Inženjer Branislav Mrkojević i Citroenova A serija

Inženjer Branislav Mrkojević i Citroenova A serija

Postod Sasha » Ned Avg 01, 2010 10:49 pm

“Spačeku“ daje novi život

Inženjer Branislav Mrkojević u Batajnici čuva Citroenovu A seriju od zaborava.

Slika

Naselje Šangaj kod Batajnice. Na ograđenom placu Branislava Mrkojevića (38) miruje bar 50 starih „spačeka“, „dijani“, „amija“ i „meharija“. Jedan od najvećih kolekcionara Citroenove „A“ serije u svojoj radionici, iznova, udiše im život. Čuva ih od zaborava, jer se broj ovih automobila u Srbiji poslednjih godina drastično smanjuje.

Ispred njegove radionice, na pokretnom stolu, rađa se novi „spaček“. Kao da je Branislav vratio vreme u 1967. godinu. Od osnove starog ostalo je tek nekoliko komada, na koje vari nove delove. Već dve decenije ne jenjava njegova ljubav prema francuskom „gospodinu na četiri točka“ sa oznakom „2 CV“.

- Moj prvi auto bio je „ami 8“, a potom „dijana“ i „geri“ - priča Mrkojević, predsednik Citroen kluba Srbija, dok nituje komad novog lima za šasiju. - Menjao sam jedan za drugim. Bila je to ljubav otkako sam provozao prvi krug. Išao sam „spačekom“ i do Monte Karla. Nikad me nije izdao.

Kaže da je u Srbiji lane registrovano oko 3.100 automobila iz „A“ serije. Njihov broj se, 2010. godine, znatno smanjio, pa ih je u evidenciji MUP samo – 1.920.

- Svakog leta njihov broj se prepolovi. Skupljači starog papira neretko kradu „spačeke“. Očerupaju auto tako da od njega ostane samo šasija na točkovima, motor i prostor za gomilanje kartona. Nestaje „A“ serija i zato što je malo delova, pa se u radionicama od tri automobila često napravi jedan.

Kroz njegovu radionicu, kako kaže, prošlo je bar 70 odsto od svih automobila iz „A“ serije koji postoje u zemlji. Stižu havarisani i truli, ali sa željom da pređu još koji kilometar.

- Najviše mušterija dolazi iz Hrvatske - priča Branislav. - Kad repariram stari auto, uzmem sve što na njemu vredi, pa pravim novi. Sve radim sam - od mehanike i limarije do lakiranja. Treba mi bar tri meseca da bih napravio jedan nov „spaček“. Zato godišnje ne mogu da uradim više od pet. Kad sredim „starca“, vredi bar 5.000 evra. Ali, reparacije radim po porudžbini.

Branislav je zaposlen u Istorijskom muzeju Srbije na održavanju sistema za informatiku i elektroniku. Kako kaže, za ljubav prema „spačeku“ uvek nađe vreme: - Mojim mušterijama nije bitno što bi za isti novac mogli da kupe neki moderniji automobil - kaže. - Polovina njih sada ima između 50 i 60 godina, kao mladi su vozili „spaček“, pa sada žele da ga ponovo imaju. Druga polovina ga želi zato što je kultni automobil. Postoje, ipak, i oni, koji jednom sednu u njega, osete mu dušu, i više ne žele da voze bilo šta drugo.

Najskuplji primerak koji je sklopio bio je vredan 9.000 evra, jer kupac je tražio da svaki deo na njemu bude nov! Pravi i sajamske eksponate, a reparirao je i „oldtajmer“ koji stoji u zastupništvu Citroena u Srbiji.

Pod strehom u njegovom dvorištu, parkiran je i „geri“ iz 1984. godine. Postoje samo dva registrovana u Srbiji, a ovakav primerak ne poseduje čak ni Citroenov konzervatorijum u Parizu. Pokloniće im ga, veli, 2011. godine.

Okupljanje

Ljubitelji „spačeka“ i „dijana“, i drugih četvorotočkaša iz „A“ serije, okupuće se prvog vikenda u septembru na Borskom jezeru. Citroen klub Srbija tri puta godišnje organizuje okupljanja na kojima svi članovi mogu da pokažu svoje mezimce na četiri točka. Ova trodnevna smotra biće i poslednja 2010. godine. Prethodni susreti održani su tokom marta na Zlatiboru, a u maju skup je bio u Subotici.

Tekst i fotografija - NovostiOnline (P. Janjatović)
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: Inženjer Branislav Mrkojević i Citroenova A serija

Postod Zoza » Pon Okt 18, 2010 6:35 pm

Joj kada novinari nafiluju tekst :roll:. Mogao bih ja da napišem koju, al' da ne kvarim :silent: Slika
Nemoj silom, uzmi veći čekić!
Korisnikov avatar
Zoza
 
Postovi: 351
Pridružio se: Pon Sep 27, 2010 7:17 pm
Lokacija: Beograd

Re: Inženjer Branislav Mrkojević i Citroenova A serija

Postod Sasha » Pon Okt 18, 2010 10:19 pm

Napiši slobodno, zato postoji forum.
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: Inženjer Branislav Mrkojević i Citroenova A serija

Postod Zoza » Čet Okt 21, 2010 10:03 pm

Probaću da rekonstruišem, a inače sam o tome pisao i na CFS-u.

Tamo neki ponedeljak pre skoro 2 godine:

Z - Halo, dobar dan, ovde Zoza, da li je to Bane?
B - Da izvoli
Z - Javljam ti se u vezi zamene desnog topa (element vešanja za neupućene), znaš, pričali smo o tome na skupu na Očagi (jezero kod Lazarevca), pa sam hteo da vidim kada mogu da dođem da ga promeniš?
B - Hej vidi, ne mogu ništa pre subote, alko ti odgovara, dođi u subotu pa ćemo da ga zamenimo.
Z - Važi, i meni odgovara, u koje vreme da dođem?
B - Ako ti odgovara, dođi u 1 (13h), ja ne mogu ranije.
Z - Super, i meni odgovara u 1, javiću ti se u petak da potvrdimo dogovor, važi?
B - Važi, čujemo se u petak.

Petak, 5 dana posle pomenutog ponedeljka:

Z - Halo, Bane, ovde Zoza, da li važi dogovor za sutra u 1?
B - Ko, a Zoza, da, ček, šta beše, top? Da, važi, dođi sutra u 1 da završimo.
Z - Važi, vidimo se sutra u 1.

Subota, ''sutra u 1'':

Dođem ja na kapiju Banetovog imanja gde ima radionicu, inače, udaljeno skoro 40km od moje kuće. Nema Baneta, gledam okolo, unutra ne smem, neko poveće kuče koje me ne gleda baš sa oduševljenjem :). Čekam skoro ''akademskih'' pola sata, na kraju ga pozovem, kaže Bane ''sad ću da dođem, tu sam u komšiluku''. Dobro reko', sačekam, dođe on, kaže uvezi Dijanu, uteram ja auto u dvorište, Bane krene da je obilazi i onda počne priča:

B - Uf, uf, pa tebi je desni top skroz propao, ček, ček, da li je to i šasija naprsla, ne vidim. Auu, pa curi ti negde ulje. Vidi, izgleda da i levi top nije najbolji. Ček bre, pa tebi je patos truo ovde. E, imam plastična krila, znaš, mnogo su dobra pravio ih plastičar, bla, bla, bla, bla...

Z - Alo bre Bane, došao sam da mi zameniš top, znam da curka negde ulje, ali to je zanemarljivo, znam da je patos truo na dva mesta pozadi, ne znam da je šasija ''krenula'', bar do sada nisam ništa primetio, i ne znam da je levi top loš, a i da jeste, šta očekuješ od 30 godina starog auta koji je samo u prošloj godini prešao preko 10000km? Nego, daj zameni mi taj top kao što smo se dogovorili, imam neke obaveze popodne.

B - Eee, znaš, pa ja nemam nov top, moram da ga napravim, najbolje je da ostaviš auto pa ću ja da ga završim za koji dan.

Z - Alo bre, jesmo li se dogovorili da dođem da mi zameniš top, rekao si još u Očagi da je cena topa 80€, kako sad nemaš top?

B - Eeee, 80€ je cena za polovan top, a nov košta 110€, znaš, mora nov lim, pa nove frikcije, pa dok se to upasuje, pa bla, bla, bla... Hej, dođi da vidiš što radim Dijanu, vidi kakva je, sve novo, biće najbolja Dijana kod nas, ma znaš šta bruka...

Z - Alo bre, ja sam došao po dogovoru da mi zameniš top, ti mi sada pričaš da ne možeš da uradiš, stavi mi neki dobar polovan, samo da nije truo i da nije pukla opruga kao kod mene.

B - Hej, pa ne mogu sad, znaš, moram da prešpricam špric-git, vidi, pašće kiša, posle neću moći, nego hajde ostavi auto pa dođi uveče, biće gotovo...

Z - Bane, rekao si mi da dođem u 1 da zameniš top, ja sam došao u 1 i sada slušam da to ne može da se uradi i da će da košta više nego što si mi prvi put rekao. Ne mogu da se vozim 4 puta 40km u jednom danu, doći ću, možda, neki drugi put, do viđenja...

B - Zdravo

Nisam spomenuo da mi je obećao ''nov'' lim koji drži peta vrata Dijane, pristao sam na cenu od 20€ koju sam smatrao razumnom. Ne treba reći da je baš taj lim ugradio u Dijanu koju sređuje a da drugi nema. Nesrećna okolnost u svemu je bila što nisam kod sebe imao 200€ i što je bilo kasno, inače bi otišao na Bubanj potok, kupio neki kineski CO2 i sam popravio top. Doduše, možda je to bila i srećna okolnost, jer sada ne bi znao gde ću sa tim aparatom jer nemam garažu :lol:

Elem, to je bilo moje iskustvo sa Banetom, neki su imali lepa iskustva, a znam i za neke koji su vrlo nezadovoljni onim što je Bane uradio i naplatio, nije baš da su nalazili ''današnje'' novine, ali bilo je rđe ispod nove farbe, i tako...
Nemoj silom, uzmi veći čekić!
Korisnikov avatar
Zoza
 
Postovi: 351
Pridružio se: Pon Sep 27, 2010 7:17 pm
Lokacija: Beograd

Re: Inženjer Branislav Mrkojević i Citroenova A serija

Postod Borislav » Čet Okt 21, 2010 10:41 pm

Super, a ja mislio da odem da vidim za neke delove. Izgleda da cu ih traziti na drugim mestima ili praviti sam.
Korisnikov avatar
Borislav
 
Postovi: 441
Pridružio se: Pon Mar 08, 2010 12:38 am
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: 1977 Oldsmobile 98 Regency

Re: Inženjer Branislav Mrkojević i Citroenova A serija

Postod Zoza » Čet Okt 21, 2010 10:46 pm

Ja sam samo preneo moje iskustvo, ne znači da su svi imali slična iskustva, ali treba biti oprezan :thumbup:
Nemoj silom, uzmi veći čekić!
Korisnikov avatar
Zoza
 
Postovi: 351
Pridružio se: Pon Sep 27, 2010 7:17 pm
Lokacija: Beograd

Re: Inženjer Branislav Mrkojević i Citroenova A serija

Postod TheWickerMan » Čet Okt 21, 2010 11:00 pm

Sasha je napisao:Pod strehom u njegovom dvorištu, parkiran je i „geri“ iz 1984. godine. Postoje samo dva registrovana u Srbiji, a ovakav primerak ne poseduje čak ni Citroenov konzervatorijum u Parizu. Pokloniće im ga, veli, 2011. godine.


Mozda glupo pitanje,a sta je "geri"? :oops:
Slika
Korisnikov avatar
TheWickerMan
 
Postovi: 605
Pridružio se: Pon Jul 06, 2009 5:28 pm
Lokacija: Kraljevo
Oldtajmer: Alfa Romeo 75 1.8 I.E.

Re: Inženjer Branislav Mrkojević i Citroenova A serija

Postod Borislav » Čet Okt 21, 2010 11:15 pm

Mislim da je u pitanju pick up verzija Dijane. Pravi citroendzije ce svakako bolje znati da objasne.
Korisnikov avatar
Borislav
 
Postovi: 441
Pridružio se: Pon Mar 08, 2010 12:38 am
Lokacija: Ruma
Oldtajmer: 1977 Oldsmobile 98 Regency

Re: Inženjer Branislav Mrkojević i Citroenova A serija

Postod TheWickerMan » Čet Okt 21, 2010 11:45 pm

ako je to,znam ih za dve u Kraljevu do pre 2-3 godine,tako da prica o 2 u srbiji ne drzi vodu... ustvari,jednu sam video i pre mesec dana... A ima i spacek u toj varijanti,stoji 300m ispod moje kuce,u voznom stanju :)
Slika
Korisnikov avatar
TheWickerMan
 
Postovi: 605
Pridružio se: Pon Jul 06, 2009 5:28 pm
Lokacija: Kraljevo
Oldtajmer: Alfa Romeo 75 1.8 I.E.

Re: Inženjer Branislav Mrkojević i Citroenova A serija

Postod Maki_M » Pet Okt 22, 2010 9:00 am

Slika



I da, ima ih više po zemlji Srbiji, i to registrovanih koji se i dalje svakodnevno upotrebljavaju.
A o poklonu nema teorije ... Može samo da bude prodat za dobru cifru.
Korisnikov avatar
Maki_M
 
Postovi: 191
Pridružio se: Sub Jun 05, 2010 9:45 am

Re: Inženjer Branislav Mrkojević i Citroenova A serija

Postod nebojsaR4 » Pet Okt 22, 2010 10:00 am

Zoza je napisao:Probaću da rekonstruišem, a inače sam o tome pisao i na CFS-u...


Iskreno, ne cudi me prica, ali uopste... to je prica svakoga a narocito "specialist" ljudi.
Korisnikov avatar
nebojsaR4
 
Postovi: 643
Pridružio se: Pon Nov 09, 2009 5:58 pm
Oldtajmer: BMW 2002 (1968)

Re: Inženjer Branislav Mrkojević i Citroenova A serija

Postod Maki_M » Pet Okt 22, 2010 12:10 pm

Imamo i mi ovde u Nišu jednog velikog "specialist"-u za Citroene.
Korisnikov avatar
Maki_M
 
Postovi: 191
Pridružio se: Sub Jun 05, 2010 9:45 am

Re: Inženjer Branislav Mrkojević i Citroenova A serija

Postod vax22 » Pet Feb 18, 2011 3:14 pm

Treba mi broj telefona od gospodina Branislava Mrkojevica,ili e-mail na koji mogu da ga kontaktiram,da se raspitam oko Ami 8 modelu.
Korisnikov avatar
vax22
 
Postovi: 1
Pridružio se: Pet Feb 18, 2011 3:00 pm
Oldtajmer: Ami 8

Re: Inženjer Branislav Mrkojević i Citroenova A serija

Postod Nomad » Čet Mar 08, 2012 7:37 pm

Jel moze neko da mi pomogne da dodjem do kontakta Branislava Mrkojevica iz Batajnice?
Korisnikov avatar
Nomad
 
Postovi: 16
Pridružio se: Sre Mar 07, 2012 7:51 pm
Oldtajmer: Citroen HY Van

Re: Inženjer Branislav Mrkojević i Citroenova A serija

Postod ivanovic1399 » Pon Jun 25, 2012 12:56 am

AKklub na facebooku
Korisnikov avatar
ivanovic1399
 
Postovi: 2
Pridružio se: Pon Jun 25, 2012 12:18 am


Povratak na Interesantni i znacajni primerci i kolekcije kod nas

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost