[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4539: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3711)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4541: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3711)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4542: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3711)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4543: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3711)
Oldtajmeri | Forum • Pogledaj temu - Sigurnosni pojas

Sigurnosni pojas

Sigurnosni pojas

Postod BgdChb » Ned Avg 26, 2012 1:50 am

SIGURNOSNI POJAS


Volvo je zauvek ušao u automobilsku istoriju, kada je 13. augusta 1959. godine predstavio prvi automobil sa serijski ugrađenim pojasom sa tri tačke vezivanja. Od tog trenutka, izum Nilsa Bohlina ugrađen je u milione vozila širom sveta.

Nils Bohlin
Slika


Sigurnosni pojas ima zadatak da spreči nekontrolisano kretanje putnika u sedištu usled sila koje nastaju prilikom udesa ili naglog zaustavljanja vozila.
Pojas sprečava putnika da udari u čvrste elemente enterijera automobila ili u druge putnike u vozilu.
Pošto je pojas napravljen od delimično rastegljivog materijala, on apsorbuje energiju prilikom naglog kretanja putnika u vozilu, pomažući time da se opterećenje ravnomernije raspodeli na veću površinu tela putnika kako bi se minimizovale povrede.
Nevezan putnik znatno uvećava rizik da pri udesu udari u volan ili izleti kroz vetrobran.


Slika



"Većina nas zna da bi trebali vezati pojaseve, ali vrlo malo je upoznato sa silama koje nastaju u jednom saobraćajnom udesu.
Osoba mase 73 kg pri udaru u drvo brzinom od 48 km/sat izlaže se g-sili od 150 g ili udarnoj sili od oko 12 tona!
Da to stavimo u kontekst, pilot mlaznog aviona pri najtežem manevru izložen je uticaju g-sile od 9 do 12 g.
To je razlog zašto bi ljudi trebalo vezivati sigurnosne pojaseve"


Švedska automobilska kompanija Volvo je Smithsonian nacionalnom muzeju američke istorije donirala svoj legendarni sigurnosni pojas sa tri tačke vezanja za potrebe kolekcije izuma koji predstavljaju okosnice napretka u 75. godina dugoj istoriji povećanja sigurnosti u automobilskoj industriji.
Smithsonian muzej američke istorije nalazi se u Washingtonu.
Donirani pojas nalazi se na originalnom sedištu auta Volvo PV 544 iz 1961. godine.

Slika




Pravilna upotreba sigurnosnog pojasa:

1. Gornji deo pojasa postavite na rame i preko grudi.

2. Donji deo pojasa treba da ide preko karličnih kostiju a ne preko trbuha i pritom treba da se obrati pažnja na to da u džepovima ne bude mobilni telefon, ključevi ili neki drugi tvrdi predmet. Naime, ukoliko dođe do nesreće, pojas stavljen preko ovih predmeta nabiće ih u telo, što može da izazove teže povrede.

3. Nemojte da popuštate pojas - on treba da bude zategnut (ali tako da se udobno osećate)


Slika



Slika
Korisnikov avatar
BgdChb
 
Postovi: 689
Pridružio se: Pon Okt 10, 2011 2:08 pm
Oldtajmer:

Povratak na Offtopic

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gostiju

cron