Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod djape1977 » Uto Mar 23, 2010 11:09 pm

e sad zamisli jos drzavu kojoj je Bosna zapad :crazy:
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod Trailblazer » Sre Mar 24, 2010 12:36 am

Ijao.

))):
Die Deutschmaschine lebt.
Korisnikov avatar
Trailblazer
 
Postovi: 355
Pridružio se: Pet Maj 15, 2009 4:53 pm

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod Stax » Sre Mar 24, 2010 9:11 pm

Evo ovako da i ja iznesem svoje mišljenje. Po meni predlog je u suštini dobar i detaljno regulisan, vidi se da se neko ozbiljno pozabavio ovom problematikom i slažem se sa predlogom u velikoj meri. E, sad ono oko čega se lome koplja je kada se automobil smatra oldtajmerom, po mom mišljenju bi granica ipak trebala iznositi 30 godina. E, sad naravno da ne bi automatski svaki auto sa navršenih 30 godina postajao oldtajmer, već nakon što prođe mišljenje ETK (estetsko tehničke komisije) koja utvrđuje da li neki automobil zadovoljava ili ne estetske i tehničke standarde. Po mom mišljenu ne bi trebalo isključiti iz oldtajmera vozila starija od 30 godina koja zadovoljavaju sve kriterijume navedene u predlogu, jer njih u odnosu na na ostale automobile iz grupe G koji ne ispunjavaju zadate standarde ima srazmerno malo.
Korisnikov avatar
Stax
 
Postovi: 114
Pridružio se: Sre Mar 24, 2010 8:12 pm
Lokacija: Младеновац

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod topspeed » Čet Mar 25, 2010 11:07 pm

Problem je u određivanju koji stariji auto je oldtimer. Golf 1 diesel bez pola limarije, a i ono pola što ima je katastrofa i služi kao radno auto molerima, sigurno nije...takav ekstrem se neće ni pojaviti na oldtimer skupu, ali kad dođe golf sa 100kg plastičnih spojlera, štop svjetlima u lexus stilu, tablom od golfa trojke...uloženo dosta i sredstava i vremena i truda, ali to nije oldtimer sve da ima 130 godina. Vjerujem da bi rješenje bilo u nekoj komisiji koja procjenjuje orginalnost oldtimera ili barem modifikacije u duhu orginalnih (a boljih-skupljih-sportskijih) verzija...i tu je glavni problem, kriteriji po kome bi se vršilo vrednovanje automobila. Granica od 30 godina je ok i to da se pomjera svake godine, ali isključivo za auta u fabričkom stanju kao nova, bilo orginalno ili restaurirano. Plus neka bonus klasa za Lade sa twincam motorima i slične ozbiljne preradjevine, premda ruku na srce po pravilu bi sve to trebalo atestirati...

A tehnički pregled a'la TUV bi riješio sve probleme sa nesipravnim autima i naučio ljude da održavaju auta ako ih već koriste...samo se bojim da ovdje ne bi ostalo na plaču kao u Turskoj (ima negdje klip na youtbe kako plaču ljudi jer je auto dobilo odbijenicu na tehničkom) i to je već pitanje politike....
Korisnikov avatar
topspeed
 
Postovi: 89
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 12:26 pm
Lokacija: Zenica, BiH

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod djape1977 » Pet Mar 26, 2010 1:25 am

e vidis, to je zanimljivo pitanje, posebna klasa za lade sa twincam motorima... :D

salu na stranu, ali kako je regulisano u evropi pitanje restomod automobila? mislim, sta bi bila recimo drugarova ford granada iz '75. koja je spolja potpuno originalna a unutra je napakovan ford scorpio mk2? efi motor, servo, abs...

a sto se uvodjenja ozbiljnih tehnickih pregleda tice, ako mogu turci... :idea:
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod AMKVeteranNS » Pet Apr 09, 2010 12:33 am

Mnogo je komentara o predlogu propisa koji se odnose na vozila od istorijskog značaja (oldtajmere), a da mnogi učesnici očigledno nisu ni pročitali kompletan materijal. U svakom slučaju karakterističan je potpisani djape1977, pa bi odgovorili na njegov komentar.
Djape u pravu si da klinci nisu videli peglice, golfove, kadete kockice, lade i slične "raritete", možda i eksluzivnost tvog fiata 131 itd. Međutim oni nisu videli ni olimpiju 52, ford A 1930, rekord ili kapiten 56, fiat 1400 iz 57 itd. Ali ovakve Oldtajmere nisi video ni ti a ni slični tebi. Problem je u tome što vi to i ne želite da vidite, a dajete sebi pravo na krajnje nipodaštavanje jednog predloga koji se zapravo i ne odnosi na neoriginalna ili prepravljana vozila koja ti forsiraš.
- U svetu se tačno zna šta su restomod, hotroad, custom, replica i slične kategorije, a šta su autentična ili originalno renovirana vozila. Zato poštuj i druge bez obzira što ti lično voliš ovu prvu grupu, a ne kako reče "a nikako u životu starije od 1970-te".
- Ne bismo se složili da je baš tako teško renovirati z-101 iz 1977 kako ti kažeš, bar u kontekstu tvog viđenja te stvari. Veruj daleko je teže doći do delova za automobile 30-tih ili 50-tih godina. Osim toga nisi u pravu da su u izradi propisa učestvovali samo ljudi koji nisu nikad ništa uradili. nego su baš učestvovali i oni koji su po osnovu totalnog renoviranja oldtajmera mnogo puta isprljali ruke pre nogo što si se ti i rodio, a i kasnije (ako je istina da imaš 33 godine).
Prema tome, tvoja konstatacija da si jedino ti radio totalnu restauraciju je bez osnova, a bar je to lako dokazivo.
- Nisi pročitao, u dokumentu na više mesta se pominje mogućnost registracije oldtajmera na 6 meseci. Uostalom u malo drugačijoj formi to postoji i u novom zakonu o bezbdnosti saobraćaja.
- Ako tebe interesuju samo automobili koji mogu da se koriste za svaki dan, pročitaj predlog propisa pa ćeš naći upravo i tu stavku. Ona je potpuno usaglašena FIVA-inom defincijom oldtajmera, što znači da se svakodnevno upotrebna vozila bez obzira na godinu proizvodnje ne mogu smatrati vozilima od istorijskog značaja, tako da ta vozila države i ne beneficiraju. U tom smislu ona se registruju prema važećim propisima koja se odnose i na sva ostala vozila u svakodnevnoj upotrebi.
- Prvo potraži zvanične podatke MUP-a Republike Srbije o broju registrovanih vozila proizvodnje pre 1980-te godine, kao što smo to uradili i mi, pa tek onda izrazi sumnju u validnost ovih podataka.
- Nije dobro zaključivati samo na osnovu predpostavki, bez obzira da li je u pitanju ocena stanja oldtajmera ili bilo koji drugi (garantovano) neprovereni podatak.
- Nemoj stalno mešati žabe i babe. Niko nikada nije rekao da automobili koji su stariji od 30 godina nisu oldtajmeri. Oni to jesu a po tome se uklapaju u FIVA-inu definiciju. Ovde je u pitanju starosna granica kojom bi država mogla da beneficira vlasnike, a da ne bude prinuđena da zbog nemogućih zahteva odbije da reši probleme svih oldtajmerista odreda. Drugi problem je u tome što od ogromnog broja (od oko 600.000) registrovanih samo putničkih automobila i motocikala u Srbiji, proizvedenih pre 1980-te godine, postoji još uvek nekoliko puta veći broj savršeno očuvanih vozila od projektovanog broja ili kvote, tako da praktično naši postojeći oldtajmeri bez teških investicija ne bi ni mogli da se "uklope".
- "grandovci" pisali predlog propisa? E taj epitet sigurno nismo zaslužili. Upravo će biti obrnuto. Kao što "grandovci" forsiraju kič i šund u muzičkoj umetnosti zanemarujući popularne i svetski priznate tvorce i kompozitore kao i evergreen melodije, tako i u branši oldtajmera neki obožavaju da zanemare rad fabričkih dizajnera, pa "ulepšavaju" svoje ljubimce prepravkama i montažom "divljih delova" drugih vozila, što je ipak mnogo jednostavnije i lakše nego maksimalno ispoštovati originalnost. Mi smatramo da su FRUA, PININFARINA, BERTONE, SAOUTCHIK i druge kuće to ipak bolje skrojili nego neki naši momci. Ako je bitno naučiti klince koje si pomenuo karakteristikama, dizajnu, mehanici, i ostalim elementima nivoa saobraćajne i tehničke kuture prošlih vremena, onda treba ispoštovati autentičnost tih vozila i tako ih ostaviti budućim generacijama.
Bavljenje preradama i modifikacijama je druga stvar. Konačno neko voli jedno, a drugi drugo. Težište propisa je na originalnosti kad su u pitanju oldtajmeri koji mogu da koriste povlastice, a taj uslov je prihvaćen i u propisima drugih država.
Korisnikov avatar
AMKVeteranNS
 
Postovi: 4
Pridružio se: Čet Apr 08, 2010 11:19 pm

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod djape1977 » Sub Apr 10, 2010 9:47 am

dobrodosli na forum. lepo je sto ste najzad resili da se ukljucite u pricu. takodje, postoji i lep obicaj da se novi clanovi foruma predstave u rubrici viewforum.php?f=51 za to namenjenoj, cisto da bi ostali znali sa kim komuniciraju.

a sad redom.

prvo da batalimo persiranje, jer ga ni ti (ili vi ako vas je vise iza nick-a AMKVeteranNS ) nisi koristio pa ne vidim poentu da ja koristim.

drugo, konkretno moj fiat 131 nije nikakva "ekskluziva" niti sam to bilo gde rekao, mada sticajem okolnosti u srbiji po svemu sudeci ima vise pristojnih primeraka topolina nego 131. u evropi 131 ca ima poprilicno i nisu ni skupi (od 3-10.000e u zavisnosti od godiata i verzije, abarth i do 140.000).

trece, koliko automobili tipa mog fiata 131, ili kad smo vec kod toga mog 132 ili 850 sc, zasluzuju status oldtajmera kao i sve ostale pogodnosti koje uz to idu, najbolje govori cinjenica da je na sajmu automobila, na standu AMK Veteran bio izlozen i narandzasti fiat 127. u beogradu 127ca ima bar 30 komada koji se svakodnevno voze i neki od njih su u sasvim dobrom stanju. sama cinjenica da se taj perfektno restauriran primerak 127 nasao na standu govori dovoljno i ne bih dalje ulazio u raspravu na tu temu jer cu morati da ponavljam sve sto sam dosad napisao. reci cu samo da je u pitanju posebna vrsta licemerja.

cetvrto, sta i kako ja radim je na nekoj buducoj strucnoj komisiji da oceni kada i ako ikad budem trazio povlastice pri registraciji svojih automobila. nagledao sam se "restauriranih" primeraka vozila od starijih od 1970. koji su upropasteni losim radom, materijalima i delovima. povraca mi se kad vidim olimpiju, topolino, reponju sa sedistima presvucenim "eko-kozom", a takvi se primerci redovno vidjaju na izlozbama i skupovima oldtajmera.

peto, verovao ili ne, za 131 je nemoguce naci ispravan branik, far, rub krila u srbiji, isto kao i rozetnu fara za 850sc, ili stop lampu za 124 kupe ili tapacirung vrata za 132. snalazim se kako znam i umem. narucujem delove iz inostranstva uz sve komplikacije koje uz to idu, ili popravljam postojece kada je to moguce ili ako ni jedno ni drugo nije moguce, koristim "period correct" delove.

sesto, koliko je tesko restaurirati z101 iz '77. ili kadeta iz '80? isto koliko i narandzasti 127 sa sajma. neka onaj ko ga je sredjivao kaze koliko je potrosio vremena, para i zivaca da ga sredi. naime, govorim o tako sredjenim primercima kada kazem da zasluzuju status oldtajmera.

sedmo, nisam omalovazavao muzejske primerke, samo sam rekao da mene zanimaju automobili koji mogu da se voze, i to brze od 40 kmh, u smislu da ja na zalim da trosim novac i vreme na nesto sto cu samo da gledam posle. glupa je pretpostavka da ja (i meni slicni sta god to znacilo) nikad nisam video olimpiju 52, ford A 1930, rekord ili kapiten 56, fiat 1400 iz 57 itd. naravno da jesam i da postujem ta i takva vozila. ne zelim da vidim? naravno da zelim, pogledaj samop temu "slike iz nase arhive". naci ces tamo nekoliko desetina, ako ne i stotinak mojih fotografija raznoraznih oldtajmera. nisam nikad prosao pored bilo kakvog interesantnog primerka a da nisam zastao. ima tu i automobila od 25 godina, kao i od 50 godina.

osmo, nikada i nigde nisam rekao da sam samo ja radio i prljao ruke ali stojim pri svojoj izjavi da ne smatram relevantnim misljenja i stavove onuih koji nisu svojim rukama radili na oldtajmerima.

deveto, imam zaista 33 godine a od toga se bakcem sa krsevima vec 16-17 godina i smatram da i te kako imam sta da kazem na tu temu.

deseto, sto se prepravki tice, nisam blesav da prepravljam vredne i retke automobile. da ladu sam prepravljao jer je '91. godiste i ne vredi vise od par stotina evra i ima ih na hiljade.

i za kraj, stojim pri svojoj izjavi da su predlog sastavili ljudi koji su vlasnici vozila starijih od 1970. sa namerom da sebi obezbede povlastice i nekakvu "ekskluzivnost". na taj nacin necete postici ono sto bi trebalo da bude jedna od poenti - sirenje tehnicke kulture i ljubavi prema oldtajmerima, posebno medju mladima koji tek pocinju da se bave automobilima i koji nemaju novca da se uhvate u kostac sa krsinom koja nije pomerena sa mesta 40 godina. za to ce upravo i posluziti kojekavi "lesevi" iz 70tih, i 80tih tipa z101 mediteran, starih fiata, opela, bmw-a, mersedesa, golfova itd
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod nebojsaR4 » Sub Apr 10, 2010 6:23 pm

djape1977 je napisao:bugarska skupstina momci...
u poslednjih mesec dana pre stupanja u EU su izglasali preko 200 zakona direktno preuzetih iz EU. nisu ih cak ni prevodili, koliko nisu imali vremena.


Ovo je jedna od retko pametnih i konstruktivnih cinjenica ... i nazalost budi celu problematiku nase drzave, al smatram da je to vec neka veca polemika u koju se ne treba upustati dalje....

Moje licno misljenje jeste da je predlog zakona previse ide u detalje i mislim da treba bazicno naglasiti neke od glavnih tacaka i smernica po kome se mogu definisati oldtimeri.
Smatram da starosna granica za zvanicne oldtimere treba da bude 35 godina (starosti ili bar kraj prve produkcije), kao i da treba naglasiti koja su to " posebna" vozila koja dobijaju status oldtimera odnosno status vozila od vaznosti, npr, u engleskoj porsh 928 ima status classic car, mislim da je i corado isto zaradio tu stavku...shvatate sta hocu da kazem.

Takodje, svako vozilo ce se odredjivati dali je oldtimer ili nije, po navedenim stavkama, dali je budzeno ili je fabricki i sta ako je ovako i sta ako nije itd itd... to je jednostavno preopsirno napisano i definitivno nije moguce aplicirati za sva vozila. Tu izvedbu zakona bi moglo doraditi ili prebaciti na "telo" koje ce da u sklopu muzeja ili kako vec raditi procene i preglede...

I na kraju, to "telo" strucnjaka za oldtimere bi moralo biti i postati "stalno radno mesto", prostorije tog udruzenja bi morale biti osnovane, tehnicki pregledi, specifikacije modela itd itd... a posto zivimo u srbiji, to ce sve da ide teeeesko i mukotrpno...

Nece niko da radi i da gradi... a da se ne ugradi :)

Hvala lepo :)
Korisnikov avatar
nebojsaR4
 
Postovi: 643
Pridružio se: Pon Nov 09, 2009 5:58 pm
Oldtajmer: BMW 2002 (1968)

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod AMKVeteranNS » Uto Apr 13, 2010 1:14 am

Djape77,

Prvo, zovem se Branko, a javio sam se u ime kluba braneći naš predlog koji je prilično osporavan od strane nekih ljubitelja oldtajmera, međutim sa vrlo različitim argumentima. Zajedničko im je da svako nastupa sa ličnih pozicija, a ne vodeći previše računa o članstvu odnosno vlasnicima oldtajmera u celini. Doduše mnogo je i onih od kojih smo dobili maksimalnu podršku, ali ne bih se sada bavio time.

Drugo, ja sam jedan od autora predloga propisa o oldtajmerima koji je u prvoj verziji poslat nadležnima 2005-te godine, da bi posle donošenja novog zakona o bezbednosti saobraćaja on ponovo aktiviran, jer je u toku izrada podzakonskih akata vezanih za ovu problematiku. Inače stariji sam mnogo godina od tebe, ali mi uopšte ne smeta što mi se obraćaš sa "ti" jer mi smo kolege. Kao što ti smatraš posebnim licemerjem što sam spomenuo fiat 131 u kontekstu neraritetnih automobila koje sam nabrajao, tako i ja mislim da si u odgovoru vrlo vešto izbegao odgovor na suštinu moga napisa. To samo svedoči da ti zapravo vrlo dobro razumeš sve što je tu sadržano. Nadam se da u očuvane automobile tipa topolino ne ubrajaš (kao i mnogi) pogrešno prozvane fiate 500-nuova.

Treće, što se tiče lepo renoviranog narandžastog fiata 127 iz Beograda koji je učestvovao na poslednjem susretu oldtajmera kod nas kao vozilo sa strane, dobra restauracija govori više o njegovom vlasniku koji je bio gost, nego o nama. Kad već nemamo dovoljno kvalitetnih i atraktivnijih oldtajmera, onda na priredbama treba da se nađu bar dobro i originalno renovirani mlađi oldtajmeri.

Četvrto, kao što izuzetno cenim kvalitetnu tj. originalnu restauraciju, tako (isto kao i tebi) mi se povraća kada vidim "zbudžena" vozila koja su upropaštena lošim radom kao što su olimpija, topolino, reponja sa sedištima presvučenim "eko-kožom", međutim ovo važi i za fiat mirafiori. U pravu si da se i ovakvi primerci redovno viđaju na izložbama i skupovima oldtajmera, međutim naš rad i treba da se zasniva na predlozima propisa koji će zaštititi originalne restauracije, a upozoravati na greške koje ponekad mnogi i nesvesno čine.

Peto, ne da verujem nego sam siguran da nije jednostavno doći do branika za 131-inicu, ali je to još teže za fiat 1400bj koji se nekad sastavljao u zastavi.

Šesto, potpuno se slažem da nije posebno teško renovirati ni z-101 iz 77., kadeta iz 80, kao i narandžasti 127. I jednom za svagda: status vozila oldtajmera je jasno određen prema godištu (30 godina). Vremenska distanca beneficiranja oldtajmera je nešto sasvim drugo i zavisi od države do države. Primer u Italiji je to 20 godina, a u Velikoj Britaniji trenutno 37 godina.

Sedmo, ako je istina da tebe interesuju samo automobili koji mogu da voze brže od 40 km na čas, to znači da te zanimaju gotovo svi automobili iz 20-tog veka. Samo automobilima proizvedenim u 19-tom veku je maksimalna brzina bila niža od navedene. Onda vrlo blisko razmišljamo, samo što si ti ovu stvar ranije drukčije predstavio.

Osmo, iako sam tekst predloga pisao ja, ipak sam u zadnjih 40-tak godina mnogo puta isprljao ruke održavajući ili renovirajući oldtajmere. I to ne samo ja ...

Deveto, čak i da se nisi bavio 16-17 godina tim radom ja bih uvažio tvoje mišljenje, pa zato i odgovaram.

Deseto, e sa tim se potpuno slažem, grehota je prepravljati tj. "budžiti" originale oldtajmera.

I za kraj, apsolutno nisi u pravu da su predlog pravili ljudi koji su vlasnici samo starijih vozila od 1970-te godine. Na primer, ja imam izuzetno sačuvan primerak mercedesa proizvodnje 1975-te godine, od 2800 ccm i 185 ks. Baš bi bilo zgodno (za mene) da ga registrujem kao oldtajmer na 6 meseci i platim za to oko 50 evra, umesto približno 10 puta više koliko trenuto iznose ovi troškovi.
Što se tiče mladih i tu se slažem, da bez para i iskustva ne treba odmah da kreću sa restauracijama oldtajmera starih pola veka koji su pri tom i u jadnom stanju, međutim moped, vespa, osrednji motocikl, fića-kontraš, trabant i slično od oko 40 godina starosti bi već mogao da dođe u obzir ...
Korisnikov avatar
AMKVeteranNS
 
Postovi: 4
Pridružio se: Čet Apr 08, 2010 11:19 pm

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod djape1977 » Uto Apr 13, 2010 1:25 pm

pa u cemu je onda problem da se prema ovoj drzavi koja nas sve kinji u skoro svakom mogucem smislu zauzme zajednijcki i dobro argumentovan stav da se jednostavno prepisu EU propisi na temu oldtajmera??? da se razumemo, i tvoj merc i moj fiat 132 2,5d na trzistu u srbiji vrede manje nego recimo nov matiz od 900ccm a placamo enormne registracije za njih. koliko ja znam u vecini drzava je ta granica 30 godina. zasto podilaziti magarcima koje jedino zanima crni a8 i svinjska glava na stolu?
i opet brkamo babe i zabe. nije problem u koliko vec stotina hiljada vozila starijih od '80. nego u tome sto se krsevi krecu ulicama. kad bi se tehnicki pregledi sprovodili kako je zakonom (i starim i novim) odredjeno, 80% tih vozila se ne bi moglo registrovati uopste, pa ni kao oldtajmeri sa beneficijama.
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod 911s [SK] » Uto Apr 13, 2010 5:23 pm

A moraćemo svi da se složimo oko jedne stvari - daleko je bolje na skupu videti neki mnogo dobro očuvan ili vrhunski sredjen yountimer nego ubogaljen i upropašćen oldtimer.
Ford weist den Weg.
Everything we do, it's driven by you!
Slika
Korisnikov avatar
911s [SK]
 
Postovi: 1111
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 6:48 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: :::::::::
1963 Consul Corsair
1968 12M coupé
1969 12M
1969 Escort Mk1 2door
1971 Escort Mk1 4door
1970 17M
1979 Escort Mk2
1983 Granada Mk3 2.3 GL
1983 Sierra Mk1 Ghia
1998 Escort Mk6

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod Spasoje » Uto Apr 13, 2010 10:10 pm

Šesto, potpuno se slažem da nije posebno teško renovirati ni z-101 iz 77., kadeta iz 80, kao i narandžasti 127. I jednom za svagda: status vozila oldtajmera je jasno određen prema godištu (30 godina).
:D Eto, Lada je, ipak, u toj kategoriji. Šta god mislio autor ovih reči, stare modele Lade (2101, 2102, 2103), nije ni malo lako srediti do potpunog originala.
Korisnikov avatar
Spasoje
 
Postovi: 270
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 9:33 pm
Oldtajmer: ВАЗ 2103, 1979.

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod beogradski_fantom » Uto Apr 13, 2010 10:41 pm

Varijacija ima raznih, ali za dobijanje statusa oldtajmera bitno je da se definisu dve glavne smernice:

- godiste, neka to bude 30 godina.
- originalnost, sto znaci da automobil u sebi nosi motor sa kojim je izasao izfabrike ili drugi motor ali samo onaj koji se u taj model ugradjivao.
Korisnikov avatar
beogradski_fantom
 
Postovi: 1508
Pridružio se: Pon Apr 20, 2009 11:52 am

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod Spasoje » Uto Apr 13, 2010 11:08 pm

beogradski_fantom je napisao:Varijacija ima raznih, ali za dobijanje statusa oldtajmera bitno je da se definisu dve glavne smernice:

- godiste, neka to bude 30 godina.
- originalnost, sto znaci da automobil u sebi nosi motor sa kojim je izasao izfabrike ili drugi motor ali samo onaj koji se u taj model ugradjivao.


Ispunjavam oba uslova. Lada ima 31 godinu i sve, sve je originalno.
Korisnikov avatar
Spasoje
 
Postovi: 270
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 9:33 pm
Oldtajmer: ВАЗ 2103, 1979.

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod Superbird » Uto Apr 13, 2010 11:19 pm

Cika Branko je, bez preterivanja, legenda u svetu oldtajmera, i ne znam zasto se uopste upustao u diskusiju ovde. I sad, neko ko se time bavi decenijama je proveo mesece praveci taj predlog, da biste vi to u roku od 2 minuta slozili u "30 godina i originalnost" .
I'll face it with a grin, I'm never giving in
Korisnikov avatar
Superbird
Site Admin
 
Postovi: 930
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 1:47 pm
Lokacija: ŠABAC
Oldtajmer: Audi 100 Typ 43

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod AMKVeteranNS » Sre Apr 14, 2010 12:12 am

Problem je u tome što je nemoguće prepisati propise EU o starosnoj granici beneficiranja, jer kao takva i ne postoji. Koliko godina vozilo treba da navrši, i uz koje vrste ograničenja da bi steklo pravo na registraciju po povlašćenim uslovima, zavisi od države do države u okviru EU. Nikad niko od nas nije negirao da je FIVA jasno definisala istorijsko vozilo, i da to postaje sa 30 godina. Međutim nigde ne postoji automatizam da istovremeno mora da se registruje uz korišćenje povlastica kada napuni 30 godina.

To je i FIVA u svojim dokumentima konstatovala i dala tabelarni pregled kako su to pojedinačno regulisale evropske države (pogledaj sajt FIVA-e http://www.fiva.org/). Kad jednom potpuno i pažljivo pročitaš naš predlog propisa i dodatke vezane upravo za problematiku oko starosne granice beneficiranja, shvatićeš da će teško proći čak i predlog povlastica zaključno sa grupom F tj. vozila proizvedenih do 1970-te godiine, a kamoli grupa G. U mnogo bogatijim državama od naše kod kojih se beneficiraju i oldtajmeri grupe G, prosek starosti voznog parka je oko 2,5 godine, dok je kod nas oko 14 godina.

Ima veze koliko stotina hiljada vozila starijih od 1980-te godine se kreće našim putevima, jer to znači i ogroman broj odlično očuvanih vozila čiji vlasnici će tražiti beneficiranje. Sigurno je da i kad bi država htela, to ne bi mogla da ispoštuje. Po našem predlogu uz benfeficiranje od 100 e po vozilu (u proseku), to bi iznosilo milion e prema procenjenom projektovanom broju od 10.000 oldtajmera.

Ovaj broj od 10.000 oldtajmera mi smatramo da bi država ipak mogla da "izdrži". Sad izračunaj; samo 5 % od broja registrovanih vozila starijih od 1980-te godine (ne računajući autobuse, kamione, traktore, radne mašine - a i to su oldtajmeri), bi iznosilo već 35.000 beneficiranih oldtajmera ili 3,5 miliona e manje u budžetu. A gde su još neregistrovani oldtajmeri? Svaki zakonodavac razmišlja na sličan način, a koliko će izaći u susret oldtajmeristima zavisi i od ekonomske snage države. Naravno, ne bojimo se mi da će se država prevariti, nego da zbog ovog ogromnog broja zahteva ne budu odbijene sve grupe oldtajmera odreda, kao i da se uvedu rigorozna dodatna ograničenja na štetu ljubitelja oldtajmera.
Korisnikov avatar
AMKVeteranNS
 
Postovi: 4
Pridružio se: Čet Apr 08, 2010 11:19 pm

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod AMKVeteranNS » Sre Apr 14, 2010 12:23 am

Jednom za svagda,

FIVA: vozilo istorijske vrednosti je starije od 30 godina, i ne koristi se u svakodnevnoj upotrebi.

Starosna granica beneficiranja oldtajmera nije u direktoj vezi sa prethodnom definicijom i zavisi od države do države.
Korisnikov avatar
AMKVeteranNS
 
Postovi: 4
Pridružio se: Čet Apr 08, 2010 11:19 pm

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod Spasoje » Sre Apr 14, 2010 1:47 am

AMKVeteranNS je napisao:Jednom za svagda,

FIVA: vozilo istorijske vrednosti je starije od 30 godina, i ne koristi se u svakodnevnoj upotrebi.

Starosna granica beneficiranja oldtajmera nije u direktoj vezi sa prethodnom definicijom i zavisi od države do države.


Možda je glupo što se mešam u priču. Želim samo da kažem da mi je drago što je zvanična granica 30 godina (ovo govorim bez osvrtanja na benificiranje). Zbog čega mi je drago? Zbog zadovoljstva vlasnika koji će (sam za sebe), osećati zadovoljstvo da se radi o oldtajmeru. Ovo što govorim, moj je lični stav, iz prostog razloga da mi ne bude žao zbog uloženog truda pored nekoga ko bi stalno pominjao godine pre 1. 1. 1970.
Korisnikov avatar
Spasoje
 
Postovi: 270
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 9:33 pm
Oldtajmer: ВАЗ 2103, 1979.

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod djape1977 » Sre Apr 14, 2010 2:13 am

dobro bre spasoje, niko ne spori da je i tvoja lada i moj 132 oldtajmer, ali ti bar znas koliko je cesto (ne)vozis. gde je tu logika da placas istu registraciju kao i ja za ladu iz 90 i neke sa kojom napravim 25-30.000km godisnje???
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod Spasoje » Sre Apr 14, 2010 11:20 am

Tačno. Njome prelazim jedva 2000 godišnje. A registracija je ista.
Korisnikov avatar
Spasoje
 
Postovi: 270
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 9:33 pm
Oldtajmer: ВАЗ 2103, 1979.

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod Igor101 » Čet Apr 15, 2010 9:35 am

Da li je iko upoznat kad bi ovako nesto zvanicno moglo da postane OLDTIMER ??

Slika

Ovaj primerak je u mom vlasnistvu i proizveden je 1973 iako mu u saobracajnij stoji 12.02.1974 i savrseno je u originalnom stanju.
U medjuvremenu sam mu nasao i ratkapne i crveni Z znak sto su mu nedostajali, sredio hladnjak i nabavio jos po nesto kako bi ga sasvim kompletirao.
Ukoliko bi se on za nekoliko godina prefarbao u svoju originalnu boju da li bi izgubio na autenticnosti i eventualno osporio taj cuveni sertifikat jednog dana. To pitam iz razloga sto bi u neko skorije vreme trebalo da se odradi ovo...
Slika

kako ne bi nastavilo da napreduje (ovako stoji vec poslednje 4 ipo godine)

Inace auto je sve vreme proveo u garazi sa centralnim grejanjem.
Korisnikov avatar
Igor101
 
Postovi: 92
Pridružio se: Sub Sep 19, 2009 6:49 pm
Lokacija: Popuni lokaciju!

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod Kiki » Čet Apr 15, 2010 10:27 am

Da li to znaci da ja koji kompletno restauriram auto necu dobiti sertifikat da je vozilo oldtajmer?Sertifikat ce dobijati vozila za koju ce odredjena komisija da proceni da li se radi o oldtajmeru,da li se na vozilu nalaze originalni delovi...bla bla bla
Korisnikov avatar
Kiki
 
Postovi: 403
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 3:05 pm

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod TRIO_driver » Čet Apr 15, 2010 10:34 am

AMKVeteranNS je napisao:J
FIVA: vozilo istorijske vrednosti je starije od 30 godina, i ne koristi se u svakodnevnoj upotrebi.



A sta ako ja uzmem Mazdu 1500 iz 1968, koja je u odlicnom stanju, registrujem je, sredim kako valja, i vozim je ponekad, ali relativno cesto(jer je auto izuzetno pouzdan), da li bi ja onda imao beneficije kao vlasnik oldtimera?

To sto je japanac pouzdan u odnosu na italijana tih godina, pa moze da se vozi cesto(imam ja everyday car iz 2001. da se razumemo), ne treba da me ne svrsta u tu istu kategoriju..
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1946
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod Sasha » Čet Apr 15, 2010 10:40 am

Ne boj se, rikše iz tih godina će imati beneficije, a veliki plus je to što će većina misliti da voziš Italijana :lol: :lol: :lol:
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: Oldtajmer certifikat - Komentari na predlog AMK Veteran

Postod 911s [SK] » Čet Apr 15, 2010 6:29 pm

Kiki je napisao:Da li to znaci da ja koji kompletno restauriram auto necu dobiti sertifikat da je vozilo oldtajmer?Sertifikat ce dobijati vozila za koju ce odredjena komisija da proceni da li se radi o oldtajmeru,da li se na vozilu nalaze originalni delovi...bla bla bla

Ništa se ti ne brini, to ti ja garantujem. ;)
Ford weist den Weg.
Everything we do, it's driven by you!
Slika
Korisnikov avatar
911s [SK]
 
Postovi: 1111
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 6:48 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: :::::::::
1963 Consul Corsair
1968 12M coupé
1969 12M
1969 Escort Mk1 2door
1971 Escort Mk1 4door
1970 17M
1979 Escort Mk2
1983 Granada Mk3 2.3 GL
1983 Sierra Mk1 Ghia
1998 Escort Mk6

PrethodniSledeća

Povratak na Institucije (muzeji, udruzenja istoricara, klubovi...)

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost