napisao:Ako se gleda clan "koja predstavljaju svojevrstan materijalni spomenik tehnicke culture, tradicije i drustvenog nasledja" da li to onda znaci da je u praksi moguce uvesti npr. M3 E30, Countacha, SL73 AMG, Alfu SZ ili tome slican auto?

Možda, odeš do muzeja i pitaš da li bi ti dali dozvolu za ta vozila. ;)
Ford weist den Weg.
Everything we do, it's driven by you!
Slika
Korisnikov avatar
911s [SK]
 
Postovi: 1111
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 6:48 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: :::::::::
1963 Consul Corsair
1968 12M coupé
1969 12M
1969 Escort Mk1 2door
1971 Escort Mk1 4door
1970 17M
1979 Escort Mk2
1983 Granada Mk3 2.3 GL
1983 Sierra Mk1 Ghia
1998 Escort Mk6

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod kiki243 » Ned Jan 15, 2012 7:22 pm

Jel to znaci: kako muzej kaze,tako je.........pitam jel mi je taj deo totalno nepoznat (a voleo bih da znam).
Jel ovo oko donanacija niko ne zna ?
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod starac vujadin » Ned Jan 15, 2012 7:36 pm

A sta konkretno oko donacija? To je namenjeno da pre svega drzava moze da uvozi ili prima polovna vozila za domove zdravlja, gradski saobracaj...
Korisnikov avatar
starac vujadin
 
Postovi: 884
Pridružio se: Uto Apr 14, 2009 8:18 pm

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod kiki243 » Ned Jan 15, 2012 8:22 pm

Pise u postu ovo:
Ova uredba se ne primenjuje na uvoz:
2) vozila koje uvoze primaoci donacije i humanitarne pomoci.

Na to mi sasha kaze (klub - klubu),a ti mi kazes drzava,dom zdravlja itd.....to je namenjeno njima - "pre svega"......a posle svega???

Moje pitanje je prosto,ako neko zna odgovor,ili mesto gde bih mogao naci odgovor:

-Na koga se odnosi ova klauzula zakona....na sve gradjane ili na "neke"
- Da li je neko uvezao auto na ovaj nacin od nasih sa foruma
- Kakvu ulogu ima Muzej u svemu tome.Jel njegova konstatacija u vidu potvrde - neprikosnovena ,ili ima dalje ....neko iznad.Shvatio sam da je to jedina relevantna ustanova za ovakav posao.......jel dobro zapazam?

...bio sam na korak do uvoza,cela prica nase administracije mi se nije svidela,pa mi je ovo zazvucalo jako interesantno......ako znas nesto vise....bio bih ti zahvalan.
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod bzuva » Ned Jan 15, 2012 8:24 pm

Pretpostavljam da je cela prica sa donacijama na nivou Organizacija/drzava organizaciji/drzavi.
Korisnikov avatar
bzuva
 
Postovi: 3176
Pridružio se: Ned Okt 25, 2009 1:21 pm
Oldtajmer: 1972. BMW 1602

Re: Uvoz oldtajmera?

Postod kiki243 » Ned Jan 15, 2012 8:29 pm

To me upravo zanima......ovo sto Sale kaze(klub).....to nije drzava...........zato i pitam.To je mnogo jaka fora,samo ako je za javnu debatu.....
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Sledeća

Povratak na Opste tehnicke diskusije

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron