Opste je verovanje da pre Toyote 2007. godine strane kompanije nisu ucestvovale u NASCAR, to ipak nije istina.
Ne samo sto su ucestvovale (na 2 trke) vec je jedna od njih cak uspela i da pobedi.
To se desilo na International 100 trci, koja je ujedno bila prva NASCAR trka koja nije vozena na ovalnoj stazi. Trka je vozena na stazi napravljenoj na aerodromu u Linden, New Jersey i bila je dugacka oko 2 milje. Datum trke je bio Jun 13, 1954. Ovo je bila jedina trka gde je strana kompanija uspela da pobedi u istoriji NASCAR sve do prosle godine kada je Kyle Busch pobedio vozeci Toyotu. Navedenu trku je pobedio Al Keller vozeci Jaguar. Trka je imala 50 krugova, a Keller je izbio na prvo mesto u 23. krugu kad je prestigao Herb Thomasa (Hudson). NASCAR je tada dozvolio stranim kompanijama da se takmice, a pored 13 Jaguara, ucestvovali su i 5 MG, Austin-Healy, Porsche i Morgan.

Jedina druga trka kada je NASCAR dopustio stranim kompanijama da se takmice (pre nego sto su pustili i Toyotu 2007. godine) je bilo 1956 godine u Langhorne, Pennsylvania. Medju 38 automobila su bili 6 Jaguara, 2 Porschea, Aston Martin, ali je najvise paznje privukao Volkswagen. Lokalni vozac Dick Hagley je kvalifikovao svoj Beetle pri brzini od 48 mph, sto je bilo oko 16 mph sporije od Lloyd Shaw, koji je kvalifikovao Jaguar na pol poziciju. Hagley je zavrsio na 19. mestu, a zanimljivo je da Shaw nije vodio nijedan krug i zavrsio je 4 pozicije slabije. Trku je pobedio Dick Rathmann (Hudson).
U petoj trci u 1950 sezoni (koja je vozena na isti dan kad i Indianapolis 500), u Canfield, Ohio, na trci se pojavio po prvi i poslednji put Tucker Torpedo sa vozacem Joe Merola. Automobila je bio 2 godine star, ali verovatno tehnicki je bio najbolji od svih automobila na stazi. Na zalost, Tucker Torpedo nije bio napravljen za NASCAR i Merola je morao da odustane vec u prvom krugu nakon sto je motor otkazao.

Iako je Chevrolet igrao zapazenu ulogu u NASCAR od 1970s pa na dalje, pre toga Chevroleti su bili retkost na stazama. Neki privatni timovi su pokusavali da ih koriste, ali su retko belezili dobre rezultate. U 1955 sezoni Chevrolet je sa novim modelom usao u NASCAR i iako su pobedili samo 2 trke u celoj sezoni, Herb Thomas je bio za volanom Chevroleta kada je pobedio Southern 500, u to vreme najvecoj NASCAR trci. Ovaj Chevrolet je kasnije predstavljan po auto show kao ponos Chevroleta.

Frank Mundy je stekao slavu vozeci velike Chryslere tokom 1950ih, ali 2 od njegove 4 pobede u karijeri su dosle u Studebakeru. Na zalost, nemam mnogo informacija o ovome.

Nash nije bio kompanija koja se mogla pohvaliti nekim uspehom tokom 1950ih, ali je kompanija sa vremena na vreme ubacivala automobil u NASCAR sa nadom za cudo. Medjutim, Nash je uspeo da pobedi jednu trku. Cuveni Curtis Turner je pobedio na Charlotte Speedway 1951 sezone vozeci Nash Ambassador. Zanimljivo je da je datum trke bio April 1.

Frank Mundy je bio jedan od retkih vozaca koji je mogao da leti sa trke na trku umesto da vozi (Mundy je vozio za bogatasa). Medjutim, kad se pojavio na jedno trci na Carrell Speedway (pored Los Angeles) tokom 1950ih, Mundy je saznao da je njegov automobil bio u sudaru. To nije bio problem za Mundy koji je otisao u lokalnu agenciju za iznajmljivanje automobila, nacrtao X na vratima i sa tim automobilom vozio trku. Mundy je zavrsio kao 8. iako nije imao pit tim, sveze gume niti ikoga da sipa gorivo. Za navedeno 8. mesto Mundy je osvojio $100. Iznajmiljivanje automobila ga je kostalo samo $37.

Jedan od automobila koji je podigao veliku prasinu tokom 1966 sezone je bio poznat pod nadimkom "zuta banana." U pitanju je bio 1966 Ford koga je legendarni Junior Johnson pripremio za trku na Atlanta Motor Speedway za Fred Lorenzena. Medjutim, na prvi pogled se moglo primetiti da automobil nije fabricki. Krov je bio kraci, zadnji deo dignut, prednji deo spusten ... Medjutim, i pored toga Bill France, predsednik i osnivac NASCAR-a, je odobrio ovaj automobil posto je Ford bojkotovao 1966 sezonu (jer im nisu dozvolili da koriste Cummer 427 motor) i France se nadao da ce na ovaj nacin podici gledanost. Lorenzen je vodio trku pre nego sto se slupao u 139. krugu.

Jos jedan od dosta poznatih NASCAR automobila je bio 1966 Chevrolet sa kojim se legendarni Smokey Yunick pojavio za 1966 Daytona 500. Iako je automobil prosao kroz inspekciju, svima je bilo jasno da automobil nije serijski. Chevelle se lagano kvalifikovao na pol poziciju na Daytona 500, a tek kasnije je utvredjeno da je navedeni Chevelle napravljen u 7/8 velicini od serijskog Chevelle. Automobil je bio diskvalifikovan i nikada se nije takmicio.
