Prva profesionalna auto trka u Americi se desila u Septembru 1896 godina na zatvorenoj konjskoj stazi u Narragansett Park u Rhode Island. Mala grupa automobila kao što su Duryeas, Morris i Salom Electrobat se trkala na nepoznatoj distanci, a pobednik je bio Frank Duryeas u automobilu koji je lično napravio. Auto sport je mogao da počne.
Početkom 20. veka autosport je rastao velikom brzinom u svim delovima sveta. Trke su vožene na ulicama, profesionalnim stazama, napuštenim aerodromima, ali u Americi najviše pažnje je privukla trka na plaži na Daytona Beach, Florida. U Februaru 1903 godine na ovoj stazi je vožena prva profesionalna trka koju je pobedio Alexander Winton za volanom Winton Bullet pri brzini od 68 mph (109 km/h). Iako je trku posmatralo svega nekoliko desetina posetioca, to je bilo dovoljno da se vest pročuje i da Daytona Beach dobije trku svake godine. Svake zime bogataši i ljubitelji brzine bi dolazili na ovu plažu da testiraju i pokušaju postaviti nove standarde o brzini. Do 1935 godine brzine su skoro dostizale 300 mph (480 km/h), a rekord je postavio Sir Malcolm Campbell iz Engleske sa svojim automobilo od pet tona i veličinom motora od čak 2227cid/36.5L. Međutim, pošto Daytona Beach nije bila preterano velika, a želja za što većim brzinama i dalje raspla, testovi za obaranje brzine su pomereni u Bonneville Salt Lake, Utah. U nadi da zadrži auto sport aktivnim, čelnici Daytone su 1936 godine organizovali trke serijskih automobila. Staza je počinjala na plaži, a zatim je određen deo trke vožen i kroz grad. Prvu trku na ovoj 3.2 milje (5.1 km) dugačkoj stazi je pobedio Milt Marion za volanom Ford V8. Bill France, koji će kasnije osnovati NASCAR, je završio kao peti. Međutim, troškovi su bili daleko veći od zarade i činilo se da će era trka na Daytoni završena. Tada na scenu stupa Bill France. 1938 godine France je organizovao National Championship Stock Car Race (NCSCR) ili Nacionalni Šampionat Serijskih Automobila. Prva trka je vožena kroz centar Altanta, Georgia, a pobedio je Lloyd Seay. U isto vreme nekoliko sličnih serija je nastalo u južnom delu istočne Američke, ali se poseta bila slaba, organizacija i sigurnosne mere nepostojeće, a premije nikada isplaćivane po dogovoru. France je primetio da veliki broj promotera trka nije isplaćivao redovne zarade, a mnogi promoteri su znali i nestati kada je vreme da se zarade isplate. France je želeo organizaciju koja će poštovati vozače i isplaćivati fer premije. Iako dosta neiskusan u početku, France je tokom godina stekao dosta iskustva vozeći trke i učeći kako da promoviše profesionalne trke. Seay je postao prva zvezda NCSCR, ali je njegova karijera kratko trajala. Naime, tokom svađe sa svojim rođakom Seay je ubijen 1941 godine u 22. godini života. Ubrzo je počeo Drugi Svetski Rat koji je zaostavio veliki rast autosporta, ali već 1945 godine NCSCR je nastavljen. Sezona je završena 1946 godine sa šampionom Ed Samples, a France je već tada imao velike planove za svoju seriju.




