Dizajn i estetika

Re: Dizajn i estetika

Postod Jimmy » Pon Okt 10, 2011 11:37 am

starac vujadin je napisao:Slazem se, i zbog toga i ne mogu toliko da cenim faceliftinge i "podgrejane" linije koje su neki drugi osmilili 1975. Za mene su svetli primerci dizajna 80-ih i 90-ih recimo Peugeot 205 i Opel Calibra . A od "pogdrejanih" mnogo bolji primer je Lancia Delta Integrale. Ima, naravno jos primera, ali simptomaticno je da si stavio bas automobile ciji koreni i jos gomila zajednickih karoserijsih delova sezu iz 70-ih...


Gledaj svaki dizajn ima neku pozadinu. Tako golf 6 ima pozadinu golfa 5, a golf 5 pozadinu golfa 4 i tako dalje. Međutim sedamdesetih valjkasti Atlantique vjerovatno nebi bio previše simpatičan , sa onako dominantnom zadnjom svjetlosnom grupom i sa flashy aerodinamičnim izgledom. Isto kao što danas , kada automobilski dizajneri guraju neke fluidne dizajnove , gdje se prosto autu ne zna gdje počinje a gdje se završava , nebi bio simpatičan lincoln town car prve generacije.
Korisnikov avatar
Jimmy
 
Postovi: 597
Pridružio se: Pon Dec 20, 2010 11:38 pm
Lokacija: Podgorica

Re: Dizajn i estetika

Postod beogradski_fantom » Pon Okt 10, 2011 5:27 pm

Estetika je stvar ukusa, ali vecina svoj ukus ne formira na osnovu licnih afiniteta, vec pod uticajem opste javnosti. Tako ce kod vecine svaki Ferrari uvek biti najbolji i najlepsi zato sto je Ferrari, Rols ce uvek biti najelegantniji i sl. Ja sam licno najveci ljubitelj dizajna 50ih, 60ih i ranih 70ih, kada su automobili jos uvek bili neka vrsta umetnickog dela pojedinih dzajnera, za razliku od danasnjih dana gde konacan izgled vozila odredjuju timovi priucenih klinaca i bordovi direktora koji sa dizajnom imaju veze koliko i kasirka iz C marketa.

Moj favoriti za najlepse automobile su Ajkula za limuzine i Alfa Montreal za kupee.

Slika

Slika
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1509
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Slike iz nase arhive

Postod Talladega_500 » Uto Okt 11, 2011 1:11 pm

Jimmy je napisao:Nego , vezano za mustang priču , mislim da bi bilo fer reći da je tih godina ipak mustang imitirao japance. Svi znaju priču oko Probe-a , i ideju o fwd mustangu kao odgovor na rast import auta


Ford je krenuo da planira FWD Mustanga tek sredinom 1980ih (jer se trebao pojaviti u prodaji 1989, kada se Probe i pojavio u prodaji). A onaj gore Mustang je iz 1979 godine na kome je Ford krenuo da radi jos tokom sredine 1970ih godina, jos u vreme dok je Ford prodavao Mustang II. Znaci 10-ak godina razlike izmedju dva automobila sto znaci da '79 Mustang i planirani FWD Mustang uopste nisu bili povezani.
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Slike iz nase arhive

Postod Jimmy » Uto Okt 11, 2011 4:34 pm

Talladega_500 je napisao:
Jimmy je napisao:Nego , vezano za mustang priču , mislim da bi bilo fer reći da je tih godina ipak mustang imitirao japance. Svi znaju priču oko Probe-a , i ideju o fwd mustangu kao odgovor na rast import auta


Ford je krenuo da planira FWD Mustanga tek sredinom 1980ih (jer se trebao pojaviti u prodaji 1989, kada se Probe i pojavio u prodaji). A onaj gore Mustang je iz 1979 godine na kome je Ford krenuo da radi jos tokom sredine 1970ih godina, jos u vreme dok je Ford prodavao Mustang II. Znaci 10-ak godina razlike izmedju dva automobila sto znaci da '79 Mustang i planirani FWD Mustang uopste nisu bili povezani.


Pa taj razmak je sasvim normalan ako uzmemo u obzir da je auto tek bio u planu , i da je tek trebalo da se zapravo razluči kako će da izgleda i šta će da ima

Ako ne to , onda je svakako vidljiv uticaj fox mustang 2.3 turbo. Mislim turbo + musce ;)
Korisnikov avatar
Jimmy
 
Postovi: 597
Pridružio se: Pon Dec 20, 2010 11:38 pm
Lokacija: Podgorica

Re: Dizajn i estetika

Postod Talladega_500 » Uto Okt 11, 2011 7:53 pm

Mislim da ni to nije nista cudno jer su novi CAFE standardi o potrosnji bas tada stupili na snagu.

Ford je ubacivao 2.3L motor u Mustanga jos od 1974, a kada su novi CAFE standardi nastali krajem 1970ih turbo je bio najlaksi nacin da se poveca snaga i pri tom ne osteti potrosnja.

Nista cudno, turbo se tada poceo ugradjivati i u Pontiac Trans Am (301cid/5.0L).
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Dizajn i estetika

Postod HEMI 426 » Uto Okt 11, 2011 8:23 pm

Nista cudno, muscle moze da bude i sa parnom masinom ako treba... ;)

Stvar je u tome sto je "muscle cars" koncepcija a ne spisak striktnih osobina koje auto mora da ima. Od kad postoje sportski automobili, postoji i zelja da se performanse dobiju za male pare. Amerikanci su na svoj velicanstven nacin primenili tu formulu ali gde god postoji razvijena industrija, postoje i nekakvi muscle cars. Golf GTi je EU muscle, Mini Cooper isto i brdo slicnih automobila jer su napravljeni prema zamisli "najjaci motor u lakoj pixli, primamljivi dizajnerski detalji i pristojna cena..." Svako je napravio muscle od onog sto je imao dosupno. EU marke su imale 4 cilindricne motore i kompaktne karoserije a Amerikanci su imali V8 i 5 metara lima ali je princip i osnovna zamisao ista...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Dizajn i estetika

Postod Jimmy » Sre Okt 12, 2011 11:38 am

F-body GM's su mi nekako bili mnogo bolji izbor tih godina , za nekog ko je patio za starim muscle. Sa druge strane , i stari muscle su tada bili dovoljno svježi , pa je vjerovatno Fox zvučao kao nešto modernije i drugačije. Ništa nebih imao protiv Cobre , ili nekog V8 fox , ali 2.3 turbo... bljak. Ionako ideš sporo i još moraš da trpiš mučeništvo nekog niskobudžetnog turba osamdesetih.
Korisnikov avatar
Jimmy
 
Postovi: 597
Pridružio se: Pon Dec 20, 2010 11:38 pm
Lokacija: Podgorica

Re: Dizajn i estetika

Postod Talladega_500 » Sre Okt 12, 2011 5:32 pm

Ja se nebi nista protivio 1984-1986 Mustang SVO sa 2.3L turbo.

Slika

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Dizajn i estetika

Postod Jimmy » Čet Okt 13, 2011 10:05 pm

Koji je po vama najbolji fox dizajn ?

Ja glasam za ovaj

Slika

Izgledao je malo kao hatchback , ali svakako vrlo sportski i konačno kompaktna karoserija. Ovaj Fox mi je dobra fora za sleeper , pošto se lako budži. Pogotovo zato što "naivno" izgleda.

I brat koji je nasvirao kobru na 1000hp , doduše NASCAR motor , sa Hot Roda

Slika

Turbo punjač , yeah right 8-)
Korisnikov avatar
Jimmy
 
Postovi: 597
Pridružio se: Pon Dec 20, 2010 11:38 pm
Lokacija: Podgorica

Re: Dizajn i estetika

Postod Talladega_500 » Pet Okt 14, 2011 5:29 pm

Jimmy je napisao:Koji je po vama najbolji fox dizajn ?


1983-1988 Ford Thunderbird. Ja licno najvise volim 5.0L V8, a mogao se dobiti i sa 2.3L turbo I4.

U sustini, veci Mustang.

Slika

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Prethodni

Povratak na Opste tehnicke diskusije

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju

cron