Carrera Panamericana

Carrera Panamericana

Postod Talladega_500 » Pet Avg 28, 2009 12:29 am

Carrera Panamericana je trka izdrzljivosti vozena u Meksiku od 1950 do 1954 i opet posle 1988 (ali sa drugacijim formatom).

Nakon sto je Panamerican autoput zavrsen 1950 godine, Meksiko je zeleo da organizuje trku izdrzljivosti sa zeljom da budu shvaceni ozbiljno i da pariraju Evropskim takmicenjima kao sto su Mille Miglia i Targa Florio. Trka bi bila dugacka 5 dana, bila bi vozena kroz 9 etapa cija je ukupna duzina bila 2,200 milja (oko 3,300 km). Prva anualna trka je vozena 1950 godine i privukla je zvezde mnogih autosportova kao sto su Formula One, sports cars, rallying, stock cars, endurance racing, hill climb i drag racing. Prve godine samo jedna klasa je postojala i to sedani za 5 putnika, mada su i neki coupe ucestvovali. Mnogo vozaci su dovozili svoje licne aute da bi se takmicili i trka je privukla cak 132 vozaca. Trka je vozena od Ciudad Juárez, Chihuahua do El Ocotal, Chiapas. Nadmorska visina se menjala svaki dan, od 100 metara pa sve do preko 1 kilometar. Prva 4 mesta su zauzeli Americki vozaci, a pobedio je Hershell McGriff za volanom Oldsmobile 88 i prosecnom brznom od 142 km/h (88 mph). Iako je njegov Oldsmobile bio dosta manje mocan od Cadillaca i Lincolna, takodje je bio i laksi i McGriff nije morao da menja kocnice svako vece.

Slika

Druga trka je vozena 1951 godine od Tuxtla Gutiérrez, Chiapas do Ciudad Juárez, Chihuahua. Ovaj put mnoge strane kompanije su ucestvovale, ukljucujuci i nekoliko Ferraria. Vec na samom startu José Estrada i njegov suvozac Miguel González su poginuli kada je njihov Packard sleteo sa puta. Sledeci dan je poginuo i Carlos Panini za volanom 1949 Alfa Romeo 6C 2500 SS, poreklom Italijan koji je bio zasluzan za razvoj avio-industrije u Meksiku. Ostatak trke je protekao u senci smrti vozaca, a na kraju su prvi kroz cilj prosli dva Ferraria (vozaci Piero Taruffi i Alberto Ascari), a sledeli su Chrysler (Bill Stirling) i Mercury (Troy Ruttman).

Slika

Treca trka je vozena 1952 godine i po prvi put su postojale dve klase, sportski automobili i fabricki automobili za koje modifikacije nisu bile dozvoljene tako da veliki sedani nisu morali da se bore za malim sportskim automobilima. Najvise paznje je privukao Mercedes koji je predstavio 300SL i osvojio prva dva mesta (vozaci Karl Kling i Herman Lang) dok je u klasi fabrickih automobila pobedio Lincoln Capri (vozac Chuck Stevenson).

Slika

Cetvrta trka je vozena 1953 godine i opet su nastala nova pravila. I dalje su postojali sportski i fabricki automobili, ali su sada obe klase bile podeljene u dve grupe (veci i manji automobili) tako da su ustvari postojale 4 klase. Klase su bile podeljene na osnovu velicine motore, ispod i iznad 1600cc i ispod i iznad 3500cc. Lancia i Lincoln su dosli jako spremljeni i dosta lagano pobedili svoje klase sa 1-2-3 finisima. Juan Manuel Fangio (Lancia) je pobedio veci sportski auti, José Herrarte (Porsche) je pobedio manji sportski auti, Chuch Stevenson (Lincoln) je pobedio veci fabricki auti, a C.D. Evans (Chevrolet) manji sportski auti. Stevenson je postao jedini vozac koji je pobedio 2 puta.

Slika

Poslednja trka je vozena 1954 godine i tada su auti vec izgubili ono sto ih je krasilo pre i kompanije su pocele da ulazu velike pare. Umberto Maglioli za volanom Ferraria je prevezao poslednju etapu pri brzini od 222 km/h sto je bilo nezamisljivo prethodnih godina. Lincoln je opet dobio vecu klasu (vozac Ray Crawford). Nova klasa Evropskih sportskih automobila je dobio Sanesi (Alfa Romeo), a klasu Americkih manjih automobila Tommy Drisdale (Dodge).
Nakon incidenta na 1955 Le Mans 24 sata, Carrera Panamericana je ugasena jer su automobili smatrani previse brzim i nesigurnim. Cak 27 ljudi je poginulo tokom 5 trka na Carrera Panamericana.

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Carrera Panamericana

Postod luci » Pet Avg 28, 2009 1:05 pm

odlican textic, samo mislim da trka nije zamisljena kao anualna, nego je posle prve koja je bila puno uspesnija nego sto su se nadali organizovana druga i sve ostale...
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Re: Carrera Panamericana

Postod stalker92 » Ned Avg 30, 2009 5:53 pm

Sta se desilo sa trkom posle 1988. godine?
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1478
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Carrera Panamericana

Postod luci » Ned Avg 30, 2009 6:56 pm

trka se jos uvek vozi, ali je sad koliko sam ja ukapirao revijalnog karaktera a ne takmicarskog, slicno kao mille miglia
Slika
Korisnikov avatar
luci
 
Postovi: 1569
Pridružio se: Sre Apr 08, 2009 12:52 pm
Oldtajmer: 1972 Ford Escort 1300 GT

Re: Carrera Panamericana

Postod HEMI 426 » Ned Avg 30, 2009 7:20 pm

U osnovi jeste revijalna ali se ljudi ozbiljno pripremaju za nju i dozvoljena su period vozila. Nesto kao Mille Miglia u Evropi.

http://www.lacarrerapanamericana.com.mx/

Sticajem cudnih okolnosti, na mojoj terasi je 3 meseca stajao deo izduvne grane za trkackog Mercedesa Grbu koji je u Nemackoj spreman za Carreru... :D


Elem, najveci problem sa Carrerom Panamericanom, u vreme kad je bila aktuelna, nije bila duzina staze ili tempo, nego jezivi uslovi koji su vladali tokom cele trke. Nije bilo pratecih ekipa, radio veza, vozaci su morali da budu sami svoji mehanicari i vulkanizeri a ako se slupate garancije da ce neko da sazna za to su bile tanke ( to se desilo Carrollu Shelbyu, pa kad se slupao, pa je 4 dana lezao u jarku ). Sa druge strane, vozilo se kroz bespuca i ogromne visinske i temperaturne razlike. To ne samo da je uticalo na vozace nego i na automobile a putevi su varirali od ravnog asfalta do makadama i utabane vulkanske prasine koja jede gume. Nekad se stotinama km vozilo pravo kroz ravnicu a nekada su bili uski planinski putevi. Sve to ne moze da se zavrsi bezazleno, zbog toga je body count i bio tako visok. I dan danas se ljudi opasno lupaju tamo...

Recimo, ovaj 300SL koji je vozio Karl Kling ima sipke preko soferke jer se jako cesto desavalo da kamenje poleti, razbije staklo i onesvesti vozaca ili suvozaca.

Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Carrera Panamericana

Postod Talladega_500 » Ned Avg 30, 2009 8:50 pm

HEMI 426 je napisao:Recimo, ovaj 300SL koji je vozio Karl Kling ima sipke preko soferke jer se jako cesto desavalo da kamenje poleti, razbije staklo i onesvesti vozaca ili suvozaca.

Slika


Ne samo kamenje vec i ptice. :D
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija


Povratak na Trke izdrzljivosti i maratoni

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron