Titovi Automobili....pokusaj evidencije :)

Re: Titovi Automobili....pokusaj evidencije :)

Postod djape1977 » Čet Jan 29, 2015 8:31 am

ne bas prevelika, osim ako ne nadjes nekog ljutog anti komunistu koji ce ga kupiti bas zato sto je tileta provozao poslednji put
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Titovi Automobili....pokusaj evidencije :)

Postod stefan96 » Pet Jan 30, 2015 2:20 am

djape1977 je napisao:ne bas prevelika, osim ako ne nadjes nekog ljutog anti komunistu koji ce ga kupiti bas zato sto je tileta provozao poslednji put

Znaci ja ne pitam da bi ga prodao, da mi sada neko daje sto hiljada eura "ja mog mecu ne dam"nego me onako zanima kolika bi mu bila cena
Korisnikov avatar
stefan96
 
Postovi: 2
Pridružio se: Sre Jan 28, 2015 6:38 pm
Oldtajmer: Wartburg 353 DeLuxe
Mercedes w123
Mercedes w123-pogrebno vozilo

Re: Titovi Automobili....pokusaj evidencije :)

Postod Trailblazer » Sre Feb 11, 2015 3:35 pm

A fotografije?
Die Deutschmaschine lebt.
Korisnikov avatar
Trailblazer
 
Postovi: 355
Pridružio se: Pet Maj 15, 2009 4:53 pm

Re: Titovi Automobili....pokusaj evidencije :)

Postod Sale NS » Čet Feb 12, 2015 1:04 pm

Pa vredi kao i svaki drugi, prvenstveno od stanja i originalsnosti zavisi, a sad verovatno mozes malo i da dobijes na ceni zbog te price ali to je samo MOZDA i naravno u zavisnosti od toga ko je kupac. A da vredi neke silne pare to tesko.

P.S. To ti mislis da ga ne bi dao za 100k eurora, kad bi ti ih neko bacio na sto verovatno bi pokusao da se smejes oko glave ali ne bi mogao zbog usiju. :mrgreen: ;)
Every single day, from dawn till dusk, you a find things to touch the heart and soul..Bmw A Way Of Life.
Korisnikov avatar
Sale NS
 
Postovi: 1001
Pridružio se: Pon Okt 05, 2009 9:54 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Titovi Automobili....pokusaj evidencije :)

Postod djape1977 » Pet Feb 13, 2015 6:29 pm

mislim da bi se jedino Nikola Kavaja zaleteo da kupi taj mercedes i vozio bi ga svaki dan
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Titovi Automobili....pokusaj evidencije :)

Postod Kverta » Sub Feb 14, 2015 4:36 pm

umro i Kavaja.
Korisnikov avatar
Kverta
 
Postovi: 2383
Pridružio se: Sub Apr 11, 2009 11:14 pm
Lokacija: Beograd

Re: Titovi Automobili....pokusaj evidencije :)

Postod sErGiO » Pon Jul 27, 2015 11:17 am

Titovi automobili: Mini-bar, klima, komplet za brijanje...

Slika

U Gardi Vojske Srbije na čuvanju se trenutno nalazi šest putničkih automobila, vozila za prevoz i zaštitu lica, svedoka istorije koja se odvijala na njihovim sedištima od velura, a koji su prvenstveno pripadali predsedniku nekadašnje SFR Jugoslavije Josipu Brozu Titu.

Od šest automobila, pet su marke "mercedes pulman 600", kupljeni u periodu od 1964. do 1978.

POVEZANA VEST
Zavirite u Titov podzemni grad: Tajni bunker za atomski rat
Prvi "mercedes 600" u Jugoslaviju je stigao na 8. Sajam tehnike u Beogradu, nakon Frankfurtskog sajma. Oduševljen kvalitetom izrade i naprednim, sofisticiranim tehničkim rešenjima, kao i karakteristikama poput 6.332 kubika, 250 konjskih snaga, Josip Broz Tito naručio je prvi takav automobil, kojim će zameniti američke koji su se do tada koristili za zvanična pojavljivanja.

U sadašnjoj kolekciji mercedesa koji su pripadali Titu, sačuvani su blindirani, kabriolet i tri standardne verzije automobila tipa 600 sa šestoro vrata.

Mercedes opremljen i kompletom za brijanje
"Mercedes 600" iz 1978. je jedini blindirani sa šestoro vrata iz tog vremena, fabrički blindiran. Takođe, fabrika Mercedes je navela da su za tadašnje potrebe predsednika SFRJ Tita isporučili jedini na svetu sa "Tako dugačkim međuosovinskim rastojanjem“, priča zastavnik voda saobraćajne policije Garde Vojske Srbije Mirko Radivojević.

Kako je naveo zastavnik Radivojević, čiji je vod zadužen za brigu o ovim automobilima, za blindirani mercedes vezana je situacija, koja je promijenila i način proizvodnje u samom Mercedesu.

Naime, ubrzo nakon što je kupljen, ovaj auto je za potrebe zvanične posete samitu, transportovan avionom u Finsku, ali su mu prilikom transporta popucala sva stakla. Automobil je poslat na reklamaciju, a do tada jednoslojna stakla zamenjena su višeslojnim.

"Mercedes 600" spadao je u sam vrh automobilske ponude kasnih šezdesetih godina, a sve pogodnosti u njemu, od vešanja, preko sistema za otvaranje prozora, šibera i obaranje zadnjih sedišta pokreće jedinstveni sistem kompresovanog vazduha, koji struji kroz celi automobil.

Uz minibar, odvojeni klima uređaj i radio, svaki "600 pulman" je na izričit Titov zahtev, opremljen i najmodernijim priborom za brijanje sa zglobnim ogledalom i kolonjskom vodom.

Rolls Royce
Šesti automobil koji se čuva u Gardi marke je "rolls royce". U pitanju je fantom pete generacije, sa levim volanom, šesti komad iz prve serije napravljenih. Hauba mu se otvara sa strane i otvorena predstavlja produžetak čuvenog simbola kompanije Rolls Royce "Duha ekstaze“.

S obzirom da je ovaj automobil korišćen i u lovu, sa obe strane mu se nalaze dva velika svetla kojima se upravlja polugama u vozačevoj kabini.

Poseduje aluminijumski V8 motor zapremine 6.230 kubnih centimetara sa SU karburatorima i 250 konjskih snaga, a kupljen je 1960. godine. Tri tone težak automobil zaustavlja se uz pomoć četiri doboša, a četvorostepeni automatski hidramatik menjač stigao je iz GM-ovih postrojenja.

Iako postoji uvreženo mišljenje da je ovaj automobil Josip Broz Tito dobio kao poklon od engleske kraljice Elizabete II, to nije istina, on je kupljen, mada se kraljica u njemu vozila kao poslednji značajan gost 1972. godine.

Za čuvanje i održavanje tehničko i osnovno, svih šest automobila, zaduženi su isključivo automehaničari Garde Vojske Srbije.

"Ova vozila nikada nisu bila ni u jednom servisu, ovlašćenom ili bilo kom drugom, u njih su ugrađivani uvek originalni rezervni delovi, koji su iz tog vremena, nabavljeni za ta vozila i tu namenu“, rekao je zastavnik Radivojević i dodao da su sva vozila i danas u voznom stanju.

Lukašenko poslednji sedeo u blindiranom mercedesu
U ovim automobilima, prilikom zvaničnih poseta Josipu Brozu Titu, a kasnije do 2000. godine potonjim predsednicima bivše Jugoslavije, vozili su se mnogi svetski državnici, a poslednji strani zvaničnik koji je sedeo na zadnjem sedištu blindiranog mercedesa bio je predsednik Belorusije Aleksandar Lukašenko.

Tadašnji predsjednik SFRJ Josip Broz Tito se prevozio u ovim vozilima prilikom zvaničnih dočeka stranih predsednika, državnika, kraljeva, suverena, u zavisnosti od nivoa delegacije, dočekivao ih je i ispraćao u tim vozilima, kada bi dolazili u zemlju, naveo je zastavnik Mirko Radivojević.

Prema informacijama koje poseduje Vojska Srbije, fabrika Mercedes je 1980. godine, s obzirom na tadašnje stanje Josipa Broza Tita, uz uvažavanje njegove privrženosti automobilima ove marke, napravila projekat i plan za posebno namensko vozilo tipa 600 sa šestoro vrata, koje bi poklonili Titu.

"S obzirom da je tada Titu bila amputirana noga, plan je podrazumevao da može invalidskim kolicima da se uđe i izađe preko rampe, koja bi se spuštala bočno prilikom ulaska i izlaska iz vozila, ali taj projekat je ostao samo kao projekat i to vozilo nikada nije proizvedeno, s obzirom da je posle nekog vremena predsednik Tito preminuo“, ispričao je Radivojević.

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika


Izvor: N1 Info
Korisnikov avatar
sErGiO
 
Postovi: 186
Pridružio se: Pet Apr 16, 2010 12:18 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: FIAT Punto Mk1

Prethodni

Povratak na Interesantni i znacajni primerci i kolekcije kod nas

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron