Manje poznate kompanije u NASCAR

Manje poznate kompanije u NASCAR

Postod Talladega_500 » Ned Avg 02, 2009 3:23 pm

Iako su NASCAR-om uglavnom kroz istoriju dominirali automobili iz General Motorsa (Chevrolet, Pontiac, Buick, Oldsmobile), Forda (Ford i Mercury) i Chryslera (Plymouth, Dodge, Chrysler), a ranije u Hudson, kroz dugacku istoriju NASCAR vidjeni su mnogi manje popularni automobili, a cak i importi.

Opste je verovanje da pre Toyote 2007. godine strane kompanije nisu ucestvovale u NASCAR, to ipak nije istina.
Ne samo sto su ucestvovale (na 2 trke) vec je jedna od njih cak uspela i da pobedi.

To se desilo na International 100 trci, koja je ujedno bila prva NASCAR trka koja nije vozena na ovalnoj stazi. Trka je vozena na stazi napravljenoj na aerodromu u Linden, New Jersey i bila je dugacka oko 2 milje. Datum trke je bio Jun 13, 1954. Ovo je bila jedina trka gde je strana kompanija uspela da pobedi u istoriji NASCAR sve do prosle godine kada je Kyle Busch pobedio vozeci Toyotu. Navedenu trku je pobedio Al Keller vozeci Jaguar. Trka je imala 50 krugova, a Keller je izbio na prvo mesto u 23. krugu kad je prestigao Herb Thomasa (Hudson). NASCAR je tada dozvolio stranim kompanijama da se takmice, a pored 13 Jaguara, ucestvovali su i 5 MG, Austin-Healy, Porsche i Morgan.

Slika

Jedina druga trka kada je NASCAR dopustio stranim kompanijama da se takmice (pre nego sto su pustili i Toyotu 2007. godine) je bilo 1956 godine u Langhorne, Pennsylvania. Medju 38 automobila su bili 6 Jaguara, 2 Porschea, Aston Martin, ali je najvise paznje privukao Volkswagen. Lokalni vozac Dick Hagley je kvalifikovao svoj Beetle pri brzini od 48 mph, sto je bilo oko 16 mph sporije od Lloyd Shaw, koji je kvalifikovao Jaguar na pol poziciju. Hagley je zavrsio na 19. mestu, a zanimljivo je da Shaw nije vodio nijedan krug i zavrsio je 4 pozicije slabije. Trku je pobedio Dick Rathmann (Hudson).

U petoj trci u 1950 sezoni (koja je vozena na isti dan kad i Indianapolis 500), u Canfield, Ohio, na trci se pojavio po prvi i poslednji put Tucker Torpedo sa vozacem Joe Merola. Automobila je bio 2 godine star, ali verovatno tehnicki je bio najbolji od svih automobila na stazi. Na zalost, Tucker Torpedo nije bio napravljen za NASCAR i Merola je morao da odustane vec u prvom krugu nakon sto je motor otkazao.

Slika

Iako je Chevrolet igrao zapazenu ulogu u NASCAR od 1970s pa na dalje, pre toga Chevroleti su bili retkost na stazama. Neki privatni timovi su pokusavali da ih koriste, ali su retko belezili dobre rezultate. U 1955 sezoni Chevrolet je sa novim modelom usao u NASCAR i iako su pobedili samo 2 trke u celoj sezoni, Herb Thomas je bio za volanom Chevroleta kada je pobedio Southern 500, u to vreme najvecoj NASCAR trci. Ovaj Chevrolet je kasnije predstavljan po auto show kao ponos Chevroleta.

Slika

Frank Mundy je stekao slavu vozeci velike Chryslere tokom 1950ih, ali 2 od njegove 4 pobede u karijeri su dosle u Studebakeru. Na zalost, nemam mnogo informacija o ovome.

Slika

Nash nije bio kompanija koja se mogla pohvaliti nekim uspehom tokom 1950ih, ali je kompanija sa vremena na vreme ubacivala automobil u NASCAR sa nadom za cudo. Medjutim, Nash je uspeo da pobedi jednu trku. Cuveni Curtis Turner je pobedio na Charlotte Speedway 1951 sezone vozeci Nash Ambassador. Zanimljivo je da je datum trke bio April 1.

Slika

Frank Mundy je bio jedan od retkih vozaca koji je mogao da leti sa trke na trku umesto da vozi (Mundy je vozio za bogatasa). Medjutim, kad se pojavio na jedno trci na Carrell Speedway (pored Los Angeles) tokom 1950ih, Mundy je saznao da je njegov automobil bio u sudaru. To nije bio problem za Mundy koji je otisao u lokalnu agenciju za iznajmljivanje automobila, nacrtao X na vratima i sa tim automobilom vozio trku. Mundy je zavrsio kao 8. iako nije imao pit tim, sveze gume niti ikoga da sipa gorivo. Za navedeno 8. mesto Mundy je osvojio $100. Iznajmiljivanje automobila ga je kostalo samo $37.

Slika

Jedan od automobila koji je podigao veliku prasinu tokom 1966 sezone je bio poznat pod nadimkom "zuta banana." U pitanju je bio 1966 Ford koga je legendarni Junior Johnson pripremio za trku na Atlanta Motor Speedway za Fred Lorenzena. Medjutim, na prvi pogled se moglo primetiti da automobil nije fabricki. Krov je bio kraci, zadnji deo dignut, prednji deo spusten ... Medjutim, i pored toga Bill France, predsednik i osnivac NASCAR-a, je odobrio ovaj automobil posto je Ford bojkotovao 1966 sezonu (jer im nisu dozvolili da koriste Cummer 427 motor) i France se nadao da ce na ovaj nacin podici gledanost. Lorenzen je vodio trku pre nego sto se slupao u 139. krugu.

Slika

Jos jedan od dosta poznatih NASCAR automobila je bio 1966 Chevrolet sa kojim se legendarni Smokey Yunick pojavio za 1966 Daytona 500. Iako je automobil prosao kroz inspekciju, svima je bilo jasno da automobil nije serijski. Chevelle se lagano kvalifikovao na pol poziciju na Daytona 500, a tek kasnije je utvredjeno da je navedeni Chevelle napravljen u 7/8 velicini od serijskog Chevelle. Automobil je bio diskvalifikovan i nikada se nije takmicio.

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Manje poznate kompanije u NASCAR

Postod Talladega_500 » Pon Avg 10, 2009 3:34 am

Jednom prilikom sam citao da se i Edsel na kratko takmicio u NASCAR. Ne znam stvarno apsolutno nista o tome niti sam imao sliku ... do sada.

Nemam ni sada pravu sliku sa trke, samo 1:18 model.

Edsel verovatno nije ostavio nikakav trag u NASCAR, zato se o njima i ne zna nista, bili su previse teski za NASCAR, ali su imali poprilicno dobar motor za taj period (410 cid sa 345 hp). Ford (vlasnik Edsela) tih godina (krajem 1950ih) se nije takmicio u NASCAR kao kompanija, tako da je verovatno neki mali privatni tim u pitanju.

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Manje poznate kompanije u NASCAR

Postod Talladega_500 » Uto Jan 10, 2012 4:04 am

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Manje poznate kompanije u NASCAR

Postod Talladega_500 » Pet Avg 31, 2012 4:41 am

Tucker za NASCAR

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija

Re: Manje poznate kompanije u NASCAR

Postod bzuva » Sub Sep 01, 2012 12:09 pm

Fak jea!
Korisnikov avatar
bzuva
 
Postovi: 3176
Pridružio se: Ned Okt 25, 2009 1:21 pm
Oldtajmer: 1972. BMW 1602

Re: Manje poznate kompanije u NASCAR

Postod Talladega_500 » Čet Mar 14, 2013 3:34 am

Edsel u NASCAR-u.

Slika
You better watch what you say about my car. She's real sensitive.

When I die I want to be buried faced down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass.

Slika
Korisnikov avatar
Talladega_500
 
Postovi: 2121
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 4:06 pm
Lokacija: Wisconsin USA / Beograd / Dalmacija


Povratak na Drag trke, NASCAR i Trans Am sampionat

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost