Toyota Land Cruiser - istorijat

Toyota, Mazda, Subaru, Honda, Suzuki soshite tanin...

Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod stalker92 » Pet Dec 18, 2009 9:41 pm

Slika

Jedan od najrobusnijih terenaca je 2001. godine proslavio 50 godina postojanja. Nova generacija, Serija 200, je donela dosta noviteta i od nje se očekuje da nastavi tradiciju super izdržljivog i robusnog Land Cruisera.

Land Cruiser, kao i skoro sva "prava" off road vozila, vuče svoje korene iz Drugog Svetskog Rata. Japanska vojska je od Toyote je početkom '40-tih godina prošlog veka tražila da naprave kopiju američkog Willys Jeep vozila. Prvi model je nazvan "Model AK", dok je nakon toga, opet na zahtev vojnih vlasti, 1942. napravljen i manji model Model AK10. Nakon što je rat završen, Toyota je iskoristila stečeno iskustvo i započela proizvodnju terenskih vozila namenjenih civilnoj i vojnoj upotrebi. Land Cruiser se počeo proizvoditi 1951. godine i do danas je razvojni put prošao kroz devet generacija vozila.

1. generacija - Modeli BJ/FJ (1951. - 1955.)
Slika
Prvi model, koji će kasnije poneti ime Land Cruiser, je predstavljen januara 1951. pod nazivom Toyota Jeep BJ i predstavlja odgovor na potražnju za terenskim vozilima nalik onima, koje je Toyota pravila po narudžbini SAD za potrebe američke vojske u ratu SAD sa Korejom. Jeep BJ je bio veći od originalnog Willys Jeepa, a i snažniji zahvaljujući 3,4 litarskom benzinskom motoru, koji je razvijao 85KS. Jeep BJ je imao pogon na svim točkovima, koji se uključivao po potrebi, ali je za razliku od originalnog modela bio bez reduktora. Jula meseca 1951. test vozač Toyote, Ichiro Taira je odvezao novu generaciju modela Jeep BJ uz planinu Fuji, što je impresioniralo prisutne zvaničnike japanske policije, koja je odmah ovaj model proglasila zvaničnim patrolnim vozilom.

1954. godine se po prvi put pojavljuje ime "Land Cruiser", koje je osmislio tehnički direktor Toyote, Hanji Umehara. Novo ime je bilo u skladu sa direktnim konkurentom Land Roverom, kako bi se Toyota lakše marketinški postavila protiv engleskog suparnika. Iste godine je predstavljen 3,9 litarski motor sa 125KS, koji je bio korišćen na modelima namenjenim vatrogasnim službama.



2. generacija - Serija 20 (1955. - 1960.)
Slika
Slika
1955. godine je predstavljena druga generacija, sa internim nazivom "Serija 20". Dizajnirana je sa idejom da se približi civilnim kupcima, kako bi se poboljšao izvoz ovih modela. Nova generacija je imala kvalitetnije gibnjeve, prenete iz komercijalnog programa Toyote, a pod haubom se nalazio 3,9 litarski benzinski motor, do tada raspoloživ samo vatrogasnim službama. Automobil je bio dosta udobniji i prostraniji, menjač je dobio sinhronizovanu treću i četvrtu brzinu, ali i dalje nije bilo reduktora. 1958. godine je predstavljen produženi model sa međuosovinskim rastojanjem od 2,65m, a 1958. godine počinje proizvodnja modela FJ25 u Brazilu, što je prvi Toyota automobil proizveden van Japana. 1959. su izveženi prvi modeli Land Cruisera u Australiju, gde je prvobitno korišćen u rudnicima i prilikom izgradnji brana.
Slika



3. generacija - Serija 40 (1960. - 1984.)
Slika
Slika
Treća generacija je nosila naziv "Serija 40" i odlikovala se bitno modernijom šasijom, koja je proizvođena u potpuno novim proizvodnim pogonima. Mehanički, FJ40 je konačno dobio reduktor. Modeli proizvođeni u Brazilu su promenili naziv u Bandeirante i umesto 3,9 litarskog benzinca za to tržište je ugrađivan Mercedes-Benz dizel motor snage 78KS. 1965. godine, zabeležen je 50-hiljaditi proizvedeni Land Cruiser, koji je u tom trenutku bio najprodavaniji Toyota model na tržištu SAD. 1968. godine prodat je 100-hiljaditi Land Cruiser, 1972. godine je prodat 200-hiljaditi, a 1973. je prodat i 300-hiljaditi Land Cruiser. 1974. godine ponuđen je 3,0 litarski dizel motor, a naredne godine je promovisan 4,2 litarski benzinski motor sa 135KS.



4. generacija - Serija 55 i 56 (1967. - 1980.)
Slika
Prvi model iz nove, četvrte, generacije je predstavljen 1967. godine - FJ55. U pitanju je bio produženi model baziran na FJ40 sa međuosovinskim rastojanjem od 2710mm, namenjen prodaji na tržištima SAD i Australije. U ove modele su ugrađivani benzinski šestocilindrični motori zapremine 3,9 litara (125KS) i 4,2 litra (135-155KS).



5. generacija - Serija 60 (1980. - 1990.)
Slika
Nova generacija je ponudila kupcima robusnost prethodnih generacija, ali je bila i bolje pozicionirana ka novonastalom segmentu SUV vozila. Serija 60 je dobila klima uređaje, grejače stakala i kvalitetniju unutrašnjost. Pored postojećeg 4,2 litarskog benzinskog motora, dodati su i 4,0 litarski benzinac sa 154KS i šestocilindrični 4 litarski dizel motor sa 102KS. Milioniti Land Cruiser je prodat 1981. godine, kada je ponuđen kupcima u Južnoj Africi, a te godine Toyota po prvi put učestvuje u pustinjskoj trci u Bocvani.

1984. godine predstavljena je serija 70, koja je prodavana paralelno sa serijom 60. Modeli iz ove serije su po prvi put predstavljeni u verziji "Light" i tada se po prvi put pojavljuje oznaka "Prado". Prado modeli su se pokazali kao veoma popularni i oni su kasnije prerasli u seriju 90. Iste godine, ponuđen je i automatski menjač čime je Land Cruiser postao prvi japanski automobil sa 4x4 pogonom i automatskim menjačem. 1988. je predstavljena serija 80 modela sa produženom karoserijom, koji su zamenili modele serije 60.



6. generacija - Serija 70 (1985 - do danas)
Slika
Nova generacija je predstavljena 1984. godine, a 1999. je došlo do značajnog unapređenja modela te serije. Ovi modeli su dobili unapređeni 4,5 litarski redni šestocilindrični motor sa 24 ventila, koji je razvijao 212KS. Ovi modeli se i dalje proizvode za pojedina tržišta zbog svoje nenadmašne robusnosti, koju čak ni novi modeli ne mogu da nadmaše.


Tekst preuzet sa http://www.nacionalnaklasa.com/.
Preuzeo sam deo teksta koji je interesantan clanovima ovoga foruma, koga interesuje ceo tekst moze pogledati ovde.
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1464
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod HEMI 426 » Pet Dec 18, 2009 11:53 pm

Odlicna ideja, ja sam se uvek gubio oko starih LandCruisera, nikad nisam znao koji je koji... :)

Pre 2-3 godine sam bio kod nekog mehanicara na Telepu i na zidu radionice mu stoji slika FJ55 koji je imao dugo godina. Ako se dobro secam price, radio je na Bliskom Istoku za neku nasu firmu ( Genex, Energoprojekt ) i oni su ih vozili kao sluzbena vozila. Po zavrsetku angazmana je dovukao auto kuci i vozio ga dugo. Davno ga je i prodao i ne seca se vise ni gde je auto zavrsio, tako da ako neko negde nabasa na stari LandCruiser, mozda mozemo da sklopimo i celu istoriju... ;)
Slika
Korisnikov avatar
HEMI 426
 
Postovi: 7338
Pridružio se: Uto Apr 07, 2009 11:38 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod TRIO_driver » Ned Feb 14, 2010 10:52 pm

Ima zanimljiva prica, na Bliskom istoku love ribe sa LC..

Kako?

Zabace mreze u plicak, i onda dva LC vuku na obalu.... :)
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1936
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod Spasoje » Sre Jul 13, 2011 1:10 pm

Korisnikov avatar
Spasoje
 
Postovi: 270
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 9:33 pm
Oldtajmer: ВАЗ 2103, 1979.

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod stalker92 » Sre Jul 13, 2011 1:12 pm

:thumbup:

Super sto se neko od dilera setio da uradi nesto ovakvo na svom sajtu. :clap:
"For years I thought I was the only person who was looking behind sheds, barns and garages while traveling, but I was mistaken. There are a lot of us out here."
Korisnikov avatar
stalker92
 
Postovi: 1464
Pridružio se: Ned Apr 12, 2009 8:56 am
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: '81 Ford Taunus TC3 1.6 L

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod Laki021 » Ned Sep 04, 2011 11:52 pm

:thumbup:

Obožavam ovaj automobil, možda jedini kompletan terenac na tržištu u svim izvedbama i u svakoj generaciji modela, da ne potcenjujem Mercedes G ali Lend je sigurno pouzdaniji od njega, svaka čast za temu! :thumbup:
Ko nije za volan, nije ni za devojku ;-) Slika
Korisnikov avatar
Laki021
 
Postovi: 48
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 3:34 pm
Oldtajmer: Mercedes Benz 170 SD(1952), Mercedes Benz G400(2005)

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod TRIO_driver » Pon Sep 05, 2011 1:02 am

Danas sam na NAVAKu mucio najnoviji LC 130, 3.0 D4D, kao i Hilux, kroz vodu, brdo, blato, ide, cupa, neverovatno..

A onda u povratku naletim na crvenu Hj40 Troopy na prodaju(znam je), samo je 4500 evra, farbana i sredjivana, ali u pristojnom stanju, fali far, islikao sam je, od dole je zdrava, rustican, ali nepoderiv 4WD sistem...

Slike cu da okacim kasnije...
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1936
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod Spasoje » Sre Sep 07, 2011 6:15 pm

TRIO_driver je napisao:Danas sam na NAVAKu mucio najnoviji LC 130, 3.0 D4D, kao i Hilux, kroz vodu, brdo, blato, ide, cupa, neverovatno..

A onda u povratku naletim na crvenu Hj40 Troopy na prodaju(znam je), samo je 4500 evra, farbana i sredjivana, ali u pristojnom stanju, fali far, islikao sam je, od dole je zdrava, rustican, ali nepoderiv 4WD sistem...

Slike cu da okacim kasnije...


Kolike su cene treninga u NAVAKU?
Korisnikov avatar
Spasoje
 
Postovi: 270
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 9:33 pm
Oldtajmer: ВАЗ 2103, 1979.

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod TRIO_driver » Sre Sep 07, 2011 8:55 pm

Mi smo ih dobili za dzabe, tj. nismo ni trenirali klasicno, vec je bila konbinacija onroad i offroad voznje, specijalno za Toyota Club Serbia....
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1936
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod TRIO_driver » Čet Sep 08, 2011 5:09 pm

Bio u oglasu, trazeno 4500 evra, i dalje se prodaje:

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1936
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod Laki021 » Pet Sep 09, 2011 12:14 pm

Ekstra je Lend,... koliko se na slikama da zapaziti kompletan i u dosta dobrom stanju?

Evo jedne sličice i od mene kao skroman doprinos temi... ;)

FJ45-nesalomivi spartanac
Slika
Ko nije za volan, nije ni za devojku ;-) Slika
Korisnikov avatar
Laki021
 
Postovi: 48
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 3:34 pm
Oldtajmer: Mercedes Benz 170 SD(1952), Mercedes Benz G400(2005)

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod Spasoje » Pet Sep 09, 2011 9:41 pm

Laki, ako se ne varam, još se proizvodi, ali kao teretna verzija?
Korisnikov avatar
Spasoje
 
Postovi: 270
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 9:33 pm
Oldtajmer: ВАЗ 2103, 1979.

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod Laki021 » Sub Sep 10, 2011 12:23 am

Mislim da su teretnu verziju smenili modeli Hajlaks i SR5?

Verovatno si mislio na model FJ Cruiser, koji je definitivno retro dizajniran... ali je daleko od stare slave, izgleda da su ovim modelom samo hteli da udovolje sentimentalnom Američkom tržištu?

Slika
Slika
Slika

Nama naj poznatija vojna verzija FJ70, sa snork usisom za vazduh... kod nas popularna kao UNproforka.

Slika

Blago redizajnirana...

Slika

Nešto ređa oklopljena varijanta HZJ79


Slika
Ko nije za volan, nije ni za devojku ;-) Slika
Korisnikov avatar
Laki021
 
Postovi: 48
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 3:34 pm
Oldtajmer: Mercedes Benz 170 SD(1952), Mercedes Benz G400(2005)

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod Laki021 » Sub Sep 10, 2011 12:43 am

TOYOTA koja nije retro ali je greh ne spomenuti je jer je zadala domaći zadatak svim svetskim proizvođačima namenskih vozila i predstavljaće u prvoj polovini ovog veka ono što je Lend predstavljao u drugoj polovini prošloga.

Predstavljam vam ultimativnog spartanca Mega Cruiser
:thumbup:

Slika

Slika

Adekvatan komentar bio bi, brodske komande :thumbup:

Slika

Slika

Vojni dezen... :roll:

Slika

Automobil kojim možete graditi ski stazu!!! :thumbup:

Slika

Važno!!!

Nemojte komentarisati da liči na Hamera, teško je dizajnirati automobil sa sličnim rastojanjem između točkova, vizuelno možda podseća ali performansama nikako!
Poslednji put menjao Laki021 dana Sub Sep 10, 2011 9:14 am, izmenjena 2 puta
Ko nije za volan, nije ni za devojku ;-) Slika
Korisnikov avatar
Laki021
 
Postovi: 48
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 3:34 pm
Oldtajmer: Mercedes Benz 170 SD(1952), Mercedes Benz G400(2005)

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod TRIO_driver » Sub Sep 10, 2011 9:04 am

Spasoje je napisao:Laki, ako se ne varam, još se proizvodi, ali kao teretna verzija?


40 serija se ne proizvodi vise, proizvodi se samo 70 serija(kao ove UN verzije), idu samo RHD i za trziste Australije, ubacen moderniji motor, par dorada, ali sve ostalo je isto.

Preciznije, UN verzije obicno idu sa 3.5 dizelom, ili 4.2 dizelom, nepoderive masine. Svaka sifra oznaca nesto kod Toyote, tako da je preciznije zovemo J70 serija, a brojevi ispred oznacavaju motor koji ide (H, J, itd serija), dok cifra iza 7 oznaca tip karoserije.
Slika
Korisnikov avatar
TRIO_driver
 
Postovi: 1936
Pridružio se: Ned Feb 14, 2010 7:45 pm
Lokacija: Novi Sad
Oldtajmer: Mazda 1500 De Luxe '69
Honda Civic '78
Toyota Crown '68

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod Spasoje » Sub Sep 10, 2011 10:48 am

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1 Ovo me je zbunilo, pa sam zato pitao.
Korisnikov avatar
Spasoje
 
Postovi: 270
Pridružio se: Sub Okt 17, 2009 9:33 pm
Oldtajmer: ВАЗ 2103, 1979.

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod Laki021 » Sub Sep 10, 2011 1:21 pm

U pitanju je Kinez, samo oni mogu da naprave terenac za tu cenu... Mahindra na Kineski način.

Karoserija podseća na starog Lenda... piše još da nije za Evropsko tržište i da je šasija i transmisija od Hajlaksa a motor da je ISUZU 2.8.

Čudna mašina... ko bi još pakovao motor jednog Japanca na šasiju drugog?
:?
Ko nije za volan, nije ni za devojku ;-) Slika
Korisnikov avatar
Laki021
 
Postovi: 48
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 3:34 pm
Oldtajmer: Mercedes Benz 170 SD(1952), Mercedes Benz G400(2005)

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod Spartacus » Ned Maj 27, 2012 12:09 pm

Laki021 je napisao:
Nešto ređa oklopljena varijanta HZJ79


Slika


Pošto sam iz Vama nedovoljno poznate branše moram da Vas ispravim.
Trenutno,pošto je Ford F-550 platforma za 90% oklopnih vozila u svetu,ali spada u teškaše (duplo veća,brža i zaštićenija vozila od Hamera npr.) sve veća produkcija blindiranih SWAT vozila ili APC kako ko voli,jeste SVE NA BAZI HZJ79 - na Vašoj slici SCORPION produkcija CENTIGON ili CARAT Group.
Inače od istog SCORPIONA jeftinijih,dostupnijih sa istom ili većom balističkim zaštitom CENB6/B7,ređe i B7+ (uključuje zaštitu i od .50Cal. Barrett 12.7x55mm) ima na pretek...Da skratim - uopšte nisu retke,naprotiv u ekspanziji su.Evo sličica Engleskog JANKEL HUNTER-a(ima više od 2 verzije) i COUGAR-a Streit Group sa sedištem u UAE i Kanadi.
Slika
Slika
Slika
Slika
Korisnikov avatar
Spartacus
 
Postovi: 2
Pridružio se: Ned Maj 27, 2012 11:38 am
Lokacija: Šabac

Re: Toyota Land Cruiser - istorijat

Postod JeepMKD » Čet Maj 31, 2012 1:10 am

Laki021 je napisao:Ekstra je Lend,... koliko se na slikama da zapaziti kompletan i u dosta dobrom stanju?

Evo jedne sličice i od mene kao skroman doprinos temi... ;)

FJ45-nesalomivi spartanac
Slika


Inace ovo nije Toyota, to je samo Icon FJ. Slicno nesto su uradili i sa CJ 3B, ona ga zovu The Dog.
http://icon4x4.com/
One more Jeep addict...
Korisnikov avatar
JeepMKD
 
Postovi: 113
Pridružio se: Sre Jan 20, 2010 7:38 pm


Povratak na Japanska autoindustrija

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju