Grand Prix Belgrade

Grand Prix Belgrade

Postod ..draganica.. » Čet Maj 07, 2009 4:40 pm

Ovako je sve pocelo...

Pre 70 godina na stazi oko Kalemegdana odrzan je prvi Grand prix u tadasnjoj Kraljevini Jugoslaviji.

Velika nagrada se nije ponovila.

Treceg septembra, pre 70 godina, u cast rodjendana kralja Petra II Karadjordjevica odrzane su, na stazi oko Kalemegdana prve beogradske Medjunarodne automobilske i motociklisticke trke. Pred oko 75.000 gledalaca vozeno je pet motociklistickih i cetiri automobilske trke.

U glavnoj trci, koja bi u svakom pogledu odgovarala savremenim takmicenjima Formule 1, nastupili su svetski asovi tog vremena u bolidima "mercedesa" i "auto uniona". Na stazi dugoj 2.794 km vozeno je 50 krugova. Bila je to zapravo poslednja GP trka planirana za tu takmicarsku sezonu, a posto je dva dana ranije zapoceo Drugi svetski rat, posle trke oko Kalemegdana doslo je do prekida GP takmicenja koji je trajao punih sedam godina.

Zbog naglog priblizavanja rata i velike napetosti u Beogradu se nisu pojavili Francuzi Rober Mazo ("delaje") i Zorz Grinjar ("amilkar") kao ni Madjar Aleksander Vilhajm ("mazetari") blagovremeno prijavljeni, dok Rudolf Karacola nije bio ni najavljen zbog povrede noge.

Ogromna buka izazvana vec na prvom zvanicnom treningu (31. avgusta) gotovo je preplasila Beogradjane, ali i uznemirila zivotinje u obliznjem Zooloskom vrtu, tako da je veci broj morao da bude prebacen u lagume ispod Tasmajdanskog parka.

Prema rezultatima ostvarenim na tri zvanicna treninga, startne pozicije su bile: 1. Manfred fon Brauhic ("mercedes-benc"), 2. Herman Lang ("mercedes"), 3. Herman Paul Miler ("auto union"), 4. Tacio Nuvolari ("auto union"), 5. Bosko Milenkovic ("bugati"). Pri tom treba napomenuti da je Tacio Nuvolari stigao u Beograd tek jedan dan pre trke tako da je ucestvovao samo na trecem treningu. Medjutim, veliki majstor za volanom uspeo je da se prilagodi stazi veoma brzo.

Manfred fon Brauhic, "veciti drugi", zapoceo je privatni obracun sa klupskim kolegom i svetskim prvakom za 1939. Hermanom Langom vec tokom treninga, a na pocetku trke, zahvaljujuci ceonoj startnoj poziciji, bio je jos sigurniji u svoju pobedu.

Vec dobro poznat u sportskim krugovima po naprasitoj prirodi, ovog puta bio je jos nervozniji, tako da je vec posle nekoliko prvih krugova izasao zadnjim desnim tockom van staze. Taj njegov manevar izbacio je kamencic sa bankine u vis i staklo na levom oku Langovih zastitnih naocara se razbilo. Zbog ozlede oka i krvarenja Herman Lang je bio prinudjen da odustane od daljeg takmicenja.

Langov bolid preuzeo je rezervni vozac Valter Bojmer i ukljucio se u trku neposredno pred nailazak Nuvolaria i Milera. Medjutim, posto nije ucestvovao na treninzima, ubrzo mu snazni auto otkazuje poslusnost i Bojmer zavrsava trku uletanjem u topole.

Manfred fon Brauhic, sada bez bliskog pratioca Langa, pojacava tempo svoje voznje iz kruga u krug, i pri tom postavlja i rekord staze, obisavsi 15. krug za 1:14 minuta (135 km/h). Vec u narednom krugu, zbog prebrze voznje, auto mu se okrenuo za 180 stepeni na usponu kod Francuskog poslanstva. Nuvolari, koji je tog trenutka naisao, majstorski je uspeo da se provuce, ali je morao da uspori sto je iskoristio Miler i pretekao Fon Brauhica i Nuvolaria.

Tokom narednih zamena pneumatika Nuvolari je izbio na vodecu poziciju koju nije ispustao da kraja trke, a posto mu je put bio potpuno otvoren, izjednacio je rekord staze.

Redosled na cilju bio je: 1. Tacio Nuvolari ("auto union") 1:04:03,8 casova (130.839 km/h), 2. Manfred fon Brauhic ("mercedes-benc") 1:04:11,4 (130.4 km/h), 3. Herman Paul Miler ("auto union") 1:04:34,4 (129.8 km/h), 4. Bosko Milenkovic ("bugati") 1:04:27,2 sa 15 krugova zaostatka.
Podela nagrada obavljena je u zgradi beogradskog Autokluba (sada Klub knjizevnika) u Francuskoj ulici br.7.

Ova trka, toliko znacajna za tadasnji Beograd, pominje se u svim publikacijama vezanim za predratni automobilski sport. Od svih objavljenih napisa jedino je u zagrebackom casopisu "Motor sport" u septembru 1939. izneta veoma neobjektivna i izrazito negativna ocena te trke.

Jedan od najpoznatijih svetskih istoricara automobilskog sporta, Britanac Lorens Pomeroj u svojoj knjizi "GP automobili" (1964) detaljno je opisao dva presudna trenutka tokom trke: odustajanje Hermana Langa i okretanje Fon Brauhica pred zgradom Francuskog poslanstva, dok je legendarni sef trkacke ekipe Mercedes-Benca Alfred Nojbauer u svojim memoarima "Muskarci, zene i motori" (1970) u odnosu na sve sto je objavljeno prezentovao najtopliji prikaz tog, za nas, najznacajnijeg automobilskog takmicenja do sada.

Udruzenje gradjana "Oltajmer fest Srbije" ce ove godine obnoviti secanje na ovaj veoma znacajan dogadjaj koji bi mogao da vrati Beograd na kartu velikih svetskih automobilskih desavanja.

U periodu od 4. do 6. septembra 2009. godine planira se odrzavanje izlozbi i trka oldtajmera. Predvidja se da program traje tri dana, a desavanja ce se dogadjati na Kalemgdanu, Avali i Adi Ciganliji. Manifestacija se odrzava na internacionalnom nivou jer ce na njoj prisustvovati kako domaci, tako i strani (evropski) klubovi i takmicari. Ljubitelji odltajmera su dobrodosli, da na ovom jedinstvenom dogadjaju vide ekskluzivne modele koji su se vozili u vreme kada je prva trka bila odrzana.
Korisnikov avatar
..draganica..
 
Postovi: 10
Pridružio se: Sre Apr 29, 2009 10:01 am

Re: Grand Prix Belgrade

Postod luci » Čet Maj 07, 2009 5:49 pm

sjajan tex svaka cast... ja sam za veliku nagradu beograda tek nedavno saznao i ovo mi je super doslo da mi makar delimicno docara desavanje,. fantasticno ispricano...
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Re: Grand Prix Belgrade

Postod HEMI 426 » Pet Maj 08, 2009 12:02 am

Sjajan text, svaka cast... ;)

Grand Prix u Beogradu '39 je veoma vazna manifestacija i veoma bitno automobilsko nasledje koje mora da se cuva. Staza ( ako se to stazom moze nazvati ) oko Kalemegdana je jedna od retkih ( uz Monako ) koja nije menjala svoj oblik od 1939 godine pa je po tome veoma autenticna. Sa druge strane, to je jedini GP za vreme rata i posle ove trke sve do 1948 godine i formiranja F1 sampionata, se nista tako veliko nije organizovalo. Iskreno se nadam da ce sve proci kako treba i da ce Srbija imati svetski vaznu automobilski manifestaciju, kakvu i zasluzuje kao mala zemlja ali sa interesantnom istorijom motorizacije.



p.s.

neki nas domaci pisac, nisam siguran ali mi je u glavi Dobrica Cosic i "Koreni" je temeljno opisao atmosferu,trku i vreme u oci Grand Prixa. Videcu tacno ko je to pa cu da stavim odeljak ovde...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Grand Prix Belgrade

Postod luci » Pet Maj 08, 2009 12:19 am

u knjizi velike nagrade je obradjena i ova trka, ne znam u kojoj meri, ali sam negde nasao da su u knjizi originalne fotografije koje je dao neki grof iz austrije... jedini problem je sto moj studentski budzet ne moze da izdrzi kupovinu te knjige..
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Re: Grand Prix Belgrade

Postod Kverta » Pet Maj 08, 2009 12:22 am

Malo slika ...

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


Nicholas Watts , Belgrade 1939 :
Slika
Slika


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`

Bosko Milenkovic (YU)
2 Nov 1909 -
Nicknamed Bata, Bosko Milenkovic was born in Vienna, his father being a rich merchant in Vienna; his mother being of French/German origin. During the war the family moved to Belgrad, Yugoslavia. When the father died in 1921, Bosko inherited some wealth including three houses. He studied at the high school, spoke perfectly German, French, Italian, English, and chose to live on his wealth. He played violin and became a friend of motorcycle racer Voja Ivanicevic, who played piano. Inspired by Ivanicevic, Bosko started racing with a 300cc NSU. He bought his first car in 1927 and his car park later included a Cord, a V25 Wanderer and 540K Mercedes. His first car race was a hillclimb at Avalskim 1932, where he finished third in his class driving a LaSalle. In 1935 he bought a Bugatti T51 and won with it the Sljeme road race in 1937 and the Dorcol race in 1938. Bosko run off the road with the Bugatti when racing in fall 1938 in Kluz, Romania, but he was able to rebuild the destroyed transmision and he took part with the car in the 1939 Belgrad GP.
(Source: "Prve Beogradske Mezdunarodne Automobilske i Motociklisticke Trke, 3.IX.1939" by Nebojsa Dordevic, Belgrade 1999. Translation from the Serb by Mira Krizman. Info supplied by Aldo Zana)
http://www.kolumbus.fi/leif.snellman/dm.htm

... kada smo se kao klinci skrsili sa motora , najblizi servis "cuveni" Cubra nije hteo ni da ga pogleda . Skrsenu "makinu" smo jedva uspeli da dovucemo do sledeceg servisa . Vlasnik (one man band) je bio dekica u koznom odelu , a na centralnom postolju stajao je (legendarni) NSU . Skrsenog Tomosa je doveo u vrhunsko stanje , a cena popravke je bila neverovatno niska . Ukapirali smo da se radi o bivsem trkacu , ali smo tek kasnije saznali ko je bio cuveni Deda Voja - legenda motociklizma ...
Korisnikov avatar
Kverta
 
Postovi: 2389
Pridružio se: Sub Apr 11, 2009 11:14 pm
Lokacija: Beograd

Re: Grand Prix Belgrade

Postod HEMI 426 » Pet Maj 08, 2009 12:25 am

@ luci

da, ali si ti kao student, ex gimazijalac si morao da budes upoznat sa delom Dobrice Cosica ( 80 % sam siguran da je on u pitanju ) i da si citao ono sto si trebao, mogao si da saznas mnogo o toj trci. sa druge strane, sramota je ako si skoro saznao za to jer GP '39 istorijska bastina ove zemlje! ;)
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Grand Prix Belgrade

Postod ..draganica.. » Pet Maj 08, 2009 12:30 am

"Staza ( ako se to stazom moze nazvati ) oko Kalemegdana je jedna od retkih ( uz Monako ) koja nije menjala svoj oblik od 1939 godine pa je po tome veoma autenticna."

Planira se da ove godine staza oko Kalemgdana bude ukljucena u program, kao sto sam vec napisala, i to u svom originalnom obliku. Nazalost, ona danas nije pogodna za odrzavanje bilo kakve trke, ali ce se, u znak secanja na aktere iz 1939. odvozati pocasni krugovi.
Korisnikov avatar
..draganica..
 
Postovi: 10
Pridružio se: Sre Apr 29, 2009 10:01 am

Re: Grand Prix Belgrade

Postod Kverta » Pet Maj 08, 2009 12:35 am

Pozorisnu predstavu Grand Prix (ako niste gledali) mozete preuzeti u pdf-u i procitati :

:arrow: http://www.rastko.rs/drama/ssd/ssd10/b_petkovic.pdf



Snimljen je i dokumentarni film "Zaboravljeni Gran pri iz 1939" Dinka Tucakovica ...
Poslednji put menjao Kverta dana Sre Jan 25, 2012 4:18 pm, izmenjena 3 puta
Korisnikov avatar
Kverta
 
Postovi: 2389
Pridružio se: Sub Apr 11, 2009 11:14 pm
Lokacija: Beograd

Re: Grand Prix Belgrade

Postod HEMI 426 » Pet Maj 08, 2009 12:41 am

..draganica.. je napisao:
Planira se da ove godine staza oko Kalemgdana bude ukljucena u program, kao sto sam vec napisala, i to u svom originalnom obliku. Nazalost, ona danas nije pogodna za odrzavanje bilo kakve trke, ali ce se, u znak secanja na aktere iz 1939. odvozati pocasni krugovi.



nije ni onda bila adekvatna ali se vozilo
suvise pregiba, neravnina, kaldrma ( koja je klizava u svim uskovima ) to nikako nije podloga za automobile sa tankim gumama balonkama i tada vec oko 400 ks. ljudi su pricali da su te masine cupale kocku iz kaldrme, nemam podata ali mozda je neko i povredjen kad ga u glavu zvekne kamencina...

danas je sve isto, samo nema kaldrme ;)
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Grand Prix Belgrade

Postod ..draganica.. » Pet Maj 08, 2009 12:42 am

Da, film je prelep. Korisceni su autenticni snimci, takodje su uradjeni razgovori sa nekoliko ljudi koji su tad, kao deca, prisustvovali trkama, ali i sa poznavaocima oldtimera.

Ako ove godine ljudi dozive bar delic ondasnje atmosfere, smatracu da se sav trud isplatio :)
Korisnikov avatar
..draganica..
 
Postovi: 10
Pridružio se: Sre Apr 29, 2009 10:01 am

Re: Grand Prix Belgrade

Postod ..draganica.. » Pet Maj 08, 2009 12:47 am

HEMI 426 je napisao:
..draganica.. je napisao:
Planira se da ove godine staza oko Kalemgdana bude ukljucena u program, kao sto sam vec napisala, i to u svom originalnom obliku. Nazalost, ona danas nije pogodna za odrzavanje bilo kakve trke, ali ce se, u znak secanja na aktere iz 1939. odvozati pocasni krugovi.



nije ni onda bila adekvatna ali se vozilo
suvise pregiba, neravnina, kaldrma ( koja je klizava u svim uskovima ) to nikako nije podloga za automobile sa tankim gumama balonkama i tada vec oko 400 ks. ljudi su pricali da su te masine cupale kocku iz kaldrme, nemam podata ali mozda je neko i povredjen kad ga u glavu zvekne kamencina...

danas je sve isto, samo nema kaldrme ;)


nazalost je tako, ali svakako treba da se ocuva unikatnost lokacije. to je jedna od prednosti koja celoj ovoj prici daje tezinu. i tri kruga su nesto ;)

kako se i spominje u textu, fon Brauhic je imao problem sa kamencicem, koji je, na njegovu srecu, eliminisao jednog od njegovih najvecih protivnika...
Korisnikov avatar
..draganica..
 
Postovi: 10
Pridružio se: Sre Apr 29, 2009 10:01 am

Re: Grand Prix Belgrade

Postod HEMI 426 » Pet Maj 08, 2009 1:01 am

Kad smo vec kod von Brauchitsch, za njega je vezana interesantna prica. Naime, svi timovi su stigli par dana pred trku, na kvalifikacije i trening i kada se proculo da je Nemacka napala Poljsku i da pocinje frka, von Brauchitsch je nestao! Nasli su ga na aerodromu i skinuli sa aviona. Navodno, kao veliki patriota i pilot von Brauchitsch je osetio da je potrebniji Fireru u Nemackoj, nego vozeci GP u Srbiji. To je verzija koju su objavili svi pro Nemacki mediji i filmski zurnali. U stvari, nije pokusavao da se vrati u Nemacku, nego je skontao kakva se frka sprema i planirao je da pobegne, sto dalje i sto pre a avion iz kog su ga izvukli je leteo u London!!! Veoma besni, Gestapo likovi koji su pratili Mercedesov tim, su ga naterali da vozi. Njegovo drugo mesto na trci nije samo rezultat lose srece i okolnosti, nego i posledica straha i pritiska od strane Gestapoa. Inace, lik je imao veoma cudan zivotni put, bezao je u Istocnu Nemacku, mnogo nerazjasnjenih stvari oko njega, svasta. Umro je u dubokoj starosti,kao poslednji pravi as, 2003 godine i pred smrt dao je dobar interviju CS&C koji imam negde sacuvan. Do samog kraja nije hteo da kaze sta se desilo u Beogradu, ko mu je ubio prvu zenu i jos brojne druge misterije koje malo bacaju senku na vrhunsku trkacku karijeru...

http://en.wikipedia.org/wiki/Manfred_von_Brauchitsch


Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Grand Prix Belgrade

Postod luci » Pet Maj 08, 2009 1:22 am

HEMI 426 je napisao:@ luci

da, ali si ti kao student, ex gimazijalac si morao da budes upoznat sa delom Dobrice Cosica ( 80 % sam siguran da je on u pitanju ) i da si citao ono sto si trebao, mogao si da saznas mnogo o toj trci. sa druge strane, sramota je ako si skoro saznao za to jer GP '39 istorijska bastina ove zemlje! ;)



citao sam dosta obaveznog stiva, ali pravo da ti kazem uopste se ne secam da li je dobrica cosic bio ukljucen u isto, ali da sam na casu nacuo bilo kakvo spominjanje gran pric trke sigurno bi to zapamtio....


a sto se tice druge strane: eto kako se nasa drzava ophodi prema svojoj bastini.... istorija mi je bila jedan od drazih predmeta i narocito taj period, nikakva trka nije spominjana cak ni u fusnoti.... vazno da su me terali da znam koje kakve druge budalstine...



a inace cu se raspitati dal je dobrica cosis i u svakom slucaju procitati to sve...


@kverta.. za ove slike imas pice od mene kad se vidimo svaka cast...
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Re: Grand Prix Belgrade

Postod ..draganica.. » Uto Maj 12, 2009 9:55 pm

VAZNO OBAVESTENJE!!!

U cetvrtak 14.05.2009. ce biti odrzano predavanje na temu trke Formule 1 iz 1939. godine i predstavljanje Udruzenja gradjana "Oltajmer fest Srbije", kao i upoznavanje sa ovogodisnjom manifestacijom "Grand Prix Belgrade".

Predavanje ce se odzati u amfiteatru "Mihajlo Pupin" na Prirodno-matematickom fakultetu u Novom Sadu, sa pocetkom u 11h. Posetioci ce moci da pogledaju vec spominjani dokumentarni film "Zaboravljeni Gran prix iz 1939" Dinka Tucakovica.

Prisustvo je besplatno i obavezno!
Korisnikov avatar
..draganica..
 
Postovi: 10
Pridružio se: Sre Apr 29, 2009 10:01 am

Re: Grand Prix Belgrade

Postod Kverta » Sre Maj 13, 2009 2:08 am

..draganica.. je napisao:VAZNO OBAVESTENJE!!!

U cetvrtak 14.05.2009. ce biti odrzano predavanje na temu trke Formule 1 iz 1939. godine i predstavljanje Udruzenja gradjana "Oltajmer fest Srbije", kao i upoznavanje sa ovogodisnjom manifestacijom "Grand Prix Belgrade".

Predavanje ce se odzati u amfiteatru "Mihajlo Pupin" na Prirodno-matematickom fakultetu u Novom Sadu, sa pocetkom u 11h. Posetioci ce moci da pogledaju vec spominjani dokumentarni film "Zaboravljeni Gran prix iz 1939" Dinka Tucakovica.

Prisustvo je besplatno i obavezno!


Ovo treba objaviti i u rubrici "Predstojeća dešavanja" na stranici sajta ...
Korisnikov avatar
Kverta
 
Postovi: 2389
Pridružio se: Sub Apr 11, 2009 11:14 pm
Lokacija: Beograd

Re: Grand Prix Belgrade

Postod ..draganica.. » Sre Maj 13, 2009 5:35 pm

Zbog tehničkih problema, predavanje se pomera u petak. Početak je u 9h, na istom mestu.

Nadam se da ovo nece uticati na vec napravljene planove :)
Korisnikov avatar
..draganica..
 
Postovi: 10
Pridružio se: Sre Apr 29, 2009 10:01 am

Re: Grand Prix Belgrade

Postod Sasha » Sre Maj 13, 2009 7:38 pm

Povodom pomenutog predavanja 15.05.2009. muzej automobila, zbirka Bratislava Petkovica Beograd, kao vlasnik dokumentarnog filma "Zaboravljeni Gran prix iz 1939" stavlja zabranu na prikazivanje istog. Ukoliko se film bude prikazao muzej automobila tuzice sudu organizatora predavanja.

Direktor muzeja Bratislav Petkovic
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: Grand Prix Belgrade

Postod Kverta » Sre Maj 13, 2009 9:02 pm

Sasha je napisao:Povodom pomenutog predavanja 15.05.2009. muzej automobila, zbirka Bratislava Petkovica Beograd, kao vlasnik dokumentarnog filma "Zaboravljeni Gran prix iz 1939" stavlja zabranu na prikazivanje istog. Ukoliko se film bude prikazao muzej automobila tuzice sudu organizatora predavanja.

Direktor muzeja Bratislav Petkovic


Svasta ... znaci da ce i ono malo normalnih likova , entuzijasta , ljubitelja i znatizeljnika ostati uskraceno za saznavanje dela nase istorije i kulture ...

Umesto da ga svake godine emituju na tv-u ... ili besplatno nude na trafikama ...
Korisnikov avatar
Kverta
 
Postovi: 2389
Pridružio se: Sub Apr 11, 2009 11:14 pm
Lokacija: Beograd

Re: Grand Prix Belgrade

Postod FreakGirl » Sre Maj 13, 2009 9:42 pm

ocigledno besplatno nema ni kod babe.

tu bi svi da se *ebu a da im ne udje!!!! ali bukvalno. s prostenjem.
.........samo vas posmatram.
Korisnikov avatar
FreakGirl
 
Postovi: 2
Pridružio se: Sre Maj 13, 2009 8:24 pm

Re: Grand Prix Belgrade

Postod HEMI 426 » Sre Maj 13, 2009 10:33 pm

Kverta je napisao:
Sasha je napisao:Povodom pomenutog predavanja 15.05.2009. muzej automobila, zbirka Bratislava Petkovica Beograd, kao vlasnik dokumentarnog filma "Zaboravljeni Gran prix iz 1939" stavlja zabranu na prikazivanje istog. Ukoliko se film bude prikazao muzej automobila tuzice sudu organizatora predavanja.

Direktor muzeja Bratislav Petkovic


Svasta ... znaci da ce i ono malo normalnih likova , entuzijasta , ljubitelja i znatizeljnika ostati uskraceno za saznavanje dela nase istorije i kulture ...

Umesto da ga svake godine emituju na tv-u ... ili besplatno nude na trafikama ...



Mislim da nije problem do Muzeja, kao ni do ekipe organizatora manifestacije a pogotovo nije do publike, za koju bi to bila veoma interesantna stvar jer je film o Bg gran prix-u svetski retka stvar iz vise stanovista. Ne samo da je krucijalna za objasnjene cele price i znacaja manifestacije, nego je i bitan istorijski dokument a da ne govorimo da je rec o prvom color filmu snimljenom na ovim prostorima. Rekao bi da je rec o udovici rezisera, koja iz ko zna kojih razloga ( verovatno ima nesto sto mi ne znamo ) ne zeli da se film bilo kako javno prikazuje. Ogromna steta... :cry:
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Grand Prix Belgrade

Postod Sasha » Sre Maj 13, 2009 10:59 pm

Sudski spor oko autorskih prava traje od 2001, samo da se zna. Ljudi iz muzeja su morali ovo da urade jer bi u suprotnom oni bili krivi. Jako je sve zamrseno, velika steta :(
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: Grand Prix Belgrade

Postod luci » Čet Maj 14, 2009 2:01 pm

..draganica.. je napisao:VAZNO OBAVESTENJE!!!

U cetvrtak 14.05.2009. ce biti odrzano predavanje na temu trke Formule 1 iz 1939. godine i predstavljanje Udruzenja gradjana "Oltajmer fest Srbije", kao i upoznavanje sa ovogodisnjom manifestacijom "Grand Prix Belgrade".

Predavanje ce se odzati u amfiteatru "Mihajlo Pupin" na Prirodno-matematickom fakultetu u Novom Sadu, sa pocetkom u 11h. Posetioci ce moci da pogledaju vec spominjani dokumentarni film "Zaboravljeni Gran prix iz 1939" Dinka Tucakovica.

Prisustvo je besplatno i obavezno!



kkkkkkaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkooooooooooooooooooooo...

ja nemam kompč u ns i sad dosao kuci iz ns i vidim ovo sad mi rastu rogovi...............
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Re: Grand Prix Belgrade

Postod luci » Čet Maj 14, 2009 2:03 pm

umrece i ta udovica rezisera to je sigurno.... onda ce se to moci zavrsiti....


u svako slucaju ja sam danas dosao kuci i video ovo i pizdim do kraja jer sam mogao ostati i doci na predavanje...
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Re: Grand Prix Belgrade

Postod FreakGirl » Čet Maj 14, 2009 2:07 pm

Kao sto je napomenuto, predavanje počinje u 9 časova, na istom mestu, ali u petak, dakle sutra. :) ondnosno jos uvek imas vremena da se vratis nazad ;)
.........samo vas posmatram.
Korisnikov avatar
FreakGirl
 
Postovi: 2
Pridružio se: Sre Maj 13, 2009 8:24 pm

Re: Grand Prix Belgrade

Postod luci » Čet Maj 14, 2009 2:09 pm

da sad sam stigao sad cu da se vracam... i za tu exkurziju mi treba 1000 dinara, pa u ponedeljak nanovo...

jedino bi bilo kad bi se izlaganje okacilo na sajt da moze da procita ko nije u prilici da dodje....
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Sledeća

Povratak na Manifestacije i organizacija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost