Grupa B

Grupa B

Postod Talladega_500 » Čet Apr 23, 2009 2:18 am

Kada je FIA (Federation Internationale de l'Automobile) odlucila da predstavi Grupu B u WRC za 1982. sezonu verovatno nije ni sanjala koliki ce impakt ova grupa ima za ljubitelje auto trka i da ce u roku od samo nekoliko godina dobiti naziv “Smrtna Grupa B“. Medutim, za samo cetiri godine Grupa B je predstavila neke od najbrzih, najmocnijih i najpoznatijih reli automobila ikada napravljenih. Velika brzina ovih automobila je krivljena za mnoge sudare od cega su neki bili fatalni. Nakom smrti Henri Toivonena i njegovog suvozaca na 1986 Tour de Corse, FIA je ukinula ovu grupu posle samo cetiri godine. Iako je postojala kratko, Grupa B je danas smatrana za legendarnu medu ljubiteljia relija. Ali krenimo iz pocetka. Grupa B je predstavljena od strane FIA za 1982. sezonu kao zamena za Grupu 4 (modifikovani grand touring) i Grupu 5 (touring prototypes). Za razliku od Grupe A gde su postojala pravila za snagu, tezinu, tehnologiju i cenu, u Grupi B pravila o tehnologiji gotovo nisu ni postojali, samo 200 serijskih primeraka je trebalo biti napravljeno, visoka tehnologija je bila dozvoljena, a mozda najbitniji podatak je da nije bilo limita na velicinu turba. U samom pocetku Grupa B se pokazala kao uspeh nakon sto se dosta kompanija prijavilo za takmicenje i broj gledaoca polako poceo da raste. Pre predstavljanja Grupe B dve najpopularnije grupe relije su bile 2 i 4. Vecina kompanija se takmicila u Grupi 4, koja je zahtevala 400 serijskih primeraka, a u tom periodu najznacajniju ulogu su igrali Lancia Stratos, Ford Escort i Fiat 131 Abarth. U 1979. godini FIA je dozvolila koriscenje 4WD, ali mnoge kompanije nisu zelele da koriste 4WD jer je dodavao tezinu. Medutim, kada je sledece godine Audi stigao sa 4WD Quattro sa vozacem Hannu Mikkola i uspeo da uradi vreme od cak devet minuta bolje po pobednika relija i ostale kompanije su pocele da ozbiljnije da rade na 4WD. Naredne dve sezone Audi je nastavio sa uspesima i pobedama na nekim od najvecih relija, ali nedostatak boljih rezultata na svakom reliju je znacio da Audi ne moze do titule. Titula je pripala Ford Escortu sa zadnjom vucom i vozacem Ari Vatanen. Za 1982. sezonu FIA odlucuje da podeli automobile u tri razlicite grupe, Grupa N (serijski automobili), Grupa A (modifikovani serijski automobili) i Grupa B (modifikovani sportski automobili). Iako je Audi Quattro i dalje smatran za Grupa 4 automobil, Audi je poceo da ga koristio i u Grupi B i u 1983. sezoni Hannu Mikkola je osvojio titulu. Lancia je proizvela novi automobila za Grupu B, ali je model 037 i dalje imao samo zadnju vucu. Medutim, 037 je osvojio titulu timova koji se u to vreme smatrao vecim sampionatom od titule vozaca. U poslednji reli u sezoni Lancia nije ni zelela da ucestvuje iako se njen vozac Walter Rohrl borio za titulu. Pravilo koje je govorilo da se samo 200 serijskih primeraka mora napraviti je ubrzo nateralo i druge timove da ucestvuju. Opel je ubrzo zamenio model Ascona sa Manta 400 dok je Toyota ubrzo predstavila novi automobil zasnovan na Celici. Iako su oba automobila imali zadnju vucu kao i 037, nijedan od njih nije imao veceg uspeha u reliju mada je Toyota pobedila 1983 Ivory Coast reli sa Svedskim vozcem Bjorn Waldegard. Sledece 1984. godine Stig Blomqvist za volanom Audija je osvojio sampionsku titulu, ali je Peugeot pokazao da njegovo vreme dolazi. Naime, sredinom navedene 1984. sezone Peugeot se prikljucio Grupi B sa modelom 205 T16. Isto kao Quattro i T16 je imao 4WD, ali je bio manji i laksi nego Quattro i sa 1981. sampionom Ari Vatanen za volanom je pokazao da se ozbiljno mora racunati na njega. Audi se nije dao iznenaditi i za 1986. sezonu je predstavio novi Quattro koji je bio manji i laksi, ali je Peugeot potpuno dominirao 1985. sezonu. Medutim, vec tada su poceli problemi sa sudarima. Vatanen se slupao tokom relija u Argentini i teze se povredio kada je njegov pojas pukao tokom sudara, a nekoliko puta tokom sezone Vatanen se slupao kada je imao sigurnu prednost. I pored mnogih prica kako je grupa nesigurna, u 1986. sezoni je predstavljeno nekoliko novih automobila. Lancia je zamenila 037 sa Delta S4 koja je imala turbo i supercharger, Ford se pojavio sa RS200, Rover sa Metro 6R4, a Citroen sa BX 4TC koji se ipak pokazao previse tezak da bude ozbiljniji konkurent. Kada je 1986. sezona pocela ocekivala se jos veca borba nego prethodnih godina. Aktuelni sampion Timo Salonen je imao novu verziju Peugeota T16 zajedno sa bivsim Toyotinim vozacem Juha Kankkunen. Audijev novi Sport Quattro S1 je imao preko 600 ks, Lancia je stigla sa Delta S4 i vozacima Henri Toivonen i Markku Alen, a Ford sa RS200 visoke tehnologije i vozacima Stig Blomqvist i Kalle Grundel. Medutim, a Portugalnom reliju mnogo toga se promenilo sto ce igrati kljucnu ulogu u odluci da se Grupa B ugasi. Portugalski vozac Joaquim Santos za volanom Forda RS200 je u jednoj krivini izgubio kontrolu nad vozilom i udario u publiku koja je posmatrala trku. Troje ljudi je poginulo i jos 31 povredeno, a posle tog relija svi najbolji timovi su se povukli i buducnost Grupe B je razmatrana. Nedugo posle toga desava se kljucni detalj u istoriji Grupe B na Tour de Corse. Toivonen za volanom Lancije je vodio u sampionatu i kada je reli na Korsici poceo Toivonen se izdvojio medu favoritima za pobedu. U 18. etapi Toivonen se slupao, a njegova Lancija je planula. Na finisu se mogao videti dim i organizatori su odmah shvatili da nesto nije u redu. Pola sata kasnije kad se spasilacka ekipa pojavila na mestu sudara nasli su samo izgoreni automobil i ugljenisana tela Finskog vozaca i njegovog suvozaca Sergio Cresto. Svedoka nije bilo tako da se samo do danasnjeg dana moze nagadati sta se tacno desilo. Neku kazu da je Toivenen bio bolestan, drugi da je razlog sudara mehanicki problem, a ima i onih koji tvrde da je greska vozaca posto je Toivonen kroz celu svoju karijeru imao cudne sudare u vreme kada je imao visoko vodstvo. Na Tour de Corse Toivonen je imao veliko vodstvo i tesko je bilo za ocekivati da bi neko ostvario bolje vreme. Ovaj sudar je dosao godinu dana nakon sto je Attilio Bettega za volanom Lancije 037 takode poginuo na ovom istom reliju. Tezak teren je smatran za njegovu smrt kao i nesreca posto je njegov suvozac Maurizio Perissinot prosao nepovreden. Posle relija na Korsici Audi je automatski izasao iz Grupe B, nakon jos jednog sudara F1 vozaca Marc Surera u RS200 u kome je njegov suvozac poginuo FIA je automatski suspendovala Grupu B. Medutim, serija nije umrla mirno. Na samom kraju sezone na Rally San Remo u Italiji Peugeot timovi su suspendovani nakon sto je pronadena nedozvoljena plastika na njima. Peugeot timovi su odmah optuzili Italijane da favorizuju Lanciju, a vec na sledecem reliju u Velikoj Britaniji Peugeot nije suspendovan iako je koristio identicne delove. FIA je ipak reagovala i Peugeot nije kaznjen za Rally San Remo tako da je titula dodeljena vozacu Peugeota Juha Kankkunen umesto vozacu Lancije Markku Alen. Iako je Grupa B ugasena posle 1987. sezone neki od automobila su kasnije koristeni u drugim takmicenjima. Peugeot T16 je koristen u Darak Rally i Ari Vatenen je zabelezio pobede u 1989. i 1990. sezonama. Audi je koristio Quattro u Pikes Peak Hillclimb u Koloradu, a iskustvo iz Grupe B je koristio u Trans Am i IMSA GTO serijama. Ford je prodao preostale RS200 privatnim kupcima i mnogi od njih su koristeni u Rallycross takmicenjima. Metro 6R4 je takode koristen u Rallycross takmicenjima i kasnije je igrao znacajniju ulogu u Britanskim i Irskim reli takmicenjima. Porsche 959 je zabelezio pobede u Dakar Rally, a takode se takmicio u reli takmicenjima na Bliskom Istoku. Na zalost, navedeni automobili su bili previse skupi privatnim vlasnicima koji su se ipak odlucili na sporije, ali i jeftinije, automobile. U vreme kada je Grupa B polako pocela da dize sumnje, FIA je vredno radila na zameni, koja bi se zvala Grupa S. U Grupi S automobili bi imali limit na 300 ks i samo deset serijskih modela bi trebalo biti napravljena. Ideja o ovoj seriji je ugasena posle brojnih sudara u Grupi B. U to vreme dve kompanije su vec imale prototypes za Grupu C, Lancia ECV i Toyota MR2, a novi automobili su takode planirani iz Audija (002 Quattro) i Forda (zamena za RS200). Cela ideja za Grupu C se ponovo nasla u centru paznje 1997. godine i danas su u upotrebi. WRC automobili danas imaju limit na 300 ks i FIA zahteva da 20 serijskih modela bude napravljeno.


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Grupa B

Postod OMP » Čet Apr 23, 2009 1:23 pm

odlicna tema i ja sam hteo da je postavim ali si me preduhitrio ;) :D
to su bili pravi automobili, brutalni do daske i umetnost za voznju, zato najvise i cenim vozace iz tog vremena jer sa H menjacem i preko 400 konja na tockovima je stvarno bilo umetnost voziti se i pobedjivati ;) cenim i danasnje vozace i tehnologiju ali danas ipak jednostavnije voziti nego tada ;)
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Grupa B

Postod 911s [SK] » Čet Apr 23, 2009 4:14 pm

Sto rekose ondasnji vozaci, to su bila kola brza od misli.
Ford weist den Weg.
Everything we do, it's driven by you!
Slika
Korisnikov avatar
911s [SK]
 
Postovi: 1111
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 6:48 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: :::::::::
1963 Consul Corsair
1968 12M coupé
1969 12M
1969 Escort Mk1 2door
1971 Escort Mk1 4door
1970 17M
1979 Escort Mk2
1983 Granada Mk3 2.3 GL
1983 Sierra Mk1 Ghia
1998 Escort Mk6

Re: Grupa B

Postod OMP » Čet Apr 23, 2009 5:38 pm

evo da dodam par slika tojote selike konkretno grupe A koju sam uslikao 2007 godine u Barseloni na 50-godisnjici toyote u motrosportu, auto je u autenticnom stanju kakva je i bila posle zadnjeg relija, cak se i vide neka sotecenja ;) mislim da je to bas ista ona sa slika iznad

Slika
Slika
Slika
Slika
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Grupa B

Postod HEMI 426 » Čet Apr 23, 2009 7:46 pm

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Grupa B

Postod OMP » Pet Apr 24, 2009 12:17 am

da bx smo zaboravili, po meni najruzniji auto ove klase,a ni sa uspesima se nije mogao pohvaliti, odvezao je samo 15 relija u karijeri od toga samo 2 zavrsio do kraja :D
proizveden u 20 primeraka tj komada a samo 2 su sacuvana i nalaze se u muzeju citroena mada postoje i par road verzija koje su takodje sacuvane, 18 ostalih reli verzija su unistene, sto na trkama sto kod narednih vlasnika, 2 komada su zavrsila kod nekog trkaca amtera, jedan je odmah unisten na nekom od relija pa je ostatak delova koriscen za onaj drugi za kog se veruje da jos postoji ali mu se gubi trag, za jedan se takodje zna da je prodavan negde u Parizu 1992 godine ali se i njemu gubi trag, nesto od ovoga sam odavno citao pa je moguce da i nije bas 100% tacno ali moze se naci na netu

Slika
Slika
Slika
Slika
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Grupa B

Postod OMP » Pet Apr 24, 2009 12:22 am

i ovaj auto je preskocen, Skoda 130 LR ;) meni jako simpaticna, ne znam zasto :roll: , imao sam negde neke klipove sa tom skodom, veoma ozbiljno je isla sa samo 1300ccm i 130 konja ;)
prvo je bila namenjena grupi A ali se vozila i u grupi B usled ukidanja A, ali kao i citroen uzela je ucesce samo na par zvanicnih relija, nije dalje evoluirla u razvoju, sto zbog novca skode sto zbog nemogucnosti unapredjenja modela pa se provalicla po nekim nezvanicnijim i lokalnim relijima sirom evrope, uglavnom istocne, u nekim manjim(za nju i logicnim) klasama

Slika
Slika
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Grupa B

Postod HEMI 426 » Pet Apr 24, 2009 12:41 am

Svaka grana motorsporta je jednom imala svoj vrhunac a u rallyu je to bila Grupa B. Nikad ludja, brza i snaznija kola, nikad vise fabrickih timova, nikad vece interesovanje i nikad interesantnija tehnicka resenja... Jeste da su to bili suicidni automobili ali steta da su je ukinuli...


ovaj auto, koliko ja znam, nikad nije trcao u Grupi B jer je zakasnio ( predstavljen je tokom 1986 god ) ali mislim da podpada pod ovu pricu iako je imao dosta uspeha i na kruznim stazama ... Ford Sierra Cosworth RS 500. Didier Auriol je 1988 bio sampion ali vise nije mogla da ponovi takav uspeh. Navodno, zbog toga sto je bila rwd nije tako bila brza na rallyu ali je razbijala na asfaltu i krugu...

Slika

Slika

Slika

Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Grupa B

Postod HEMI 426 » Uto Nov 03, 2009 5:27 pm

Svi automobili ikada napravljeni sa Grupom B na umu. Neki su zaziveli na stazama a neki su zapoceti projekti koji su napusteni ili prekinuti a neki su zavrseni projekti koji nikad nisu ni stigli na stazu iz raznih razloga. Realno, samo je 10tak vozila sa ovog spiska zaista ostavilo trag u rally istoriji...


Group B:

* Alfa Romeo Alfasud Sprint 6C
* Audi Sport Quattro S1(homologation number B-243)
* BMW M1(homologation number B-240)
* Citroën BX 4TC(homologation number B-279)
* Citroën Visa 1000 Pistes(homologation number B-219)
* Ferrari 308 GTB(homologation number B-220; B-236)
* Ferrari 288 GTO Evoluzione(homologation number B-273)
* Ford RS200(homologation number B-280)
* Ford Escort RS 1700T (car built to gr. B regulations but not homologated; project abandoned in favor of RS200)
* Lada VFTS (homologation number B-222)
* Lancia 037 Rally(homologation number B-210)
* Lancia Delta S4(homologation number B-276)
* MG Metro 6R4(homologation number B-277)
* Mitsubishi Starion 4WD (not homologated before Group B ended, ran as prototype)
* Mazda RX-7 4x4(homologation number B-255)
* Nissan 240RS(homologation number B-233)
* Opel Manta 400(homologation number B-237)
* Opel Kadett E
* Peugeot 205 T16(homologation number B-262)
* Peugeot 305 V6 (car built to gr. B regulations but not homologated; project abandoned in favor of 205 T16)
* Porsche 911 SC RS(homologation number B-207)
* Porsche 959 (see also Porsche 961 for circuit racing version)
* Renault 5 Turbo
* Škoda 130 LR (homologation number B-269)
* Talbot Horizon(car built to gr. B regulations but not homologated; project abandoned in favor of 205 T16)
* Talbot Samba(homologation number B-232)
* Toyota Celica Twin-Cam Turbo(homologation number B-239)

A ovo su najbitniji vozaci ( i jedna vozacica ) :)


* Markku Alen
* Attilio Bettega
* Massimo Biasion
* Stig Blomqvist
* John Buffum
* Juha Kankkunen
* Hannu Mikkola
* Michèle Mouton
* Tony Pond
* Walter Röhrl
* Timo Salonen
* Henri Toivonen
* Ari Vatanen


Group S: kada je Grupa B ukinuta 1986 godine, predlozena zamena je bila Grupa S. Umesto 200 primeraka za homologaciju,trazeno je samo 10 a snaga vozila je ogranicena na 300 ks. Medjutim, koncept nije zaziveo iako se par proizvodjaca pripremilo sa sledecim modelima

* Audi Sport Quattro RS 002
* Ford RS200
* Lada Samara S-proto
* Lancia ECV
* Toyota MR2
* Vauxhall Astra 4S





Oni koji ne znaju kako je Grupa B bila fantasticna.... najbolje da pogledaju ovaj klip... sve ce im biti jasno.. ;)


Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Grupa B

Postod 911s [SK] » Uto Nov 03, 2009 6:46 pm

HEMI 426 je napisao:
ovaj auto, koliko ja znam, nikad nije trcao u Grupi B jer je zakasnio ( predstavljen je tokom 1986 god ) ali mislim da podpada pod ovu pricu iako je imao dosta uspeha i na kruznim stazama ... Ford Sierra Cosworth RS 500. Didier Auriol je 1988 bio sampion ali vise nije mogla da ponovi takav uspeh. Navodno, zbog toga sto je bila rwd nije tako bila brza na rallyu ali je razbijala na asfaltu i krugu...

Ford je kasnije tokom '87-me u relije ugurao RWD Sierru, ali su primetili da je imala dosta snage za pogon samo na zadnjim točkovima, pa su već iste sezone ubacili i 4x4 varijantu i nizali uspehe.
Ali je činjenica da su najozbiljnije evropske RWD mašine napravljene na prelazu i početku grupe B.
Ford weist den Weg.
Everything we do, it's driven by you!
Slika
Korisnikov avatar
911s [SK]
 
Postovi: 1111
Pridružio se: Pon Apr 13, 2009 6:48 pm
Lokacija: Beograd
Oldtajmer: :::::::::
1963 Consul Corsair
1968 12M coupé
1969 12M
1969 Escort Mk1 2door
1971 Escort Mk1 4door
1970 17M
1979 Escort Mk2
1983 Granada Mk3 2.3 GL
1983 Sierra Mk1 Ghia
1998 Escort Mk6

Re: Grupa B

Postod OMP » Uto Nov 03, 2009 7:02 pm

jedna ispravka, Alfasud Sprint 6C nije bila u grupi b tj nije se nikad pojavila iako je pravljena za nju, napravljeno samo 6 komada ali sve su bile road verzije ;)
a samo 2 alfe su se zvancno pojavljivale na reliju kao fabricke, gtv turbodelta, pravljena za gr.4 1980 i gr.A 1986 gde je bila nadmocna pa je fia precesljala homologaciju ponovo i skontali su da gtv odstupa od homologacije po grupi A pa je trebala da bude prebacena u gr. B, medjutim ipak su ih diskvalifikovali a i te iste godine je gr.B ugasena ;)
a druga je takodje alfeta ali berlina, slabo poznata, pravljena za krug i reli u grupi 2

Slika
Slika
Slika
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Grupa B

Postod HEMI 426 » Sre Jan 27, 2010 7:16 pm

Kolaz snimaka grupe B ali sa kristalno jasnim zvucima motora... ;)



Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Grupa B

Postod djape1977 » Sre Jan 27, 2010 10:50 pm

vise zvuci kao formula 1



od starta do 4. brzine za 3 sekunde


otima se kao besna kobila



zanimljiv podatak da s4 iako ima 4*4 pogon, gura 75% snage na zadnje tockove


vecina s4 ikada napravljenih se jos uvek voze
nemoj na silu, uzmi veci cekic
j***** auto bez kardana
Korisnikov avatar
djape1977
 
Postovi: 4253
Pridružio se: Sub Okt 24, 2009 3:20 pm
Lokacija: Zemun
Oldtajmer: fiati: 124 sport, 131 mirafiori, 131 racing, 132 2000, ritmo 105, ritmo 130 abarth
lada: 2103 i 2104

Re: Grupa B

Postod OMP » Čet Jan 28, 2010 12:45 am

cuvena delta Bruna Laniela tzv. raketen Bruno, auto napravljen za brdo, ne znam koliko je konstrukcijski ostala kao nekadasnje grupa b(delimicno jeste prapravljana) ali motor je npr. slabiji 80ak konja od gr.B, ovaj ima 480hp ali jako ozbiljno ide ;)
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Grupa B

Postod OMP » Čet Jan 28, 2010 12:59 am

ne znam jel pomenut gore u tekstu ali ovo je mogao da bude vrlo ozbiljan konkurent u gr.B, tojota je spremala mr2 i taman kad su je napravili i krenuli sa testovima ukinula se klasa, inace 600+ konja, par komada samo napravljeno sa zadnjom i sa 4 vuce, kako sam negde citao 2 su unistene na testovima :roll:

Slika
Slika
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Grupa B

Postod HEMI 426 » Čet Jan 28, 2010 1:03 am

Automobili brzi od vozaceve misli... I to bilo kog vozaca, nego najtalentovanijih profesionalaca tog perioda...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Grupa B

Postod pisaric » Ned Feb 21, 2010 12:20 am

A zaboravili ste na Ladu Samaru EVA cccc :)
Napravljeno je nekoliko prototipova ali zbog ukidanja Grupe B nikad se nije pojavila,plan je bio da se napravi 200 komada
Slika
Slika
Specifications:

* Homologation: None - Prototype
* Layout: Mid Engine, RWD

Engine Specifications:

* Engine: 1860cc Inline 4 cylinder (Zhiguli)
* Head: DOHC 16 Valve
* Fuel: Electronic
* Induction: Forced Turbo
* Power: 300hp
Slika
Korisnikov avatar
pisaric
 
Postovi: 252
Pridružio se: Pon Dec 07, 2009 4:32 pm
Lokacija: Kragujevac

Re: Grupa B

Postod HEMI 426 » Sre Mar 10, 2010 8:21 pm

Majstor i Margarita... Walter Rohrl i Audi Quattro... ;)


Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Grupa B

Postod starac vujadin » Čet Mar 11, 2010 11:22 am

Oldicno...Rohrl je, razumljivo, stedeo auto jer je kolekcionarski primerak...mada gazi Porschee kao test vozac

A pazi ovo...covek kao da je pusten sa lanca...pri tome je suvozac bio profi vozac i vazi za jednog od najboljeg auto novinara na svetu

Obrati paznju na deo oko 06:00 kada prica o ABS-u...a najbolji komentar je na 7:20-7:35 ..."yes, yes, please..." :D ...manijak

http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... t3_rs.html
Korisnikov avatar
starac vujadin
 
Postovi: 884
Pridružio se: Uto Apr 14, 2009 8:18 pm

Re: Grupa B

Postod HEMI 426 » Čet Mar 11, 2010 11:40 am

Delecour je manijak, pogledaj mu facu... :D
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Grupa B

Postod OMP » Čet Mar 11, 2010 2:05 pm

svi su oni bili dobri teraci ali za mene je Ranjoti najjaci ;) nisam ljubitelj ovih turbaka i sl. masina mada gr.B je lepa za gledanje ali kad Ranjoti cepa klia gr.A to je praznik za oci u usi :clap: i 5icu je cepao dobro ali ne toliko atraktivno kako klio


dobra fora :D
http://www.youtube.com/watch?v=BZWeue-N ... re=related
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Grupa B

Postod OMP » Čet Mar 11, 2010 2:13 pm

virtuoz u kliu 8-) covek sastavlja krivine u slajdu, i to sa prednjom vucom, bolje nego ovi sad sa wrc-om :thumbup:

http://www.youtube.com/watch?v=Okj8aHcn ... re=related
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Grupa B

Postod starac vujadin » Čet Mar 11, 2010 3:37 pm

Ragnotti je tata. Nema boljih snimaka voznje od ove voznje. Ne moze idalnije i preciznije da se prodje, nego sto je on prolazio. Bas pre neki dan sam sam gledao jednu njegovu komplaciju (mislim da je na Top Gear sajtu, a od ovog klipa sto je OMP postavio ima veliki deo) i podsetio se velmajstora.

Tu, njemu uz rame je i Panizzi, isto sumanut tip na svoju ruku i veliki majstor asfaltnih relija.

Hajde, kad vec pricamo o tome da podsetim (ili vam otkrijem :D ) na jos jednog velemajstora asfaltnih relija - Jean Luc Therier-a koji je sa privatnim Porscheom 911 cinio cuda i maltretirao cak i Audi Quattro.
Korisnikov avatar
starac vujadin
 
Postovi: 884
Pridružio se: Uto Apr 14, 2009 8:18 pm

Re: Grupa B

Postod OMP » Čet Mar 11, 2010 3:56 pm

nije mi poznat taj Žan luk :roll:
Panici je novija garda šofera ali cepao je extra, posebno 306 maxi jedan od omiljenih mi modela posle clia, mada svi kit carovi su vrh svaki na svoj nacin i njih najvise gotivim pored gr.A, melem za usi, gledao sam ih par puta na nasim relijima kad su dolazili bugari stvarno uzivanje :thumbup:
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: Grupa B

Postod starac vujadin » Čet Mar 11, 2010 5:13 pm

Svako ko je sa 2wd, bilo prednjim, bilo zadnjim mucio i cak pobedjivao 4wd automobile je genije voznje.
Korisnikov avatar
starac vujadin
 
Postovi: 884
Pridružio se: Uto Apr 14, 2009 8:18 pm

Sledeća

Povratak na Drumske i Reli trke

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju

cron