Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod javasluk » Ned Avg 28, 2011 10:55 pm

Jel može netko nešto da kaže o uvozu Wartburga tada u Jugoslaviju?
Model 311 je u proizvodnji od 56-66 pa jel se to uvozilo u Jugoslaviju?

A 353 su značajnije počeli dolaziti tek negdje iza 1971-72, e ali pouzdano sam čuo i da su bili u prodaji još 1970 i 1969, e sad možda sam i viđao ta godišta, pa da nisam znao?

Jel raspolaže netko s kakvim saznanjima o tome?
Dinamo Vinkovci! (danas se zove Cibalia)
Korisnikov avatar
javasluk
 
Postovi: 81
Pridružio se: Uto Feb 08, 2011 10:39 pm
Lokacija: Osijek
Oldtajmer: bez vozila

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod HEMI 426 » Ned Avg 28, 2011 11:31 pm

javasluk je napisao:Model 311 je u proizvodnji od 56-66 pa jel se to uvozilo u Jugoslaviju?



Uvozio se ali preko neke od velikih firmi koje su uvozile razne druge proizvode ( izmedju ostalog i automobile ). Znam za nekoliko Wartburga 311 u NS i ima ih jos po Srbiji. Sto se 353 tice, tu ne znam kad su poceli da se prodaju. Odlican izvor informacija mogu da budu stari AutoMagazini sa kraja 60tih, oni su ( posle uvodnika, prvih par strana ) objavljivali aktuelne vesti iz domaceg automobilizma,najave premijera i pocetka prodaje odredjenih modela. Cesto su navodili i cenu, uslove kupovine i spisak dilera po SFRJ. Nadji negde te brojeve i imaces najtacnije odgovore na tvoja pitanja... ;)
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod javasluk » Pon Avg 29, 2011 11:50 am

Vidiš, znači ipak su se uvozili. Prije jedno pet godina sam u nekom slovenskom auto-oglasniku naletio na jedan 311 restauriran za pozamašnu cifru, ali sam bio prilično ubeđen da je to netko sad nedavno dovezao iz Njmačke ili Mađarske, znači može i da nije! Kako izgledaju ti 311 po NS-u? Sjećam se da kakda sam u prvoj polovici osamdesetih bio u NS da sam bio pozitivno iznenađen koliko je tamo bilo još u uporabi onih opela rekorda s kraja pedesetih i početka šezdesetih, misli to tada kod nas u OS nije bilo. Ja se ne mogu prisjetiti da sam nekad još u onoj Jugi viđao 311? Bilo je DKW juniora, a poljaci su dolazili čak i s Waršawama i Syrenama, ali 311 ako bi možda u Mađarskoj naletio!?

Auto-magazin iz tih godišta nemam, imam nešto s kraja sedamdesetih....

A što se velikih tvrtki tiče to je bilo za skoro sva vozila iz Istočnih zemalja, pa kvote, pa ovo-ono, teško ih se moglo nabavljati....Osamdesetih se jednostavnije moglo kupiti Renault, nego Škodu, Daciu da i ne spominjem. Jedino Lada nije išla preko velikuh uvoznika već preko zastave, Moskvić i Zaporožzac su išli preko progresa, prilično redovito isporučivani, u to vrijeme su Slovenci (AVTOIMPEX) bili zastupnici za uvoz Škode (105 i 120 i Favorit) A Makedonci za Wartburg i Trabant (INTERIMPEX-promet).
Dinamo Vinkovci! (danas se zove Cibalia)
Korisnikov avatar
javasluk
 
Postovi: 81
Pridružio se: Uto Feb 08, 2011 10:39 pm
Lokacija: Osijek
Oldtajmer: bez vozila

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod HEMI 426 » Pon Avg 29, 2011 12:22 pm

Ovo su 2 Novosadska Wartburga 311,cije slike imam. Cuo sam za jos jedan beli i jos jedan crni ali su, navodno, u losem stanju

Slika
Slika

* ovaj prvi je ucestvovao na upravo zavrsenom skupu AMK Veteran u NS.



Prema pricama starijih kolega iz oldtajmerskog sveta, najveci broj Wartburga 311 karavan i Skoda Octavia karavan je bio po F. Gori i Avali, kupovali su ih ljudi koji su imali vocnjake da bi prenosili gajbe na pijacu. Navodno, to su bila prva dva relativno jeftina i dostupna karavana na nasem trzistu. Sasvim je moguce da u tim krajevima, po nekim vikendicama, jos uvek ceka po koji primerak.


javasluk je napisao: Sjećam se da kakda sam u prvoj polovici osamdesetih bio u NS da sam bio pozitivno iznenađen koliko je tamo bilo još u uporabi onih opela rekorda s kraja pedesetih i početka šezdesetih, misli to tada kod nas u OS nije bilo.



U medjuvremenu se jako mnogo toga promenilo... ;)
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod javasluk » Pon Avg 29, 2011 5:10 pm

HEMI 426 je napisao:U medjuvremenu se jako mnogo toga promenilo... ;)


Ma normalno, nisam niti mislio to uspoređivat, ali čisto sam napomenuo kako sam tada bio ugodno iznanđen da se još uredno drže!
Pa bio sam nekoliko puta prije par sezona u NS, nisam ni mislio....
Dinamo Vinkovci! (danas se zove Cibalia)
Korisnikov avatar
javasluk
 
Postovi: 81
Pridružio se: Uto Feb 08, 2011 10:39 pm
Lokacija: Osijek
Oldtajmer: bez vozila

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod vranac » Uto Avg 30, 2011 11:39 am

imas jedan u pluzinama u cg ooooooocajno stanje.
montenegro
Korisnikov avatar
vranac
 
Postovi: 706
Pridružio se: Sre Avg 17, 2011 3:03 pm
Lokacija: beograd/zabljak
Oldtajmer: volvo 940(1990),
volvo 244(1982),
volvo 245(1981),
saab 900 turbo(1984)

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod dmj » Uto Avg 30, 2011 11:56 am

Jedan se vozio osamdesetih po Samoboru, jedini za kojeg sam vidio ili čuo u Hrvatskoj. Kako ga nisam vidio preko dvadeset godina, plašim se da je davno preselio u dvotaktna vječna lovišta.
Korisnikov avatar
dmj
 
Postovi: 219
Pridružio se: Sub Jan 29, 2011 6:42 pm
Oldtajmer: Nekoliko tisuća malih modela

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod HEMI 426 » Uto Avg 30, 2011 12:25 pm

Pre par godina je jedan kolekcionar iz Lapova prodavao nekoliko automobila, medju kojima je bio i jedan Wartburg 311. Mozda ce se ostali clanovi foruma setiti i naci negde slike, covek je imao '77 Eldorado, Dodge WC, Ajkulu i Wartburga. Ako se dobro secam, auto je bio siv i bio je u veoma dobrom stanju...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod kiki243 » Sre Avg 31, 2011 2:00 pm

SlikaSlikaSlikaSlika
SlikaSlika
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod HEMI 426 » Uto Sep 06, 2011 12:01 pm

Ovo je slika mosta izmedju Neuma i Zatona na Jadranskoj magistrali, u prvom planu Skoda 440, posle nje Wartburg 311 a ono sto odlazi iza je mozda takodje Wartburg ali nisam siguran. Ne vidim tablice ali mozda su u pitanju turisti... :)


Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod kiki243 » Uto Sep 06, 2011 12:36 pm

Meni odavde lici na
Slika

....mislim na ovaj sto je sporan.

P.S.-posle duboke i opsezne analize pod specijalnim ZOOM-om moram priznati da sam pogresio.......ravno mu je zadnje staklo sto kod audija nije .Ne znam sta je u pitanju :wtf:
Korisnikov avatar
kiki243
 
Postovi: 1434
Pridružio se: Pon Apr 18, 2011 5:02 am
Lokacija: جوتنبرج

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod vranac » Pet Sep 09, 2011 3:11 pm

99% sam siguran da je to ili wartburg ili fso syrena 102 ili 104
montenegro
Korisnikov avatar
vranac
 
Postovi: 706
Pridružio se: Sre Avg 17, 2011 3:03 pm
Lokacija: beograd/zabljak
Oldtajmer: volvo 940(1990),
volvo 244(1982),
volvo 245(1981),
saab 900 turbo(1984)

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod kd23se4 » Sub Dec 24, 2011 10:21 am

Cisto da dam informaciju. U SFRJ je Wartburg uvozio Inter-export iz Skoplja.
Korisnikov avatar
kd23se4
 
Postovi: 86
Pridružio se: Pet Dec 23, 2011 2:04 pm
Oldtajmer: Saab 900 T8
Saab 9-3 TiD

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod dmj » Ned Jan 15, 2012 12:55 pm

Tri komada otkrivena u Zagrebu, nadajmo se da se kreće u akciju spašavanja, ma koliko nerealno izgledalo...

Slika

Slika
Korisnikov avatar
dmj
 
Postovi: 219
Pridružio se: Sub Jan 29, 2011 6:42 pm
Oldtajmer: Nekoliko tisuća malih modela

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod HEMI 426 » Ned Jan 15, 2012 1:13 pm

Lepo. Mozda se od 3 napravi jedan dobar, to je realnija opcija...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod dmj » Ned Jan 15, 2012 7:34 pm

Ma na to i mislim, naravno, nema šanse da se iz ovog izvuku tri sređena...
Korisnikov avatar
dmj
 
Postovi: 219
Pridružio se: Sub Jan 29, 2011 6:42 pm
Oldtajmer: Nekoliko tisuća malih modela

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod Borislav » Ned Jan 15, 2012 9:05 pm

U Sremskoj Mitrovici imaju dva (jedan restauriran) i u okolini Šapca dva svetloplava.
Korisnikov avatar
Borislav
 
Postovi: 441
Pridružio se: Pon Mar 08, 2010 12:38 am
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: 1977 Oldsmobile 98 Regency

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod Wartburg 353deluxe » Sub Jun 30, 2012 10:14 pm

tadasnja FNRJ/SFRJ nije dozvoljavala uvoz automobila t.e. broj uvezenih automobila je bio ogranicen s time koliko ce se prodati jugoslovenski automobili na primer od 100 automobila 80 je moralo da bude jugoslovenim poreklom a ostali su mogli biti uvozni.deda mi je pricao da kad je kupovao BMW-a jos nije bilo zastupnika za marku BMW tako da je morao da ga uveze iz nemacku, ali sta se dogadja bmw je u to vreme u nemacku kostao 55 tadasnjih miliona a uvoz t.e. carina je bila 40 miliona sto znaci da je uvoz novog automobila bio veoma skup t.e.oko 70 0dsto cene automobila, a on da ne bi platio toliku carinu je morao dobro da se naradi cekicem ustvari olupao je novog bmw-a da bi platio upola manju carinu ali ipak i ta sumaod 20 miliona nije bila jeftina.kad je automobil uvozila ovlastena firma za to onda su carine bile mnogo manje

Da se vratimo na Wartburg-a .zastupnistvo za Wartburg automobili je imala jedna firma u zagrebu koja je potpisala ugovor sa Wartburom 1969 godine sto znaci da 311 nije mogao da se kupi iz salona , ustvari te 311ke koje se voze kod nas nisu kupljeni iz jugoslavije.
Korisnikov avatar
Wartburg 353deluxe
 
Postovi: 2
Pridružio se: Sub Jun 30, 2012 9:48 pm
Oldtajmer: Wartburg 353deluxe -1974
Citroen DS21pallas-1973
Opel Kadett b -1970
BMW 1602 alpina-1971

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod Wartburg 353deluxe » Sub Jun 30, 2012 10:36 pm

Jel može netko nešto da kaže o uvozu Wartburga tada u Jugoslaviju?

jeste uvozilo se ali privatno ili preko neke firme da bi carina bila jeftinija
ovaj wartburg 311 je pripadao u visu klasu automobila (de luxe)
a to da je bio prilicno jeftin bio je
wartburg 311 u 1966 u njemacku je kostao oko 3 miliona a kad bi se uvezo onda bi bio oko 5 miliona
wartburg 1000 je kostao nesto vise od 311 ali takodje je bio jeftin
wartburg 353 je u 1970 godine uvezen u zagrebu kostao 3,5 miliona a te godine je zastava 101 kostala 5.5 miliona
iako se wartburg pokazao kao izuzetno kvalitetan automobil (kvalitetnij od keca) on se pokazao i kao super magarca ustvari zato se i prica da je wartburg 311 karavan motorizovao zemjodelce , elektricare , mehanicare itd....ja mislim da je to greska mislenje zato sto ljudi su trebali da uvoze 311 iz njemacku ali zato je tu titulu uzeo wartburg 353 tourist poznatiji kao karavan kad je poceo da se uvozi 1969 godine.
Korisnikov avatar
Wartburg 353deluxe
 
Postovi: 2
Pridružio se: Sub Jun 30, 2012 9:48 pm
Oldtajmer: Wartburg 353deluxe -1974
Citroen DS21pallas-1973
Opel Kadett b -1970
BMW 1602 alpina-1971

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod javasluk » Pon Jul 09, 2012 7:14 pm

Wartburg 353deluxe je napisao:tadasnja FNRJ/SFRJ nije dozvoljavala uvoz automobila t.e. broj uvezenih automobila je bio ogranicen s time koliko ce se prodati jugoslovenski automobili na primer od 100 automobila 80 je moralo da bude jugoslovenim poreklom a ostali su mogli biti uvozni.deda mi je pricao da kad je kupovao BMW-a jos nije bilo zastupnika za marku BMW tako da je morao da ga uveze iz nemacku, kad je automobil uvozila ovlastena firma za to onda su carine bile mnogo manje

Da se vratimo na Wartburg-a .zastupnistvo za Wartburg automobili je imala jedna firma u zagrebu koja je potpisala ugovor sa Wartburom 1969 godine sto znaci da 311 nije mogao da se kupi iz salona , ustvari te 311ke koje se voze kod nas nisu kupljeni iz jugoslavije.


Čekaj, ali "zadnji" službeni zvoznik je bio iz Skopja! To za osamdesete godine govorim.

Ali tada je vrijedilo pravilo "reciprociteta", ali tu ne računa Zastava-Fiat šemu s Ladama i FSO, to su bila neka malo jača šurovanja pod kapom Fiata, nama su pričali jedno, a šta je bilo u stvari, vrag zna! Progres s uvozom zaporošca, moskvića, voligi i teretnih vozila je vjerohjatno imao šemu kompenzacije, tj. dobivali su vozila iz CCCP-a a plaćali robom!

Za škode i dacije sam čuo trač da su bile "trn u oku" zastavi pa da se prešutno odobravao uvoz samo na kapaljku (neprovjerena informacija).

Čak je 353 bio prilično lijepo zastupljen na YU prostorima, nije bilo perioda da ga na tržištu nema, za razliku od peglica, poloneza, pezejca i dacije koji su godinama postojali samo u cjenicima, ali u rubrici cijena upitnik!

Ali malo mi je čudno da su ljudi uvozili 311 iz Njemačke, možda službenog zastupnika i nije bilo, ali može biti da su neka naša poduzeća nešto trgovali s Njemačkom pa da su pod račun uzimali 311 i prodavala ih u jugi!? Npr. zagrebački ACM (autocentar merkur) je to tako radio nisu bili samo za aute, već export-import za sve i svašata pa kad bi uspjeli isposlovat plaćanje u autima onda su te aute prodavali u jugi. ACM je službeno bio zastupnik Dacije drugoj polovici osamdesetih, ali također su im se na lageru našle Regate D, a zastava je za dinare prodavala Regatu 100s i nešo sitno 70S, a dieselsa se kupovala u zastava-inpeks za lire i dinare i zastava-inpeks je bila ovlašteni zastupnik za fiate one koje nisu u programu za dinare, odi su imali Regatu DS, ali Regata D i Regata 70 su se prodavale samo par mjeseci preko ACM dok su ih imali na lageru.
Dinamo Vinkovci! (danas se zove Cibalia)
Korisnikov avatar
javasluk
 
Postovi: 81
Pridružio se: Uto Feb 08, 2011 10:39 pm
Lokacija: Osijek
Oldtajmer: bez vozila

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod nepokoreni » Uto Maj 07, 2013 7:44 pm

javasluk je napisao:Progres s uvozom zaporošca, moskvića, voligi i teretnih vozila je vjerohjatno imao šemu kompenzacije, tj. dobivali su vozila iz CCCP-a a plaćali robom!

Tačno. Bivši SSSR je imao veliki klirinški dug prema SFRJ šta bi na kraju pojma nemam :?
javasluk je napisao:Ali malo mi je čudno da su ljudi uvozili 311 iz Njemačke, možda službenog zastupnika i nije bilo, ali može biti da su neka naša poduzeća nešto trgovali s Njemačkom pa da su pod račun uzimali 311 i prodavala ih u jugi!?

Mislim da je ipak regularno uvožen preko zastupnika, bio je dosta rasprostranjen među vojnim licima u limuzinskoj verziji.
Wartburg karavan 1979 godina tamno zeleni, imao ga stari mog školskog kolege davno. Mi ga ko maturanti vozali i jedne prilike idući u rikverc slučajno zakači vrata Forda Fieste na parkingu, otvorio Fiestu ko ko konzervu sardina a na Wartburgu ni ogrebotine :mrgreen: Sipao ja jednom dvotaktol u benzin za mješavinu, i "malkice" prespem ulja više nego što treba u benzin...kad je stao da čadi ko da se zapalio :lol: četri metra lima i deset meteri dima bukvalno :lol: :crazy: Eh, da koliki je bio možeš u cugu da preseliš trosoban stan i što mi je bilo najzanimljivije - može se šaltati bez kvačila :mrgreen: al me je nedostatak mašinskog kočenja mogao stajati glave jednom :wtf:
Kad je muka ajde Đuka, a kad je**te Đuku ne zovete!
Ko bi rek'o čuda da se dese, da može Škoda da zanese.....
Korisnikov avatar
nepokoreni
 
Postovi: 11
Pridružio se: Pon Maj 06, 2013 9:00 pm
Lokacija: Zamijenio kanal i ključ monitorom i tastaturom...Banja Luka, RS.
Oldtajmer: BMW E30 al morao da prodam :(

Re: Wartburg 311 u FNRJ/SFRJ

Postod kd23se4 » Uto Maj 07, 2013 9:15 pm

Napisah vec gore Inter-export iz Skoplja je bio poslednji uvoznik u SFRJ. Sedeli su u Berlinu sprat ispod kancelarije mog oca.
Korisnikov avatar
kd23se4
 
Postovi: 86
Pridružio se: Pet Dec 23, 2011 2:04 pm
Oldtajmer: Saab 900 T8
Saab 9-3 TiD


Povratak na Istorija automobilizma na ovim prostorima

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron