James Hunt

James Hunt

Postod Izzy Panzer » Sre Jun 20, 2012 10:48 am

Slika
James Simon Wallis Hunt rođen je 29 avgusta 1947-e u Londonu u dobrostojećoj porodici. Kao dete bio je nemiran, hiperaktivan i buntovan. Tokom adolescencije, kao samouveren mladić sam je naučio da igra tenis i skvoš po visokim standardima i imao je dosta uspeha kod žena. Na svoj 18 rođenda, prijatelj ga je umesto pokona odveo na auto trku koja je promenila tok Huntovog života. Rešen da postane svetski šampion, bez roditeljske podrške, radi razne poslove da bi kupio svoj prvi (slupani) Mini i provodi dve godne sređujući ga, da bi na prvoj prijavi za trku bio odbijen jer je Mini umesto propisanog sedišta imao tek baštensku stolicu.

Hunt je bio poznat po svojim spektakularnim izletanjima sa staze, zbog čega je vrlo rano poneo nadimak The Shunt (saobraćajka, izletanje, sudar, možda bi najbolji prevod bio udes). Tokom takmičenja u Formuli Ford jednom prilikom je izleteo u jezero i počeo da tone zajedno sa bolidom. U Formuli 3 je takođe nastavio po svom, ali beleži i pobede. I pored svega uspesi su ipak bili dosta skromni ali zahvaljujući svojoj reputaciji atraktivnog i ekscentričnog vozača zapada za oko takođe eskcentričnom bogatašu Lordu Heskethu koji je bio rešen da deo nasleđenog bogatstva potroši na svoj F1 tim. Hunt ga u šali zvao The Good Lord.
The Good Lord se dobro zabavljao na trkama nižerazrednih formula, pa se kao sledeći korak nametnulo takmičenje u F1. Svojom pojavom u sezoni 1974 izazivali su podsmeh starih ekipa. Ne samo da su imali više lepotica nego mehaničara u svom boksu nego niko nije mogao da odgovori na pitanje da li Hesketh tim više troši goriva ili šampanjca tokom sezone. Ipak, Hunt pobeđuje na Silverstonu te godine, u trci koja se nije bodovala za šampionat, a sledeće pobeđuje ispred Laude i Ferrarija na Holandskom GP. Kao četvrtoplasirani vozač šampionata, Hunt se suočava sa izlaskom Hesketh tima iz Formule 1 i neizvesnošću oko nastavka karijere. Nakon odlaska Emersona Fitipalija iz McLarena potpisuje za slavni tim i time ostaje u F1, ali za relativno malu sumu. Ipak, odbija da potiše klauzuju ugovora o obavezi nošenja odela na zvaničnim skupovima jer je uživao da hoda bos i nosi džins.

Sezona 1976. bila je jedna od najneizvesnijih u istoriji Formule 1. Ferrari je branio titulu konstruktora a njihov prvi vozač Niki Lauda titulu vozača. Hunt je dobro započeo sezonu, osvojivši pol poziciju na prvoj GP trci te sezone u Brazilu, ali je prvu pobedu osvojio tek na četvrtoj trci sezone, GP Španije, prekinuvši na taj način dominaciju Ferrarija, za koji su vozili Lauda (branilac titule, 2 pobede) i Regazzoni (jedna pobeda). Ipak, bodovi su mu oduzeti zbog navodne neregularnosti bolida, da bi mu bili vraćeni nakon dva meseca posle usvojene žalbe McLarena.
Lauda osvaja naredne dve trke (GP Belgije i Monaka), Scheckter pobeđuje na GP Švedske, a Hunt pobeđuje na GP Francuske. Sledeća GP trka vožena je u Velikoj Britaniji na stazi Brands Hatch. Na samom startu, Hunt je učesnik u velikom sudaru zbog kojeg se trka zaustavlja. Vozeći oštećen bolid sporednim putevima dolazi do boksa gde ga mehaničari popravljaju, spreman za restart. Međutim, pošto nije bio na stazi kada je podignuta crvena zastava, pravo na restart mu se oduzima, ali mu se ubrzo i vraća jer je domaća publika bila na strani Hunta. Hunt pobeđuje ali mu se pobeda oduzima nakon žalbe Ferrarija, tako da su bodovi dodeljeni drugoplasiranom Laudi koji je postao zvanični pobednik te trke.
Na sledećoj trci u Nirburgringu na legendarno dugoj stazi, Hunt osvaja pol poziciju ispred Laude( Lauda je izvezao najbrži krug na ovoj stazi sa vremenom 6:58.6 prethodne sezone, rekord koji niko nije oborio). U drugom krugu Lauda izleće sa staze i doživljava skoro fatalan udes nakon koga je trka zaustavljena. Posle restarta, Hunt preuzima vođstvo i pobeđuje. Nakon ove trke Lauda je kao prvoplasirani u generalnom poretku vozača imao 61 poen a Hunt kao trćeplasirani 35, sa bodom manje od Jody Schecktera.
Na sledećoj trci u Austriji Hunt osvaja 4 mesto a nakon toga pobeđuje u Holandiji i smanjuje vođstvo Laude na 14 poena.
Lauda se vraća na sledeću trku, Italijanski GP u Monci. Osvaja 4 mesto i bodove, dok je Huntu zbog neregularnosti sa gorivom oduzeto vreme osvojeno na treningu održanom u subotu, tako da merodavno bilo vreme sa treninga održanog u petak, koje pak nije bilo dovoljno za kvalifikaciju i start. Posle odustajanja jednog vozača, Hunt završava kao 24 na startu ali izleće nakon 11 krugova.
Hunt pobeđuje na GP Kanade i na sledećoj trci za GP Amerike (drugi po redu te godine), dok je Lauda bio osmi na prvoj a osvojio peto mesto na drugoj trci. Pred poslednju trku u Japanu, Lauda je vodio sa tri poena ispred Hunta 68-65.
Poslednja trka te godine je odlučivala o pobedniku. Pitanje je bilo da li će Lauda uspeti da odbrani titulu ili će Hunt postati novi šampion. Na kvalifikacijama Andreti zauzima pol poziciju, Hunt je drugi a Lauda treći. Sam dan trke obeležila je kiša koja je stazu nakvasila toliko da je razmatrano odlaganje trke. Ipak, rešeno je da se trka vozi. Na startu, Hunt je pretekao Andretija i poveo trku. Pošto je izvezao dva kruga, Lauda odlazi u boks i prekida trku, uz obrazloženje da je isuviše opasno za vožnju. Hunt je nastavio sa vođstvom koje je bilo ugroženo pretnjom Brambille sve do njegovog izletanja, nakon čega je Huntov timski kolega Mass bio drugi i branoi vođstvo Hunta sve do svog izletanja. Odbijajući da ode u boks, Hunt je doveo u pitanje svoj ostanak na stazi zbog istrošenosti guma što su Depailler i Andretti iskoristili i pretekli ga 11 krugova pre kraja. Depailler potom izleće i Hunt postaje drugoplasirani ali takođe izleće i odlazi na zamenu guma. Po povratku na stazu ispred sebe je imao 4 vozača: Andretija, Jonesa, Regazzonija i Deipallera. Jones i Regazzoni su vozili na potrošenim gumama, što Depailler i Hunt iskorišćavaju i pretiču ih dva kruga pre kraja. Andretti je pobedio, a Hunt osvojio treće mesto i titulu prvaka te godine, nadmašivši Laudu za jedan poen.

Sledeće sezone ne uspeva da odbrani titulu prvaka i završava kao peti u generalnom plasmanu. U sezoni 1978 osvaja samo osam poena što zbog zastarelog bolida, što zbog smrti Ronnie Pettersona (kojega je zajedno sa Regazzonijem i Depaillerom izvukao iz zapaljenog bolida) koja je ostavila veliki utisak na njega. Želja za nastavkom karijere jenjava i Hunt se povlači na sredini sezone 1979 iz razloga samo-očuvanja kako je saopštio.

Nakon završetka karijere vozača, postao je komentator Formule 1 na BBC-ju. Iako je u početku svoj novi posao shvatao olako, ubrzo je postao glas kome se veruje, što zahvaljujući svom znanju o Formuli 1 što svojim britkim, iskrenim a ponekad i vulgarnim komentarima. Na ovom poslu ostao je sve do svoje smrti 15.06.1993.

Pored svog nadimka The Shunt, Hunt je bio poznat po tome što je imao veliku tremu pred ulazak u bolid. Zahvaljujući uspehu kod žena, tremu i napetost (zbog kojih se toliko tresao u bolidu da je čitav bolid mrdao levo desno a često je i povraćao pred start) lečio je kako je najbolje znao: seksom. Na trkačkom kombinezonu obično je imao prišivač sa natpisom: Sex- breakfest of champions ili Sex is a high performance thing. Njegov boravak u tokijskom hotelu Hilton pred GP Japana 1976 je ušao u legendu. Hunt je stigao dve nedelje pre početka trke zajedno sa svojim velikim prijateljem Barry Sheenom, svetskim prvakom u Moto GP te godine. Pored redovnih pijanki, Hunt se uz Sheenovu podršku svoje treme rešavao zajedno sa stjuardesama British Airways-a, koje su u istom hotelu provodile 24 časa odmora između letova. Svako jutro, pri čekiranju, Hunt bi sačekao novopristigle stjuardese i pozvao iz u svoj apartman na zabavu, što su one sa radošću prihvatale. Sutradan su sve odlazile zadovoljne, oslobađajući prostor za novopristigle koleginice. Na sam dan trke, na par minuta pred start, Patrick Head, tada mladi auto dizajner, je zatekao gole Hunta i mladu Japanku u jednoj od garaža na stazi, na šta se Hunt samo nasmejao i nastavio sa poslom. Nakon osvojene titule, Hunt se napio toliko da je britanski ambasador oklevao da ga uvede na prijem koji je bio organizovan u njegovu čast.

Na neki način, Hunt je bio otelotvorenje sedamdesetih godina i britanske ekscentričnosti u Formuli jedan. Ostaje upamćen kao šampion o kome se više pisalo u tabloidima nego u stručnoj štampi. Dovođen je u vezu sa raznim lepoticama, a takođe je bio poznat po učešću na raznim zabavama o kojima su se kasnije ispredale legende. Sledeće godine očekuje nas premijera filma The Rush koji je baziran na F1 sezoni 1976. Njegov stil života ostavio je utisak na Kimi Raikkonena koji se često na neformalne trke prijavljuje kao James Hunt.

Evo jednog dokumentarca o dvojici šampiona iz sedamdesetih

Slika
RIP
Si fractum non sit, noli id reficere
Slika
Kad ti život da limun, napravi limunadu. Kad ti da burek, jedi dok je vruć.
Korisnikov avatar
Izzy Panzer
 
Postovi: 180
Pridružio se: Uto Jun 14, 2011 11:37 am
Oldtajmer: Treba još malo da sazri

Re: James Hunt

Postod Sasha » Sre Jun 20, 2012 11:36 am

:thumbup: :thumbup:
Znao je da živi za razliku od današnjih vozača.
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: James Hunt

Postod Izzy Panzer » Sre Jun 20, 2012 3:33 pm

Itekako. Moglo bi se reći da je uzeo sve najbolje što je karijera vozača Formule 1 imala u ponudi.
Si fractum non sit, noli id reficere
Slika
Kad ti život da limun, napravi limunadu. Kad ti da burek, jedi dok je vruć.
Korisnikov avatar
Izzy Panzer
 
Postovi: 180
Pridružio se: Uto Jun 14, 2011 11:37 am
Oldtajmer: Treba još malo da sazri

Re: James Hunt

Postod HEMI 426 » Sre Jun 20, 2012 7:36 pm

" Sex is a breakfast of champions " ;)


Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: James Hunt

Postod Izzy Panzer » Čet Jun 21, 2012 11:49 am

A evo i drugog prišivača
Slika
Devojka pored njega je Suzy Miller, koja mu je nakratko bila i supruga.
Ovako nešto je danas nezamislivo:
Slika
Si fractum non sit, noli id reficere
Slika
Kad ti život da limun, napravi limunadu. Kad ti da burek, jedi dok je vruć.
Korisnikov avatar
Izzy Panzer
 
Postovi: 180
Pridružio se: Uto Jun 14, 2011 11:37 am
Oldtajmer: Treba još malo da sazri

Re: James Hunt

Postod Izzy Panzer » Uto Okt 22, 2013 11:04 am

Film je odličan, ne propustite
Si fractum non sit, noli id reficere
Slika
Kad ti život da limun, napravi limunadu. Kad ti da burek, jedi dok je vruć.
Korisnikov avatar
Izzy Panzer
 
Postovi: 180
Pridružio se: Uto Jun 14, 2011 11:37 am
Oldtajmer: Treba još malo da sazri


Povratak na Formula 1 i Grand Prix trke

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost