DTM Sampionat 1984-1996

DTM Sampionat 1984-1996

Postod HEMI 426 » Pet Nov 27, 2009 12:37 am

DTM Sampionat ( Deutsche Tourenwagen Meisterschaft ) je nemacki automobilski sampionat koji se vozio od 1984 do 1996 godine. Iako je rec o relativno svezem sampionatu ( koji se pod modifikovanim nazivom i pravilima i dalje vozi ) mislim da "originalni" DTM ( 84-96 ) zasluzuje temu na ovom forumu jer je rec o verovatno poslednjem pravom takmicenju u najboljem tradicionalnom duhu automobilizma. Osim toga, dobar deo vozila koja su mogla da se vide na DTM trkama ce biti ili vec jesu cenjeni youngtimeri ( a jednog dana i oldtimeri ). Zbog toga sam i otvorio ovu temu da se ne vreme pripremimo kad jednog dana DTM bude zvucao kao danas Mille Miglia '58... ;)


Originalni DTM je osnovan prema pravilima Grupe A, koja su podrazumevala produkcijske modele sa manjim modifikacijama. U pocetku, ucestvovali su samo privatni timovi sa skoro serijskim modelima i trke nisu bile tako ozbiljne kao kasnijih godina. Medju modelima koji su se vozili bili su najbrojniji domaci proizvodjaci ( BMW,Opel, Audi.. ) mada su se na ranim DTM trkama mogli videti i Ford Sierre, Roveri SD1, Volvo 240 Turbo, pa cak i Ford Mustang...

Vrlo brzo, DTM trke su pocele da dobijaju na popularnosti, prvenstveno zbog velike borbe na stazi, poznatih automobila ali i poznatih imena vozaca. Iako je sampionat zamisljen kao prvenstveno nemacka nacionalna serija, dosta vozaca iz ostalih evropskih zemalja se takmicilo dok su se trke vozile i u Belgiji, Madjarskoj, Austriji... Tokom godina, pravila su pomalo menjana i vozila su polako napustala stock specifikacije.

DTM postaje top automobilski spektakl krajem 80tih i pocetkom 90tih godina i to ulaskom fabrickih timova Opela, Mercedesa, BMWa i Audija. Domaci proizvodjaci su se borili za prestiz na domacim stazama i internacionalnom publikom jer je osim u Nemackoj, DTM postao veoma popularan sirom Evrope. Automobili postaju sve sofisticiraniji a serija privlaci velika imena auto sporta i cesto su se penzionisani vozaci Formule 1 nalazili za volanom DTM trkaca. Keke Rosberg, Jacques Lafitte, Johnny Cecotto, Emanuele Pirro, Nicola Larini, Alessandro Nannini, Stefano Modena, Michele Alboreto i Hans Joachum Stuck...

Ulaskom Alfa Romea i promenom pravila u korist FIA Class 1 propisa, DTM postaje skoro popularan kao i Formula 1, sa rekordima kako po posecenosti tako i po TV gledaocima. Novi set pravila je propisao zapreminu na 2.5 litara ali je otvorio vrata za upotrebu najmodernijih tehnologija i materijala, tako da su od 1993 godine, DTM automobili imali ABS, kevlarske sasije, awd pogon i jos mnogo toga, cak neke stvari koje su zabranjene u Formuli 1. Bez obzira na popularnost i interesantne trke, DTM je polako postajao zrtva sopstvenog uspeha. Automobili su bili sve komplikovaniji i samo su licili na serijske modele, napredna tehnologija i zahtevno ucestvovanje na trkama je skoro eliminisalo nezavisne timove i proizvodjace a kompanije su pocele da se povlace zbog ogromih troskova. DTM automobili iz polovine 90tih su opisivani kao "formula 1 sa karoserijom". Sve je to dovelo do privremenog gasenja serije 1997-2000. Danas postoji DTM sampionat ali to vise nije Deutsche Tourenwagen Meisterschaft nego Deutsche Tourenwagen Masters i ni izdaleka nije tako interesantan i dobar kao stari DTM koji svakako zasluzuje svoje mesto u istoriji automobilskog sporta.

Sampioni DTMa 1984-1996

1984 Volker Strycek (Germany/BMW 635 CSi)
1985 Per Stureson (Sweden/Volvo 240 Turbo)
1986 Kurt Thiim (Denmark/Rover Vitesse)
1987 Eric van de Poele (Belgium/BMW M3)
1988 Klaus Ludwig (Germany/Ford Sierra RS500)
1989 Roberto Ravaglia (Italy/BMW M3)
1990 Hans-Joachim Stuck (Germany/Audi V8)
1991 Frank Biela (Germany/Audi V8)
1992 Klaus Ludwig (Germany/Mercedes Benz 190E)
1993 Nicola Larini (Italy/Alfa Romeo 155)
1994 Klaus Ludwig (Germany/Mercedes C-Class)
1995 (DTM) Bernd Schneider (Germany/Mercedes C-Class)
1995 (ITC) Bernd Schneider (Germany/Mercedes C-Class)
1996 Manuel Reuter (Germany/Opel Calibra)



Ovaj video obavezno pogledajte, sve objasnjava...

Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod super 600 » Ned Jan 03, 2010 6:42 pm

Sjajan prilog Hemi, isto kao što je ranih godina bio i DTM šampionat u kome sam uživao. Posebno one godine kad je Larini na Alfi Švabe namazao na 'leba! ;) :D
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod HEMI 426 » Ned Jan 03, 2010 6:57 pm

Alfin nastup je bio posebno interesantan iz nekoliko razloga. Prvo, to je bio jedan od retkih oficijelnih nastupa kuce na kruznim trkama u "moderno doba", drugo to su bili awd automobili, sto je takodje retko a trece sto je to bila situacija kada je alfa bila jedina na gridu medju nemcima. Samo jedne godine je bila sampion ali je uvek bila konkurentna... ;)
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod super 600 » Ned Jan 03, 2010 7:39 pm

Da, sasvim lepo se držala Alfica, a pritom je naterala Nemce, posebno Mercedes da se ispruže za silne novce da doteraju auto na nivo Alfe. Sećam se nekog detaljnog prikaza iz Auto Motor und Sport u kome je uz cifru u DM bio i slikovit opis šta su sve morali da urade! :lol:
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod Sasha » Ned Jan 03, 2010 7:51 pm

Uvek su sve rešavali parama, kesice nemačke :lol: :lol: :lol:
Korisnikov avatar
Sasha
 
Postovi: 3149
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:24 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: .....................................
1972. Gt 1600 Junior
1974. Alfa Romeo Bertone Gtv 2.0
1982. Alfa Romeo Gtv 3.0 v6
1985. Alfa Romeo Gtv 2.0

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod HEMI 426 » Ned Jan 03, 2010 8:07 pm

Suvise cesto se desi da se teme pretvore u "nacija vs nacija" nadmetanje ( imali smo rus vs usa a sad ger vs ita ) pa ajde da se drzimo DTMa, molim vas.




Prica oko Alfe u DTM je posebno interesantna jer je to mozda poslednji put da su Italijani imali tako dominantan automobil u sampionatu turistickih vozila. Alfa 155 je bila, ne samo sampion DTMa nego i u jos nekoliko jakih nacionalnih sampionata u Evropi u periodu od 1992-94. Bila je i prvi awd auto u ovoj klasi.

Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod OMP » Čet Jan 07, 2010 10:07 pm

red bi bila i koja slika onih prelepih automobila sa kraj 80ih i pocetka 90ih da se stavi gr.A je bila zakon :thumbup: kad su harale m3ke i 190ice, posle su ih malo nakitili spojlerima kad su dosle 155ice, c klasa i kalibra ali i to je izgledalo ok, , onda dolaskom astre opc, clk i t-a su mi se jos manje svidjali a ovo danas mi se ne dopada uopste :thumbdown: plastikaneri skoro komplet, vise lice na neke prototipove nego na automobile ali cenim performanse i trkanje koje je ostalo na zavidnom nivou

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod super 600 » Pet Jan 08, 2010 2:49 pm

Niko da pomene Audi koji je zbog "muljanja" bio diskavilifikovan?
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod HEMI 426 » Pet Jan 08, 2010 3:27 pm

Pa Audi je imao 2 titule i par dobrih privatnih timova sa cuvenim vozacima je vozilo Audi V8. Upali su u frku zbog modifikovane bregaste, koja se kosila sa pravilima pa su se i povukli neke 92/93 godine... Osim toga, svi Audiji su imali i dodatni balast da bi kompezovali prednost awd pogon ( nekih 200 kg ako se dobro secam )

Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod super 600 » Pet Jan 08, 2010 4:21 pm

Poduže se pričalo o neregularnosti Audijevih motora. Kad su ih najzad rasturili, konstatovano je da nemaju serijska kolenasta vratila (radilice) već kovane i posebno balansirane iz segmenata. Bio je to strašan blam. I nije se Audi "povukao" već je bio suspendovan na dve godine! I ako se dobro sećam, tu "rupu" je iskoristio Keke Rozberg da se pojavi sa Opel Kalibrom.
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod HEMI 426 » Pet Jan 08, 2010 7:37 pm

Pa to se poklapa sa '93 godinom kada su promenjena pravila i dozvoljeno mnogo toga sto je udaljilo DTM trkace od svojih serijskih rodjaka, podiglo tehnicki nivo i cenu ucestvovanja i ultimativno unistilo sampionat...

Calibra je samo jedan od primera, gledacu da nadjem casopise iz ranih 90tih koji su imali prikaz DTM Calibre... 3.0 V8 motor ( ili V6 sad ne mogu da se setim ), zadnja vuca, kevlar, karbon, cuda...
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod HEMI 426 » Uto Jan 12, 2010 2:36 pm

Slika
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod OMP » Uto Jan 12, 2010 9:12 pm

fizikela ;)

evo Hemi i za tebe

Team Ford Mustang GT(1991-1994)
#13 Jürgen Feucht - Buffalo Boots
#23 Jürgen Ruch - Ruch Motorsport
#22 Gerd Ruch - Ruch Motorsport

General specifications
Engine: Ford 90º V8
Displacement: 5.000 liter / 302 cu in
Valvetrain: 2 valves / cylinder, OHV
Aspiration: Naturally Aspirated
Power: 540 bhp @ 7200 RPM
Torque: 580 Nm @ 6500 RPM
Weight: 1100 kilo


Slika
Slika
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod OMP » Uto Jan 12, 2010 9:20 pm

Poslednji put menjao OMP dana Sre Jan 13, 2010 12:38 am, izmenjena 2 puta
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod HEMI 426 » Uto Jan 12, 2010 9:25 pm

:thumbup:

Znam za Fox Mustange na DTMu ali mislim da nisu imali neke velike uspehe, ipak Rush je bio mali privatni tim ali sa dobrom idejom... ;)

Fox Mustang je imao odlicnu trkacku karijeru, najvise u Americi ( IMSA, Trans AM i SCCA sampionati ) ali u EU se nije pokazao. Ipak, interesantan detalj za bogatu racig istoriju Mustanga...



ps. ne vide ti se slike ( koristi tinypic )!
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7348
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod OMP » Uto Jan 12, 2010 9:58 pm

Poslednji put menjao OMP dana Sre Jan 13, 2010 12:39 am, izmenjena samo jedanput
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod super 600 » Uto Jan 12, 2010 10:02 pm

Slikeeeeeeeeeeeeeeee!!!
Korisnikov avatar
super 600
 
Postovi: 583
Pridružio se: Pet Dec 11, 2009 12:08 am

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod OMP » Sre Jan 13, 2010 12:35 am

ne znam sta je mrzelo me da uploadujem nego sam samo c-p :roll:
nema veze evo onda samo linkovi ;)
Ex Yu Racing - blog o istoriji automobilizma u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
 
Postovi: 2560
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:16 pm
Lokacija: Krusevac
Oldtajmer: fiat 124 AC under construction

Re: DTM Sampionat 1984-1996

Postod starac vujadin » Sre Jan 13, 2010 2:01 pm

Calibra je bila 4wd, kao i Alfa.

Audi nije suspendovan vec je morao da se povuce jer je za `92 pripremio drugaciju radilicu koja nije bila u skladu sa propisima. Nema tu nikakve mistifikacije, to oni nisu krili. Kada nije proslo, nisu branili titulu `92. Alfa je usla `93 i to nema veze sa Audijem, kao ni pojava Opela nesto kasnije.
Korisnikov avatar
starac vujadin
 
Postovi: 888
Pridružio se: Uto Apr 14, 2009 8:18 pm


Povratak na GT trke i sampionat turistickih vozila

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron